Key takeaways
Pros
- Rychlý a spolehlivý widget živého chatu
- Přehledy a analytika
Cons
- Obtížná navigace
- Software může být zpožděný
- Žádné zobrazení psaní v reálném čase
Začínáme s aplikací Bitrix24
Registrace do Bitrix24 byla snadná a bezproblémová. Vše, co musíte udělat pro získání bezplatného zkušebního účtu, je vyplnit registrační formulář a potvrdit svůj e-mail. Poté vás přivítá příjemně vypadající, i když trochu matoucí rozhraní.
Hned na začátku jsem si nebyl jistý, jak se v softwaru orientovat. Zkoušel jsem prozkoumat nabídku na levé straně. Ale nenašel jsem nic, co by připomínalo kód, který bych mohl zkopírovat a vložit na svůj web.
Když jsem se rozhodl, že na to sám nepřijdu, podíval jsem se do dokumentace podpory. Přestože byla snadno k nalezení a plná návodů, správnou odpověď jsem prostě nenašel. Nechápejte mě špatně, dokumentace týkající se widgetů živého chatu, integrace a dokonce i některé ukázkové kódy tam jsou. Nic z toho mi však nepomohlo, protože mě to nepřiblížilo k nalezení těch několika řádků kódu, které jsem potřeboval.
Po nějaké době a několika neúspěšných pokusech jsem se vrátil k vyhledávání v uživatelském rozhraní. Po nějaké době klikání na úplně všechno, na co mi rozhraní dovolilo kliknout, jsem konečně narazil na poklad.
Na kartě CRM klikněte na liště nahoře na položku Doplňky. V rozbalovací nabídce si můžete vybrat z několika možností, které můžete nastavit. Pro mě to byla možnost Webový widget.
Odtud jsem mohl nastavit widget živého chatu. Potřebný kód jsem našel kliknutím na tlačítko Upravit, ale funguje i při použití Vložení kódu.
Abych to vyzkoušel, jednoduše jsem vložil kód před testovací webovou stránku a stiskl tlačítko uložit. Tlačítko živého chatu se na mém webu objevilo, ale když jsem na něj kliknul, místo konverzace se zobrazil formulář pro zpětnou vazbu. Rozhlédl jsem se po nastavení v rozhraní Bitrix24 a našel jsem problém.
Vypnul jsem formulář CRM a widget živého chatu byl připraven.
Funkce a uživatelské rozhraní
Software společnosti Bitrix24 je poměrně robustní, včetně desktopového klienta, který běží v systémech Mac OS, Windows a Linux. Mobilní aplikaci si můžete pořídit také v obchodě Apple App Store a Google Play. Já jsem se však rozhodl pro implementaci pomocí webového prohlížeče. Použil jsem prohlížeč Google Chrome, ale můžete jej spustit i ve Firefoxu, Safari nebo Edge.
Software, který Bitrix24 poskytuje, je solidní a nabitý mnoha funkcemi a vlastnostmi. Přestože máte k dispozici spoustu možností, orientace v něm není nijak zvlášť snadná.
Pokud jde o software pro živý chat, byl jsem příjemně překvapen tím, že jsem ihned obdržel určitý typ konzervované odpovědi, a to i bez vlastního nastavení. Bitrix24 také automaticky uložil informace o osobě, která mě kontaktovala, do CRM, i když jsem to nenastavil ručně.
Podíval jsem se také na to, zda má toto řešení živého chatu zobrazení psaní v reálném čase, jak funguje sdílení médií a další drobnosti, které mohou zlepšit interakci se zákazníky.
Jako agent bohužel nemůžete zobrazit náhled toho, co návštěvník píše. Ostatní základní funkce však fungovaly podle očekávání bez zádrhelů.
Líbila se mi možnost zkontrolovat záznam chatu na kartě Zákazníci.
Zde můžete vidět kontaktní údaje návštěvníka, jeho aktivitu, který z vašich agentů je zodpovědný za interakci, dobu trvání chatu a dokonce i cestu zákazníka, která vedla návštěvníka k tomu, aby vám napsal zprávu na chatu. Záznamy o chatu můžete také filtrovat, abyste měli lepší přehled o příchozích aktivitách.
Kromě toho vám Bitrix24 umožňuje vytvářet různé přehledy, sledovat a zefektivňovat prodejní proces a mnoho dalšího.
Výkonnnost živého chatu a uživatelská zkušenost
Spolupráce se službou Bitrix24 byla trochu frustrující zkušeností. Jak jsem se již zmínil, software je poměrně rozsáhlý a pro začínajícího uživatele může být obtížné zjistit, jak jej používat. Obrovské množství karet, nabídek a tlačítek je přinejmenším ohromující.
Dalším problémem, se kterým jsem se při testování tohoto softwaru setkal, bylo jeho zpoždění. Nebudu se snažit spočítat, kolikrát jsem musel obnovit stránku, protože se buď nenačetla správně, neodpovídala nebo prostě nefungovala.
Co se týče samotného chatu, není toho o moc více, co by se dalo požadovat. Jediná věc, kterou bych našel a která by potřebovala vylepšit, je zobrazení psaní v reálném čase, ale kromě toho je chat rychlý, reaktivní a velmi snadno se s ním pracuje na obou stranách.
Zprávy s přiloženými soubory se odesílají bez problémů. Pokaždé, když obdržíte zprávu, objeví se oznámení v pravém i levém bočním menu a na hlavní nástěnce CRM.
Jako návštěvník nemůžete upravovat ani odstraňovat již odeslané zprávy. Ze strany agenta však můžete se svými odpověďmi dělat poměrně hodně.
Shrneme-li to, výkon živého chatu Bitrix24, i když má své vzestupy a pády, není úplně špatným softwarem. Je rychlý a reaktivní, a přestože mu chybí některé pokročilé funkce, svou práci odvede celkem dobře.
Ceník
Bitrix24 nabízí celkem pět cenových balíčků. Platit můžete měsíčně, každé tři měsíce nebo ročně. Pro zjednodušení budu hovořit o možnosti měsíčních plateb a navíc o bezplatném plánu. Každá cenová úroveň obsahuje všechny funkce z levnějších balíčků a navíc některé upgrady, rozšíření nebo zcela nové pokročilé funkce. Ačkoli jsou všechny plány nabité různými funkcemi, budu se držet těch, které se týkají živého chatu.
Zdarma (Free)
Tento balíček je zdarma a zahrnuje 5 GB úložiště, software CRM a živý chat s určitými omezeními. V tomto plánu můžete také nastavit skupinové chaty a nahrávat hlasové poznámky.
Basic
Tento plán zahrnuje až 5 uživatelů a stojí 46 USD měsíčně pro všechny uživatele. Agenti mohou sdílet 24GB úložiště a používat živý chat s přidanými videohovory v HD rozlišení se sdílením obrazovky a nahráváním zvuku/videa.
Standard
Za 124 dolarů měsíčně pro všechny uživatele můžete mít tým až 50 lidí. 100GB úložiště umožňuje větší svobodu a více možností spolupráce.
Professional
S tímto plánem může software Bitrix24 používat až 100 lidí za 249 dolarů měsíčně pro všechny uživatele. Tento plán nabízí 1024 GB úložiště a je první úrovní, která umožňuje používat automatizaci, jako jsou inteligentní procesy a automatizační pravidla a spouštěče.
Enterprise
Tento plán začíná na 499 USD měsíčně pro 250 uživatelů. Je určen zejména pro velké podniky, jak už jeho název napovídá. Můžete ji však rozšířit až na 10 000 uživatelů. Velikost úložiště se odvíjí od počtu uživatelů, kteří se softwarem pracují. Pro 250 uživatelů vám systém umožňuje využívat 3 TB úložiště. V této úrovni můžete nastavit struktury poboček, které vám umožní spravovat velký podnik.
Závěr
Abych shrnul své zkušenosti se softwarem pro live chat od společnosti Bitrix24, musím přiznat, že to byla trochu hrbolatá cesta. Když se podívám jen na samotný widget živého chatu, řekl bych, že byl skvělý. I přes některé chybějící funkce se stále jedná o spolehlivé řešení live chatu, které má všechny základní funkce pokryté.
Když však vezmu v úvahu celkový uživatelský zážitek, poněkud mi to kazí názor. Nastavení bylo matoucí a někdy přímo frustrující. Chvíli trvá, než uživatelské rozhraní pochopíte a zorientujete se v něm. Jakmile si na něj zvyknete, funguje dobře, ale pokud nemáte moc času nazbyt, může vás snadno odradit.
Další věcí, o které je třeba diskutovat, je neohrabanost a zpoždění aplikace. Nezdá se, že by to byl velký problém při používání chatu, ale nastavení všeho trvá značně dlouho, což je z velké části způsobeno špatným načítáním stránek.
Celkově lze říci, že widget live chatu Bitrix24 může být sám o sobě skvělou volbou pro mnoho malých i velkých firem. Pokud vám nevadí, že přehlédnete některé nepříjemnosti, které jsou s tímto softwarem spojeny, může být spolehlivým nástrojem pro komunikaci se zákazníky.
Frequently Asked Questions
Můj live chat zobrazuje pouze formulář pro zpětnou vazbu
Chcete-li tento problém vyřešit, přejděte do aplikace CRM, klikněte na položku Doplňky a z rozevírací nabídky vyberte Widget webu. V části Widgety mé společnosti vyberte ten, který potřebujete upravit, a klikněte na tlačítko Upravit. Přejděte dolů na formulář CRM a vypněte jej. Po obnovení webu by měl widget živého chatu fungovat správně.
Potřebuji najít chaty, které patří deaktivovanému agentovi
Záznamy zpráv pro propuštěné zaměstnance najdete kliknutím na položku Zaměstnanci a poté na položku Neaktivní. Vyberte zaměstnance a klikněte na položku Záznamy zpráv. Pokud možnost Neaktivní nemáte, znamená to, že ji správce systému zakázal v nastavení účtu.