Optimalizace míry konverze, též optimalizace konverzního poměru (CRO), pomáhá moderním společnostem s lepším fungováním webových stránek, čímž se zlepší vytváření leadů a zvýší se počet konverzí. Kdokoliv, kdo navštíví vaše webové stránky, je potenciálním zákazníkem – vtip je v tom, že musíte vědět, jak je v toho zákazníka přeměnit a jak pracovat s konverzními trychtýři.
Today, most marketing teams are working around the clock on advertising conversion rate to drive more traffic toward websites, and they have high hopes that this traffic will result in a lot of qualified leads. The more a business website gathers such leads, the more it grows.
Pojďme se nyní zblízka podívat, co je CRO, jak optimalizovat míru konverze atd.
Co je optimalizace míry konverze?
Pro snadnější pochopení procesu optimalizace konverzního poměru si nejprve musíme říct, co je konverze. Vždy, když návštěvník webových stránek dokončí na vašem webu určitý cíl, hovoříme o konverzi. Daným cílem může být cokoliv od nákupu, registrace k předplatnému či zkušební verzi, nebo něco úplně jiného.
Tímto způsobem digitální firmy přeměňují návštěvníky v potenciální zákazníky. Hlavním cílem konverze je přetavit návštěvnost webu v leady, které zlepšují průměrnou míru konverze a generují větší příjmy. Proto moderní marketingové týmy neustále hledají inovativní způsoby, jak vylepšit optimalizaci konverze a generovat větší návštěvnost webových stránek.
The trick to improving your current conversion rate is in having a good conversion rate optimization strategy, and taking your customer support to the next level by providing your consumers with real-time support.
Digitální firmy, které se soustředí na zlepšování zákaznické podpory a služeb, mívají v průměru o 11 % procent vyšší míru konverze.
CRO lze tedy definovat jako proces neustálého zvyšování procent potenciálních zákazníků, kteří dokončí určitý cíl na vašich webových stránkách.
CRO pomáhá digitálním firmám lépe porozumět svým zákazníkům, jejich chování na webu, tomu, jaké akce provádějí a proč, ale i věcem, které jim brání v dosažení konkrétních cílů na daném webu.
Jak optimalizovat míru konverze
Optimalizace konverze by měla být o vaší upřímné snaze poskytovat všem dokonalou cestu zákazníka, od okamžiku, kdy použijí vyhledávač, přejdou na vaši stránku až po samotný nákup. Tímto způsobem zajistíte, že veškeré vaše online marketingové snažení bude úspěšné.
Vysoký konverzní poměr je jasným důkazem toho, že se vaše webové stránky orientují na zákazníka, a že jsou funkční. Nejlepším způsobem, jak optimalizovat aktuální míru konverze, je použít nástroje pro optimalizaci míry konverze.
Je to nejefektivnější způsob, jak zajistit, aby se vaše kvalifikované potenciální zákazníky podařilo přeměnit na smysluplné akce. Začněte pracovat na CRO optimalizací svých webových stránek. K tomu je nutné, aby se vaše webové stránky rychle načítaly a aby bylo vaše tlačítko CTA dobře viditelné a dalo se snadno najít.
Co nejvíce zjednodušte proces objednávky a zajistěte svým zákazníkům vícekanálovou zákaznickou podporu. Musíte také myslet na optimalizaci vstupní stránky, abyste zajistili správné zobrazení obsahu na počítačích i mobilních zařízeních.
Pro dosažení co nejvyšší optimalizace konverzí zvažte následující kroky:
- Set lower prices for your products/services to attract more visitors and beat your competitors;
- Improve the functionality of your website by ensuring all your web pages are fully functional and are loading fast enough;
- Offer rewards such as freebies and free shipping and other extra incentives to increase both conversion and customer loyalty;
- Make your offer more competitive;
- Use attention-grabbing CTAs and internet marketing elements;
- Ensure 24/7 real-time customer service and support;
- Simplify your checkout process;
- Enable self-service.
- Show customer testimonials and user feedback
Jak dlouho provádět experimenty s optimalizací konverze?
Optimalizace konverzí je mnohdy nepřetržitý proces podobný optimalizaci pro vyhledávače. Pokud jde o délku konverzních A/B testů, neexistuje žádná univerzální odpověď ani průměr. Podle mnoha poskytovatelů služeb CRO je možné provádět testování optimalizace konverzí i na webových stránkách s nízkou návštěvností. Problémem však je, že získané údaje mohou být zavádějící.
Na druhou stranu mohou vaše experimenty trvat měsíce, než získáte přesné údaje. Délka vašich experimentů s optimalizací konverzí závisí na krocích CRO, které jste provedli. Tyto kroky přímo určují průměrnou dobu testu.
Vzhledem k tomu, že vaše CRO závisí na kvalitě uživatelské a zákaznické zkušenosti, kterou poskytujete, měli byste věnovat čas uživatelskému testování a projít více scénářů uživatelských cest, abyste pochopili chování uživatelů na webu a získali co nejpřesnější výsledky.
CRO může také pomoct s tím, aby vaše značka získala pozitivní recenze od zákazníků. Zde je seznam faktorů, které vám pomohou zjistit optimální dobu uživatelského testování:
- Existing conversion rate;
- Minimum increase in conversion you’re hoping to achieve;
- The percentage of individual users included in your experiments;
- The average number of potential prospects getting to your landing page you’re experimenting with.
Omezení nástrojů Google Analytics a Adobe Analytics pro optimalizaci konverzního poměru
Klíčem k úspěšné optimalizaci není jen znalost toho, jak se návštěvníci dostanou na vaši vstupní stránku, ale také toho, co dělají, když jsou na vašem webu, jejich chování, preference, zvyky atd. K tomu potřebujete uživatelská data, která vám ukážou, co a pro koho optimalizovat. Toto je základní prvek pro vytvoření úspěšné strategie CRO.
Nástroje pro sběr, analýzu a optimalizaci konverzního poměru, jako jsou Google Analytics a Adobe Analytics, vám pomohou vytvořit analytickou strategii CRO, která se bude zabývat následujícími body:
- The main web pages your visitors land on first;
- The features they engage with;
- Pages where they spend the most time;
- The channel that brought them there;
- The links they used to get to your site;
- The browsers and devices they use.
Jakkoliv to všechno vypadá skvěle, samotná nezpracovaná data a grafy nestačí k tomu, abyste zlepšili uživatelskou zkušenost nebo zjistili, co přivedlo potenciální zájemce na váš web. Analytické nástroje umožňují provést kvantitativní analýzu a zjistit, jak uživatelé s vaším webem pracují, ale neřeknou vám, proč dělají to, co dělají. Pro zjištění jejich chování a nákupních rozhodnutí je potřeba provést kvalitativní analýzu. .
Z takové analýzy zjistíte:
- Why do your visitors engage with your site?
- What made them land on your site?
- What page, product, or service appealed to them the most?
- What makes them believe your site has something your competitors don’t?
- How do they see your brand in their customer reviews?
- How do they describe interacting with your services, products, and brand?
- How do your products/services address the main pain points of your target audience?
Jakmile tyto informace získáte a zkombinujete je s analytickými údaji, bude pro vás mnohem snazší pochopit, jak optimalizovat své webové stránky, aby lépe sloužily cílové skupině.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently Asked Questions
What is conversion rate optimization?
Conversion rate optimization is a process of increasing the percentage of visitors that complete a particular goal on your website to allow you to convert them into customers. These efforts often include reducing bounce rate, or shopping cart abandonment rate. The conversion optimization process can include multivariate tests, tracking micro - conversions, and other tactics.
How do you optimize conversion rate?
The first step to optimize your conversion rate is to re-evaluate the offer on your website to see how functional your website is and how competitive your prices are. The next step is to optimize your website by checking your CTAs, testing different web elements, and ensuring your content is fully optimized. The best way to optimize your conversion rate is to provide real-time, omnichannel customer support and simplify your checkout. When you combine all these actions, you should see your conversion rate go up.
What are the limitations of Google Analytics and Adobe Analytics for conversion rate optimization?
Google Analytics and Adobe Analytics allow you to gather raw data through quantitative analysis. However, the problem with raw data is that it can’t answer why your consumers do what they do or what made them land on your website. Analytics tools only allow you to understand how users interact with your website, but they can’t help you understand the reason behind the users’ actions.
How long should you let your conversion optimization experiments run?
There is no average time when it comes to the length of your conversion optimization efforts. The longer you run your tests, the more data you gather.
Pokud vás zajímá, jak lze míru konverze spočítat, určitě se podívejte na článek Míra konverze. Tento článek vám poskytne hlubší porozumění typům konverzního poměru a jejich důležitosti. Chcete-li se dozvědět více o tom, jak optimalizovat míru konverze, navštivte stránku Optimalizace míry konverze. Zjistíte, jak dlouho provádět experimenty a jaké jsou omezení některých analytických nástrojů.
Objevte klíčové fáze digitální transformace a jak může umělá inteligence a automatizace zvýšit efektivitu vašeho podnikání. Naučte se definovat hodnotu, implementovat strategie a rozšiřovat své digitální možnosti pro lepší zákaznickou zkušenost. Začněte svou digitální transformaci s odbornými poznatky a příklady úspěšných aplikací.