Počet uživatelů VoIP mezi firmami roste, protože je výhodné využívat internetové připojení pro hlasový provoz. Vše, co potřebujete, je infrastruktura pro provozování VoIP provozu. Přesné součásti úspěšné infrastruktury VoIP závisí na tom, co již máte k dispozici, a na vašich požadavcích.
Co je to infrastruktura VoIP?
Infrastruktura VoIP se skládá z fyzických a softwarových komponent, které potřebujete pro fungování hlasu přes internetový protokol. Úspěšná infrastruktura VoIP poskytuje bezchybný přenosový systém pro hlasový provoz (nebo jiná média) bez ohledu na fyzické umístění.
Složky infrastruktury hlasové sítě jsou
Dostatečná šířka pásma – každý hovor potřebuje vyhrazený “kus” šířky pásma pro zajištění hladkého přenosu; pokud nemáte dostatečnou šířku pásma, může dojít k výpadkům paketů, což znamená snížení kvality hovoru nebo zpoždění. Abyste se tomu vyhnuli, můžete zvolit hybridní verzi a používat vyhrazené a širokopásmové připojení k internetu (k tomu použijte softwarově definovanou službu SD) nebo požádejte svého poskytovatele internetu o garantovanou šířku pásma.
Poskytovatel VoIP – vyberte si spolehlivého poskytovatele služeb, který bude plnit vaše obchodní potřeby v oblasti hlasové sítě (existuje mnoho poskytovatelů VoIP, kteří nabízejí služby, kontaktujte dodavatele VoIP a poraďte se s ním o vašich potřebách v oblasti hlasové sítě, případně se můžete rozhodnout pro vlastní síť a nastavit si systém přímo ve firmě). Stáhněte si software poskytovatele VoIP a postupujte podle pokynů.
Telefon VoIP, který využívá IP (může to být pevný telefon nebo softwarový telefon, který běží jako aplikace, nebo firemní telefon s více linkami a funkcemi), připojte pomocí ethernetového kabelu k routeru VoIP nebo modemu, na WIFI pomocí bezdrátového adaptéru. Nebo použijte běžný telefon s telefonním adaptérem VoIP – připojený k počítači nebo modemu.
Jak může být LiveAgent užitečný?
LiveAgent jako desktopový základ vaší úspěšné infrastruktury VoIP vám umožní využívat služby a nástroje VoIP, které jdou ruku v ruce. Ať už hledáte desktopové, vícekanálové nebo ticketovací řešení, můžete implementaci VoIP využít ve svém úsilí. Například řešení call centra s automatizovaným telefonním systémem IVR vám umožní navrhnout vlastní požadavky na kanály pro přesměrování příchozích hovorů na správné oddělení spolu s automatickou distribucí hovorů, ACD pro zpracování velkého počtu příchozích hovorů, funkcí zpětného volání a neomezeným nahráváním hovorů. Kromě toho můžete navrhnout své zákaznické portály, mít k dispozici živý chat, znalostní databázi a vytvářet automatizovaná obchodní řešení na míru vašim potřebám.
Get the right call center features
VoIP Infrastructure is an essential component of any business communication system. Find out more about its benefits here!
Frequently Asked Questions
Jak budujete infrastrukturu VoIP?
Rozhodněte se, co od služby očekáváte (zda potřebujete uskutečňovat mezinárodní hovory, příchozí nebo odchozí hovory atd.). Zkontrolujte, co máte k dispozici za hardware a software a jaké úpravy je třeba provést pro implementaci VoIP. Zkontrolujte šířku pásma. Vyberte si poskytovatele služeb VoIP a postupujte podle jeho pokynů pro potřeby softwaru a integrace
Jaké jsou důležité integrace VoIP?
Integrace VoIP mají mnoho výhod a jejich význam závisí na vašich potřebách. Nejdůležitější jsou live chat, CRM a API.
Po přečtení o infrastruktuře VoIP by vás mohlo zajímat podrobnější vysvětlení VoIP. Tento článek popisuje, jak VoIP funguje a jaké jsou jeho výhody a nevýhody. Pokud přemýšlíte o implementaci VoIP, zjistěte, jak optimalizovat internetové připojení pro VoIP. Naučíte se zde, jak zlepšit kvalitu hovorů a minimalizovat technické problémy.