Co je to algoritmus a-law (a-zákon)?
A-law je standardní kompresní algoritmus používaný pro zpracování zvuku v digitálních telekomunikacích. Tento kompresní algoritmus se v Evropě používá k optimalizaci dynamického rozsahu analogového signálu před jeho digitalizací.
A-law (A-zákon) je jedna ze dvou standardních verzí G.711. Kodek a-law je podobný algoritmu u-law, který se používá pro digitální komunikaci a telefonování v Jižní Americe a Japonsku. Hlavním rozdílem mezi nimi je však kromě zemí, které je používají, to, že u-law (u-zákon) má o něco větší dynamický rozsah.
Obecně řečeno, dynamický rozsah je poměr nejhlasitějšího zvuku bez zkreslení k šumu na pozadí. Při daných bitech kódování pomocí algoritmu a-law snižuje dynamický rozsah zvukového signálu, což zvyšuje účinnost kódování a poskytuje vyšší poměr signálu ke zkreslení než lineární kódování. Komprese A-law zajišťuje stejnou úroveň šumu a zároveň umožňuje dosáhnout čistšího zvuku bez zkreslení.
A-law se používá v telefonii a telekomunikacích pro novější digitální i starší analogové systémy. Jakmile digitální počítačový systém přijímá zvuk, systém založený na analogovém signálu převádí analogové signály na digitální. V souladu s algoritmem a-law musí být pro analogový signál nastaveny kvantizační úrovně v nerovnoměrném prostoru. To se provádí pomocí nelineárního zesilovače.
Pokud je zvukový signál již digitalizován, není třeba jej komprimovat. Velikost symbolu většiny počítačů snadno rozpozná 8bitový digitální datový soubor.
Mezi výhody zpracování zvuku pomocí algoritmu a-law (a-zákona) patří:
- Zvýšená účinnost kódování – k dekódování zvukových signálů je zapotřebí méně energie
- Zajištění dynamického rozsahu při zachování rozlišení pro signály s nízkou amplitudou
- Lepší poměr signálu ke zkreslení než při lineárním kódování
Improve your call center customer service
LiveAgent has a built-in call center packed with features, that is easy to set up and handle.
Pokud se zajímáte o to, jak algoritmus a-law (a-zákon) pomáhá při zpracování zvuku, podívejte se na Co je to algoritmus a-law (a-zákon)?. Tento článek vám poskytne hlubší pohled na jeho výhody a využití v oblasti zvukového zpracování.
Objevte vše, co potřebujete vědět o zákaznickém servisu na LiveAgent Akademii. Zdroj bezplatných školení a teoretických poznatků, který zlepší vaše dovednosti v oblasti komunikace, zpětné vazby a zákaznické zkušenosti. Navštivte nás a naučte se, jak poskytovat kvalitní zákaznický servis a získat spokojené zákazníky.
Maximalizujte výkon vašeho helpdesk softwaru s LiveAgent! Objevte širokou škálu integrací, pluginů a aplikací, které zvyšují spokojenost zákazníků. Snadno integrujte VoIP služby jako CallTo365, AstraQom, GDMS a další pro efektivnější obchodní operace. Navštivte naši stránku a zjistěte, jak zjednodušit procesy a inovovat pracovní postupy.
Podpořte zákazníky okamžitými odpověďmi
Vytvořte bázi znalostí s LiveAgent! Zlepšete zákaznickou podporu, nabídněte samoobslužná řešení a začněte s bezplatnou zkušební verzí."
Objevte všechny funkce LiveAgent, komplexního vícekanálového softwaru pro správu tiketů, který zvyšuje efektivitu vašeho týmu. Od detekce kolize agentů po automatickou distribuci tiketů a hodnocení agentů – vše, co potřebujete pro optimalizaci zákaznické podpory, naleznete na jednom místě. Vstupte do světa efektivní podpory s LiveAgent!