Co jsou to automatizace?
Automatizace nebo pravidla automatizace jsou funkce a procesy, které si v průběhu let získaly oblibu díky své efektivitě a úspoře času. Ve světě služeb zákazníkům je automatizace součástí každodenních činností většiny agentů. Stalo se běžnou praxí automatizovat všední úkoly, aby se zástupci zákaznického servisu mohli soustředit na náročnější úkoly a poskytovat rychlou a efektivní podporu vaší klientské základně.
Pokud jde o automatizaci, můžeme říci, že pokud přemýšlíte o tom, co všechno lze automatizovat, je nebe bez hranic. Automatickým procesem se může stát téměř cokoli, co lze naskriptovat.
Většina moderních podniků automatizuje prodej, aby zefektivnila své procesy a co nejlépe využila dostupné zdroje.
Pokud tento inovativní přístup v oblasti zákaznické podpory nevyužíváte, přicházíte o hodně. Zde jsou některé z hlavních výhod, které může automatizace přinést vašemu podnikání zaměřenému na zákazníky.
Větší spokojenost zákazníků – automatizace umožňuje vašim agentům poskytovat rychlé a efektivní služby zákazníkům, což přímo zlepšuje celkovou zákaznickou zkušenost a míru spokojenosti.
Zvýšená produktivita agentů – když se agenti nemusí neustále zabývat podřadnými úkoly, mohou lépe rozdělit svůj čas na práci na náročnějších úkolech.
Vyšší míra odezvy – předdefinované odpovědi, automatické odpovědi a další nástroje vám pomohou poskytovat rychlou podporu.
Lepší konzistence – automatizované procesy nejsou zahlceny množstvím příchozích tiketů z mnoha kanálů ani jejich složitostí. Proto udržují konzistentní služby bez ohledu na pracovní zatížení.
Snížení počtu chyb způsobených lidským faktorem – automatizace sice není dokonalá, ale výrazně snižuje počet chyb, které obvykle způsobuje lidský faktor.
Posílení postavení zákazníků – díky možnostem, jako je samoobsluha, se zákazníci cítí angažovanější a mají možnost sami řešit své dotazy.
Zvýšení prodeje – I funkce považované za základy automatizace mohou snížit míru opuštění košíku tím, že vyplní kontaktní údaje, využijí poznatky o publiku a pomohou klientům na jejich cestě k zákazníkovi.
Různá softwarová řešení helpdesku nabízejí různé možnosti automatizace. Mezi nejběžnější možnosti automatizace patří samoobsluha, IVR, chatboti, automatizované systémy volání, sledování konverzací, předdefinované odpovědi, software pro automatické vytáčení, automaticky přiřazované tikety, sběr dat z elektronického obchodu, reporting, sledování cesty zákazníka, automatizační pracovní postupy a různé funkce umělé inteligence.
Impress customers with quick & knowledgeable responses
Give your team the right tool to increase their productivity with LiveAgent's automations feature.
Frequently Asked Questions
Co znamená pojem automatizace?
Automatizace je proces, jehož cílem je zvýšit účinnost a efektivitu práce. Pokud se některé úkoly opakují, lze je většinou automatizovat. Můžete vytvořit skripty, které provedou každou definovanou činnost v určitém pořadí. Ušetříte tak čas, který můžete věnovat jiným činnostem, jež zlepší služby zákazníkům.
Jaké automatizace nabízí LiveAgent?
LiveAgent umožňuje nastavit různá pravidla automatizace. Mezi příklady automatizace patří IVR, konzervované odpovědi, označování tiketů, předdefinované odpovědi, časová pravidla a další.
Pokud vás zajímá, jak můžete posílit bezpečnost svého helpdesku, určitě si přečtěte článek o zabezpečení helpdesku. Získáte přehled o funkcích jako je blokování IP adres, dvoufázové ověření a další.
Pro ty, kteří hledají způsoby, jak zefektivnit své call centrum, může být užitečný článek o automatizaci call centra. Dozvíte se, jak automatizovat opakující se procesy a které funkce LiveAgent nabízí.
Pokud vás zajímá, jak propojit vaše CRM systémy s LiveAgent, podívejte se na článek o CRM integraci. Tento článek vám ukáže, jak integrace může zlepšit vaši zákaznickou podporu.
Pro více informací o tom, jak automatizovat zákaznickou podporu, doporučujeme přečíst si článek o automatizované zákaznické podpoře. Zjistíte, jaké výhody přináší a jaké procesy můžete automatizovat.