Co je robotické vytáčení?
Robotický dialer je softwarový systém, který umožňuje současné volání a zasílání předem nahraných zpráv velkému počtu lidí najednou. Nástroj robotického vytáčení automaticky vytáčí seznam kontaktů z databáze a přehrává hlasové zprávy, když hovor přijme živá osoba na druhé straně. Systém robotického vytáčení může také zjistit, kdy hovor přijme hlasová služba nebo záznamník, a doručit alternativní zprávu.
Robotické vytáčení lze nakonfigurovat tak, aby přehrávalo buď nahranou hlasovou zprávu, nebo zprávu převedenou na řeč, kterou systém vygeneruje z vašeho textu. Tyto zprávy lze také personalizovat na základě dostupných informací o zákazníkovi. Mezi další běžné funkce softwarových systémů pro robotické vytáčení patří reportování v reálném čase a podrobné protokoly hovorů, integrace IVR, plánování a přizpůsobení kampaní volání, změna frekvence vytáčení atd.
V posledních letech podvodníci hojně využívají robotické hovory k nelegálním účelům. Např. v roce 2018 bylo uživatelům mobilních telefonů v USA uskutečněno přibližně 48 miliard robotických hovorů, přičemž podvody tvořily odhadem 40 % všech robotických hovorů, podle společnosti YouMail, společnosti pro správu robotického volání. Proto si robotické hovory získaly špatnou pověst a jsou často spojovány s podvodnými hovory. Přesto je 60 % robocallů legitimních a využívá je mnoho organizací a podniků v různých odvětvích, jako jsou telekomunikace, bankovnictví, farmacie, školství, politika, ale i charitativní a neziskové organizace.
Funkce robotického vytáčení může zefektivnit proces, kdykoli potřebujete odvysílat zprávu velkému počtu lidí a informovat je o klíčových informacích o vaší službě nebo je upozornit v případě nouze. Díky tzv. robocallům to lze provést rychle a nákladově efektivně. Služba je schopna doručit vaši zprávu během několika sekund, což je užitečné zejména v případech, kdy je rychlost rozhodujícím faktorem. Služba robotického vytáčení se také běžně používá k provádění telefonických průzkumů a sběru zpětné vazby od zákazníků.
Frequently Asked Questions
Jaký je rozdíl mezi robotickým vytáčením a nahranou zprávou?
Robocall jsou automatické telefonní hovory iniciované softwarovým systémem robotického vytáčení, které mají oslovit velké množství posluchačů a informovat je o důležitých informacích. Jakmile je spojení navázáno, systém pak příjemci odvysílá nahranou zprávu, místo aby hovor spojil s živým agentem.
Co je robotické vytáčení?
Služba robotického vytáčení nebo robotického volání může automaticky doručit předem nahrané zprávy tisícům lidí současně. K tomu se používají robotické dialery, softwarové systémy, které vytáčí požadovaná čísla z předem nahraných seznamů kontaktů a přehrávají nahrané hlasové zprávy namísto skutečného živého agenta, který mluví, kdykoli příjemce hovor přijme. Navzdory kontroverzím ohledně zneužívání robotických dialerů podvodníky je služba robotického vytáčení využívána legitimním způsobem podniky a organizacemi v různých odvětvích v případech, jako jsou připomenutí schůzky, aktualizace kritických upozornění, oznámení veřejné služby atd.
Je robotické vytáčení součástí LiveAgent?
Softwarové řešení kontaktního centra LiveAgent v současné době nepodporuje robotické vytáčení. Je však vybaveno celou řadou funkcí, včetně příchozího call centra a telefonního centra pro odchozí hovory, které umožňuje firmám proaktivně oslovovat své zákazníky a potenciální zákazníky prostřednictvím funkce click-to-call.
Po přečtení o robotickém vytáčení, můžete se také podívat na VoIP vytáčení, které nabízí další pohled na technologii vytáčení. Zjistíte, co je VoIP vytáčení a jak může zlepšit vaši komunikaci. Dalším zajímavým tématem by mohlo být automatické vytáčení. Tato technologie automatizuje proces vytáčení a může zvýšit efektivitu vašeho týmu. Pokud vás zajímají různé přístupy k vytáčení, podívejte se na progresivní vytáčení, které zvyšuje efektivitu agentů a zlepšuje konverze. A nakonec, prozkoumejte, jak výkonné vytáčení může optimalizovat vaše procesy a zlepšit zákaznickou podporu.
Objevte, jak efektivně řídit zákaznickou podporu a budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky pomocí databázové technologie. Zvyšte spokojenost zákazníků a zároveň tržby a zisk vaší firmy. Automatizujte procesy a zlepšete kvalitu služeb díky zpětné vazbě a modernímu softwaru. Vyzkoušejte si zdarma LiveAgent a získejte plnou kontrolu nad zákaznickou podporou.