Co je VoIP volání?
VoIP (Voice over Internet Protocol) neboli přenos hlasu přes internet odkazuje na provádění hovorů pomocí internetového připojení. Je výhodnější než tradiční telefonní systémy, neboť není třeba instalovat žádný hardware. VoIP navíc zaručuje mobilitu a flexibilitu, šifrovanou komunikaci a rovněž nabízí neomezené volání za zlomek ceny běžných telefonních linek.
Cloudoví poskytovatelé VoIP služeb nabízí více než pouhé provádění a přijímání VoIP hovorů. Umožňují nahrávání a směrování hovorů, dále čekající hovory, úpravu ID volajícího a použití VoIP dialeru k odesílání hlasových zpráv na e-mail. Mnoho hostovaných VoIP služeb dokonce zahrnuje i síť pro zasílání zpráv pro skupinové chaty a rychlé zprávy.
Jak VoIP hovor funguje?
VoIP technologie přeměňuje analogové signály na digitální audio signály. Přenáší datové balíčky přes internet a pomáhá spojit se s cílovým zařízením, jak jste zvyklí, činí tak ale bez telefonní společnosti.
Takto to funguje:
- Kdykoliv použijete svůj VoIP dialer, systém pošle upozornění vašemu poskytovateli VoIP, služeb, který obdrží informace o osobě nebo společnosti, které chcete volat.
- Poskytovatel pak provede hovor a odešle datové balíčky cílovému zařízení z vašeho telefonu.
- Systém následně odesílá datové balíčky do vašeho telefonu a přeměňuje je na digitální audio signál.
- Stejným způsobem váš poskytovatel VoIP služeb směruje i příchozí volání, přičemž rozhraní příchozího hovoru ukazuje ID volajícího.
Přenos hlasu přes internet lze využít i na jakémkoliv mobilním zařízení a tradičním telefonu. Druhý jmenovaný způsob vyžaduje připojení kmenových sítí, které pomáhají klasickým telefonním zařízením pracovat s protokoly VoIP.
Bez ohledu na zvolené zařízení vám poskytovatel poskytne bezpečnostní token pro ověřování, který vyžaduje pravidelné aktualizace.
Proč používat VoIP ke konferenčním hovorům?
Cloudová VoIP služba umožňuje kdykoliv a kdekoliv provádět a přijímat telefonní hovory. To znamená, že už nikdy nezmeškáte konferenční hovor, když budete mimo kancelář. To však neplatí, pokud se spoléháte pouze na lokální podnikové sítě. Jestliže ale pracujete z domova, je pro vás VoIP jasnou volbou.
Bez ohledu na typ používané sítě a internetového připojení (DSL, kabel či optika), můžete bez problémů provádět i přijímat hovory. Rovněž ušetříte na nákladech za telefonní účty, které se umí vyšplhat pěkně vysoko, zejména pokud hodně voláte do zahraničí. Telefonní plány pro mezinárodní volání jsou s VoIP službou nesmírně výhodné.
VoIP nabízí šifrování a nahrávání hovorů, takže veškerá vaše komunikace bude chráněná a uschovaná pro pozdější použití.
Můžete dokonce použít své Ethernetové rozhraní, přes nějž připojíte svůj mobilní telefon ke stávajícímu softwaru pro VoIP komunikaci. Díky němu se budete moct pomocí mobilní aplikace připojit ke konferenčním hovorům na cestách, případně doma přes desktopový software. Ve VoIP systému můžete rovněž využít síť pro zprávy, pomocí níž lze odesílat hlasové a rychlé zprávy.
Budoucí verze softwaru mohou přinést nové funkce, ale pro zefektivnění obchodní komunikace jsou tyto funkce naprosto dostačující.
Co je potřeba k provádění VoIP hovorů?
Pro využívání VoIP služby potřebujete:
- Stabilní širokopásmové internetové připojení – nezáleží na tom, jaký druh sítě používáte, ale musí jít o vysokorychlostní připojení.
- VoIP nebo IP telefon – VoIP dialer má veškeré funkce běžného pevného telefonu, akorát se připojuje přes internet pomocí Ethernetových kabelů či Wi-Fi.
- VoIP software pro počítače či mobilní zařízení – k využívání hostovaných VoIP služeb na počítači, notebooku, tabletu či mobilním telefonu budete potřebovat software. Váš poskytovatel VoIP služeb vám poskytne přístup k přidružené mobilní aplikaci, abyste mohli používat své firemní telefonní číslo namísto soukromého. Dále budete potřebovat headset nebo kvalitní mikrofon s reproduktory, jimiž své zařízení propojíte s telefonní VoIP službou.
- VoIP adaptér – chcete-li nadále používat analogový telefon, budete potřebovat ATA (Analogový telefonní adaptér). ATA přeměňuje analogové telefony na VoIP zařízení, nicméně neumožňuje použití některých funkcí, například nahrávání hovorů a konferenční hovory. Tradiční telefony mohou sloužit jako IP telefony pouze pro navázání hovorů přes internet.
Jak poznám, že mám VoIP hovor?
Nepoznáte. Hovory vám budou přicházet stejně jako obvykle, ať už používáte VoIP telefon nebo ATA. Používáte-li desktopovou nebo mobilní aplikaci od svého cloudového poskytovatele VoIP služeb, příchozí hovory vám budou přicházet přes tuto aplikaci.
S VoIP službou zefektivníte veškeré odchozí i příchozí hovory a snížíte náklady na telefonní služby, bez ohledu na použité implementace.
Jsou VoIP hovory zdarma?
Mnoho poskytovatelů nabízí bezplatné VoIP služby; někteří dokonce i mezinárodní volací plány pro určité země. Obvykle však nezahrnují pokročilé funkce jako čekající hovory a nahrávání, IVR (interaktivní hlasová odpověď) či automatického spojovatele, zprávy, zasílání hlasových zpráv na e-mail a integraci se softwary třetích stran, jako například live chat softwarem.
Placené VoIP služby tyto funkce, ale i spoustu dalších, zahrnují, obvykle jsou dostupné za výhodné ceny. Navíc je můžete integrovat s dalšími řešeními, včetně helpdesk softwaru, jako je LiveAgent, který vám pomůže zefektivnit zákaznické služby.
VoIP služby navíc nabízí vyšší spolehlivost, zabezpečení, lepší výkon a nižší latenci, neboť většinou využívají špičkové sítě a širší pásmo. To jsou všechno zásadní faktory při výběru poskytovatele VoIP služeb.
Jak tvrdí Spearline, Cisco a další experti z oboru, přijatelná jednosměrná latence u telefonních VoIP hovorů je 20 ms. Zpoždění sítě 150 ms je rovněž přijatelné, neboť při takovém zpoždění stěží poznáte rozdíl. Vyšší latence už ale může způsobit značný pokles kvality hovorů.
Komu všemu mohu volat, používám-li VoIP službu?
Záleží na daném poskytovatele, u někoho můžete volat komukoliv, ať už se příjemce hovoru nachází kdekoliv, kdežto jinde vám dovolí volat pouze uživatelům, kteří rovněž využívají jejich služby. Pokud vás vybraný poskytovatel v tomto ohledu neomezuje, můžete provádět místní, dálkové i mezinárodní hovory.
Ready to choose your VoiP provider?
LiveAgent offers integrations with various providers, so you can choose the right one for you.
Frequently Asked Questions
Co je VoIP volání?
VoIP volání odkazuje na uskutečňování audio hovorů přes internet, tudíž se obejdou telefonní společnosti.
Jak VoIP hovor funguje?
VoIP přeměňuje analogové audio signály na digitální, aby mohl posílat datové balíčky přes internet, které uživatelům umožní provádět a přijímat hovory bez telefonní společnosti.
Proč používat VoIP pro konferenční hovory?
VoIP umožňuje provádět, přijímat a nahrávat šifrované konferenční hovory - to je ideální, pracujete-li z domova nebo pokud nechcete zmeškat hovor, když nejste v kanceláři. Dokonce i když používáte osobní telefon, VoIP vám umožní používat vaše firemní číslo. Rovněž jej oceníte v případě, že chcete provádět bezplatné či cenově dostupné mezinárodní hovory.
Co je třeba k provádění VoIP hovorů?
Potřebujete internetovou službu s vysokorychlostním připojením a VoIP telefon, zatímco při využívání VoIP služeb na stolních nebo mobilních zařízeních je nutný VoIP software. Pokud chcete i nadále používat analogový telefon, budete potřebovat VoIP adaptér.
Jak poznám, zda mám VoIP hovor?
Nepoznáte. Váš VoIP telefon nebo běžný telefon s ATA bude vyzvánět při všech příchozích hovorech. Pokud používáte počítačovou nebo mobilní VoIP aplikaci, budete hovory přijímat prostřednictvím příslušné aplikace/aplikací.
Jsou VoIP hovory zdarma?
To záleží na vašem poskytovateli. Někteří nabízí bezplatné volání, včetně mezinárodních hovorů do určitých zemí, nicméně ti obvykle nenabízejí pokročilé funkce. Placené služby mají celou řadu funkcí, které firmy jistě ocení, mimo jiné například lepší funkčnost a zabezpečení.
Komu všemu mohu volat, když mám VoIP službu?
To záleží na zvolené službě. Někteří poskytovatelé vám umožní volat pouze uživatelům, kteří rovněž využívají jejich služby. Jiní vám však umožní provádět místní, dálkové i mezinárodní hovory bez ohledu na poskytovatele.
Pokud vás zajímá více o technologii VoIP, podívejte se na Co je VoIP?. Zjistíte, jak tato technologie funguje a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody.
Integrujte TeleCube VoIP s LiveAgent zdarma a zlepšete zákaznickou podporu svého call centra. Tato snadno spravovatelná a cenově dostupná platforma nabízí globální pokrytí, interaktivní hlasovou odezvu a ukládání historie hovorů. Bez skrytých poplatků, jen s aktivním předplatným TeleCube. Začněte s bezplatnou zkušební verzí LiveAgent a zvyšte efektivitu svého týmu ještě dnes!