Co je KPI?
Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) jsou v obchodních studiích měřítkem, které pomáhá majitelům nebo výkonným ředitelům monitorovat svou firmu. Každý obor podnikání má své vlastní KPI. V oblasti Marketingu nebo zákaznické služby jsou ukazatele následující:
- Průměrná doba čekání: čas, který zákazník stráví čekáním, než mu někdo odpoví.
- Průměrná doba řešení požadavku: čas, který váš tým potřebuje k vyřešení požadavku zákazníka.
- Odliv zákazníků: když zákazníci přestanou jednat s firmou.
- Míra spokojenosti zákazníků: měří spokojenost vašich klientů za kratší časové období.
Frequently Asked Questions
Co znamená KPI?
KPI (klíčové ukazatele výkonnosti) je hodnotou, která nám ukazuje, jak efektivně daná firma dosahuje svých cílů. Organizace používají KPI k vyhodnocení úspěšnosti při dosahování svých cílů. Sledováním těchto dat vědí, zda jsou jejich kroky efektivní, či nikoliv.
Nějaké příklady KPI?
KPI závisí na tom, co chce vaše firma monitorovat. V marketingovém oddělení to může být například: povědomí o značce, zapojení zákazníků, Marketingově kvalifikovaný Lead (MQL) a Náklady na získání zákazníka (CAC). V prodejním oddělení to pak bude: měsíční nárůst prodejů, průměrné ziskové rozpětí nebo výkon produktu. V SaaS (software jako služba) to naopak budou tyto: index likvidity, KPI Net Promoter Score (NPS) a KPI nákladů na získání zákazníka (CAC).
Kdy použít KPI?
KPI používáme tehdy, chceme-li sledovat vývoj v dosahování konkrétních cílů. Cíle se mohou měnit a stejně tak i výsledky a progres. Sledovat a vyhodnocovat tyto ukazatele je pro firmu nesmírně důležité.
Pokud vás zajímají klíčové ukazatele výkonu a jak mohou pomoci zlepšit váš zákaznický servis, doporučujeme si přečíst článek o průměrné době vyřízení. Dozvíte se, jak sledování tohoto ukazatele může pozitivně ovlivnit efektivitu vaší podpory.
Chcete-li se dozvědět více o tom, jak pravidelné vytváření zpráv o výkonu může přispět k lepšímu řízení podniku, podívejte se na stránku o výkonnostních reportech. Tento zdroj nabízí přehled možností, jak využít reporty k lepšímu pochopení vašeho podnikání.
Pokud vás zajímají technické aspekty a integrace do vašeho systému, článek o Formulářích Google vám ukáže, jak je propojit s LiveAgentem. Tímto způsobem můžete snadno sbírat a spravovat údaje od zákazníků.
Objevte, jak efektivně řídit zákaznickou podporu a budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky pomocí databázové technologie. Zvyšte spokojenost zákazníků a zároveň tržby a zisk vaší firmy. Automatizujte procesy a zlepšete kvalitu služeb díky zpětné vazbě a modernímu softwaru. Vyzkoušejte si zdarma LiveAgent a získejte plnou kontrolu nad zákaznickou podporou.