Key takeaways
Pros
- Kompletní řešení ticketingu IT
- K dispozici jsou všechny základní funkce
- Žádné skryté poplatky, služba je zcela zdarma
Cons
- Chybí pokročilé funkce
Začínáme s ticketingem Spiceworks
Spiceworks nabízí svůj IT help desk se systémem ticketingu zcela zdarma. Tým Spiceworks dokonce na své webové stránky zařadil zábavnou sekci s cenovými plány. Jsou v ní uvedeny čtyři plány se stejnými funkcemi a cenou s cenovkou 0 USD. To znamená, že si stačí na webu Spiceworks vytvořit vlastní účet a můžete začít. Potřebujete pouze několik základních informací, jako je vaše e-mailová adresa a jméno. V dalším kroku si můžete zvolit název domény svého helpdesku.
Spiceworks pro vás automaticky vytvoří vyhrazenou e-mailovou adresu. Nebude vás nutit skákat přes obruče a je velmi jednoduchý ve všech ohledech. Po vyplnění výše uvedených kroků budete bez čekání přesměrováni přímo do systému ticketingu. Design rozhraní je čistý a mimořádně funkční, s velmi snadnou navigací a všemi nástroji dostupnými na obrazovce po otevření aplikace.
Musím přiznat, že jsem od bezplatného řešení očekával mnohem méně, ale Spiceworks mě zatím příjemně překvapil téměř ve všech ohledech. Spiceworks nabízí mnohem více než jen základní systém ticketingu, dokáže firmám pomoci s reporty, a dokonce i s články znalostní báze bez jakýchkoli vnucených omezení funkcí. Je to opravdu působivé, ale než se podíváme na další výkon, podívejme se, jaké funkce Spiceworks nabízí.
Funkce ticketovacího systému Spiceworks
Vyhledat funkce Spiceworks není snadné, protože webové stránky nabízejí pouze základní informace o bezplatných nástrojích. Jakmile však začnete aplikaci Spiceworks používat, získáte dobrý přehled o sadě funkcí pro ticketing. V systému ticketingu můžete očekávat standardní funkce helpdesku. Spiceworks vám také může pomoci při vytváření vlastní znalostní databáze a pomůže vám s reporty. Můžete také využít funkci exportu, která vám umožní exportovat data z hlášení ve třech různých formátech.
Vzhledem k tomu, že Spiceworks je zaměřen především na ticketing IT, odráží to i jeho sada funkcí. Pomocí funkcí správy zařízení můžete sledovat počítačová zařízení, inventář softwaru i smlouvy. Kromě dalších standardních funkcí helpdesku a ticketovacího systému podporuje Spiceworks pravidla pro tikety, konzervované odpovědi, automatické aktualizace tiketů a oznámení.
Výkonnost a uživatelská zkušenost systému ticketingu
Podívejme se, jak si Spiceworks vede ve standardním scénáři a zda se může měřit s jinými placenými řešeními pro ticketing IT. Napodobil jsem zkušenost agenta tím, že jsem sám sobě poslal několik e-mailů. První z nich dorazil téměř okamžitě, i když si nejsem jistý, jak často se ticketing Spiceworks sám obnovuje. Musel jsem kliknout na tlačítko obnovit, aby se e-mail v systému ticketingu objevil, a v průběhu testu jsem se na to spoléhal.
Rozhraní ticketingu vypadá velmi přehledně a profesionálně, přestože je zdarma. Po otevření tiketu vypadá rozhraní stejně dobře, i když trochu nevýrazněji. Je velmi zjednodušené, ale zároveň více než dostatečně funkční, aby umožnilo agentům pohodlnou práci se Spiceworks. Zajímavé je, že i když jste uvnitř otevřeného tiketu, můžete vidět část své doručené pošty. Zbytek rozhraní zabírá pole pro odpověď a informace o zákazníkovi s informacemi o stavu tiketu a také pole se souvisejícími informacemi na pravé straně.
Pole pro odpovědi není zrovna prostorné, takže jedna z prvních věcí, která mě zajímala, bylo, jestli se roztáhne. Při psaní se skutečně roztahuje, nicméně se roztahuje směrem nahoru, nikoli dolů. Má však maximální velikost, a pokud tuto hodnotu překročíte při psaní, musíte se spolehnout na to, že se odtud budete posouvat. Hned pod polem pro odpověď máte přístup k několika nástrojům, a to k přílohám, předdefinovaným odpovědím a interním poznámkám.
Poslední zmíněnou funkcí je panel na pravé straně. Zde mají uživatelé přístup k základním informacím o zákaznících, přiřazených osobách, stavu tiketu, prioritě, termínech splatnosti a kategorii tiketu. Tento panel také umožňuje sledovat související zařízení, úkoly, strávený čas a uživatele s přidělenými CC. To je v podstatě vše, co můžete od funkcí Spiceworks očekávat. Ačkoli se nejedná o nejbohatší sadu funkcí, rozhodně dokáže poskytnout vše, co agenti potřebují k organizované práci, i když se jedná jen o minimum funkcí.
Celkově vzato, Spiceworks nenabízí špatný systém ticketingu, ale sada funkcí je rozhodně jen zásadní. Nabízí všechny základní funkce, které se od ticketovacího systému pro IT očekávají, a zdá se být nenasytné chtít víc, protože je zcela zdarma. Musím však říci, že uživatelé, kteří jsou zvyklí na pokročilejší ticketovací systémy, mohou být mírně zklamáni. Jakmile si zvyknou na sadu funkcí ve Spiceworks, možná si uvědomí, že méně je více a svou práci zvládnou skvěle i bez přepychových funkcí. Už jen kvůli tomu se vyplatí Spiceworks pořídit už jen proto, že vám pomůže ušetřit peníze.
Ceník Spiceworks
Na webových stránkách Spiceworks je sice uvedena část s cenami, ale slouží spíše jako komický způsob, jak všem sdělit, že Spiceworks je zcela zdarma. Jsou zde uvedeny čtyři fiktivní cenové plány se stejnou sadou funkcí a stejnou cenou 0 USD. Webová stránka zmiňuje, že všichni lidé, kteří se zaregistrují do služby Spiceworks, získají přístup k neomezenému počtu tiketů, neomezenému počtu zařízení, neomezenému počtu agentů, neomezenému počtu uživatelů, neomezenému počtu techniků, prémiové podpoře a IT komunitě s miliony IT profesionálů.
Závěr
Spiceworks rozhodně má na to, aby nabídl skvělý systém ticketingu pro IT týmy. V žádném případě není dokonalý, ale je mimořádně funkční a může se ukázat jako skvělá volba pro mnoho firem, které jsou ochotny žít bez některých módních funkcí. Je také zcela zdarma bez skrytých poplatků a nechtěných doplňků, takže se rozhodně vyplatí uvažovat o něm jako o jednom z vašich primárních nástrojů.
Frequently Asked Questions
Problémy s výkonem helpdesku Spiceworks způsobené e-mailovou smyčkou
Pokud váš Help Desk Spiceworks pracuje velmi pomalu, může to být způsobeno e-mailovou smyčkou. Pokud máte přístup do Spiceworks, otevřete Nastavení > Help desk > Nastavení e-mailu a vypnutím příslušných přepínačů deaktivujte nastavení příchozího a odchozího e-mailu. Poté zkontrolujte poštovní schránku a vyhledejte tikety, které způsobily potíže s výkonem. Můžete je přesunout do jiné složky nebo je odstranit, pokud je již nepotřebujete. Až se vypořádáte se všemi postiženými tikety, zapněte nastavení příchozí a odchozí pošty zpět.
Nefungující upozornění na tikety ve Spiceworks
Pokud máte potíže s přijímáním oznámení ve Spiceworks, můžete vyzkoušet několik běžných řešení. V první řadě se ujistěte, že v e-mailové adrese postiženého uživatele není překlep, protože to je jedna z hlavních příčin, proč lidé nedostávají oznámení. Pokud všechny dotčené e-mailové adresy zkontrolujete, přejděte do Nastavení > Help Desk > Uživatelské účty. Ujistěte se, že administrátoři, kteří nedostávají oznámení, mají správně nastavené nastavení. Uložte nastavení.