Key takeaways
Pros
- Snadná instalace a implementace
- Snadné použití ve většině situací
- Je zdarma
Cons
- Nefunguje s každým poskytovatelem VoIP
- Zastaralý a nereagující design
- Není tak flexibilní, jak by mohl být
Blink může být pro někoho spolehlivým softwarovým telefonem, pro někoho však může být zklamáním. Blink se snaží být snadno použitelnou aplikací softwarového telefonu, ale selhává kvůli nereagujícímu designu, nedostatečné funkčnosti s některými službami VoIP a minimálním možnostem podpory pro uživatele. Aplikace je však obecně funkční a uživatelsky přívětivá, což z ní dělá softwarový telefon pro skupinu uživatelů po celém světě.
Instalace a implementace systému Blink
Instalace aplikace Blink je standardní, stačí ji stáhnout z oficiálních webových stránek a nainstalovat do počítače. Při prvním spuštění aplikace není k dispozici žádný průvodce spuštěním. Blink sice na svých webových stránkách nabízí uživatelskou příručku, ale i tak je poměrně jednoduchá. Jednotlivé sekce nabízejí pouze základní informace bez specializovaného průvodce nastavením. I když je nastavení aplikace poměrně snadné, řádnou a důkladnou uživatelskou příručku vždy oceníte pro případ nejhoršího scénáře.
Chcete-li připojit poskytovatele VoIP, klikněte na tlačítko Blink pod logem Blink v horní části a poté vyberte možnost Účty > Přidat účet. Zadejte adresu SIP a heslo a vše je hotovo. Měli byste si však uvědomit, že Blink nemusí fungovat s každým poskytovatelem služeb VoIP. V mém případě jsem připojil svůj účet Zadarma k službě Blink jen proto, abych zjistil, že nemohu uskutečnit žádné hovory. Nepodařilo se mi zjistit proč, protože není k dispozici mnoho možností řešení problémů.
U aplikace, která se prezentuje jako “Moderní, snadno použitelný klient SIP”, to zatím nepovažuji za příliš pravdivé. Uživatelská příručka se výše zmíněnému problému věnuje, nicméně jediné, co uvádí, je, že problém je pravděpodobně na straně poskytovatele VoIP, a na závěr nepředkládá vůbec žádné řešení. Ani toto tvrzení nepovažuji za pravdivé, protože jsem službu Zadarma zatím používal při každé recenzi softphonu bez jakýchkoli potíží. Podařilo se mi zprovoznit Blink s jejich vlastní službou SIP a aplikace fungovala, jak měla.
Uživatelské prostředí a funkce
Uživatelské rozhraní by potřebovalo obnovit, protože vypadá zastarale a na obrazovce s vyšším rozlišením se špatně škáluje. Měl jsem problémy s identifikací a přístupem k tlačítkům a ikonám, protože vše vypadá menší, než by mělo být. Zvětšením okna aplikace se design nezvětší, pouze se zvětší okno. Druhý problém s vizuální stránkou se týká tlačítek a dalších prvků.
Většina textu je špatně čitelná, protože různé části aplikací jsou příliš malé na to, aby se do nich vešel. Neexistuje způsob, jak tyto jednotlivé prvky aplikace zvětšit, a tedy ani způsob, jak text učinit čitelnějším. Obecně se zdá, že je vše špatně navrženo a příliš malé na to, aby to bylo pohodlné. I přes tyto problémy rozhraní funguje a za většiny okolností se snadno používá.
Hlavní obrazovka aplikace je poměrně jednoduchá. Slouží také jako seznam kontaktů, který umožňuje snadný přístup ke kontaktům. Hovor můžete snadno zahájit přímo z dolní části hlavní obrazovky. Kromě volání máte možnost zahájit videohovor, odeslat zprávu danému kontaktu nebo požádat o sdílení obrazovky.
Sdílení obrazovky není k dispozici v každém softwarovém telefonu, takže je příjemné mít k dispozici další funkci. K dispozici jsou také další dvě tlačítka pro přidání kontaktu a vypnutí vyzvánění.
V horní části se nacházejí tlačítka nabídky. Tato tlačítka jsou poměrně pohodlná a umožňují snadný přístup k různým rychlým nastavením, hlavní konfiguraci a průvodci nápovědou.
Místo speciálního číselníku má aplikace vyhledávací panel, do kterého můžete zadat číslo nebo najít kontakt ze seznamu. Absence digitálního číselníku nemusí být pro většinu uživatelů velkým problémem, ale bylo by příjemné mít jej jako záložní možnost. V rozhraní aplikace se neděje mnoho dalších věcí, a to je dobře, protože díky tomu je aplikace jednoduchá a není příliš přeplněná.
Vyhledávací panel slouží jako nástroj pro většinu úkolů v aplikaci Blink. Když začnete psát číslo, chytře vám nabídne možnosti, co dělat dál. Číslo můžete přidat do kontaktů nebo přepnout na hovory. Pomocí tlačítek ve spodní části můžete zahájit hovor nebo videohovor, odeslat zprávu nebo požádat o sdílení obrazovky. To jsou všechny akce dostupné na jedné obrazovce bez nutnosti přepínání mezi kartami.
Seznam kontaktů je jeden z nejjednodušších, jaký jsem kdy v aplikaci softwarového telefonu viděl. Nabízí pouze možnost přidat k číslu jméno a profilový obrázek. To je sice dostačující, ale příliš základní a neobsahuje žádné prostředky pro přidání dalších kontaktních informací, poznámek nebo komentářů.
Nastavení nabízí poměrně velké množství možností přizpůsobení a úprav. K dispozici jsou obvyklá nastavení zvuku a videa, kde si můžete vybrat zařízení a předvolby kvality hovoru. K dispozici jsou také možnosti konfigurace chatu a sdílení obrazovky, stejně jako přihlašování a nastavení účtu. Nakonec máte přístup k pokročilým nastavením, která nabízejí další konfiguraci pro SIP a správu souborů.
Jak funguje Blink se službou LiveAgent?
LiveAgent je schopen integrace s většinou populárních softwarových řešení pro softwarové telefony. Blink bohužel se službou LiveAgent nefunguje. Kvůli problémům aplikace Blink s některými účty SIP nejsou uživatelé schopni integrovat Blink se službou LiveAgent, což je velkým zklamáním. Zkoušel jsem aplikaci Blink se službou LiveAgent integrovat několikrát, měnil jsem různá nastavení, a dokonce jsem se rozhodl pořídit si jiný účet VoIP, ale stále jsem nebyl úspěšný. Uživatelé, kteří očekávají, že získají softwarový telefon, který lze snadno integrovat s jinými aplikacemi, by se proto měli začít poohlížet po jiných možnostech.
Závěr
Blink se snaží být snadno použitelnou softwarovou aplikací, ale selhává na mnoha frontách. Uživatelské rozhraní je sice funkční a snadno se používá, ale nutně potřebuje aktualizaci designu. Aplikace nemá správné měřítko, což zastavuje její použitelnost. Skutečnost, že se aplikace nedokáže přizpůsobit některým službám VoIP, ji činí nepoužitelnou pro skupiny uživatelů, kteří dávají přednost svobodě volby. Celkově Blink funguje dobře, problém je v tom, že funguje podle svých vlastních podmínek a neumožňuje tolik potřebnou flexibilitu, kterou by moderní aplikace softwarového telefonu měla poskytovat. To z ní dělá naprosto vyhovující aplikaci softwarového telefonu pro jednu skupinu uživatelů a přítěž pro druhou.
Frequently Asked Questions
Nemohu připojit mého poskytovatele VoIP
Blink bohužel nepodporuje všechny poskytovatele VoIP dostupné na trhu. Abyste mohli volat, musíte si s největší pravděpodobností vybrat poskytovatele služeb VoIP podporovaného softwarovým telefonem Blink.
Nemohu realizovat hovory se službou Blink
Tento problém pravděpodobně souvisí s vaším poskytovatelem VoIP. Zkuste přejít k jinému poskytovateli VoIP nebo ho požádejte o pomoc s konfigurací služby Blink.