Key takeaways
Pros
- Uživatelsky přívětivé a intuitivní rozhraní
- Cenově dostupné ceny
- Přístupné a snadno použitelné funkce
Cons
- Na různých zařízeních není možnost náhledu
Začínáme se službou LiveAgent
Vytvoření bezplatné zkušební verze služby LiveAgent je jednoduchý úkol. Stačí vyplnit údaje v registračním formuláři a počkat několik okamžiků, než bude váš účet vytvořen. Jakmile je připraven, můžete přejít na stránku Začínáme.
Tato stránka slouží jako výukový program nebo prohlídka, kterou můžete absolvovat a seznámit se se základními funkcemi softwaru. Rozhodl jsem se ji přeskočit, ale vždy se k ní můžete vrátit později.
Chcete-li začít pracovat na své znalostní bázi, přejděte na Zákaznický portál, který najdete na panelu vlevo.
Odtud se dostanete do přehledného rozhraní, kde můžete přidávat a spravovat všechny prvky zákaznického portálu.
Karta Zákaznický portál nabízí nabídku obsahující články znalostní báze, fóra, zpětnou vazbu, návrhy a dokonce i tlačítka pro správu mé zpětné vazby.
Rychle jsem se porozhlédl a pak jsem byl připraven začít psát článek do znalostní báze. Na kartě Znalostní báze v nabídce zákaznického portálu najdete tlačítko + Vytvořit. V rozevírací nabídce máte možnost napsat článek nebo vytvořit novou kategorii, fórum nebo kategorii návrhů.
Zvolil jsem první možnost, která mě přesměrovala přímo do editoru znalostní báze. Hned na první pohled je vidět, že celé uživatelské rozhraní je funkční a zároveň jednoduché a přístupné. Nemusel jsem číst články podpory ani dlouho hledat, co mám dělat.
Vše je navrženo s ohledem na uživatele. Dokonce i pole Nadpis (Title) na vás křičí, abyste ho nezapomněli vyplnit.
Vpravo vidíte stav, zda je článek dostupný veřejně nebo interně, a můžete přidat klíčová slova, popis atd.
Chvíli jsem si s ním hrál, upravoval text a přidával obrázky a pak jsem byl připraven publikovat hotovou práci.
Článek můžete publikovat okamžitě nebo jej můžete uložit jako koncept. Já jsem se rozhodl zveřejnit svůj, protože jsem byl zvědavý, jak bude vypadat ve volné přírodě.
Pokud jsem chtěl zobrazit právě vytvořený článek, kliknul jsem na odkaz přímo pod titulkovým pruhem a mohl jsem se podívat, jak vypadá můj článek ve znalostní databázi naplněný dýněmi pro návštěvníka zvenčí.
Uživatelské prostředí a funkce
Aplikaci LiveAgent můžete spustit prakticky ve všech běžných prohlížečích, včetně prohlížečů Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox, Safari a Opera. Používal jsem Google Chrome a práce s ním byla plynulá, bez zpoždění nebo prodlev. Stručně řečeno, mé zkušenosti se softwarem LiveAgent byly velmi hladké. Kromě počátečního nastavení, které trvalo asi minutu, bylo vše velmi reaktivní bez dlouhého načítání.
Pomocí tohoto znalostního softwaru můžete přizpůsobit a upravit prakticky cokoli. Na kartě Design si můžete vybrat z různých motivů, které můžete později upravit tak, aby stránka odpovídala vaší značce.
Díky znalostní bázi LiveAgent máte k dispozici velmi přístupný design, který jasně udržuje koncového uživatele v popředí. Nemusíte být technicky zdatní, abyste se v ní snadno orientovali a využívali všechny funkce, které nabízí. Vše, co potřebujete používat, je obsaženo v editoru, takže se nemusíte příliš rozhlížet.
Přidávání a úprava obrázků jsou také velmi jednoduché. Stačí nahrát obrázek a upravit jej podle svých představ. Můžete upravit pouze základní nastavení, nebo se pustit do pokročilých možností, pokud se cítíte odvážní.
Skvělou malou funkcí je alternativní textový řádek. Umožňuje přidávat alternativní text k obrázkům hned od začátku. Nejenže to pomůže vašemu úsilí o SEO, ale nemusíte se k němu vracet a upravovat obrázek poté, co je váš článek již zveřejněn.
Založení fóra je stejně snadné jako napsání článku. Je to skvělá možnost, pokud se chcete spojit s návštěvníky svých webových stránek a otevřít přímý komunikační kanál nejen mezi vámi a nimi, ale mezi všemi vašimi čtenáři.
Musím říct, že mi chyběla možnost náhledu na znalostní bázi na více zařízeních. Rád bych si před publikováním článku prohlédl rozložení na mobilních zařízeních.
Celkově je uživatelské rozhraní poměrně intuitivní, takže pravděpodobně nebudete muset číst mnoho podpůrné dokumentace, abyste se v něm zorientovali. Pokud však potřebujete pomocnou ruku, portál podpory LiveAgent s vlastní znalostní databází je velmi snadno k nalezení a je plný užitečných článků.
Ceník
Služba LiveAgent nabízí ceny založené na předplatném, takže ji lze snadno rozšiřovat a snižovat podle potřeb vaší firmy.
Free
Tato úroveň je zcela zdarma. Obsahuje omezenou sadu funkcí, jako je 7denní historie tiketů, tlačítko chatu, základní hlášení a několik dalších.
Small (Malý)
Tento balíček za 9 dolarů za agenta/měsíc obsahuje rozšířené verze všech funkcí, které najdete v bezplatné verzi, a další funkce. Mezi nejvýznamnější patří mimo jiné neomezená historie tiketů, integrace pomocí rozhraní API, nastavení v bílých rukavičkách a časová pravidla.
Medium (Střední)
Tento plán za 29 dolarů za agenta/měsíc vám umožní využívat všechny funkce z předchozích balíčků a ještě více. Nejvýznamnějšími doplňky jsou neomezený počet tlačítek chatu, správa zpětné vazby, sledování času, sociální sítě a monitorování návštěvníků v reálném čase.
Large (Velký)
Nejoblíbenější balíček předplatného LiveAgent stojí 49 dolarů za agenta/měsíc. Kromě všech funkcí z předchozích úrovní vám umožní nastavit vlastní call centrum s IVR, videohovory, neomezeným nahráváním hovorů, směrováním hovorů, přepojováním a mnoha dalšími funkcemi.
Závěr
Znalostní báze LiveAgent je podle mého názoru vynikající volbou pro každého, kdo hledá platformu, která mu umožní vytvořit profesionálně vypadající znalostní bázi bez větších potíží. Jejich uživatelsky přívětivé rozhraní se neuvěřitelně snadno používá. Všechny potřebné funkce jsou přehledně rozvrženy tam, kde je najdete. Další věc, kterou je třeba zdůraznit, je, že software LiveAgent neobsahuje žádné chyby, pokud mohu říci, a není vůbec zpožděný. Nemusíte se tedy obávat, že by vás při práci rušily podobné nepříjemnosti.
Celkově se jedná o úžasnou možnost pro všechny, kteří potřebují uživatelsky přívětivé řešení se všemi základními i pokročilými funkcemi pro vytvoření poutavého zákaznického portálu se znalostními články a fóry.
Frequently Asked Questions
V motivu zákaznického portálu nemohu změnit výchozí záhlaví a zápatí.
Přejděte do nabídky Design a klikněte na možnost Vlastní HTML. Tam můžete vložit kód HTML a upravit záhlaví a zápatí na svém zákaznickém portálu. Můžete se podívat na podrobný videonávod, jak změnit záhlaví a zápatí v tématu Montana.
Používám jiný formát data a času, než který se zobrazuje v článcích znalostní báze.
Na kartě Metadata jazyka v okně Upravit jazyk můžete změnit formát data a času pro daný jazyk.