Průzkumy zákaznické spokojenosti pomáhají podnikům zlepšit vztahy a efektivitu. Kvalitně formulované otázky a správné zpracování zpětné vazby jsou klíčové. Osvědčené postupy zahrnují stručnost a jasně definované otázky.
Různé studie zjistili, že:
To znamená, že podniky jsou v sázce, pokud jde o zákaznickou spokojenost, a průzkumy spokojenosti zákazníků jsou jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zjistit, jaký mají vaši zákazníci názor na vaši firmu. Průzkumy také pomáhají zjistit, co funguje, co nefunguje a co je třeba zlepšit, abyste mohli svým zákazníkům poskytovat lepší služby.
Průzkumy zákaznické spokojenosti jsou dotazníky, které mají podnikům pomoci zjistit, jak jsou jejich zákazníci spokojeni s jejich výrobky, službami, osobními zkušenostmi, image značky nebo zákaznickou podporou. Obecným účelem průzkumů spokojenosti zákazníků je posoudit, jak jsou vaši zákazníci spokojeni nebo nespokojeni s různými aspekty vašich výrobků, služeb nebo procesů.
Průzkumy spokojenosti zákazníků mohou zahrnovat různé typy otázek, jako jsou otázky s výběrem odpovědí (otázky se stupnicí hodnocení, otázky s binární stupnicí “ano/ne”, nominální otázky, otázky s Likertovou stupnicí, otázky se sémantickým diferenciálem) a otevřené otázky nebo jakákoli kombinace výše uvedených otázek.
Chcete-li od svých zákazníků získat cennou zpětnou vazbu, musíte jim klást správné otázky. Níže jsou uvedeny některé z nejčastějších otázek průzkumu spokojenosti zákazníků (obecných i specifických pro daný produkt), které můžete použít při vytváření vlastních průzkumů CSAT.
-How did you hear about us?
-Which of our competitors did you consider before choosing us?
-What is the primary reason for choosing our product over competitors?
-What was the one thing that almost stopped you from signing up?
-How do you use our product/ service?
-What are you trying to solve by using our product /service?
-Have you used a similar [product/ service] before?
-What did you like about the previous product/ service(s)?
-What is the most important feature of our product?
-Which 3 features are the most valuable to you?
-What’s the most important feature we should add?
-What are the 3 most important features we’re missing?
-What’s one feature we can add that would make our product indispensable for you?
-If we introduced [new feature/product] would you be willing to test it/them?
-How often do you use this feature?
-How disappointed would you be if you could no longer use [Feature name?]
-Which features aren’t useful to you?
-If you could change just one thing about our product, what would it be?
-Is our pricing clear to you?
-Do you feel our [product/ service] is worth the cost?
-What would you use as an alternative if our tool was no longer available?
-How satisfied are you with our billing and invoicing?
-To what extent do you agree with the following statement: [Product name]’s onboarding process was simple, straightforward, and painless.
-How helpful do you find our video tutorials?
-How would you rate the training and help you’ve received from our team so far?
-How could we improve your experience using our solution?
-What could we change to make our product/ service more user-friendly?
-What’s the main reason you are downgrading/ canceling?
-Did the price of our product/service cause you to leave?
-Have you decided to test out a competitor?
-Are you likely to upgrade your account in the future?
-What is the primary benefit that you have received from using our product?
-How long did you use our product/ service before seeing results?
-Overall, how well does our website meet your needs?
-What was your first impression when you entered the website?
-How satisfied are you with the design and functionality of our website?
-How well do you understand what [Company name] does from our homepage?
-How easy was it to use/ navigate our website? Did you have any problems?
-What are you hoping to accomplish by visiting our website?
-How easy was it to find what you were looking for on our website?
-Did it take you more or less time than you expected to find what you were looking for on our website?
-How visually appealing is our website?
-How easy is it to understand the information on our website?
-How much do you trust the information on our website?
-Is there a feature you wish our website had?
-What could we do to make our website more useful?
-Is there anything on this website that doesn’t work the way you expected it to?
-If you could change one thing about our website, what would it be?
-How would you rate your overall experience on our website today?
-How likely is it that you would recommend our website to a friend or colleague?
-If you were to review the website, what score would you give it out of 5?
-Do you have any other comments about how we can improve our website?
Discover our award winning help desk software complete with native live chat, call center, and social integrations.
Tired of using multiple tools and sorting through tickets<br> manually? Put an end to it with LiveAgent!
Šablona životopisu zástupce zákaznického servisu
Hledáte způsob, jak získat práci svých snů? Naučte se napsat efektivní životopis pro zákaznický servis pomocí našich užitečných tipů a šablon.
Šablony zásad zákaznického servisu
Vytvoření zásad pro zákaznický servis se může zdát zdlouhavé, ale pro poskytování té nejlepší podpory je to klíčové. Podívejte se na tyto šablony zásad zákaznického servisu, které šetří čas!
Spokojenost se zákaznickým servisem
Objevte, jak LiveAgent zvyšuje spokojenost zákazníků pomocí pokročilého softwaru pro zákaznickou podporu. Získejte přehled o strategiích pro měření a zlepšení zákaznické spokojenosti, včetně CSAT a net promoter score. Vyzkoušejte zdarma bez závazků a získejte důvěru s hodnocením 4.8/5 na G2 Crowd.
Hodnocení spokojenosti zákazníků
Objevte, jak měřit spokojenost zákazníků s LiveAgent! Náš článek vysvětluje, jak sledovat loajalitu zákazníků pomocí dotazníků a telefonních hovorů. Zjistěte více o našem nástroji pro průzkumy a bezplatně si vyzkoušejte LiveAgent pro lepší zákaznickou podporu.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team