Key takeaways
Pros
- Snadná integrace
- Skvělé možnosti pokročilého přizpůsobení, které vám umožní jít do hloubky
- Skvělé funkce v chatu pro agenty a zákazníky
Cons
- Méně flexibilní ceny s předem stanovenými místy pro uživatele
- Rozhraní může být mírně matoucí (přesto je skvělé).
Začínáme s živým chatem Userlike
Userlike je specializovaný software pro live chat zaměřený na poskytování spolehlivého řešení live chatu pro prodej a zákaznický servis. Nabízí jednotné řešení, které přináší spolehlivý live chat na vaše webové stránky spolu s pokročilými možnostmi přizpůsobení, analýzou, funkcemi pro vytváření zpráv a dalšími funkcemi. Dnes si vyzkoušíme live chat Userlike a podíváme se, jak funguje v akci.
Začít s Userlike je hračka. Stačí se zaregistrovat na bezplatnou zkušební verzi nebo si vybrat tarif, pokud o něj máte zájem hned od začátku. Jak je u většiny softwaru zvykem, Userlike vám položí několik otázek o účelu použití a o vaší společnosti. Je to snadný proces a můžete s ním být velmi rychle hotovi. Poté se vám zobrazí uvítací video, které vám ukáže, jak na to. Pokud chcete, můžete ho přeskočit, ale oceníte, když budete mít k dispozici průvodce pro začátek hned na začátku.
Můžete začít objevovat rozhraní, které je velmi pěkné. Používá decentní barevné schéma s odstíny šedé a není přeplněné zbytečnými prvky a možnostmi. Vše se zdá být snadno přístupné hned od začátku. Na hlavním panelu se zobrazují statistiky a v pravém dolním rohu máte k dispozici rychlého průvodce, který vám pomůže se s rozhraním ještě rychleji seznámit. Je dobře navržené a některá další řešení by se mohla z tohoto přístupu zaměřeného na uživatele poučit.
Nabídka vpravo představuje celou dostupnou sadu nástrojů Userlike, včetně nástrojů chatu. Po kliknutí na položku můžete být mírně zklamáni nepřehledným zobrazením. Prezentuje pouze statistiky konverzací. Zdá se však, že zde není možnost vytvořit nebo přidat živý chat, což vede k delšímu hledání v rozhraní. Vlastní možnost se skrývá pod nabídkou Kanály, kde můžete vytvářet nové widgety webu.
Jsem rád, že mohu říci, že zbytek procesu je mnohem intuitivnější. Po kliknutí na tlačítko Přidat widget můžete zvolit účel, jazyk a typ widgetu. U volby typu widgetu je k dispozici několik vysvětlivek, které vám pomohou zjistit, jaké jsou mezi nimi rozdíly, ale samotné názvy jsou celkem srozumitelné. Po dokončení této části zbývají už jen možnosti widget integrovat nebo jej nejprve nakonfigurovat.
Možnosti přizpůsobení jsou poměrně široké. K dispozici jsou obecná nastavení, možnosti vzhledu, možnosti znění téměř každé položky a prvku v chatu, chování a směrování chatu a mnoho dalšího. To se nepodobá ničemu, co jsem dosud viděl, i když nepochybuji, že existuje mnoho jiných řešení chatu s tak rozsáhlým výběrem konfigurace. Ačkoli je skvělé mít spoustu možností přizpůsobení, je trochu únavné procházet je všechny a myslím, že některé z nich nejsou úplně nutné, aby zde byly. Bez ohledu na to však snahu chválím.
Po dokončení celého přizpůsobení a konfigurace je čas nainstalovat widget chatu. Stránka představuje jednu možnost instalace prostřednictvím zkopírování kódu živého chatu přímo na vaše webové stránky. K dispozici je také tlačítko, které vám pomůže kontaktovat programátora vašich webových stránek, aby to udělal za vás, a které vás přesměruje na jednoduchý kontaktní formulář, kde můžete odeslat požadavek na e-mailovou adresu programátora. Rozhodl jsem se to udělat sám, takže jsem kód zkopíroval a vložil do svého testovacího webu. Vše fungovalo bez problémů a já jsem mohl začít testovat. Nejprve se však podívejme, co můžeme očekávat od funkcí živého chatu Userlike.
Funkce a uživatelské rozhraní
Userlike nabízí pestrou a jedinečnou sadu funkcí v mnoha oblastech a snaží se udělat něco nového pro živý chat. Živý chat podporuje přesměrování chatu, které umožňuje přenést chat na jiného kolegu. To je docela podobné předávání tiketů v softwaru pro ticketing, což je v mnoha situacích docela užitečné. Userlike také nabízí možnost výběru hlavních dovedností pro každého agenta chatu, takže si zákazníci mohou vybrat, se kterým odborníkem chtějí mluvit. Tato možnost se vyskytuje také v softwaru pro ticketing a je známá jako směrování chatu. Je to skvělá funkce, která je v chatu k dispozici, a ještě lepší je vidět ji s dalšími možnostmi směrování na základě dovedností.
Další zmíněná funkce se nazývá Sticky chat (Lepící chat) a jedná se o další inteligentní funkci směrování, která spojuje zákazníky s agenty, s nimiž již dříve chatovali. Díky tomu si agenti snáze vybaví zákazníka a informace vyměněné během chatu. Dále jsou zde funkce Chytré profily zákazníků, které automaticky vytvářejí profily zákazníků, pokud se návštěvník webu, který se zapojí do chatu, rozhodne poskytnout vám e-mailovou adresu. Userlike také podporuje určitý stupeň automatizace, kdy můžete přizpůsobit offline zprávy, uvítací bubliny, přeposílání zpráv a mnoho dalšího.
Userlike také nabízí funkci zpětné vazby a průzkumy po chatu, které lze přizpůsobit vlastními otázkami a odpověďmi. Kromě toho můžete aktivovat proaktivní pozvánky na chat nebo nakonfigurovat směrování chatu, abyste zajistili, že konverzace se zákazníky budou směřovat ke správným agentům. Tato funkce se liší od výše zmíněných dovedností agentů a připomíná klasické možnosti směrování, které můžete znát z různých chatovacích řešení nebo softwaru IVR. Existuje spousta dalších funkcí Userlike, které můžete objevit, a všechny fungují docela dobře.
Výkon živého chatu a uživatelská zkušenost
Nyní je čas vyzkoušet widget live chatu v akci. Otestoval jsem live chat z obou stran, abyste si mohli udělat představu o práci agenta i zákazníka současně. Kliknul jsem na widget chatu a zahájil novou konverzaci, což vyvolalo okamžité zobrazení automatické uvítací zprávy. Všiml jsem si však také, že je uvedeno, že všichni agenti jsou offline (přestože jsem byl v aplikaci Userlike právě přihlášen jako agent). Zjistil jsem, že důvodem je to, že jsem nebyl přímo v sekcích Všechny konverzace v aplikaci, takže se této chyby určitě vyvarujte. Samostatné přiřazení chatu můžete provést zde.
Po vlastním přiřazení chatu jsem začal návštěvníkovi odpovídat. Musím říct, že rychlost je v pořádku a na doručení zpráv nemusíte čekat příliš dlouho. Prvním zjištěním bylo, že Userlike nenabízí funkci zobrazení psaní v reálném čase, ale to není nutná funkce pro správné fungování jakéhokoli chatu. Jen by bylo hezké ji mít. Zdá se však, že automatizace funguje velmi dobře, protože widget chatu automaticky odesílá zprávy během delší nečinnosti na straně agenta (pracovníka). To vše je součástí nastavení a funguje to skvěle.
Widget na straně zákazníka obsahuje standardní možnosti pro odesílání, přidávání smajlíků, přenos souborů a žádost o přepis chatu. Tyto funkce jsou skvělé a pro zákazníky velmi užitečné. Příjemné je, že zde není nic, co by zákazníky zahlcovalo nebo obtěžovalo. Totéž platí pro zobrazení chatu na straně agenta, kde je však k dispozici více možností – odesílání maker, nabídka hovoru, odesílání příloh, nahrávání hlasové zprávy a spouštění příkazů.
Zajímavá je zejména možnost spouštěcích příkazů, která uživatelům umožňuje rychle provádět akce pomocí několika kliknutí. K dispozici je několik možností – blokování kontaktů, přenos konverzací, žádost o přepis, přidání poznámek, změna stavu konverzace a mnoho dalších. Všechny tyto akce lze také vyvolat pomocí klávesových zkratek, které si můžete snadno zapamatovat a používat je bez klikání na tlačítka.
Celkově je zkušenost s živým chatem Userlike skvělá pro obě strany a během testování jsem nenarazil na žádné větší ani menší problémy. Na panelu Userlike se můžete jako agent zapojit do dalších nástrojů a podívat se na všechny relevantní statistiky a analýzy, které máte k dispozici. Userlike je skvělý nástroj, který by vás neměl za žádných okolností zklamat.
Ceník
Userlike nabízí čtyři cenové plány s několika možnostmi nastavení cen, včetně bezplatné úrovně. Plány jsou dodávány s předem stanoveným počtem uživatelů, takže pokud chcete zvýšit počet uživatelů, musíte být připraveni připlatit si za vyšší plán, místo abyste platili pouze za více uživatelů ve stejném plánu. Nyní se podívejme na jednotlivé balíčky a jejich funkce.
Free/Bezplatný plán
Bezplatný plán nabízí jeden widget pro jednoho uživatele. Zdarma získáte všechny základní funkce, neomezený počet konverzací, neomezený počet kontaktů a správce webových stránek.
Team/Tým
Plán Team nabízí čtyři widgety pro čtyři uživatele a dvě aplikace pro zasílání zpráv za 100 dolarů měsíčně. Kromě všech funkcí z předchozí úrovně získáte přístup k doplňkům, kanálu WhatsApp, aplikacím pro zasílání zpráv, živému překladu, videohovorům, sdílení obrazovky a základnímu přístupu k rozhraní API.
Corporate/Firemní
Plán Corporate nabízí 10 widgetů pro 10 uživatelů a čtyři aplikace pro zasílání zpráv za 320 dolarů měsíčně. Získáte všechny dříve zmíněné funkce a navíc automatizační centrum s umělou inteligencí, chatboty a analytické funkce.
Flex/Flexibilní
Plán Flex je nejdražší plán s více než 10 widgety, více než 10 místy a více než 4 aplikacemi pro zasílání zpráv za vlastní cenu přizpůsobenou vašim firemním potřebám. Kromě funkcí ze všech předchozích plánů získáte white label, pokročilé směrování, profesionální onboarding, organizace a vyhrazeného správce účtu.
Závěr
Userlike je skvělé chatovací řešení, které nabízí vše, co od živého chatu očekáváte. I když se cena může zdát trochu drahá, je levnější, než se zdá, když vezmete v úvahu předem stanovený počet uživatelských míst v každém plánu. Userlike nabízí mnoho funkcí a možností přizpůsobení, které zajistí, že vaše zkušenosti budou skutečně přizpůsobené vaší situaci. Pokud potřebujete specializované řešení živého chatu, s Userlike opravdu nemůžete udělat chybu.
Frequently Asked Questions
Chaty přijímá pouze jeden operátor Userlike
Pokud příchozí chaty přijímá pouze jeden z operátorů živého chatu, může mít problém řadu řešení. Nejprve zkontrolujte, zda zbývající operátoři, kteří nepřijímají chaty, patří do správné skupiny operátorů. Každý widget live chatu má nastavení týkající se skupin operátorů nebo oddělení. Otevřete nastavení widgetu chatu, přejděte do nabídky Chat > Směrování a změňte skupinu, případně přidejte zbývající agenty, kteří nepřijímají chaty, do stejné skupiny jako operátor, který chaty přijímá. Druhé řešení může souviset s dostupností chatovacích slotů. Operátor s nejvyšším počtem volných slotů bude s větší pravděpodobností přijímat nové chaty. Počet slotů můžete upravit v části Tým > Operátoři v profilu každého operátora. Dalším řešením je zkontrolovat, zda jsou všichni operátoři online. A v neposlední řadě, pokud živé chaty využívají opakovaně nějací kontaktéři, je pravděpodobnější, že se spojí se stejným operátorem, se kterým již chatovali dříve.
Na mých webových stránkách se nezobrazuje tlačítko Userlike pro live chat
Důvodů, proč k tomuto problému došlo, může být několik. Za prvé, překontrolujte, zda jste widget Userlike správně integrovali do svých webových stránek, a zkontrolujte, zda nechybí části kódu nebo zda nebyly omylem přidány překlepy. Druhým důvodem může být to, že je aktivní možnost skrýt tlačítko, když nejsou k dispozici žádní operátoři. Tuto možnost najdete v části Nastavení widgetu > Chat > Rozšířené nastavení. Ujistěte se, že je tato možnost deaktivována, aby se widget chatu zobrazoval vždy. Třetí důvod může souviset se soubory cookie, protože Userlike potřebuje ke správnému fungování určitá oprávnění. Userlike musí být integrován do správce souhlasů se soubory cookie.
Analytika od Userlike se nenačítá a nezobrazuje žádná data
Důvod, proč se nezobrazují žádná data služby Analytics, může souviset s používáním některých blokátorů reklam. Ujistěte se, že máte na doméně Userlike vytvořenou bílou listinu nebo zakázané blokování reklam. O přístup ke konkrétním hodnotám můžete také přijít, když v nastavení organizace aktivujete filtr ochrany osobních údajů Analytics. Pokud je aktivní možnost Skrýt údaje o operátorovi, nebudete moci zobrazit žádné údaje v části Analytika > Stav operátora.
Po 14denní zkušební verzi aplikace Userlike se nemohu přihlásit
Po uplynutí bezplatného zkušebního období se může přihlásit pouze vlastník účtu. Chcete-li umožnit přístup dalším uživatelům, musíte přejít na placenou variantu, protože bezplatná verze Userlike podporuje pouze jedno uživatelské místo.