Key takeaways
Pros
- Rychlý a spolehlivý live chat
- Velmi snadná implementace
- Skvělé a snadno konfigurovatelné funkce
Cons
- Drahé řešení při vyšších plánech
Začínáme s live chatem od služby LiveChat
LiveChat je software pro live chat, který nabízí více než jen možnost chatování. Nabízí rozsáhlou sadu funkcí živého chatu, která zajišťuje soustředěný a dobře navržený zážitek pro každého agenta a zákazníka. Nabízí však také něco navíc v podobě dalších komunikačních kanálů, jako jsou sociální média, WhatsApp a ticketing. V této recenzi se blíže podíváme na možnosti widgetu live chatu LiveChat a jeho celkový výkon. Pojďme začít.
Registrace do služby LiveChat je velmi rychlá. Stačí si zaregistrovat účet a proces registrace vás nakonec přenese přímo do části pro integraci widgetu live chatu, což znamená, že můžete implementovat svůj live chat ihned po spuštění. To je překvapivě rychlé a LiveChat vám dokonce nabízí několik možností integrace. Můžete si vybrat mezi pluginem WordPress, Google Tag Manager nebo ruční instalací kódu live chatu.
Zvolil jsem možnost ruční instalace, která byla také docela snadná. Stačí zkopírovat a vložit kód před zavírací tag </body> vaší webové stránky a uložit změny. Pokud se nezobrazí, možná budete muset nejprve vymazat mezipaměť prohlížeče. Služba LiveChat vám dá vědět, zda byly změny úspěšně provedeny a zda je váš živý chat integrován. Poté budete přesměrováni přímo na ovládací panel služby LiveChat a můžete se začít seznamovat se všemi možnostmi.
LiveChat je zavedené profesionální řešení a rozhraní tomu odpovídá. S většinou nástrojů se snadno seznámíte a díky snadným doporučením v pravém panelu se neztratíte. V nabídce na levém panelu vidíte chaty, provoz, tikety, archivy, kontakty a další položky. Střed panelu představuje některé možnosti vylepšení a rychlý přehled statistik živého chatu v reálném čase.
Funkce a uživatelské rozhraní
LiveChat nabízí dobře zaměřenou sadu funkcí souvisejících s widgetem živého chatu. Kromě již zmíněného rychlého zobrazení statistik v reálném čase získáte přístup k dalším funkcím, včetně chatbotů, přehledů a rozsáhlých možností přizpůsobení widgetu živého chatu. Kromě toho má prostředí živého chatu plnou podporu od náhledů do zpráv, konzervovaných odpovědí, příloh souborů, funkcí historie chatu, hodnocení chatu a dalších. V živém chatu LiveChat nechybí nic důležitého, takže si můžete být jisti, že získáte plnohodnotný zážitek z práce agenta chatu.
Analytické funkce nabízejí rychlý přehled i hloubkové přehledy všeho, co souvisí s live chatem – chatů, agentů, zákazníků, vstupenek a elektronického obchodu. V každé části můžete získat více informací a konkrétních čísel o vašem live chatu. Nechybí nic, co by vám chybělo. Analytický přehled vám poskytne záznam o všem, co se stalo za posledních sedm dní používání.
Widget chatu si můžete přizpůsobit v nastavení aplikace LiveChat. Možnosti jsou poměrně rozsáhlé, takže pokud máte chuť být kreativní, můžete widget živého chatu přizpůsobit svým preferencím nebo značce zákazníka. Mezi vaše možnosti patří, jak bude okno vypadat v maximalizovaném a minimalizovaném zobrazení, světlý nebo tmavý motiv, barva motivu (podporována je vlastní barva) a pozice chatu. K dispozici je také možnost widget skrýt, přizpůsobit mobilní verzi widgetu chatu a další nastavení, kde můžete zobrazit logo společnosti, fotografii agenta, povolit nebo zakázat zvuky, povolit hodnocení chatu a několik dalších možností.
Většina ostatních funkcí je pasivní, což znamená, že se aktivují automaticky a nemusíte s jejich konfigurací nic dělat. Jsou připraveny od samého počátku. Vždy však můžete jít hlouběji do nastavení, jako je směrování, přiřazení chatu, sdílení souborů a mnoho dalšího. Vše je snadno dostupné. Navigace v rozhraní, nastavení chatu a celkové uživatelské prostředí jsou docela skvělé, neměl jsem absolutně žádné problémy s žádnými úkoly. Když je celé nastavení připraveno, je čas podívat se na výkon a zkušenosti s prací s live chatem LiveChat.
Výkonnnost živého chatu a uživatelská zkušenost
Podíval jsem se na widget live chatu LiveChat z obou stran – z pohledu agenta i zákazníka, abych získal kompletní zkušenosti, a mohu říci, že vše fungovalo skvěle, jak se očekávalo. Jednou jsem spustil chat jako zákazník a hned mě přivítala automatická zpráva (tuto zprávu si můžete přizpůsobit v nastavení v části Cílené zprávy). Po otevření ovládacího panelu aplikace LiveChat se mi okamžitě zobrazilo vizuální a zvukové upozornění na novou příchozí zprávu. Na kartě prohlížeče se také neustále zobrazuje oznámení, dokud se nerozhodnete na něj kliknout. Zatím to vypadá dobře.
Nahlížení do zpráv fungovalo perfektně a zachytilo to, co jsem psal, za méně než vteřinu. Zpráva zůstane na obrazovce, i když uživatelé nestisknou tlačítko odeslání, takže si můžete připravit další zprávy. Zákazník mezitím vidí tři tečky jako upozornění, že agent píše odpověď pro něj. Funguje to obecně velmi dobře. Rychlost odpovědi je téměř okamžitá, bez jakkoli dlouhého čekání.
Zkusil jsem také posílat přílohy souborů. Po kliknutí na ikonu přílohy souboru můžete okamžitě vybrat soubor a odeslat jej. Přílohu můžete kdykoli před odesláním odstranit. Na rozdíl od náhledu do zprávy agenti nevidí přílohu, pokud ještě nebyla odeslána, takže je zachováno soukromí zákazníka v případě, že přiloží špatný soubor. Příloha dokonce nabízí možnost připojit alternativní text pro osoby se zdravotním postižením. Velmi promyšlené a mimořádně užitečné začlenění.
Celkově lze říci, že výkon widgetu LiveChat live chat je skvělý a v žádném ohledu si na něj nemohu stěžovat. Nezaznamenal jsem žádné problémy s rychlostí a nevyskytly se ani žádné chyby nebo problémy. Widget LiveChat je silnějším soupeřem, pokud jde o výkon.
Ceník
LiveChat nabízí tři cenové plány s různými funkcemi. Nedílnou součástí každého plánu jsou kromě live chatu i další komunikační kanály, takže s každým plánem získáváte přidanou hodnotu. Plány však zůstávají zaměřeny především na další funkce live chatu, proto se pojďme podívat na nabídku.
Starter
Plán Starter stojí 20 dolarů měsíčně na uživatele a nabízí 60denní historii chatu, základní přizpůsobení widgetů, systém ticketingu, zabezpečení dat a další funkce.
Team
Plán Team vás bude stát 41 dolarů měsíčně na uživatele. Má neomezenou historii chatu, plné přizpůsobení widgetů, systém ticketingu, zabezpečení dat, základní reporty, skupiny agentů, více značek a další.
Business
Plán Business stojí 59 dolarů měsíčně na uživatele. Nabídka obsahuje všechny dříve zmíněné funkce, ale přidává predikci počtu zaměstnanců, plánovač prací a další funkce.
Enterprise
U plánu Enterprise není viditelná cena, takže si musíte vyžádat hovor přes LiveChat, abyste ji zjistili. Kromě všech předchozích funkcí plán nabízí vyhrazeného správce účtu, školení o produktu, podporu softwarových inženýrů, pomoc při zabezpečení, shodu s předpisy HIPAA a jednotné přihlášení.
Závěr
Živý chat LiveChat je skvělý nástroj a velmi dobrý soupeř ve hře živého chatu. Jeho implementace je otázkou několika sekund a při jeho obsluze vás nenutí procházet žádnými smyčkami. Každá funkce funguje a funguje velmi dobře bez zádrhelů a díky rozhraní je navigace hračkou. Také ceny jsou v pořádku, v závislosti na zvoleném plánu. Musíte se pouze rozhodnout, kolik chcete utratit za všechny funkce LiveChatu, a zvážit, zda pro svou práci nepotřebujete další komunikační kanály.
Frequently Asked Questions
Moje integrace živého chatu LiveChat prostřednictvím kódu nefunguje.
Zkontrolujte, zda jste kód správně zkopírovali a vložili do kódu svých webových stránek, a zkontrolujte, zda nechybí nějaké části. Kromě toho se ujistěte, že jste kód vložili na správné místo v kódu webové stránky před uzavírací značku . Pokud se stále potýkáte s problémy, možná budete muset kontaktovat podporu služby LiveChat a zjistit, proč se integrace nezdařila.
Jak nastavit předdefinované zprávy v aplikaci LiveChat?
Když jste v živé konverzaci se zákazníkem, můžete napsat # a vybrat předdefinovanou odpověď. Pokud chcete přidat novou, stačí kliknout na tlačítko Nová. Zde můžete přidat text předdefinované zprávy, přidat ji do skupiny a vytvořit pro ni zkratku, abyste k ní měli snadnější přístup.