Co je objem hovorů?
Objem hovorů je metrika call centra, která se používá k měření počtu příchozích hovorů v daném období. Objem call centra se obvykle měří v různých časových intervalech – hodinově, denně nebo týdně. Mnoho kontaktních center kategorizuje objem hovorů do celkového počtu telefonních hovorů zpracovaných agentem a celkového počtu hovorů zpracovaných automatizovaným systémem (např. IVR).
Správci call centra kladou velký důraz na objem hovorů z několika důvodů:
- Objem hovorů ovlivňuje pracovní vytížení agentů, řídí požadavky na personální obsazení call centra a diktuje výdaje call centra.
- Tato metrika pomáhá určit, jak efektivní jsou vaši agenti při práci s volajícími.
- Zvýšení aktuální úrovně vašeho objemu hovorů vede k zmeškaným hovorům a vyšší mírě opuštění. Odhaduje se, že opuštění hovoru může stát až 40 % ušlých potenciálních výnosů ročně.
- Nesprávné zacházení s vysokým objemem hovorů má za následek delší fronty hovorů, delší dobu přidržení a neschopnost vašeho call centra poskytovat adekvátní úroveň služeb.
Co je vysoký objem hovorů a jak ho identifikovat?
Vaše call centrum zaznamenává vysoký objem hovorů (nazývaný také prudký nárůst objemu hovorů), když je počet vašich příchozích hovorů výrazně vyšší než předpokládaný objem. To v podstatě znamená, že počet příchozích hovorů je větší než skutečný objem, který mohou zástupci vašeho call centra efektivně zvládnout, aniž by byla ohrožena úroveň spokojenosti vašich zákazníků.
Výzkum naznačuje, že průmyslový standard pro vysoký objem hovorů je o 10% vyšší než normální úroveň. Přesto může být toto číslo u menších nebo středních podniků pozoruhodně vyšší kvůli nedostatku dostupných zaměstnanců.
Tento dramatický nárůst počtu příchozích zákaznických hovorů může být krátkodobý nebo může trvat několik hodin, dní nebo dokonce týdnů. Kromě toho se objem hovorů obvykle liší podle denní doby – např. call centrum může zaznamenat velký objem hovorů během pracovní doby a slabý provoz hovorů ve večerních hodinách. Kromě toho může call centrum obvykle čelit zvýšenému počtu dotazů na call centrum kvůli jednomu nebo více faktory:
- Sezónní špičky: Mnoho podniků zaznamenává tyto výkyvy každoročně během prázdnin nebo rušných období specifických pro jejich odvětví (například vánoční nákupní sezóna pro maloobchodníky).
- Interní problémy: Neočekávané výpadky služeb, poruchy webových stránek, nedostatek zaměstnanců, špatně vyškolení operátoři call center – to vše může vést ke zvýšení objemu hovorů.
- Marketingové iniciativy: Masivní promo kampaně nebo uvedení nových produktů na trh mohou také způsobit vysoké výkyvy objemu hovorů.
Call center software for any situation
Delight customers with a personalized and reliable call center customer service with LiveAgent.
Jak si poradit s vysokým objemem hovorů
Když je objem hovorů vysoký, čekací doby se prodlužují a spokojenost zákazníků klesá. Nemluvě o agentech, kteří jsou zavaleni velkým množstvím příchozích hovorů a musí pracovat ve stresujícím prostředí. To je důvod, proč vysoký objem hovorů znamená pro call centra náročné časy. Zde je návod, jak mohou podniky efektivně řešit velký objem příchozích hovorů pomocí softwaru helpdesku s vestavěným call centrem, jako je LiveAgent:
Poskytněte další servisní kanály
Integrací více kanálů do vašeho software call centra, můžete zajistit, aby zákazníci komunikovali s vaší firmou na jejich zvoleném kanálu, a zároveň zabránit vysokému objemu hovorů. Zvažte přidání v reálném čase živý chat, který vám také může pomoci osvojit si více proaktivní komunikační strategii a zcela snížit počet příchozích dotazů.
Rozvíjejte samoobslužné zdroje
Vytváření přesných a komplexních samoobslužných zdrojů (jako je databáze znalostí a často kladené dotazy) může zákazníkům snížit potřebu telefonovat. To je zvláště užitečné, když agenti obvykle dostávají opakující se otázky znovu a znovu. Na tyto otázky můžete odpovědět v sekci FAQ, zejména pokud je viditelná a snadno dostupná na vašem webu.
Optimalizujte vaše IVR
Spolu s automatickým distributorem hovorů (ACD), Systémy interaktivní hlasové odezvy (IVR) mohou firmám pomoci získat úplnou kontrolu nad tokem příchozích hovorů jejich efektivním směrováním k nejvhodnějším agentům. V dobách vysokého objemu hovorů můžete navíc optimalizovat svůj IVR tím, že nasměrujete volající na své svépomocné zdroje a umožníte jim zanechat hlasovou schránku. Pokud tak učiníte, můžete snížit počet hovorů, které musí agenti přijmout.
Nabídněte možnost zpětného volání
Nárůsty hlasitosti hovorů lze také eliminovat povolením možnost zpětného volání, která je k dispozici u většiny řešení pro call centra. Například v LiveAgent, když volající požaduje zpětné volání, je jeho telefonní číslo uchováno ve frontě hovorů a automaticky vytočeno, jakmile agent zvládne jeho hovor.
Analyzujte data svého call centra
Tím, že budete pečlivě sledovat analytika call centra, můžete získat lepší představu o tom, kdy dochází ke špičkám v objemu hovorů a jak si jednotliví agenti call centra vedou během rušné doby. Sledujte klíčové metriky call centra a KPI (např. průměrná doba zpracování, průměrná rychlost odpovědi, zmeškané hovory) a tato historická data použijte k hledání všech vzorců a trendů nárůstu objemu hovorů. Pomůže vám to plánovat plánování agentů efektivněji a zajistíte, že budete mít dostatek zaměstnanců, aby vyhovovaly všem potřebám vašich služeb call centra.
Consistent call center service experience
Manage your call volume at any time or season with LiveAgent's call center software.
Frequently Asked Questions
Co je objem hovorů?
Objem hovorů je důležitá metrika call centra, která je definovaná jako celkový počet příchozích hovorů call centra za určitou dobu. Manažeři call center dávájí pozor na tuto metriku, protože určuje plánování a personální potřeby, při velkém objemu hovorů se mohou tvořit dlouhé fronty, delší dobu přidržení hovoru, zmeškané nebo opuštěné hovory a to spěje ke snížení spokojenosti zákazníků.
Co je velký objem hovorů a jak ho identifikovat?
Vysoký objem hovorů znamená, že call centrum dostává vice hovorů než na co je vybaveno. Většinou je za vysoký objem hovorů považováno 10% zvýšení hovorů. Ale pro malé a střední to může but vyšší. Call centra také zažívají zvýšení objemu při sezónních akcích (během svátků), kvůli vnitřním problémům (např., nedostatek zaměstnanců), nebo marketingovým iniciativám (spuštění promo akce).
Jak si poradit s vysokým objemem hovorů?
Špičky objemu hovorů, neočekávané i očekávané, mohou call centrum vyvážit z rovnováhy. Vysoký objem příchozích hovorů však můžete snížit a efektivně spravovat pomocí určitých taktik a strategií: přidání vice podporových kanálu vašemu kontaktnímu centru, rozvoj rozsáhlých zdrojů svépomoci, optimalizace vašich IVR menu, nabídka hovoru zpět, využívání dostupných dat call centra k informovanějšímu rozhodování o personálu a plánování.
Pokud jste si přečetli vše o objemu hovorů, můžete se také podívat na článek o zastupování zákazníků. Dozvíte se, co to znamená a jak může zlepšit zkušenost vašich zákazníků. Dalším užitečným zdrojem by mohl být článek o odstraňování problémů. Zjistíte, jak efektivně řešit potíže, které se mohou objevit během zákaznické podpory.