Co je odchozí prodej?
Jedná se o součást prodejního cyklu, kdy firma kontaktuje potenciální zákazníky za účelem nabídky produktů či služeb. Využívá se k němu cold calling (studené kontakty), studené e-maily či social selling (budování vztahů s prospekty přes sociální sítě). Prospekty obvykle kontaktují obchodní zástupci. Primárním cílem odchozího prodeje je vytvářet pro firmu nové potenciální leady.
Hlavním rozdílem mezi odchozím a příchozím prodejem je způsob, jakým společnost láká zákazníky. Jak už jsme řekli, odchozí prodej zahrnuje kontaktování potenciálních zákazníků obchodním zástupcem. Příchozí prodej spoléhá na obsahový marketing, marketing sociálních sítí a SEO. Jinými slovy, příchozí prodej závisí na tom, že potenciální zákazník už vaši značku zná – příchozí lead.
Chcete-li vytvářet co nejvíce leadů, můžete kombinovat oba tyto přístupy. Nejprve můžete využít příchozí strategie, jako je obsahový marketing, a následně začlenit techniky odchozího prodeje, jako například budování vztahů přes sociální sítě.
Kroky procesu odchozího prodeje
- identifikace potenciálních leadů – Proveďte průzkum trhu a vytvořte profil ideálního kupce.
- lead generation – Leady lze vytvářet různými způsoby, například pomocí softwaru pro odchozí prodej, outsourcingem třetí strany, která je bude vytvářet za vás, zakoupením databáze či ručním generováním leadů.
- vyhodnocení leadů – Rozhodněte, které leady jsou pro vaše produkty či služby vhodné.
- prodejní hovor – V tomto bodě obchodní zástupci představí vaše produkty a služby.
- uzavření smlouvy – Měli byste mít úspěšně uzavřenou smlouvu a nového platícího zákazníka.
- follow-up – Velice důležitý krok, který pomáhá budovat silné vztahy se zákazníky.
Jak zvýšit odchozí prodeje kontaktního centra?
Pojďme se podívat na několik strategií, které vám pomohou zvýšit prodej a příjmy pomocí různých taktik odchozího prodeje.
Stanovení kritérií pro potenciální kupce
Při vytváření profilu ideálního zákazníka buďte co nejkonkrétnější. Jasně definujte svůj cílový trh a zmapujte cesty zákazníka.
Stanovení cílů
Když dojde na kontaktní centra, vašim největším přítelem jsou ukazatele KPI. Zaměřte se na jasné stanovení cílů s ohledem na svůj rozpočet.
Vytvoření plánu na oslovení zákazníků
Stanovte pracovní postupy, kterých by se vaši obchodní zástupci měli při kontaktování potenciálních zákazníků držet.
Zapojení potenciálního zákazníka
Ceněnou a nákladově výhodnou metodou pro zapojení potenciálního zákazníka je e-mailový marketing. Rovněž zvažte používání live chatu. Pro bezproblémovou integraci live chatu s vašimi webovými stránkami můžete využít LiveAgent.
Sběr dat
Čím víc toho o svých leadech víte, tím lépe pro vaši firmu. S detailnějšími informacemi budete schopni vytvořit přesně cílené kampaně, které vám pomohou přeměnit potenciální zákazníky v platící zákazníky.
Analýza
Nepodceňujte důležitost analýzy reportů a měření metrik pro kontaktní centrum.
Support your customers proactively by reaching out to them
LiveAgent can help you improve the efficiency and productivity of your customer support teams, and boost customer satisfaction.
Podívejte se na video o odchozím prodeji
Odchozí prodej a software LiveAgent help desk mohou být neuvěřitelně užitečné pro jakýkoli moderní podnik. Odchozí prodeje pomáhají firmám oslovit nové potenciální zákazníky prostřednictvím hovoru, textové zprávy nebo e-mailu. Software LiveAgent help desk je navržen tak, aby usnadnil a zefektivnil správu zákaznických dotazů, poskytoval lepší zákaznickou podporu a lepší zákaznickou zkušenost. Pomocí těchto dvou nástrojů mohou podniky oslovit svou cílovou skupinu a poskytovat lepší služby zákazníkům, aby udržely úspěšné podnikání.
Frequently Asked Questions
Co znamená proces odchozího prodeje?
Odchozí prodej je proces, při kterém firmy - obvykle obchodní zástupci - kontaktují prospekty za účelem nabídky služeb či produktů. Odchozí prodej se spoléhá na strategie typu cold calling (studené kontakty), studené e-maily atd. Využívají ho jak B2B, tak B2C firmy.
Proč je odchozí prodej důležitý?
Odchozí prodej má skvělý potenciál pro vytváření leadů, které by mohly mít zájem o vaše produkty a služby. Tímto způsobem lze dosáhnout úžasné návratnosti investic, která zvýší příjmy vašeho podniku.
Jak je odchozí prodej obtížný?
Složitost odchozí prodejní kampaně závisí především na vaší firmě a dalších obchodních a marketingových aktivitách.
Jaké jsou hlavní aktivity odchozího prodeje?
Mezi hlavní fáze odchozího prodeje patří identifikace potenciálního leadu, generování, vyhodnocení potenciálního leadu, nabídka, uzavření smlouvy a následná follow-up komunikace.
Jaké jsou nejdůležitější metriky odchozího prodeje?
Ty nejdůležitější lze rozdělit do dvou hlavních kategorií: metriky marketingového trychtýře a metriky zapojení. Jaké konkrétní složky těchto metrik se rozhodnete měřit, závisí především na vašich obchodních procesech a marketingovém a prodejním úsilí.
Jak vytvořit odchozí prodejní tým?
Jakýkoliv tým, který školíte pro odchozí prodejní procesy, lze považovat za odchozí prodejní tým. K zajištění co nejlepšího výsledku byste však měli vypracovat pracovní postupy, které přesně definují jednotlivé fáze procesu odchozího prodeje a které budou vašim zástupcům sloužit jako mustr, co v každém kroku udělat.
Pokud vás téma odchozího prodeje zaujalo, určitě byste si měli přečíst více o tom, co je to centrum odchozích hovorů. Tato stránka vám poskytne hlubší vhled do toho, jak tato centra fungují a jaké výhody přinášejí. Dále by vás mohly zajímat strategie pro úspěšné odchozí hovory, které vám pomohou zlepšit efektivitu a úspěšnost vašich hovorů. Dozvíte se o důležitosti dodržování zákonů a o tom, jak využít software pro řízení odchozích hovorů.
Objevte, jak centrum odchozích hovorů může zvýšit váš prodej a zlepšit zákaznickou podporu. Naučte se využívat software pro automatizaci vytáčení, analyzovat výkonové metriky a efektivně oslovovat nové i stávající zákazníky. Vyzkoušejte LiveAgent pro neomezené nahrávání hovorů a hluboký přehled o zákaznících. Bezplatná registrace, žádné závazky!