Chytří marketéři vědí o potenciálu aktivit v sociálních médiích při dosahování obchodních cílů. Vzhledem k tomu, že sociální média denně používají miliardy lidí, jsou všichni stávajícími nebo potenciálními zákazníky produktů a služeb. Není překvapením, že reklama na sociálních sítích je podle výzkumného týmu Statista druhým nejdominantnějším formátem digitální reklamy (na prvním místě je reklama ve vyhledávání) a stále roste.
Co jsou placená sociální média?
Jedná se o druh reklamy na platformách sociálních médií, za kterou podniky platí. Mezi možnosti patří platba za kliknutí, influencer marketing, videoreklamy, kde se platí za umístění, atd.
Výhodou placených sociálních médií je zvýšená expozice, rychlost a četnost oslovení širšího nebo specifičtějšího publika.
Rozpočet na sociální média
Ceny za reklamu na sociálních sítích se liší. Mohou začínat na pouhých několika centech za den, ale bez horní hranice. Strategie placeného marketingu vaší značky na sociálních sítích proto vyžaduje obchodní rozhodnutí a cíle. Dobrá reklamní kampaň v sociálních médiích musí mít promyšlený finanční plán, protože pokud se rozpočet na sociální média vyčerpá uprostřed kampaně, může to mít nepříznivý dopad na celou investici.
Výběr platformy sociálních médií
Každá platforma sociálních médií je určena jinému publiku. Proto je důležité vybrat si tu správnou platformu pro vaše účely. Reklamy na Facebooku mohou oslovit téměř tři miliardy uživatelů, nicméně pokud se rozhodnete zaměřit na reklamy typu placení za kliknutí, pak si uvědomte, že nejvyšší CPC má LinkedIn, zatímco nejnižší Twitter. (listopad 2021, Statista)
Vizuální obsah vaší kampaně na sociálních sítích musí být samozřejmě atraktivní, v neposlední řadě proto, že Facebook Ads odměňuje kreativní kampaně cenovými výhodami.
Cílení na publikum na sociálních sítích
Abyste dosáhli svých cílů, měla by být reklama na sociálních sítích přizpůsobena konkrétním cílovým skupinám. Při plánování reklamní kampaně v sociálních médiích má největší smysl uvažovat o segmentech publika, protože zájmy o produkty a značky se liší podle profese, věku, zeměpisné polohy atd.. Například nechcete prodávat lopaty na sníh v poušti. Nejideálnější publikum je to, které je podobné vašim stávajícím zákazníkům. Na základě ideálních zákazníků si můžete při plavbě do nových teritorií v obrovském množství uživatelů sociálních médií vytvořit své vzhledové publikum.
S placenými sociálními médii získáte rychlost, cílení a frekvenci, přesto je nejlepší je kombinovat s organickými sociálními médii.
Ujistěte se, že sledujete aktivity na sociálních sítích týkající se vašeho podnikání a značky a adekvátně reagujte.
Social media management under one roof
Social media support by LiveAgent is quick, efficient and cost-effective. Try it today.
Frequently Asked Questions
Kdy je správný čas začít s placenými sociálními médii?
Když jste naplánovali svou reklamní strategii na sociálních sítích a rozhodli o rozpočtu. Také je dobré být na organických sociálních médiích jako doma.
Jak integrovat placenou strategii sociálních médií?
Nejprve si ujasněte, jaké jsou vaše reklamní cíle a jakou roli v nich hraje organická a placená reklama na sociálních sítích. Obě využívejte k tomu, co umí nejlépe.
Která platforma sociálních médií je nejlepší pro placená sociální média?
Záleží na vaší značce a podnikání. Facebook má nejvíce uživatelů, Instagram je více zaměřen na vizuální stránku, LinkedIn se zaměřuje na profesionální sítě a Twitter vás informuje o novinkách a trendech.
Pokud vás zajímá, jak optimalizovat svou přítomnost na sociálních sítích, doporučujeme přečíst si článek o organických sociálních sítích. Tento článek vám poskytne přehled o tom, jak využít organický obsah k lepší péči o zákazníky.
Dalším zajímavým tématem může být pochopení různých úrovní help desku. Více se dozvíte v článku o úrovních Help Desk, kde najdete podrobnosti o možných úrovních a jejich přínosech pro vaši zákaznickou službu.
Objevte tajemství organických sociálních sítí a jejich využití pro marketing v B2C a B2B. Zjistěte, jak efektivně využívat platformy jako Facebook, Twitter, Instagram a Viber pro spontánní a bezplatnou výměnu informací. Připojte se ke komunitě, která využívá organická sociální média pro růst a budování důvěry se zákazníky. Založte si bezplatný účet na LiveAgent a zlepšete své služby.