Key takeaways
Pros
- Je zdarma
- Nabízí různé, méně i více pokročilé funkce
- Snadno se používá
- Lze integrovat s dalšími nástroji
Cons
- Na začátku je to zdrcující
- Rozhraní může být pro uživatele omezující
- Podnikové řešení je drahé
Začínáme s funkcí chatbota HubSpot
HubSpot je platforma pro správu vztahů se zákazníky (CRM) a software pro marketing, prodej a služby zákazníkům. Poskytuje nástroje a funkce, které firmám pomáhají spravovat a analyzovat interakce se zákazníky a data v průběhu celého životního cyklu zákazníka s cílem zlepšit vztahy se zákazníky a podpořit růst firmy. Nejzajímavější funkcí HubSpot pro mě byly samozřejmě chatboty, které jsem pro účely této recenze vyzkoušel. Před vlastním používáním chatbotů se však musíte nejprve zaregistrovat.
Chcete-li tak učinit, musíte přejít na jejich webové stránky a kliknout na tlačítko “Začít zdarma”. Budete požádáni o poskytnutí některých základních informací, jako je vaše jméno a příjmení a e-mailová adresa. Dále budete dotázáni na následující věci: z jakého oboru pocházíte, jaká je vaše pracovní pozice, jak se vaše společnost jmenuje, jak je velká a jaké jsou její webové stránky.
Celý proces registrace netrvá déle než 10 minut a je uživatelsky velmi přívětivý. Jedinou nevýhodou, kterou jsem zaznamenal, je, že obdržení potvrzovacího e-mailového odkazu trvalo o něco déle, než jsem očekával. I když to mohla být chyba mého poskytovatele e-mailu.
Na základě mého prvního dojmu se mi zdálo, že rozhraní je uživatelsky přívětivé. Vše bylo jasné a přehledné, což mě velmi potěšilo.
Zpočátku mě trochu odrazovalo, že se mě HubSpot ptá na všechny tyto údaje, dokud jsem si neuvědomil, že je to kvůli personalizaci. Díky tomu budu od služby HubSpot dostávat obsah, který skutečně odpovídá mému oboru a pracovní pozici.
Funkce a implementace chatbota HubSpot
Po dokončení registrace nastal čas, abych se konečně ponořil do funkcí HubSpotu a implementace chatbota.
Vizuální podoba nástroje se zpočátku zdála poněkud ohromující. Jak můžete vidět níže, je zde poměrně velké množství různých záložek, na které lze kliknout, jako například “Kontakty”, “Konverzace”, “Marketing”, “Prodej”, “Servis” a další. Po nějaké době jsem si však zvykl. Přitom bych vůbec neřekl, že je HubSpot složitý na používání, protože jsem se v rozhraní dokázal poměrně snadno orientovat.
Pozitivně mě překvapila dostupnost různých funkcí zahrnutých v bezplatném plánu. V porovnání s jinými nástroji lze říci, že předčí ostatní řešení na podobné úrovni. Mezi funkce, které mě pozitivně překvapily nejvíce, patřil widget chatu a možnost upravit dostupnost chatu a spravovat lidi v týmu.
Při zkoumání různých funkcí jsem byl opět mírně zahlcen množstvím různých nastavení. Stejně tak jsem si musel vzít nějaký čas na to, abych se se vším seznámil.
Nepřišlo mi, že by mě něco zvlášť mátlo, což mě pozitivně překvapilo. Také jsem se nesetkal s žádnými problémy s chatbotem. Určitě je to díky neuvěřitelně užitečným návodům pro nováčky. Uživatelé jako já mají přístup k celé řadě z nich, což je dobře. Když potřebujete pomoc, rychlý návod vám poradí, a to i v podobě vyskakovacích tutoriálů a tipů. Níže se můžete podívat, jak vypadají.
Byl jsem také velmi zvědavý na integrace HubSpot. Jakmile přejdete na jejich App Marketplace, uvidíte spoustu integrací na výběr, včetně těch, které jsou užitečné například pro prodej a zákaznický servis. Mezi oblíbené příklady integrací živého chatu patří Intercom, Sakari SMS, Facebook Messenger, Salesmsg SMS a TruConversations.
Výkon a užitečnost
Abych otestoval výkonnost a užitečnost chatbota společnosti HubSpot, implementoval jsem ho na své webové stránky a po dobu několika týdnů sledoval jeho výkonnost. Chatbota jsem nastavil tak, aby zvládal řadu úkolů, včetně rezervací schůzek, vytváření tiketů podpory a pomoci s kvalifikací potenciálních zákazníků.
Také jsem testoval, jak chatbot rozumí různým vstupním jazykům a jak na ně reaguje. Kromě sledování výkonu chatbota jsem si také vyžádal zpětnou vazbu o jeho užitečnosti od kolegů, kteří s ním komunikovali.
Výsledkem mého testování bylo, že chatbot poskytoval našim uživatelům cennou pomoc a dokázal zpracovat velký objem požadavků. Celkově na mě udělal chatbot společnosti HubSpot dojem svým výkonem a užitečností.
Ceník chatbota Hubspot
V první řadě je třeba poznamenat, že HubSpot nabízí svým předplatitelům doživotní bezplatný plán. To je skvělá zpráva pro fanoušky neplacených řešení. Kromě toho jsou k dispozici i placené plány. Níže jsou uvedeny podrobnosti o všech dostupných plánech.
Free/Bezplatný plán (0 USD/měsíc)
Zaprvé je tu bezplatný plán. Ten, stejně jako všechny ostatní, poskytuje úložiště až pro 15 milionů kontaktů a technickou podporu 1:1. Mezi funkcemi tohoto plánu jsou také různé e-mailové šablony, integrace s Facebook Messengerem a funkce livechatu.
Starter (od 50 USD / měsíc)
Plán Starter obsahuje vše jako plán Free, ale s rozšířenými limity. Navíc vám dává možnost odstranit značku HubSpot z různých míst chatbotů.
Professional (od 500 USD / měsíc)
Dále zde máme profesionální plán. V rámci tohoto plánu můžete očekávat vše z plánu Starter a navíc: funkce pro správu a personalizaci týmu, pokročilou podporu a možnosti výpočtu.
Enterprise (od 1200 USD / měsíc)
V neposlední řadě, pokud máte velké potřeby a velký tým za zády, můžete se rozhodnout pro plán Enterprise. Tato specifická možnost vám poskytne přístup ke všemu, co umožňují předchozí plány, a také k některým dalším možnostem. Patří mezi ně funkce přizpůsobení, správy a koučování.
Závěr
Nástroj Chatbot od HubSpot je obecně spolehlivý pro firmy, které chtějí chatboty používat v konverzacích s klienty. Podnikům nabízí řadu možností přizpůsobení. Mezi ně patří například možnost nastavit pro chatbota konkrétní klíčová slova nebo výzvy a také možnost integrovat chatbota do webových stránek nebo aplikací pro zasílání zpráv.
Přestože nástroj chatbot společnosti HubSpot může mít některé drobné nevýhody, například možnost, že chatbot špatně interpretuje dotazy zákazníků nebo neodpovídá přesně, je tento nástroj zdarma. Tyto nevýhody tak mohou být vyváženy jeho výhodami. Pro malé a střední podniky může být tento nástroj obzvláště atraktivní, protože mohou mít omezené rozpočty na aplikace pro řízení vztahů se zákazníky.
Frequently Asked Questions
Co dělat, když nepřijde ověřovací e-mailový odkaz?
Pokud máte potíže s přijetím ověřovacího odkazu, měli byste nejprve zkontrolovat, zda je na vaší straně vše v pořádku. Před řešením problémů se službou HubSpot vždy zkontrolujte svůj SPAM. Je možné, že váš poskytovatel e-mailu označil e-mail od společnosti HubSpot jako SPAM. Můžete také zkontrolovat zaměřenou schránku spolu s e-maily v karanténě, pokud používáte Outlook nebo Office365. Jakmile se ujistíte, že je na vaší straně vše v pořádku, měli byste se obrátit na tým podpory prostřednictvím speciálního formuláře, který je k dispozici na webových stránkách společnosti HubSpot, a získat odkaz.
Jak se učit pomocí rozhraní chatbota HubSpot?
Pokud vám rozhraní chatbota HubSpot připadá nepřehledné, neměli byste si s ním dělat příliš velké starosti. HubSpot totiž nabízí bohatou škálu návodů, tipů a triků, které vám pomohou s nástrojem začít pracovat. Zaprvé, v aplikaci je mnoho vyskakovacích oken, která vás provedou procesem vytváření chatbotů. Za druhé, HubSpot poskytuje svým uživatelům znalostní databázi o svých chatbotech. Všechny tyto materiály by vám měly značně usnadnit a zpříjemnit cestu k uživateli.
Co dělat, když si nemohu dovolit plán Chatbot Enterprise od služby Hubspot?
Obecně lze říci, že chatbot služby HubSpot je s určitými funkcemi zdarma. Pokud si nemůžete dovolit plán Enterprise, máte na výběr z bezplatných i několika placených plánů. Pokud by ani tyto plány nevyhovovaly vašim potřebám, můžete se vždy rozhodnout, že si pro svou firmu vyberete chatbota, který je rozpočtově příznivější – nemusíte používat řešení HubSpot.