Key takeaways
Pros
- Skvělé rozhraní a snadná navigace
- Implementace není tak těžká
- Dobré možnosti přizpůsobení live chatu
Cons
- Nedostatek důležitých funkcí živého chatu
- Velký důraz na používání chatbotů
- Může být velmi drahý
Začínáme s live chatem PipeDrive
Pipedrive je známý software pro řízení vztahů se zákazníky, který může sloužit jako software pro živý chat. Nabízí spolehlivou a užitečnou sadu funkcí, která dokáže pokrýt všechny vaše potřeby v oblasti CRM. V této recenzi se však podíváme na živý chat a jeho funkce a zjistíme, jak fungují a jak snadno se používají. Pojďme začít.
Začít s aplikací PipeDrive je rychlé a v cestě vám stojí jen krátká registrace. Jakmile ji dokončíte, můžete se začít rozhlížet po ovládacím panelu. PipeDrive není specializované řešení živého chatu, takže uživatelé mají k dispozici nepřeberné množství možností a nástrojů, se kterými si mohou hrát. Rozhraní však vypadá docela přehledně. Je velmi dobře vyladěné, nepřeplácané a vypadá prostě účelně, takže byste neměli mít problém s přístupem k jakékoliv funkci, kterou budete hledat.
Abych našel live chat, musel jsem se obrátit na průvodce, protože v levé části nabídky ani nikde jinde v rozhraní není viditelná možnost jeho přidání. Nebylo však těžké ji najít. Stačí přejít do sekce Leads v nabídce, vybrat Live Chat a aktivovat LeadBooster. PipeDrive vás bude informovat, že LeadBooster a Live Chat vyžadují měsíční předplatné ve výši 39 dolarů měsíčně, a poté můžete začít přizpůsobovat widget živého chatu.
Funkce a uživatelské rozhraní
V další části vás PipeDrive povinně požádá o definici chatbota (i když si to nepřejete). Poté se vás sekce zeptá na účel vašeho chatu a vy si můžete vybrat, zda chcete generovat více potenciálních zákazníků, rezervovat více schůzek nebo kvalifikovat a směrovat potenciální zákazníky. Nakonec je zde možnost vést živé konverzace se zákazníky, takže se ujistěte, že tuto možnost vyberete, pokud nemáte zájem o chatbota.
Následuje konfigurace toku. Protože se jedná o specialitu systému PipeDrive, nemůžete tento proces přeskočit; musíte nakonfigurovat počáteční tok prostřednictvím systému podobného směrování IVR. Zobrazí se vám vizuální zobrazení možností a akcí, které můžete pomocí live chatu automatizovat. Pokud se naštěstí rozhodnete změny pouze uložit, aniž byste cokoli konfigurovali, nic se vám nestane, protože PipeDrive nabízí rovnou předdefinovaný tok chatu. Stále však probíhá automatizace, kterou nelze vypnout. Jako poznámku na okraj uvádíme, že se to týká pouze základních prvků konverzace.
I když mohu upřímně říci, že funkce PipeDrive flow jsou velmi dobře navrženy, je škoda, že vás aplikace v podstatě nutí používat chatbota. Na chatbota PipeDrive se podíváme v samostatné recenzi, proto se pojďme zaměřit na implementaci živého chatu PipeDrive. Jakmile budete spokojeni s návrhem toku, můžete vybrat kartu Instalace a vybrat si z různých možností, včetně WordPress, Squarespace, Google Tag Manager, Wix nebo ruční instalace. Pro účely této recenze jsem zvolil ruční instalaci.
Webové stránky PipeDrive neuvádějí přesné dostupné funkce živého chatu, s výjimkou chatbota a integrace se zbytkem sady nástrojů CRM pro vytváření dalších potenciálních zákazníků. V následující části vám ukážeme zkušenosti s prací s live chatem PipeDrive z obou stran a projdeme si všechny dostupné funkce.
Výkonnnost živého chatu a uživatelská zkušenost
Widget živého chatu dokonale zapadá do mých webových stránek, přesně tak, jak jsem ho navrhl. Využil jsem také možnost zkontrolovat, zda byla v aplikaci PipeDrive opravena ruční integrace. Když byl widget živého chatu na mém testovacím webu nastaven a připraven, kliknul jsem na widget a vyřídil předdefinované otázky chatbota. Vybral jsem odpověď, že chci mluvit se zástupcem (se sebou), a počkal jsem, až mi odpoví na můj dotaz.
Po kliknutí na možnost chatovat s prodejním týmem (kterou jsem nechal předdefinovanou) se v živém chatu objevila animace tří teček, která značí, že někdo odpovídá, i když je zde chatbot. To zde má vytvořit zážitek více podobný tomu lidskému, ale myslím, že tomu nikdo neuvěří. Systém mi oznámil, že mám počkat na zástupce. V tu chvíli jsem obdržel oznámení v sekci živého chatu služby PipeDrive. Můžete si ho prohlédnout na kartě Nepřiřazené a přiřadit si ho k sobě, než budete moci odpovědět.
Začal jsem psát, abych nejprve zjistil, zda živý chat PipeDrive podporuje funkci zobrazení psaní v reálném čase, ale bohužel ne. Celkově je live chat příliš zaměřen na zážitek z chatbota a trochu zanedbává vlastní část live chatu. Nejsou k dispozici vůbec žádné funkce příloh, takže tento live chat je určen výhradně pro písemnou komunikaci. Pro většinu uživatelů je to dostačující možnost, ale vždy je dobré mít k dispozici další funkce. Bez příloh by uživatelé mohli být nuceni přepínat mezi live chatem a e-mailem nebo jiným komunikačním kanálem, který podporuje přílohy.
Existují však užitečné funkce pro formátování textu – tučné písmo, kurzíva a odrážky. Nedokážu si pro ně představit mnoho případů použití, ale rozhodně mohou být velmi užitečné při vysvětlování procesů nebo rovnou při psaní návodu jako zprávy pro zákazníka na chatu. To je v podstatě vše, pokud jde o viditelné funkce. K dispozici máte také několik možností přidání kontaktních informací a uložení průvodce do systému. K dispozici je také doplněk pro sledování návštěvníků webu, ale ten je také skrytý za placenou zdí a stojí neuvěřitelných 49 dolarů měsíčně. Mnoho softwarů pro live chat nabízí tuto funkci jako součást nabídky hned po vybalení z krabice bez dalších plateb.
Celkově jsem měl od chatu PipeDrive mnohem větší očekávání. Pokud to potřebujete, lze jej snadno implementovat, ale jeho funkce jsou prostě nedostačující a někdy i drahé. Kromě chatování toho prostě moc dělat nemůžete, a i o tento kousek vás tak trochu připraví to, že PipeDrive trvá na tom, abyste si do smlouvy vynutili alespoň nějakou funkci chatbota. Funkce živého chatu v PipeDrive je pouze podpůrnou funkcí, nikoliv hlavní, což z ní činí pochopitelnou volbu.
Ceník
PipeDrive nabízí čtyři cenové možnosti, ale živý chat je sotva zmíněn, protože to není primárním zaměřením tohoto softwaru. Každý plán nabízí řadu funkcí a s rostoucími cenami se zvyšuje. Mějte na paměti, že některé doplňky vás mohou stát další peníze a nemusí být zahrnuty v konečné ceně. Pojďme se podívat na nabídky.
Základní plán (Essential)
Plán Essential stojí 14,90 USD měsíčně na uživatele a nabízí funkce pro správu potenciálních zákazníků, obchodů, kalendáře a toků. Součástí je také jednoduchý import dat a snadné přizpůsobení, nepřetržitá podpora a více než 300 integrací.
Advanced (Pokročilý plán)
Plán Advanced stojí 24,90 USD měsíčně na uživatele. Nabízí plnou synchronizaci e-mailů se šablonami a plánováním, skupinové zasílání e-mailů a sledování otevření a kliknutí a také nástroj pro tvorbu pracovních postupů se spouštěnými automatizacemi.
Professional (Profesionální plán)
Plán Professional stojí 49,50 USD měsíčně na uživatele a může vám nabídnout funkci vytváření, správy a elektronického podepisování dokumentů a smluv, projekce příjmů, prognózy a rozšířené funkce vlastních výkazů.
Enterprise (Velké podniky)
Tento plán stojí 99 dolarů měsíčně na uživatele. Kromě všech předchozích funkcí získáte neomezené nastavení oprávnění a viditelnosti uživatelů, další a zvýšené bezpečnostní preference, implementační program a telefonickou podporu a žádné limity pro používání funkcí.
Závěr
PipeDrive jako řešení CRM je skvělým doplňkem každé firmy, nicméně jeho funkce živého chatu jsou spíše doplňkem. Živý chat prosazuje využití chatbota, ale postrádá některé významné funkce živého chatu, zatímco některé důležité funkce skrývá za placenou zdí. Live chat PipeDrive není v žádném případě špatný, jen není dostatečně pokročilý, aby mohl konkurovat těm nejlepším. Pokud je vaším primárním cílem CRM a live chat nemá podstatný význam, nemůžete s PipeDrive udělat chybu. Pokud se chcete více zaměřit na komunikaci prostřednictvím live chatu, měli byste zvážit jiná řešení.
Frequently Asked Questions
Můj live chat od PipeDrive nepřijímá žádné zprávy.
Nejprve se podívejte na konfiguraci svého chatbota a zkontrolujte, zda v něm nejsou chyby. Ujistěte se, že je tok v nastavení správný a aktivovaný. Dále se podívejte na kartu živého chatu a zkontrolujte, zda je váš stav online. Posledním častým problémem a jedním z nejjednodušších k odstranění je obnovení stránky s již integrovaným widgetem live chatu. To samo o sobě může způsobit, že zprávy nebudou doručeny správně, a jedná se o problém, kterému lze snadno předejít.
Jak mohu na své webové stránky přidat živý chat PipeDrive bez chatbota?
Funkce chatbota se nelze zcela zbavit a je nutné přidat alespoň základní tok. Automatizaci můžete minimalizovat tím, že vlastní tok bude krátký a možnost live chatu přidáte přímo do směrování. Navíc můžete vybrat předvolbu, která nabízí minimální interakci s chatbotem.