What are customer lists?
Your customer lists are basically lists of your previous or current buyers based on a set of criteria. You can choose how and based on which data you build your customer lists.
Some of the most common use cases of customer lists include:
- Obtaining leads – If a client purchased from your business before, and they were happy with your products and services, they are likely to do so again. This is where customer lists become valuable assets. You can use your previous customer lists to contact and nurture them toward making further purchases.
- Customer service – Using customer lists can help you gather feedback and valuable insights from your clients. This way, you can improve your service, enhance customer experiences, boost your conversion rate, and generate more profit.
- Maintaining relationships – Having customer data categorized and ready for use helps you deliver better, more personalized interactions. This, in turn, helps increase customer satisfaction, builds trust, and maintains relationships with your clients.
- Marketing – Data stored in customer lists and databases are invaluable in developing successful marketing strategies. From customers’ past purchases to their preferences and buying behaviors, this information allows marketers to deliver effective targeted marketing campaigns.
These are not the only use cases for customer lists. Don’t be afraid to experiment and come up with new ways on how customer lists can improve your business operations and drive more sales.
Improve your contact management with LiveAgent
LiveAgent has advanced features that will make your communication and contact management efficient, easy, and comprehensive. Start our free 30-day trial today!
Frequently Asked Questions
Co jsou to seznamy zákazníků?
Seznam zákazníků je skupina zákazníků definovaná na základě určitých kritérií. Takovými kritérii mohou být například současní kupující nebo zákazníci, kteří nakoupili v určitém období. V aplikaci LiveAgent můžete vytvářet vlastní seznamy zákazníků.
Jak získat přístup k seznamům zákazníků v aplikaci LiveAgent?
Agenti s příslušnými oprávněními mají přístup ke konkrétním seznamům zákazníků v aplikaci LiveAgent. Pokud jste běžný agent, máte přístup ke svým seznamům zákazníků. Pokud máte rozsáhlejší oprávnění, můžete kontrolovat i další seznamy. Vše najdete na kartě Klienti, v panelu agenta.
Lze v aplikaci LiveAgent upravovat seznamy zákazníků?
Seznamy klientů, ke kterým máte přístup v aplikaci LiveAgent, můžete podle potřeby upravovat. Je důležité je upravovat a obnovovat, protože vám to usnadní práci.
Pokud vás zajímá, jak zajistit bezpečnost vašeho helpdesku, podívejte se na článek o zabezpečení helpdesku, kde se dozvíte o důležitých bezpečnostních funkcích jako je dvoufázové ověření a HTTPS šifrování. Tyto funkce pomohou ochránit vaše data a zlepšit důvěryhodnost vaší zákaznické podpory.
Pro lepší řízení zákaznické podpory se můžete inspirovat v článku o frontě zákaznických služeb. Zde získáte 10 praktických tipů, jak efektivně zvládnout frontu tiketů a zajistit rychlejší obsluhu zákazníků.
Zajímají vás podrobnosti o call centrech? Nahlédněte do článku o call centru zákaznické služby, kde se dozvíte, jaké jsou povinnosti call centra a jak vybrat to správné pro vaši firmu. Tento článek vám pomůže zlepšit vaše zákaznické služby a lépe řídit tým v call centru.
Pokud potřebujete porozumět, co je to zákaznický formulář a jak ho efektivně využít, navštivte stránku o zákaznickém formuláři. Tento článek vám ukáže, jak formuláře pomáhají zefektivnit komunikaci se zákazníky a získat důležité informace.