Key takeaways
Pros
- Snadno ovladatelné rozhraní
- Plně vybavená znalostní databáze
- Kategorie, automatické ukládání a další doplňkové funkce
Cons
- Řešení je neuvěřitelně drahé
Začínáme se službou KnowledgeOwl
KnowledgeOwl je skutečný znalostní software, který se zaměřuje pouze na správu znalostí. Jedná se tedy o velmi koncentrované řešení s rozsáhlými možnostmi pro vytváření znalostních bází různých typů. Software je vhodný pro oddělení lidských zdrojů a zákaznických služeb ve firmách různých velikostí. Každý plán nabízí rozsáhlý seznam funkcí, takže software vypadá od počátku velmi slibně. Pojďme se podívat, jak začít se softwarem KnowledgeOwl pro znalostní báze.
K vyzkoušení služby KnowledeOwl stačí zaregistrovat nový účet pouze pomocí e-mailové adresy a můžete začít. KnowledgeOwl vás provede začátkem pomocí jednoduché sady možností, kde můžete vyplnit jméno autora, pojmenovat svou znalostní bázi a zvolit adresu URL pro svou znalostní bázi. Poté budete přivítáni v rozhraní a můžete začít procházet aplikaci.
Rozhraní vypadá hned od začátku poměrně čistě a přehledně. Je zde jednoduché a decentní barevné schéma, přičemž nejdůležitější položky nabídky v horní části jsou zvýrazněny tmavě modrou barvou a podnabídky na levé straně světle šedou. Je to jednoduché a účinné, ale ne zrovna vizuálně nápadné. To je však pouhá věc vkusu, takže to v hodnotící části recenze nebudu brát v úvahu. Nejdůležitější je, že rozhraní je velmi funkční a snadno použitelné i pro nové uživatele, což je v případě KnowledgeOwl to nejdůležitější.
Vzhledem k tomu, že KnowledgeOwl je specializovaný software pro znalostní báze bez dalších funkcí, není třeba vůbec hledat funkci znalostní báze. Můžete do ní vstoupit hned na začátku a pustit se do psaní návodů a článků bez hledání. Můžete se však seznámit s dalšími nástroji a funkcemi znalostní báze obsaženými v horní nabídce. Později můžete zadat celou knihovnu článků nebo prozkoumat rozsáhlé možnosti nastavení. K dispozici je mnoho možností, včetně změny úrovně přístupu do znalostních bází, nastavení stylu a designu znalostní báze, možností zabezpečení a spousty dalších.
Uživatelské prostředí a funkce
Znalostní báze vás nevyzve k napsání prvního článku, ale vyzve vás k vytvoření první kategorie, což je ještě lepší. Díky tomu můžete velmi snadno začít organizovat svou znalostní bázi ještě předtím, než ji začnete psát. Svou kategorii znalostní báze můžete pojmenovat a pro svou kategorii si můžete vybrat z několika typů vstupních stránek. To ale není vše; můžete se rozhodnout, že následně projdete další sadou nastavení, kde si můžete vybrat možnosti zobrazení článků, tagy meta popisy a mnoho dalšího.
Poté můžete začít psát článek. Můžete se rozhodnout, zda chcete začít od nuly, vytvořit článek podle šablony, zkopírovat existující článek a použít jej jako výchozí bod nebo sdílet tělo jiného článku. Upřímně řečeno, jsou to docela dobré možnosti, ze kterých si můžete vybrat. Já jsem testoval hlavně prázdnou šablonu, abych si mohl pořádně vyzkoušet psaní od nuly. Tak jsem si mohl pořádně prohlédnout editor článků KnowledgeOwl a všechny jeho funkce.
Editor článků znalostní báze je velmi dobrý. Má správnou rovnováhu mezi množstvím funkcí, snadno použitelným rozhraním a zaměřením na psaní bez rušivých prvků. Nevšiml jsem si, že by se dělo něco zvláštního, ale také nic nechybí a nenapadá mě žádný upgrade, který by editoru ještě více prospěl. Zahrnuje vše, co potřebujete pro psaní, bez zbytečného nepořádku, a to je podle mě správná cesta.
Získáte všechny standardní editační a formátovací funkce, podporu médií – obrázků a videí, stejně jako další možnosti včetně SEO, kategorií, autorství a mnoho dalšího. Editor má dokonce funkci automatického ukládání, kterou jsem objevil náhodou, protože jsem otálel a KnowledgeOwl mě mezitím odhlásil. To je velmi skvělá věc nejen pro případ prokrastinace, ale také pro katastrofické scénáře, jako je odpojení od internetu, vybití baterie notebooku a podobně.
Ceník
Nyní můžeme přejít k cenovým plánům. KnowledgeOwl nabízí tři cenové plány, přičemž každý z nich rozšiřuje sadu funkcí těch levnějších. Mohou se extrémně prodražit a i nejlevnější plán je výrazně dražší než jiná softwarová řešení, která nabízejí znalostní bázi. Každý další autor stojí 20 dolarů měsíčně a každá další znalostní báze 40 dolarů měsíčně. To se týká všech cenových plánů, protože každý z nich nabízí pouze jednoho autora a jednu znalostní bázi. Podívejme se, co dalšího získáte v rámci jednotlivých plánů.
Flex
Tento plán stojí 79 dolarů měsíčně pro jednoho autora a jednu znalostní bázi. Získáte přístup ke všem funkcím (podle oficiálního ceníku KnowledgeOwl), neomezený počet čtenářů, podporu, správu přístupu uživatelů, vlastní role a oprávnění.
Business
Plán Business stojí 299 dolarů měsíčně pro jednoho autora a jednu znalostní bázi. Získáte všechny předchozí funkce z plánu Flex a navíc 99,5% uptime SLA, prioritní podporu, shodu s HIPAA a možnost nahrát vlastní certifikáty SSL.
Enterprise
Tento plán je nejdražší. Stojí neuvěřitelných 999 dolarů měsíčně za jednoho autora a jednu znalostní bázi. Zahrnuty jsou všechny předchozí funkce a služby a navíc získáte 99,9% uptime SLA, bezpečnostní formuláře dodavatele, 20% slevu na odborné služby a vyhrazenou správu účtu.
Závěr
KnowledgeOwl je bezpochyby skvělý software pro znalostní báze, který pomůže jakémukoli typu společnosti vytvořit úžasnou znalostní bázi. Sada funkcí obsahuje vše potřebné a rozhraní je dobře navrženo, což z něj činí téměř dokonalý produkt, nebýt ceny. KnowledgeOwl může být neuvěřitelně drahý a myslím, že jsem zatím neviděl dražší software pro znalostní báze. I když pořízení KnowledgeOwl rozhodně nebude chybou, pokud chcete skvělou znalostní bázi, musíte být připraveni za ni zaplatit. Je pouze na vás, abyste zjistili, zda vám v dlouhodobém horizontu přinese významnou návratnost investic.
Frequently Asked Questions
Mohu v KnowledgeOwl změnit nastavení hodnocení článků?
Ano, možnost změnit nastavení hodnocení článků najdete v hlavní nabídce v části nastavení. Stačí kliknout na Nastavení > Hodnocení článků. Můžete si vybrat mezi hodnocením palcem nahoru/palcem dolů, možnostmi hodnocení hvězdičkami, textem hodnocení CTA a také textem pro odeslání hodnocení.
Jak vytvořím podkategorie článků v KnowledgeOwl?
Nejprve je třeba vytvořit kategorii článků. Tato možnost je viditelná po prvním vstupu do znalostní báze. Po vytvoření a zadání kategorie se zobrazí možnost vytvořit podkategorii pro snadné uspořádání článků. Pro podkategorii si můžete zvolit také název a styl.