Co je značka?
Branding neboli značka je obchodní a marketingový termín. Odkazuje na postup, který pomáhá cílové skupině okamžitě rozpoznat firmu, jednotlivce nebo produkt. Značky utvářejí představy potenciálních zákazníků o společnosti a vytvářejí rozpoznatelnou identitu na trhu.
Mezi součásti brandingu patří vizuální identita společnosti, jako je logo, design, barvy, firemní kultura, sdělení a mnoho dalšího.
Pro velké společnosti má firemní branding tendenci být rozšířenou operací napříč mnoha marketingovými odděleními, týmy a mnoha komunikačními kanály. I malé podniky však mohou vybudovat rozpoznatelnou značku s nápadnou vizuální identitou. Používání různých moderních úspěšných taktik budování značky a využívání komunikačních kanálů, jako jsou sociální média, jsou skvělé nástroje k použití díky jejich dostupnosti a nízké náklady.
Výhody silné značky
Budování značky není vždy nejsnazší úkol, ale může být velmi obohacující.
- Uznání – Díky silné značce jste mezi spotřebiteli snadno rozpoznatelní, což vám může poskytnout konkurenční výhodu na trhu.
- Věrnost zákazníků – Když klienti znají vaši značku a jsou s ní spojeni, je pravděpodobnější, že se stanou věrným publikem. Často neváhají opakovat nákupy i za vyšší náklady, když firmě důvěřují.
- Větší důvěryhodnost – Chcete-li získat důvěryhodnost ve svém oboru, potřebujete dvě věci: silnou značku a úžasné služby zákazníkům.
- Zapojení zákazníků – Vaše publikum se s větší pravděpodobností zapojí do firmy, která má odlišnou vizuální identitu a hodnoty, se kterými jsou v souladu a ke kterým se vztahují. Přestanou vás vnímat pouze jako „dodavatele“ a komunikují s vámi na různých komunikačních kanálech, jako jsou sociální média, jako na subjekt, kterému mohou důvěřovat.
- Přiláká nové talenty – Mnoho talentovaných zaměstnanců se rozhodne ucházet o práci na základě firemních hodnot, kultury a značky.
- Důvěra – Úspěšné budování značky umožňuje nejen sebevědomým zákazníkům, ale také zaměstnancům, obchodním partnerům a vlastníkům. Být si jist společností dělá cesty zákazníků a nákupy, investice a celkový provoz mnohem jednodušší a příjemnější.
Make you brand more visible
LiveAgent gives you plenty of customer service tools, making your communication with clients faster and more efficient than your competitors'
Odhalení tajemství efektivního brandingu
V tomto informativním videu si ujasněte význam slov „značka“ a „značka“. Pochopte, že značka přesahuje loga nebo produkty a zahrnuje příběh společnosti, příslib, základní hodnoty, identitu, chování a osobnost. Zjistěte, jak branding zahrnuje důsledné řízení vnímání a zkušeností publika. Naučte se, jak vybudovat silnější značku pro sebe, svou společnost nebo svůj produkt. Podívejte se na video a odemkněte sílu účinných strategií budování značky.
Pokud vás zajímá, jak silná značka může posílit vaši firmu, určitě si přečtěte o výhodách silné značky. Tento článek vám odhalí tajemství efektivního brandingu.
Další zajímavý článek se zaměřuje na zastánce značky. Zjistěte, kdo jsou zastánci značky a jak mohou pomoci proměnit zákazníky v obhájce vaší značky.