Co je SIP volání?
Volání SIP je také známé jako volání prostřednictvím protokolu Session Initiation Protocol. Protokol Session Initiation Protocol je signalizační protokol používaný pro zahájení, udržování a ukončení komunikačních relací prostřednictvím VoIP a dalších internetových a cloudových komunikačních platforem. Volání SIP je často zaměňováno s voláním VoIP, to však není zcela správné. VoIP (Voice over Internet Protocol) je širší pojem, který označuje skupinu technologií používaných pro odesílání a příjem telefonních hovorů uskutečňovaných přes internet namísto tradičních telefonních linek. SIP je jedna z technologií, která podporuje VoIP. Kromě hlasových hovorů se protokol SIP používá k přenosu různých dat, včetně videochatů a videohovorů, videokonferencí, instant messagingu a další multimediální komunikace.
Kromě iniciování telefonních hovorů je telefonní systém SIP schopen provádět další funkce VoIP, jako je identifikace polohy uživatele, určení jeho dostupnosti k odpovědi a toho, zda je zařízení příjemce kompatibilní s typem iniciovaného hovoru, předávání a ukončování hovorů atd.
Jak funguje SIP volání?
Tradiční telefonní systém se skládá ze tří částí:
- Private Branch Exchange (PBX), místní telefonní systém, který spravuje hovory.
- Linky PRI (Primary Rate Interface), které spojují hovory s PSTN.
- Veřejná komutovaná telefonní síť (PSTN), která směruje hovory do jejich cíle.
Volání SIP v podstatě umožňuje vynechat linky PRI, protože využívá kmen SIP (což je virtuální spojení), které přímo spojuje ústřednu s PSTN přes internet. Volání SIP také odstraňuje potřebu více telefonních linek, což umožňuje snadnější a levnější škálovatelnost ve srovnání s používáním tradičních podnikových telefonních linek.
Vzhledem k tomu, že každý kmen SIP může obsahovat neomezený počet kanálů (kanál odpovídá jednomu příchozímu nebo odchozímu hovoru), potřebuje firma jeden kmen SIP bez ohledu na počet souběžných hovorů. Namísto nákupu dalších telefonních linek, které se obvykle dodávají ve skupinách po 23 (což je obvykle více, než se skutečně používá), můžete s voláním SIP koupit jeden kanál najednou, pouze když je potřeba. Kromě toho volání SIP přináší výrazné úspory nákladů na firemní komunikaci, protože místní, meziměstské i mezinárodní hovory lze uskutečnit jednoduše pomocí internetového připojení.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently Asked Questions
Jaké jsou výhody SIP volání?
Volání SIP přináší podnikům řadu výhod. Telefonní systém SIP lze snadno nastavit, spravovat a rozšiřovat podle potřeby bez nutnosti přidávat další telefonní linky. Umožňuje vyšší efektivitu nákladů díky eliminaci více sítí, nadbytečného hardwaru, nákladů na instalaci a údržbu. Vzhledem k tomu, že hovory SIP lze přijímat na všech typech přenosných a mobilních zařízení a snadno je směrovat, pomáhá to zvýšit dostupnost vaší firmy pro zákazníky a zaměstnance.
Kdo by měl používat SIP volání?
Volání SIP je široce rozšířeno mezi malými podniky a začínajícími firmami v různých odvětvích díky snadné implementaci, flexibilitě, snadné dostupnosti napříč zařízeními, škálovatelnosti, spolehlivosti a nákladové efektivitě. Mnoho organizací jej používá pro externí i interní komunikaci. Ačkoli pro větší podniky může být přechod na SIP trunking a přenesení systému pobočkové ústředny do cloudu výzvou, mohou i ony těžit z dlouhodobé úspory nákladů na komunikaci.
Je možné používat SIP volání v LiveAgent?
LiveAgent software pro call centra lze integrovat s řadou aplikací třetích stran, včetně řady poskytovatelů SIP trunkingu, jako je např. Twilio. Softwarové telefony můžete snadno připojit jako další zařízení, přidat poskytovatele SIP a uskutečňovat hovory SIP v LiveAgent, přičemž tyto hovory budou stále zpracovávány, nahrávány a sledovány vlastní robustní síťovou infrastrukturou aplikace LiveAgent. Informace o přidání vlastního poskytovatele SIP do aplikace LiveAgent naleznete v tomto návodu: Integrace poskytovatele SIP pro hostované licence.
Pokud vás zaujalo téma SIP volání, určitě by vás mohla zajímat i stránka o VoIP. Na této stránce se dozvíte, co je VoIP a jak funguje, což vám poskytne hlubší pochopení technologií pro hlasové přenosy přes internet. Další užitečný odkaz je na VoIP hovor, kde zjistíte, proč je VoIP vhodný pro konferenční hovory a co potřebujete k jeho využití. Pokud vás zajímá hardware, podívejte se na článek o VoIP telefon, kde se dozvíte, jaké druhy VoIP telefonů jsou dostupné a jaké funkce nabízejí. A nakonec, pro ty, kteří chtějí integrovat VoIP služby, může být užitečný článek o Mixvoip, kde najdete informace o integraci této služby a jejích výhodách.