Obsahové e-mailové šablony z LiveAgentu usnadňují tvorbu personalizovaných a konzistentních zpráv pro marketingové kampaně. Nabízejí šablony pro blogové příspěvky, webináře, newslettery a další, čímž zlepšují zákaznický zážitek.
Existuje mnoho typů obsahu, který můžete publikovat na vlastních webových stránkách nebo na jiných platformách. Některé typy obsahu můžete využít k získání nových příznivců nebo přilákání pozornosti potenciálních zákazníků, zatímco jiné typy obsahu můžete využít k budování vztahů se stávajícími klienty.
Příkladem prvně jmenovaného je omezený obsah a přihlášení k odběru novinek, které vyžadují, aby vám uživatel poskytl své kontaktní údaje, například e-mailovou adresu, a získal tak přístup k celému článku nebo zprávě. To znamená, že výměnou za jejich kontaktní údaje musíte poskytnout nějaký hodnotný obsah. Jejich kontaktní údaje pak můžete použít pro budoucí marketingové kampaně s vědomím, že se již zajímají o určité produkty nebo služby, které nabízíte.
The latter types of content, which target your existing customers, include blog posts, webinars, case studies, and external articles or brand mentions. It’s important that as many people as possible read, watch, or listen to your new content since its main purposes are to drive traffic to your site and improve customer loyalty.
One of the best ways to do this is to send content emails to inform your clients about their existence. Whenever you create any of these types of materials, you should email relevant users in your database – including those who recently signed up for your newsletter email updates.
Aby byl tento proces rychlejší a jednodušší, je dobré používat šablony obsahových e-mailů. Poskytneme vám několik příkladů šablon e-mailů, které můžete použít pro jednotlivé typy obsahu, ale začněme nejprve se základy.
Šablona e-mailu je rámec, který můžete použít k napsání e-mailové zprávy tak, že pouze změníte navrhovaný obsah za svůj vlastní. Umožňují rychle a snadno vytvářet obsahové e-mailové marketingové kampaně pouhým nahrazením části textu a dalších prvků zprávy tak, aby odpovídaly osobě vaší značky.
Content email templates save you time and effort since you only need to modify the relevant parts instead of having to write an email from scratch. This gives you more time for creativity and writing new content. Furthermore, there is a reduced need to check the formatting or for errors, as the template will help keep everything consistent and reduce the chances of making mistakes.
Přizpůsobení obsahu e-mailů může pomoci zlepšit klíčové ukazatele, jako je míra prokliku, která je definována jako procento příjemců, kteří následují odkaz v e-mailu na externí web. Tuto metriku můžete zvýšit až o 27 % pouhým zasláním e-mailu adresovaného příjemci podle jména (zdroj).
Jedná se o nejjednodušší formu personalizace. Přizpůsobení obsahu e-mailů konkrétním klientům může pomoci vytvořit trvalý zákaznický zážitek. To může následně vést ke zvýšení důvěry a loajality k vaší značce. Navíc 74 % marketérů souhlasí s tím, že personalizace pomáhá zvýšit angažovanost(zdroj).
Personalizace je obecně považována za budoucnost marketingu. Účinek své strategie můžete zvýšit zasíláním obsahu a e-mailů na míru konkrétním segmentům databáze uživatelů. Předkládat lidem materiály, které jsou pro ně nejzajímavější a nejrelevantnější, také pomůže ještě více zlepšit zákaznickou zkušenost, kterou poskytujete.
Jednou z výhod používání šablon je, že vám pomohou udržet jednotný vzhled. Vaše publikum může očekávat, že některé společné aspekty vašich e-mailů, jako jsou barvy, písma a rozvržení, zůstanou vždy stejné. Takový postup pomůže příjemcům spojit konzistentní styl vaší komunikace se značkou, takže vaše e-maily budou v přeplněných schránkách vynikat.
Harmonogram odesílání e-mailů s obsahem by měl být také konzistentní, s výjimkou e-mailů s povinným čtením, které se odesílají okamžitě, když je třeba sdílet nějakou důležitou zprávu. To pomáhá vytvořit povědomí u příjemců, kteří mohou vědět, kdy mají vaše zprávy očekávat.
Ukotvený text, který na vaše webové stránky odkazuje čtenáře z externích zdrojů, tzv. zpětné odkazy, může také pomoci zvýšit návštěvnost webu a budovat povědomí o značce. Zpětné odkazy také přispívají k optimalizaci pro vyhledávače (SEO), což vede k tomu, že se vaše webové stránky zobrazují na vyšších pozicích při dotazech na klíčová slova na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP), jako je například Google.
Obsah, který není zveřejněn na vaší stránce, například na sociálních sítích, v samostatném dokumentu nebo na externím blogu či webu, by proto měl vždy obsahovat zpětné odkazy, pokud je to možné. Obsahové e-maily, které posíláte svým odběratelům, abyste je informovali o nových materiálech, by měly případně obsahovat také odkazy na vaše webové stránky.
Pokud je vaše značka zmíněna nezávislou organizací, ale není tam zpětný odkaz na vaše webové stránky, měli byste autorovi nebo majiteli napsat e-mail s dotazem, zda by nemohl aktualizovat odkaz tak, aby obsahoval relevantní kotvu. Můžete dokonce navrhnout, jaký text by to mohl být, abyste druhé straně usnadnili proces.
A konečně, pokud najdete nefunkční odkaz na webové stránce respektované autority, od které byste chtěli zpětný odkaz, můžete jí poslat e-mail s návrhem relevantní náhradní kotvy, která směřuje na vaše vlastní stránky.
Šablona e-mailu s uzavřeným obsahem 1 – potvrzení odběru
Thanks for requesting the [company name] [eBook/white paper] about [topic]. As promised, this email contains the materials that you signed up to receive.
We sincerely hope that you find this content useful and that you head to our site here [link] to find other [blog posts/articles/templates] on the same subject.
Please find the attached documents at the bottom of this message.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Attachment 1
Attachment 2
Attachment 3
Šablona e-mailu s uzavřeným obsahem 2 – odkaz na video
By registering with your details, you now have access to the [webinar/ video/documentary] that you asked to watch.
The video can be accessed on the following [link] and [will go live at [time] on [date] is available now].
Check out our website for more videos related to the subject of [topic], which you may also find interesting.
[More videos]
Thanks for watching!
[Company]
Šablona e-mailu s uzavřeným obsahem 3 – série e-mailů
Thank you for signing up to receive this series of our [daily/weekly/monthly] emails covering the subject of [topic].
We’ll be sending you regular content containing great insights and actionable tips that will help you solve [pain point].
You can expect to find the following covered in our upcoming emails:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3…
We’re sure that you’ll find this series of emails handy, but if you want to learn more without waiting for new content to land in your inbox then please head over to our website or reply to this message.
Best,
The [company] team
Šablona e-mailu pro nový příspěvek na blogu 1 – empatie ohledně obtížného bodu
Are you having difficulty with [pain point 1]? Does just thinking about [pain point 2] give you a headache?
It’s annoying, right? You’ve been working hard on [task] for hours, struggled to make progress, and now you’re stuck.
Believe us, you’re not alone. These are very common problems that many of our readers have been facing.
But don’t worry, because we’re here to help. We’ve just published a new guide to help people just like you, which you can find on our website by clicking the button below.
[Read our new blog post]
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Šablona e-mailu pro nový příspěvek na blogu 2 – vzbuzení zvědavosti
Do you know what the single, most effective tip for completing [task] is? Well, you’re just one click away from finding out!
In our latest blog post, we are sharing our favorite tricks for helping people achieve [objective].
Just click below to head straight to our website:
[Go to the blog]
Thanks for reading!
[Company]
Šablona e-mailu pro nový příspěvek na blogu 3 – jak dosáhnout konkrétního cíle
We know as well as anyone that trying to achieve your [objective] goals can be tough, which is why we’ve written a new blog post with [X] tips on how to do just that.
Here’s a sneak peek of the advice that you’ll find in our latest publication:
Tip for achieving objective 1
Tip for achieving objective 2
Tip for achieving objective 3
To read the rest of our tips, please click here [link] to read the full blog post on our website.
Best,
[Name], content writer for [company]
Šablona pro nahlédnutí do webináře 1 – pozvánka s náhledem
We wanted to let you know about our upcoming webinar, [title], which will be taking place at [time and timezone] on the [date].
There are [X] great speakers lined up who’ll be covering a range of subjects in the [topic] area, including:
Speaker and presentation 1
Speaker and presentation 2
Speaker and presentation 3
You can find more information about them and the event here [link] and register by clicking below:
[Sign up]
Best,
[Name] from [company]
Šablona pro nahlédnutí do webináře 2 – potvrzení registrace s postřehy
Thank you for registering for our upcoming webinar, [title].
You’re all signed up, and you’ll be able to watch the live stream on the day of the event by following the link below:
[View the webinar]
Here are just a few of the things you’ll be able to learn by watching the live broadcast:
Insight 1
Insight 2
Insight 3
View the website [link] for more info or reply to this email if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
Šablona pro nahlédnutí do webináře 3 – připomenutí s video ukázkou
We’re just writing to let you know that the [title] webinar that you registered for is taking place [today/tomorrow/this week] at [time and timezone].
Below you can watch a sneak preview of the event to get a taste of what you can expect.
[Video trailer]
Click on the button below to learn more about the webinar.
[Find out more]
See you soon!
[Name], [position] at [company]
Šablony pro přihlášení k odběru novinek 1 – uvítání od osoby
Thanks for subscribing to the [company] newsletter.
I just wanted to take the time to personally thank you for choosing to receive [title]. It means a lot to have readers like you on board.
Below are a few extra pieces of advice related to [today’s/this week’s/this month’s] update on [topic] that I think you will find worthwhile:
Tip 1
Tip 2
Tip 3
Don’t hesitate to reach out to me if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
Šablony pro přihlášení k odběru novinek 2 – obsah výměnou za odběry
As a token of appreciation for signing up to receive the [title] newsletter, please find the [ebook/whitepaper/other gated content] that you requested attached to this email.
We are confident that you’ll find both the regular newsletter and the additional content useful for solving [pain point] in the field of [topic].
If you want to find out more before the next update, feel free to get in touch.
Best,
The [company] team
[Download attachment(s)]
Šablony pro přihlášení k odběru novinek 3 – propagace dalšího obsahu
Firstly, I would like to say thank you on behalf of everyone at [company] for subscribing to our newsletter.
We’re sure that you won’t regret it, and that you’ll find the regular updates on [topic] landing in your inbox every [day/week/month] to be very useful.
Secondly, I thought you might be interested to know about some additional content related to the subject that can be found on our website here [link].
From the feedback of our existing subscribers, we have found that the material below, in particular, has been helpful to them:
Additional content 1
Additional content 2
Additional content 3
Please let us know if you’d like to learn about anything else, or just keep an eye out for the next issue of our newsletter.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
Šablona e-mailu pro případovou studii 1 – výsledky používání produktu nebo služby
As someone interested in [topic], we thought you might find [product/service] useful for solving [pain point].
To show you how successful this has proven for our existing clients, we’ve put together a case study about our cooperation with [name of existing client].
In the report, which you can find attached to this email, we show:
When and where you should use [product/service]
How you should use [product/service]
What results you can expect to achieve by using [product/service]
Hopefully, you find this case study interesting, and don’t hesitate to get in touch if you have any more questions.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
[Case study PDF attachment]
Šablona e-mailu pro případovou studii 2 – vyzkoušejte produkt nebo službu znovu
You recently tried out [product/service], the solution for [pain point] brought to you by [company].
Many users are actually so overwhelmed by the potential of [product/service] that they have difficulty imagining how it would fit into their workflow.
That’s why we teamed up with our customer [name of existing client] to show you how they implemented [product/service] in their business to boost [metric] by [X]%.
We hope that this report, which you can read by clicking below, will help you overcome any doubts you might have and give us another go.
[Read the case study]
If you have any queries I’m happy to help.
Best,
[Name]
Šablona e-mailu pro případovou studii 3 – vyžádání účasti
I’m sure you’re as happy as we are about the success of our recent cooperation on [project] together.
According to our analysis, our [product/service] helped you to:
Achievement 1
Achievement 2
Achievement 3
That’s why, with your consent, we’d like to share a case study of our work together on the “[case studies/success stories/our previous work”] page of our website [link].
Please let me know if you agree, or if you need any further information.
Best wishes,
[Name] from [company]
Šablona e-mailu pro externě publikované články 1 – zaměření na téma
My latest article has just been published over on [external publisher’s name]’s website [link].
[Title] is an in-depth look into [topic], covering the following points:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3
Given the focus, we thought it would be great to share our thoughts with a new audience who have an interest more in line with our hosting partner.
However, we still wanted to let our current subscribers know where they can read this piece. Don’t forget that you can find more similar content on our website by clicking the button below.
[Read more articles]
Best wishes,
[Name], from [company]
Šablona e-mailu pro externě publikované články 2 – zaměření na vydavatele
We’ve recently written a new article called [title] that, as someone who has expressed an interest in [product/service/topic], we are sure you’ll find interesting.
You can find our article here [link] on [external publisher’s name]’s website.
It is a privilege for us to have our content shared there, and we hope that our subscribers like yourself will take the opportunity to read more of their other content too.
Hope you enjoy reading!
Best
[Company]
Šablona e-mailu pro externě publikované články 3 – předložení nápadu
We’ve come up with a great idea for an article that we think would be a perfect fit for [potential publisher’s name] and your other content on [topic].
The working title is [title], and the article will cover:
Subheading 1
Subheading 2
Subheading 3…
Please let us know if this sounds like something that you’d be interested in publishing. If you have any questions please don’t hesitate to get in touch.
Kind regards,
[Name], content writer for [company]
Šablona e-mailu pro zmínění nové značky 1 – informovat klienty o doporučeném obsahu.
There is a great [article/blog post/other content] over on [external publisher’s name]’s website [link] that we think you might find very interesting.
The piece, which mentions our brand, is called [title] and it talks about the following topics:
Topic 1
Topic 2
Topic 3
As you can see for yourself they have some nice things to say about us, which is always a privilege when it comes from such a well-respected source.
We hope that you enjoy reading, and remember that you can find our own content on the subject of [topic] here [link].
Best,
[Name] from [company]
Šablona e-mailu pro zmínění nové značky 2 – žádost o přidání zpětného odkazu
We really appreciate you mentioning our brand and what you had to say about us in the recent [article/blog post/other content] called [title].
However, we have noticed that there is no link to our website where we are mentioned, and we think that it would be helpful for your readers if they could be directed there.
Do you think that it would be possible for you to include the following in an update to your post?
“[Suggested anchor text & backlink]”
Thank you in advance, and please let us know if you would like any further content to be included with the mention as well.
Kind regards
The [company] team
Šablona e-mailu pro zmínění nové značky 3 – žádost o úpravu kotvy pro zpětný odkaz
I’m reaching out to you in regards to the mention [backlink] of our brand in your [article/blog post/other content] named [title], which can be found here [link].
We think that it could be beneficial for both your readers and our users if the [anchor text/backlink] was changed from [current anchor text/backlink] to [suggested new anchor text/ backlink].
Your time is appreciated and I look forward to hearing back from you about this request.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
Šablona e-mailu nutných k přečtení 1 – oznámení v těle zprávy
As one of our valued subscribers, we thought that you would like to be informed about the most recent developments at [company].
We consider the following important [new/updates/changes] to be essential information for all of our existing clients:
Announcement 1
Announcement 2
Announcement 3
Thanks for reading, and don’t hesitate to get in touch if you have any questions regarding this announcement or any other issues.
King regards,
The [company] team
Šablona e-mailu nutného k přečtení 2 – připojené vyjádření
Have you heard the important news about [issue]?
We have an announcement to make, and our full statement on this issue can be found in a document that is attached to this email.
Your understanding at this time is much appreciated, and your business is valued as always.
I’d be happy to provide more information if required, just let me know by replying to this email.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
Šablona e-mailu nutného k přečtení 3 – odkaz na externí zdroje
We have some important [news/updates/changes] that we thought you would like to be informed about.
The complete announcement can be found on our [website/blog/another source] here [link].
Here are some of the key pieces of information that you can find in full by following the above link:
Statement 1
Statement 2
Statement 3
Please feel free to ask any questions that you might have regarding this matter, or anything else.
Best,
[Name] from [company]
Váš e-mail by měl mít několik krátkých odstavců o 75 až 150 slovech a měl by být snadno přehledný a srozumitelný na první pohled.
Obsahové e-maily jsou nejlepší pro obsahové marketingové kampaně. Mohou vám pomoci přilákat nové klienty nebo zvýšit prodeje a konverze.
V e-mailu s obsahem byste měli uvést osobní pozdrav, díky kterému se zákazník bude cítit oceněn. Kromě toho byste pak měli následovat s připomenutím vašeho produktu nebo služby a výrazným CTA.
Start personalizing email templates from LiveAgent today
Sign up for our free, 14-day, all-inclusive trial and explore all the advanced help desk features that we have to offer, including customizable email templates.
Objevte efektivní šablony obchodních e-mailů pro úspěšný e-mailový marketing! Od transakčních a relačních až po propagační e-maily, naše šablony vám ušetří čas a zdroje. Přizpůsobte si je dle svých potřeb a zlepšete komunikaci se zákazníky. Navštivte naši stránku a začněte optimalizovat své e-mailové kampaně ještě dnes!
E-mailové šablony pro zmínky o nové značce
Objevte efektivní e-mailové šablony pro zmínky o nové značce s LiveAgent. Získejte tipy na personalizaci, zpětné odkazy a následné e-maily, které zvýší angažovanost a důvěru vašich zákazníků. Vyzkoušejte zdarma a zvyšte povědomí o vaší značce!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team