Co jsou úřední hodiny?
Business hours - the part of the day when a business is usually open.
Úřední hodiny jsou doba, během níž obvykle pracují pracovníci podpory podniku. Firmy vytvářejí provozní dobu, aby zákazníci mohli komunikovat s pracovníky podpory. Doba odezvy se určuje v závislosti na úředních hodinách. V konečném důsledku nikdo nechce, aby zákazníci čekali na odpověď oddělení podpory, když jsou zaneprázdněni, spí nebo jsou na dovolené.
Z různých oddělení lze vybrat několik pracovních hodin. To je výhodné, pokud agenti pracují v různých časech nebo v různých časových pásmech. Například pracovníci firemní podpory jsou k dispozici 24 hodin denně. Pracovníci tak budou odpovídat za hovory pouze v pracovní době své směny.
What are the normal business hours?
Běžné úřední hodiny jsou obvykle od 8 ráno do 6 večer. Obvykle od pondělí do pátku. Nevztahuje se to na stanovené státní svátky.
But, you should always keep in mind that normal office hours and days differ based on the company’s location.
How many business days are 48 hours?
48 hodin znamená 2 pracovní dny. Pracovní dny jsou obvykle od pondělí do pátku, kdy funguje většina profesionálních firem.
What are the working hours in the USA?
Working hours depend on the type of business. Official places, such as banks in the USA are usually open from 8 am to 5 pm – Monday to Friday. Yet, retail stores can be often open for longer hours even every day of the week. This usually all applies besides some public or legal holidays. Restaurants can vary based on the location of the business. Overall it is usually from 9 am to 5 pm.
How can customer service software help you manage your business 24/7?
Help desk ticket systems help your agents manage all the inquiries from one place. No need for switching interfaces.
Například všechny dotazy týkající se e-mailu, živého chatu, call centra a sociálních médií můžete dostat do jedné univerzální schránky. Nastavte a zautomatizujte si službu LiveAgent a dosáhněte nejlepšího výkonu v oblasti služeb zákazníkům!
If you would like to know more about LiveAgents, read Customer service software.
But how does it help with your business hours?
Zákaznický servis obvykle pracuje na směny. Je těžké poskytovat služby 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, pokud si vaše společnost nemůže dovolit vynaložit prostředky na najmutí dalších zaměstnanců.
Customer service software, such as LiveAgent provides a Customer portal, which can help you in many ways. One and the most important factor is the creation of Knowledge Base articles. Providing self-service can be through for example; Knowledge Base articles. This can provide customers assistance when the customer staff is not available.
LiveAgent nabízí také funkci Úřední hodiny. Tato funkce umožňuje nastavit úřední hodiny v softwaru. Jejich nastavení pomůže vaší zákaznické podpoře připravit se na pracovní směny. Nastavuje také realistická očekávání zákazníků.
Learn more about LiveAgent’s feature – Business hours.
Další výhody softwaru zákaznické podpory
- customer retention
- customer satisfaction
- spending less on resources
- time-effective
- higher profit
- customer loyalty
- customer community
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
What does a term business hours mean?
Business hours are the hours of the day when activities are usually conducted. Standard working hours vary by country. In many countries it is usually a period of time between 9:00 am and 5:00 pm (also called 9-5).
How to set business hours in LiveAgent?
To set working hours in LiveAgent, go to ‘Configuration’, then select the ‘Automation’ tab and then ‘SLA’. In the next step you click ‘Create level’. At this point, you can turn on and set the working hours by selecting ‘Times are defined in subsequent working hours’. then you select a time zone, set working hours for each day of the week and ‘exclude holidays’ in which your company does not work.
What business hours should you set?
The working hours you choose should depend on the type of your business. When setting working hours, think about your target group - at what times they will want to buy your services. But the most important thing is to include and adhere to the opening hours in all the media in which you communicate.
Pokud vás zajímají další informace o tom, jak efektivně řídit úřední hodiny, možná by vás mohl zajímat článek o tom, jak software zákaznické podpory může pomoci spravovat vaše podnikání 24/7. Tento software nejen zlepšuje efektivitu vašeho týmu, ale také zvyšuje spokojenost zákazníků.