Key takeaways
Pros
- Rychlé nastavení a instalace
- Zcela bezplatné řešení softwarového telefonu
- Snadné a jednoduché používání
Cons
- Nastavení nemusí být pro začátečníky snadné
- Mírně omezená sada funkcí
- Zastaralý (ale funkční) design
MicroSIP je praktický, jednoduchý, spolehlivý a bezplatný softwarový telefon vhodný pro většinu použití a scénářů. Přestože nenabízí mnoho dalších funkcí nebo doplňkových vlastností, s MicroSIP nemůžete udělat chybu. Nabízí rychlou instalaci a rychlé nastavení, přičemž se zaměřuje na efektivitu a snadné používání namísto okázalých vychytávek a funkcí s omezenými případy použití. MicroSIP má poměrně dost kladů, kvůli kterým stojí za zvážení, a plní je výjimečně dobře.
Instalace a nastavení
Instalace trvá méně než minutu. Aplikace MicroSIP nabízí minimalistický staromódní, ale funkční design s jednoduchými možnostmi. Nejsou zde žádné efektní vychytávky, které by odváděly vaši pozornost od prováděných úkolů, což jsem u tohoto typu aplikace ocenil. Nejsou zde žádné výzvy ani zbytečná oznámení, ale také v aplikaci chybí jednoduchý průvodce nastavením, který by vás provedl celým procesem nastavení. Při vytváření účtu aplikace nabízí vysvětlivky s nápovědami ke každému poli, které je třeba během nastavení vyplnit.
Bez ohledu na to, kterou z nich si vyberete, vás všechny přivedou na stejnou webovou stránku s krátkým průvodcem a vysvětlením každé položky v seznamu pro registraci účtu. Tento průvodce nastavením je velmi přímočarý a nenabízí žádný hlubší popis pro nové uživatele, čímž se stává většinou neužitečným pro začátečníky, kteří nikdy předtím softwarový telefon nenastavovali. Dobrou zprávou je, že i když o nastavení telefonů SIP mnoho nevíte, můžete na internetu najít snadno použitelné průvodce (máme také vlastní průvodce pro nastavení a integraci MicroSIP se službou LiveAgent).
Pokud vás zajímá, jak nainstalovat MicroSIP, zde je stručná verze. Aplikaci si můžete jednoduše stáhnout a nainstalovat do počítače, stejně jako jakýkoli jiný software ke stažení. Poté klikněte na tlačítko se šipkou v pravém horním rohu aplikace a klikněte na možnost Přidat účet. Poté do příslušných polí zadejte informace o poskytovateli VoIP nebo informace o volacím zařízení softwaru Help Desk. Bez ohledu na to, jakého poskytovatele služeb VoIP jste si vybrali, všechny údaje potřebné pro konfiguraci MicroSIP by měly být k dispozici ve vašem účtu nebo v konfiguraci vašeho helpdesku.
Funkce a využití
Jednoduchost této aplikace pokračuje v celém uživatelském rozhraní, a to je skvělá věc. Po otevření aplikace můžete začít psát číslo a začít volat. Máte také možnost zahájit videohovor, nastavit hlasitost reproduktorů nebo sluchátek a mikrofonu, zapnout režim nerušit nebo nastavit funkci automatického přijetí hovoru.
Na druhé kartě aplikace se zobrazí protokoly hovorů se jménem, číslem a časem hovoru. Kontakty můžete také ukládat do jednoduchého, ale efektivního seznamu kontaktů, který je k dispozici na třetí kartě aplikace. Celkově je aplikace MicroSIP jednoduchá a snadno se používá, což se od tohoto typu aplikace dá očekávat. Všechny funkce fungovaly dobře a při používání žádné z obsažených funkcí jsem se nesetkal s výraznými problémy nebo komplikacemi.
Uskutečňování a přijímání hovorů a videohovorů bylo rychlé a snadné, zatímco funkce, jako je seznam kontaktů a protokoly hovorů, se používaly poměrně jednoduše. Jedinou drobnou výtkou je, že seznam kontaktů neobsahuje pole pro uložení účtů sociálních médií kontaktů ani další možnosti kontaktů. Ke každému kontaktu však můžete napsat vlastní komentář.
Ceník
MicroSIP je bezplatné řešení bez dostupných cenových plánů nebo příplatků za funkce. Můžete si stáhnout nejnovější verzi a začít ji používat zdarma. MicroSIP neobsahuje reklamy a v aplikaci nejsou přítomny žádné limity používání.
Jak funguje integrace se službou LiveAgent?
Integrace softwarového telefonu MicroSIP se službou LiveAgent je tak dobrá, jak jen může být. Proces integrace je velmi jednoduchý a zabere jen pár minut, jakmile se naučíte přidávat nové účty do MicroSIP. Tato integrace softwarového telefonu je přímá, takže nemusíte používat žádné další služby třetích stran. Potřebujete pouze aktivní předplatné služby VoIP, službu MicroSIP a aplikaci LiveAgent. Vaše číslo VoIP je třeba nejprve přidat do služby LiveAgent a poté vytvořit nové zařízení SIP, které bude v konfiguraci používat stejné telefonní číslo.
Poté můžete vybrat náhled tohoto nově přidaného zařízení, který obsahuje potřebné údaje pro vytvoření nového účtu MicroSIP, který bude připojen k systému LiveAgent. Posledním krokem je přejít do nastavení hlasových služeb (ikona telefonu v pravém horním rohu aplikace LiveAgent) a vybrat nově přidaný softwarový telefon MicroSIP jako preferované zařízení pro volání. Po dokončení těchto kroků můžete začít uskutečňovat a přijímat hovory přímo z aplikace LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Pomocí služby MicroSIP nemohu uskutečňovat ani ukončovat hovory
Pokud se vám nedaří uskutečnit nebo ukončit hovor pomocí služby MicroSIP, můžete vyzkoušet více oprav. Můžete zkusit přeinstalovat MicroSIP čistou instalací. Překontrolujte konfiguraci účtu SIP a každé pole, které je v ní obsaženo. Zkontrolujte, zda jste vytočili správné číslo ve správném formátu a se správnou předvolbou. Další informace o možných řešeních naleznete v průvodci řešením potíží se službou MicroSIP.
Nemohu přijímat hovory pomocí služby MicroSIP
Zkontrolujte, zda je vaše registrace aktivní. S prázdným serverem SIP můžete volat, ale nemůžete přijímat hovory. Ujistěte se, že v registraci používáte správné uživatelské jméno, přihlašovací jméno, heslo a doménu. Úspěšná registrace je reprezentována zelenou ikonou a stavem Online.