Co je telemarketingový software?
Jde o nástroj, který pomáhá provádět telemarketing ještě efektivněji. Umožňuje kontaktovat větší množství lidí za kratší dobu.
Váš telemarketingový software potřebuje mimořádně spolehlivý a automatizovaný systém volání. Bez spolehlivosti budou vaši obchodní zástupci trávit čas tím, že budou žádat IT oddělení o pomoc, místo aby oslovovali potenciální zákazníky. Za druhé, klíčovým bodem je mobilní technologie, aby vaši obchodní zástupci mohli pracovat z domova a navštěvovat zákazníky.
Jaké jsou hlavní funkce telemarketingového softwaru?
Zjistěte si, jaké jsou hlavní nabízené funkce. Pro větší týmy, které potřebují provádět značný počet telemarketingových hovorů, vyzkoušejte software pro call centra LiveAgent. Lze jej nastavit během 5 minut, aniž byste museli kupovat speciální hardware.
Hlavní funkce telemarketingových nástrojů
- dialer – Tato funkce má několik různých názvů, jako napříkladpower dialer, prediktivní dialer, auto dialer a progresivní dialer. Dialer urychluje proces odchozích hovorů. Vaši prodejní agenti se budou moci soustředit na jednání s potenciálními zákazníky, spíše než na zadávání telefonních čísel.
- vytáčecí proces – Dobrý vytáčecí proces znamená, že zvládnete rychle načíst seznam kontaktů a provádět odchozí volání.
- nastavitelné módy vytáčení – Každé zpoždění v telemarketingu vás obere o potenciální prodej v odchozím call centru. Proto si vyberte telemarketingový software, který podporuje nastavitelné režimy vytáčení. Díky této možnosti můžete rychle přeskočit nezvednuté a obsazené hovory a přejít na další osobu v seznamu kontaktů.
- hlasové zprávy – Obsazenost a odpor k přijímání odchozích hovorů jsou neustálou výzvou pro každou telemarketingovou operaci. Proto by vaše softwarové řešení pro telemarketing mělo umožňovat snadné zanechávání hlasových zpráv.
- IVR – Zvažte používání systému pro interaktivní hlasovou odpověď, který nasměruje zákazníky na vaše obchodní oddělení.
- hlasové vysílání – Vaši obchodní zástupci mohou požádat o možnost kontaktovat více potenciálních zákazníků najednou. K tomu je potřeba zvolit systém s hlasovým vysíláním.
Jaké jsou výhody a nevýhody telemarketingového softwaru?
Přestože efektivní telemarketingový software zlepšuje telemarketingovou činnost, žádný software není neomylný. Pojďme se podívat na některé výhody a nevýhody telemarketingového softwaru:
- cesta zákazníka – Základní software pro odchozí telemarketing může být účinný při zahajování hovorů. Pokud prodejní tým zvládne uskutečnit prodej během jediného hovoru, může vám stačit základní softwarová aplikace. Většina zákazníků však bude mít složitější zákaznickou cestu. Například zákazníci ve vašem oboru mohou očekávat personalizované služby. V takovém případě budete muset zvolit telemarketingový software, který zvládne spravovat více hovorů.
- interakce se zákazníky – Abyste zabránili ztrátě zákazníků, měl by jít vámi zvolený software integrovat s cloudovým CRM, jako například SugarCRM, Vtiger CRM, Agile CRM či Pipedrive. Díky sledování všech zákaznických interakcí, budou moct vaši agenti odkazovat na předešlé interakce. Některé telemarketingové softwary nejdou integrovat s CRM, což může mít negativní dopad na váš prodejní tým.
- manažerské nástroje – Své obchodní zástupce je potřeba vytrénovat. Možná je bude nutné proškolit o celém prodejním procesu. Rovněž je důležité sledovat základní údaje, jako například míru úspěšných kontaktů či počet odchozích a příchozích volání. Dejte přednost softwaru s pokročilými funkcemi reportů.
- video podpora – Někteří zákazníci reagují lépe na strategie zapojení zákazníka pomocí videa, což zahrnuje například personalizovaná videa.
- maximalizujte počet hodinových pracovníků – Některé firmy při odchozích marketingových kampaních spoléhají na pracovníky, kteří jsou placení od hodiny.
Zápory
Vynikající software vám sám o sobě nezaručí úspěch odchozí marketingové kampaně. Do hry totiž vstupuje celá řada nesoftwarových faktorů.
- prodejní školení – K dosažení nejlepších možných výsledků je nutné proškolit svůj telemarketingový tým, například pomocí scénářů, jak dosáhnout svého cíle. Telemarketingový software nemůže nahradit kvalitní školení v oblasti telemarketingových technik. Špatné školení navíc pravděpodobně povede k větší fluktuaci zaměstnanců.
- zákaznická podpora – Práce vašeho prodejního týmu přijde vniveč, jestliže váš systém selže. Tento problém lze minimalizovat použitím firemního kontaktního centra, které bude spravovat vaše hovory.
- e-mailový marketing – Jen pár telemarketingových softwarů nabízí e-mailové šablony a kompletní marketingové funkce e-mailu. Pokud vaše obchodní strategie klade důraz na přímé marketingové e-maily, budete potřebovat softwarovou platformu pro správu příchozích hovorů.
- velikost firmy – Mezi firmou s pěti prodejními agenty a velkou organizací je obrovský rozdíl. Větší společnosti, které vedou celostátní telemarketingové kampaně, budou potřebovat jiný software.
Jak implementovat telemarketingový software?
Konkrétní proces implementace telemarketingového softwaru se u každé firmy liší. Dejme tomu, že vaše firma disponuje dvěma prodejními týmy. Vašim vedoucím pracovníkům v oddělení prodeje se daří uzavírat smlouvy, ale vy potřebujete generovat více leadů. Abyste tento problém vyřešili, rozhodnete se zřídit specializovaný telemarketingový tým.
Nejdříve je potřeba zamyslet se nad celým vaším prodejním procesem.
- míra úspěšných kontaktů – Zjistěte od svých agentů, jakou mají úspěšnost v kontaktování potenciálních zákazníků.
- příchozí leady – Potvrďte počet příchozích leadů, které přišly do společnosti za poslední měsíc. Telefonní hovory. Shromážděte informace o počtu odchozích a příchozích hovorů. Po shromáždění těchto údajů porovnejte svou společnost s ostatními v oboru telemarketingu. Například průměrná doba trvání hovoru je podle údajů společnosti Finances Online 4 minuty. To znamená, že vaši zaměstnanci by měli být schopni uskutečnit 10-15 hovorů za hodinu.
- výkonné nástroje prodeje – Udělejte si seznam dalších prodejních nástrojů, dostupných telemarketingovému týmu. Začněte s technologií, jako je řízení vztahu se zákazníky (CRM), mobilními telefony a vaším cloudovým telefonním systémem. Kromě toho zvažte, jak mohou techniky vašich zaměstnanců přispět k vašemu podnikání. Můžete například identifikovat nejlepší e-mailové podpisy a povzbudit své zaměstnance, aby je používali stejným způsobem.
Spusťte pilotní projekt s telemarketingovým týmem
Jakmile si vyberete software, zvažte nejprve vyzkoušení zkušební verze. Zde je několik konkrétních funkcí, na které je dobré se zaměřit.
- telefonní dialer (číselník telefonu) – Zeptejte se svého prodejního týmu, jak dobře telefonní dialer funguje.
- telefonní hardware – Optejte se svých zaměstnanců na telefonní hardware. Dávejte si pozor na systémy, které zapříčiňují trapné pauzy. Zpoždění a dlouhé pauzy mohou odradit vaše zákazníky.
- denní prodejní postupy – Při provádění studených hovorů je důležité soustředit se na odchozí vytáčení a co největší množství hovorů se zákazníky. Pokud například očekáváte, že vaši hodinoví zaměstnanci provedou 100 studených hovorů denně, software by jim to měl umožnit a zjednodušit.
- podpora pro odchozí telefonní kampaně – Software si musí poradit s obrovským počtem souběžných hovorů. Pokud má systém při vysokém vytížení problémy, měli byste se poohlédnout po jiném.
Set up your call center in 5 minutes
LiveAgent's call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Co je telemarketingový software?
Software pro telemarketing výrazně zlepšuje vaše telemarketingové úsilí. Místo toho, aby se vaši obchodní zástupci spoléhali na zastaralé metody, mohou pomocí telemarketingového softwaru uskutečnit větší počet hovorů a věnovat větší pozornost potřebám zákazníků. Používání spolehlivého telemarketingového softwaru usnadní práci vašim obchodním zástupcům.
Jaké jsou hlavní funkce telemarketingového softwaru?
Klíčové funkce telemarketingového softwaru se zaměřují na telefonní hovory. Hledejte například dialer, který rychle vytáčí telefonní čísla, abyste mohli časem zvýšit počet kontaktů. Mezi další důležité funkce patří pokročilé hlášení a intuitivní rozhraní, které snižuje fluktuaci zaměstnanců.
Jaké jsou silné a slabé stránky telemarketingového softwaru?
Hlavní předností telemarketingového softwaru je zvýšení počtu hovorů za hodinu. To znamená, že můžete realizovat celostátní telemarketingové kampaně s menším počtem hodinových zaměstnanců. Funkce hlášení pak usnadňují manažerům sledování počtu odchozích a příchozích hovorů. Telemarketingový software má však i svá omezení. Software sám o sobě nemůže poskytnout školení v oblasti telemarketingových technik. Kromě toho se někdy hůř integruje s jinými nástroji (např. s nástroji pro e-mailový marketing).
Jak implementovat telemarketingový software?
Nejlepším způsobem, jak implementovat telemarketingový software, je provést menší zkušební test. Po několika týdnech testování shromážděte zpětnou vazbu. Zeptejte se prodejního týmu na dopad na jejich každodenní prodejní pracovní postupy. Pokud dojde ke zlepšení poměru kontaktů, možná jste našli ten správný telemarketingový software pro vaše potřeby.
Po přečtení o telemarketingovém softwaru by vás mohlo zajímat, jaké další technologie můžete využít ve svém call centru. Podívejte se na článek o technologii call centra, kde se dozvíte o trendech, jako je cloudové call centrum a vícekanálový přístup. Dalším krokem by mohlo být zkoumání VoIP softwaru, který nabízí mnoho výhod oproti běžným telefonům a pomůže optimalizovat vaše komunikační schopnosti. A pokud vás zajímají detaily o samotném VoIP, zjistěte, jak funguje a jaké jsou jeho výhody a nevýhody.
Objevte klíčové výhody softwaru pro call centrum, který zefektivňuje procesy zákaznické služby, zvyšuje produktivitu a spokojenost zákazníků. LiveAgent nabízí více než 179 funkcí a bezplatnou zkušební verzi, ideální pro podniky všech velikostí. Vyzkoušejte nejlepší řešení pro zlepšení vašeho zákaznického servisu bez závazků!
Objevte výhody helpdesk softwaru on-premise, který nabízí plnou kontrolu nad vašimi daty, flexibilitu konfigurace a bezpečnost. LiveAgent je oblíbenou volbou s vícejazyčnou podporou, ideální pro startupy. Ušetřete čas a peníze a zlepšete procesy ve vaší firmě. Založte si bezplatný účet a vyzkoušejte si to zdarma bez závazků!