Co je progresivní vytáčení?
Progresivní vytáčení je systém automatického vytáčení, který je široce využíván v call centrech odchozích hovorů. Technika postupného automatického vytáčení automatizuje proces odchozích telefonních hovorů, takže agenti call centra nemusí ručně vytáčet jednotlivá čísla ze seznamu kontaktů. Progresivní automatické vytáčení je považováno za mezistupeň mezi řešeními pro manuální vytáčení a prediktivním vytáčením.
Hlavní rozdíl, který odlišuje progresivní vytáčení od prediktivního vytáčení, spočívá v tom, že systém progresivního vytáčení čeká, až agent dokončí svůj aktuální hovor, a teprve poté vytočí další číslo. Kromě toho vytáčí pouze jedno číslo na každého dostupného agenta kontaktního centra. Např. pokud je k dispozici 10 agentů, dialer uskuteční 10 hovorů. V režimu progresivního vytáčení systém analyzuje statistiky volání, např. míru spojení a míru přerušení, aby určil tempo vytáčení.
V kombinaci s automatickou detekcí záznamníku a jeho schopností odfiltrovat obsazené signály a odpojená čísla software progresivního vytáčení zajišťuje, že agenti jsou připojeni pouze tehdy, když je na lince živá osoba. Vzhledem k tomu, že agenti jsou k dispozici, aby se okamžitě zapojili do hovoru, jakmile někdo hovor zvedne, eliminuje to opuštění hovoru. Na druhou stranu může použití progresivních dialerů vést k prodloužení doby nečinnosti agenta, což znamená nižší produktivitu agenta ve srovnání s výkonnými dialery a prediktivními dialery.
Progresivní vytáčení lze použít v různých odvětvích pro různé účely, včetně odchozího prodeje, telemarketingu, vymáhání pohledávek, následných hovorů zákaznického servisu atd. Vzhledem k tomu, že rychlost vytáčení u progresivního vytáčení je ve srovnání s prediktivními dialery nižší, je považován za méně efektivní režim vytáčení a nedoporučuje se používat v případech, kdy agenti potřebují uskutečnit odchozí hovory na stovky nebo tisíce kontaktů.
Výhody progresivního vytáčení
Zvýšená efektivita agentů
Protože progresivní vytáčení vytáčí čísla automaticky a filtrují obsazené linky, záznamníky a odpojená čísla, agenti nemusí ztrácet čas ručním vytáčením a neúspěšnými hovory.
Méně zavěšení
Protože progresivní vytáčení zajišťují dostupnost agenta (vždy je k dispozici agent, který je připraven hovor vyřídit, jakmile je spojen), zkracují čekací dobu a vedou k menšímu počtu přerušených hovorů ve srovnání s prediktivním vytáčením.
Lepší konverze cílů
Snížení počtu přerušených hovorů znamená lepší poměr spojení a delší dobu hovoru s agentem, což může vést ke zvýšení míry konverze cílů (prodej, inkaso atd.) a lepší spokojenosti zákazníků.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently Asked Questions
Jak funguje progresivní vytáčení?
Progresivní vytáčení automaticky vytáčí telefonní čísla z databáze a spojuje agenty s hovory pouze v případě, že je na lince živý kontakt, a obchází tak obsazené linky, záznamníky a čísla, která neodpovídají. V režimu progresivního odchozího vytáčení systém čeká, až agent call centra dokončí svůj aktuální hovor, a teprve poté přejde k vytáčení dalšího čísla (a vytáčí pouze jedno číslo na jednoho agenta).
Kdy používáte progresivní vytáčení místo prediktivního vytáčení pro řešení kontaktního centra?
Zatímco prediktivní dialery jsou skvělé pro velké týmy odchozích call center a proaktivní kampaně odchozích hovorů pro telemarketing, prodej, průzkum trhu a vymáhání pohledávek, progresivní dialery mohou být lepší volbou pro malé a středně velké týmy, které mají k dispozici méně agentů, kteří by mohli držet krok s režimem prediktivního vytáčení. Progresivní dialery jsou také vhodnější pro B2B odchozí volání, protože tyto typy hovorů mají obvykle vyšší úspěšnost díky menšímu počtu zavěšených hovorů a lepší míře odpovědí (přes 80 %).
Můžu používat progresivní vytáčení s LiveAgent?
Ačkoli řešení call centra společnosti LiveAgent zahrnuje funkce příchozího i odchozího volání, v současné době nenabízí progresivní odchozí vytáčení. Místo toho jeho webová verze poskytuje možnost volat na libovolné číslo na webu. Díky možnosti volání kliknutím mohou agenti iniciovat odchozí hovory přímo z ovládacího panelu LiveAgent a zároveň procházet webové stránky vašich potenciálních zákazníků.
Pokud vás zaujal pojem progresivní vytáčení, určitě byste se měli podívat na náhled vytáčení. Tento článek vysvětluje, co náhled vytáčení znamená, a popisuje jeho výhody, jako jsou méně přerušených hovorů a zlepšený zákaznický management.
Objevte, jak efektivně řídit zákaznickou podporu a budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky pomocí databázové technologie. Zvyšte spokojenost zákazníků a zároveň tržby a zisk vaší firmy. Automatizujte procesy a zlepšete kvalitu služeb díky zpětné vazbě a modernímu softwaru. Vyzkoušejte si zdarma LiveAgent a získejte plnou kontrolu nad zákaznickou podporou.