Customer support - help and advice that a company makes available to customers when they have bought something
Co se myslí zákaznickou podporou?
Zákaznická podpora je soubor služeb poskytovaných zákazníkovi. Je také součástí řízení vztahů se zákazníky. Společnosti používají k poskytování zákaznické podpory helpdesk. Zákazníci se tak mohou se společností spojit prostřednictvím různých typů kanálů. Např.: E-mailem, telefonem nebo přes live chat.
Společnosti pomáhají při instalaci a školení. Kromě toho se snaží řešit problémy a dotazy zákazníků.
Jaký je rozdíl mezi zákaznickou službou a zákaznickou podporou?
The main difference between the two is that customer support is responsible for assisting a customer with technical issues. On the other hand, customer service is about helping the customer use the product/service to its full potential. This is where you engage with customers and grow customer relations. Thus, providing the best value.
Chcete-li se dozvědět víc, přečtěte si článek Zákaznická služba vs. Zákaznická podpora.
Proč je zákaznická podpora důležitá?
Zákaznická podpora je důležitá, protože vytváří loajální zákaznickou základnu. Výhod je však mnohem více.
Zde je několik výhod kvalitní zákaznické podpory:
- Higher sales
- Higher revenue
- Customer satisfaction
- Customer retention
- Efficient workflow
Jaké jsou nejefektivnější kanály zákaznické podpory?
Live chat
Live chat is an important part of every customer support software. It enables your customer representatives to chat or simply approach customers in real-time. It is believed that millenials are the only ones who use live chat. However, there are also other age groups that use live chat. Don’t miss out on live chat and its benefits.
If you would like to learn more, read LiveAgent – Live chat.
E-maily jsou obvyklou a základní součástí každé zákaznické podpory. Někdo by mohl říci, že jde o zdlouhavou formu podpory. Proč? Jednoduše proto, že vyřešení problému může trvat déle. Nicméně dosah prostřednictvím e-mailu je celosvětový a stále se jedná o hojně využívaný kanál.
Chcete-li se dozvědět víc, přečtěte si LiveAgent – E-mail.
Telefon
Telefon je také jedním z preferovaných způsobů, jak se spojit se zákaznickou podporou. Využívají ho zákazníci, kteří nebývají technicky zdatní nebo prostě jen dávají přednost rozhovoru (lidskému kontaktu).
Chcete-li se dozvědět víc, přečtěte si LiveAgent – Telefon.
Social Media (SoMe)
Facebook, Instagram nebo Twitter. To je jen několik málo platforem, kde spolu zákazníci komunikují. Navíc se zapojují do komunikace s vaší značkou/firmou. Odpovídání na dotazy zákazníků nebo pomoc zákazníkům prostřednictvím sociálních sítí je v dnešní době důležitou součástí každé zákaznické podpory. Software pro zákaznické služby, jako je například LiveAgent, vám pomůže spravovat dotazy na sociálních sítích z jednoho rozhraní. Můžete tak efektivně odpovídat a komunikovat se všemi možnými zákazníky.
Chcete-li se dozvědět víc, přečtěte si LiveAgent – Sociální sítě.
Zákaznický portál/Samoobsluha
Pro nepřetržitý provoz firmy je důležité mít zákaznický portál/samoobsluhu. Díky nim vaši zákazníci dostanou potřebnou podporu, i když vaši agenti nejsou dostupní. Například prostřednictvím článků znalostní báze, které poskytují návody, informace o produktech, videa a další.
Chcete-li se dozvědět víc, přečtěte si LiveAgent – Znalostní báze.
What is customer support software?
Customer service software, such as LiveAgent creates an optimal workflow for your customer agents that make them more efficient and effective at the same time. The ability that stands out the most is that a customer representative does not have to switch between interfaces while working. Thus, being able to resolve a customer inquiry from all kinds of channels from one place.
One important help desk feature that allows businesses to manage customer support requests is a customer support ticketing solution. It is a type of software that automatically turns every customer request into a ticket which can be then assigned to the appropriate agent or department.
All of the above-mentioned channels are included in LiveAgent.
Další funkce LiveAgentu:
- CRM
- Canned messages/ Predefined messages
- Merge tickets/inquiries
- Rules/SLAs
- Analytics overview
- Video chat with customers and colleagues too
Chcete-li se dozvědět víc, přečtěte si LiveAgent – Funkce.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
How to define customer support?
Customer service is a range of services offered by an organization to help customers with their problems with your product or services and to support them in getting the most out of using your product. It includes answering customer questions and helping with problem solving.
What are the principles of customer support?
The key to good customer service is, above all, building lasting, good relationships with customers. For this to happen, the customer service team needs to know what customers think is good customer service, stay up to date with customer feedback that helps improve customer service, and look for ways to improve customer service and exceed customer expectations.
What tools to use to provide the best customer support?
In order to provide the best customer service, it is good to use several tools and communication channels that allow for comprehensive service. It is worth engaging in communication using communicators in social media, e-mail, text messages. In addition to these traditional forms, it is worth building communities in groups on social media or online forums, where clients can contact each other and chat with experts. Live chat is an important tool that allows you to chat in real time when a customer needs quick help. Customer service is also improved by a responsive and intuitive mobile application. In addition, the customer service team should have an appropriate system from which they will be able to manage all channels.
Pokud vás zajímá, jaký je rozdíl mezi zákaznickou službou a zákaznickou podporou, určitě si přečtěte naše vysvětlení. Dozvíte se, jaké role obě služby hrají a proč je důležité na ně nezapomínat.