Key takeaways
Pros
- Snadná navigace
- Cenově dostupné
- Přizpůsobitelné tlačítko živého chatu
Cons
- Žádné zobrazení psaní v reálném čase
- Nepříliš rychlá odezva
- Bezplatná zkušební verze neumožňuje operátorům odesílat přílohy
- Nefunkční zobrazení
Začínáme s HelpOnClick
První věc, které si všimnete při registraci do HelpOnClick, je, že si můžete vytvořit účet pouze pro jejich software pro živý chat nebo celé řešení helpdesku.
Po potvrzení e-mailové adresy byl můj účet připraven během několika sekund. Po přihlášení mě přivítalo čisté, i když trochu kostrbaté rozhraní.
Ocenil jsem však okamžité vyskakovací okno, které mi nabídlo prohlídku aplikace. Rychle jsem se po ní porozhlédl a pak jsem se rovnou vrhl do nastavení živého chatu pro svou testovací webovou stránku.
Líbilo se mi, jak velké možnosti přizpůsobení byly k dispozici hned od začátku. Můžete upravit téměř všechny vizuální aspekty tlačítka živého chatu, které se zobrazí na vašich stránkách.
Po dokončení přizpůsobení tlačítka mi HelpOnClick poskytl kus kódu, který jsem přidal na své stránky, a voilà, živý chat HelpOnClick byl na mých stránkách.
Rozhodl jsem se, že se mi nelíbí generický výchozí obrázek, který původně doprovázel mé tlačítko živého chatu, a tak jsem ho změnil a začal chatovat.
Očekával jsem hladký průběh. Měl jsem však problémy se zahájením konverzace. Nebyl jsem schopen odeslat první zprávu. Na straně návštěvníka se mi zobrazilo pouze “Čeká na operátora” a na straně agenta “Čeká na příchozí chat”. Chvíli jsem si s tím hrál, ale problém se mi nepodařilo vyřešit, a tak jsem kontaktoval podporu společnosti HelpOnClick.
Musím říct, že stejný obrázek, který mi byl nabídnut jako výchozí, mi moc naděje nedával. I když jsem byl příjemně překvapen, že jsem místo s botem mluvil s lidským zástupcem. Vysvětlil jsem jim svůj případ a oni mi navrhli otevřít ticket pro vývojáře a počkat.
Samozřejmě jsem byl příliš netrpělivý na to, abych čekal 24 až 48 hodin na odpověď, takže jsem se podíval do další dokumentace, několikrát se přihlásil a odhlásil, vše obnovil, vymazal mezipaměť a na pátý nebo šestý pokus to jako zázrakem začalo fungovat.
Funkce a uživatelské rozhraní
HelpOnClick jsem použil v prohlížeči Chrome, ale můžete jej spustit i v Safari, Edge, Opeře a Firefoxu. Funguje také jako aplikace pro operační systém Windows a macOS. Kromě toho můžete aplikaci HelpOnClick používat také na mobilních zařízeních, protože je kompatibilní se systémy Android a iOS.
Na živém chatu HelpOnClick se mi líbilo, jak je přizpůsobitelný. Můžete upravit prakticky vše, takže tlačítko chatu dokonale vyhovuje vašemu brandu.
Další užitečnou funkcí jsou údaje, které pro vás HelpOnClick automaticky shromažďuje o návštěvníkovi, se kterým chatujete. Tyto údaje zahrnují polohu návštěvníka, jeho prohlížeč, IP adresu a další. Po ukončení konverzace se můžete k těmto informacím vrátit a přečíst si celý chat z archivu.
Co mi v tomto softwaru chybělo, byl náhled psaní v reálném čase. Další věc, která podle mého názoru kazí dojem, je, že při použití bezplatné zkušební verze nemůže obsluha odesílat připojené soubory bez upgradu na placený plán.
Výkon živého chatu a uživatelská zkušenost
Co se týče uživatelského rozhraní, HelpOnClick nijak neohromí. Nechápejte mě špatně, je použitelný, ale jakmile jsem ho začal testovat, zjistil jsem, že je dost nepohodlný. Poté, co jsem konečně zahájil relaci chatu, se po několika zprávách tam a zpět okno živého chatu jednoduše rozbilo.
Neviděl jsem všechny zprávy, které jsem odeslal, a panel psaní ne vždy reagoval na můj vstup. Zavření a obnovení nefungovalo, takže jsem se s tím musel smířit.
Na další problém jsem narazil, když jsem se pokusil použít rozdělenou obrazovku, abych viděl současně stranu návštěvníka a stranu obsluhy. Ačkoli to bylo technicky možné, rozhraní HelpOnClick s tím nesouhlasilo.
Ceník
Free/Bezplatný plán
Tato úroveň je bezplatná a umožňuje mít jednoho operátora. Můžete mít až 100 chatů měsíčně a historie chatů sahá 30 dní zpět.
Silver
Za 12,99 USD za agenta/měsíc můžete mít neomezený počet operátorů, až 300 měsíčních chatů a 90denní historii chatů.
Gold
Tento balíček stojí 19,99 USD za agenta/měsíc a umožňuje mít neomezený počet operátorů, oddělení a historii chatu.
Platinum
Nejdražší a také nejrozsáhlejší cenová úroveň vám umožní využívat všechny funkce z předchozích balíčků až na 10 webových stránkách za 49,99 USD za agenta/měsíc.
Závěr
Kdybych měl shrnout své zkušenosti se softwarem živého chatu společnosti HelpOnClick, musel bych říct, že to byla trefa do černého. Implementace živého chatu na mých webových stránkách byla velmi snadná a byl jsem příjemně překvapen tím, jak byl přizpůsobitelný. V případě, že se s touto částí potýkáte, nabízí HelpOnClick pohodlnou a informativní prohlídku, která obsahuje návody, jak vše nastavit.
Pokud však jde o mé zkušenosti s používáním chatu, byl jsem trochu zklamán. Od problémů se zahájením konverzace až po neohrabané a nefunkční zobrazení okna chatu i aplikace operátora mě HelpOnClick nepřesvědčil, že je to nejlepší místo, pokud si ceníte efektivitu.
Frequently Asked Questions
Nevím, jak nastavit bezpečnostní protokol šifrování
Pokud používáte jiný než základní plán, umožňuje vám HelpOnClick nastavit protokol SSL (Secure Sockets Layer). Chcete-li to provést, přejděte na kartu Správce a klikněte na možnost Nastavení. Zaškrtněte políčko Vynutit zabezpečení SSL. Tím povolíte zabezpečení SSL pro operátory a návštěvníky webu.
Nepřijímám oznámení z chatu, když jsem offline
Nejjednodušší způsob, jak tento problém řešit, je nastavit mobilní chat prostřednictvím SMS. Zprávy živého chatu budete dostávat jako SMS. Chcete-li to provést, přejděte na kartu Správce a klikněte na možnost Nastavení. Poté vyberte Operátora a klikněte na ně. Zaškrtněte políčko SMS a poté stiskněte tlačítko Uložit.
Účet se mi automaticky odhlašuje
Chcete-li nastavit nebo upravit automatické odhlášení, přejděte na kartu Nastavení. Najděte položku “Čas automatického odhlášení” a upravte ji podle svých preferencí. Tuto funkci můžete také zcela vypnout.