Key takeaways
Pros
- Dobře vyvážené řešení živého chatu
- Extrémně rychlá implementace
- Dostatečné funkce v bezplatném plánu
Cons
- Strmé ceny za to, co dostanete v plánech
- Základní nastavení a přizpůsobení
- Značku ve widgetu chatu nelze snadno odstranit
Začínáme s live chatem Chatra
Chatra je software pro živý chat, jehož cílem je poskytnout majitelům malých firem a prodejcům e-shopů cenově dostupné řešení pro živý chat. Můžete s ním začít pracovat zcela zdarma díky jeho bezplatnému plánu. Nabízí několik placených plánů, které vám mohou přinést nové zajímavé funkce, pokud je potřebujete. Pojďme se na Chatru podívat a zjistit, jak si vede.
Po dokončení registrace budete okamžitě přesměrováni na ovládací panel služby Chatra. Jedná se bezpochyby o nejrychlejší registrační proces, jaký jsem kdy u softwaru pro živý chat viděl. Můžete se začít seznamovat s rozhraním, a i když zde není žádný úvodní tutoriál, pro většinu typů uživatelů by mělo být poměrně snadné se v něm orientovat. Nepřipadá vám příliš složité ani přeplněné zbytečnými tlačítky a nástroji.
Možnosti živého chatu najdete v levém panelu nabídky. Nejdříve je třeba integrovat živý chat. Jakmile kliknete na možnost Chat widget, získáte přímý přístup ke kódu živého chatu, který můžete implementovat na své webové stránky. Pokud si chcete chat přizpůsobit, stačí na stránce sjet dolů a nastavit jej libovolným způsobem. Můžete změnit design a barvy, přizpůsobit uvítací a další zprávy nebo si vybrat z dalších možností.
Chatra také podporuje velké množství integrací s populárními službami pro tvorbu webových stránek a dalšími službami, jako jsou Google Tag Manager, Shopify, WordPress, Wix, WooCommerce, SquareSpace a mnoho dalších. Pokud některou z těchto služeb používáte nebo si prostě nechcete hrát s kódy webových stránek, můžete si vybrat kteroukoli z těchto možností. Žádnou z těchto integrací jsem netestoval, ale obvykle fungují velmi dobře a očekávám, že tomu tak bude i v případě služby Chatra.
Zvolil jsem klasickou integraci zkopírováním a vložením kódu na testovací webovou stránku. Bylo to přesně tak, jak to obvykle dělám, a nezaznamenal jsem žádné problémy. Nastavení jsem ponechal většinou nedotčené, abych získal zkušenost s předdefinovaným live chatem Chatra. Ten má všechny funkce k dispozici hned od začátku. Než se pustíme do testování, podívejme se na sadu funkcí a na to, co můžete od služby Chatra očekávat.
Funkce a uživatelské rozhraní
Rozhraní aplikace Chatra je dobře navržené a velmi jednoduché. Nemusíte se prokousávat žádnými zbytečnými funkcemi a můžete rovnou přejít k jakékoliv akci, kterou máte v plánu provést. Díky tomu je implementace velmi snadná i pro zcela nové uživatele a z dlouhodobého hlediska vám může pomoci ušetřit spoustu času. Všechny nástroje jsou k dispozici v levém panelu nabídek, takže navigace je přímočará.
Soubor funkcí je poměrně standardní, ale dostupnost některých funkcí závisí na typu zvoleného tarifu. Chatra nabízí boty a automatizační funkce, pokud dáváte přednost předání komunikace systému. Můžete získat základní i podrobné informace o svých zákaznících, stejně jako sledování návštěvníků v reálném čase a náhled obsahu nákupního košíku. Mezi standardní funkce produktivity agentů patří oznámení, poznámky, uložené odpovědi, týmové chaty, neviditelný režim, pracovní doba a skupiny agentů.
Funkce chatu jsou dostatečné i v bezplatném plánu. Získáte kompletní historii konverzací, přepisy chatu, potvrzení o přečtení, jména agentů a indikátory psaní. Upřímně řečeno, na bezplatné řešení je to dobrý výběr. Pokud chcete upgradovat, můžete získat přístup ke skupinovým chatům, přehledům o psaní, přenosu souborů, zakazování návštěvníků, hodnocení chatu a dalším funkcím. Chatra také nabízí pokročilé funkce pro vytváření zpráv, což se vždy hodí v jakémkoli scénáři.
Výkon živého chatu a uživatelská zkušenost
Vybral jsem si klasickou integraci pro službu Chatra a mohu říci, že jsem se nesetkal s žádnými problémy. Samotný test ukazuje zkušenost agenta a zákazníka zároveň. Jakmile jsem otevřel živý chat, okamžitě se mi zobrazila automatická uvítací zpráva. Napsal jsem zprávu, odeslal ji a chat mi nabídl další automatickou zprávu, abych vydržel a počkal, až chat někdo (já) zvedne. Oznámení na panelu agentů přišlo okamžitě.
Rychlost chatu je poměrně vysoká, takže byste neměli mít problémy s pomalými odpověďmi. Funkce chatu na straně zákazníků jsou dostatečné – můžete chat hodnotit, používat emotikony nebo sdílet různé soubory. Nic dalšího v tuto chvíli není, ale to nemusí být nutně na škodu. Méně je více a zákazníkům to umožňuje lepší přehlednost rozhraní widgetu.
Funkce chatu na straně agenta však nejsou o mnoho bohatší, což je trochu zklamání, ale také to není důvod k obavám. Používám bezplatný tarif, který nabízí pouze základní funkce. Ty jsou stále dostatečné pro efektivní komunikaci a agenti málokdy potřebují něco dalšího, aby správně odvedli svou práci. Sada funkcí je ideální pro menší firmy, zatímco ty větší by pravděpodobně dříve či později musely upgradovat.
Celkově je živý chat Chatra dostatečně dobrý. Není to největší hvězda mezi live chaty, ale je dostatečný a spolehlivý, což je dobrá zpráva. Nemůžete s ním udělat chybu, pokud nepotřebujete nějaké funkce navíc, ale i bezplatný plán nabízí skvělé funkce s drobnými omezeními, které většina firem nebude v začátcích považovat za nezbytné.
Ceník
Chatra nabízí bezplatný plán a další dva placené plány, které nabízejí pokročilé funkce, jež mohou být potřebné pro větší týmy nebo podniky. Podívejme se na jednotlivé plány.
Free/Bezplatný plán
Bezplatný plán je určen pouze pro jednoho agenta a je zcela zdarma, bez jakýchkoli závazků. Nabízí pouze to nejnutnější, jako jsou základní informace o návštěvnících, aplikace pro stolní počítače a telefony, historie konverzací, potvrzení o přečtení, přehledy Google Analytics a integrace s oblíbenými tvůrci webových stránek.
Základní plán (Essential)
Plán Essential stojí 21 dolarů měsíčně na agenta při měsíčním předplatném nebo 17 dolarů na agenta měsíčně při ročním předplatném. Získáte vše z bezplatného plánu, dále podrobné informace o návštěvnících, e-mail, Messenger a Instagram jako další kanály, seznam návštěvníků v reálném čase, poznámky z chatu, uložené odpovědi, neviditelný režim, týmové chaty, indikátory psaní a mnoho dalšího.
Pro
Plán Pro stojí 29 dolarů měsíčně na agenta s měsíčním předplatným nebo 23 dolarů na agenta měsíčně s ročním předplatným. Získáte vše z předchozích dvou plánů a také přístup k hodnocení chatu, pokročilým přehledům chatu a exportu dat, skupinám agentů, provozní době, dalším integracím a několika dalším.
Závěr
Chatra je dobře fungující software pro live chat, který nabízí dobré standardní funkce. Neočekávejte žádné zázraky nebo extrémní rozdíly oproti jiným softwarům pro live chat. Co byste měli očekávat, je extrémně rychlý proces implementace, jedno z nejjednodušších rozhraní pro navigaci a spolehlivost. Chatra je dobře vyvážené řešení, které nezklame, nicméně cena může být vyšší, než byste za pouhý live chat očekávali.
Frequently Asked Questions
Můj live chat od služby Chatra nefunguje.
Příčin a řešení tohoto problému může být více a všechny je lze snadno provést vlastními silami. Nejprve zkontrolujte kód live chatu Chatra a ujistěte se, že byl na vašich webových stránkách implementován správně. Může tam chybět nějaký znak nebo může být kód chatu na špatném místě. Za druhé se ujistěte, že jste obnovili webovou stránku nebo odstranili mezipaměť, protože se na nich může zobrazovat starší verze webové stránky, kde ještě nebyl implementován živý chat.
Jak odstraním značku Chatra z widgetu živého chatu?
Značku Chatra ve widgetu živého chatu nelze ručně odstranit. Musíte požádat jejich podporu, aby ji odstranila za vás. Značku “Běžíme na Chatře” ve widgetu živého chatu lze odstranit pouze u uživatelů, kteří si předplatili roční cenový plán, nebo u těch, kteří si zaplatili šestiměsíční předplatné. Jiný způsob, jak značku odstranit sami, neexistuje.