Tipy a šablony pro psaní efektivních následných e-mailů po nedostatečné odpovědi. Naučte se, jak napsat předmět, co zahrnout v textu e-mailu a čeho se vyvarovat, aby následný e-mail přinesl výsledky.
Pokud jste se někdy pokoušeli kontaktovat určitou společnost a nedostali jste žádnou odpověď, pak pravděpodobně znáte frustraci, když přemýšlíte, zda adresát vaši zprávu vůbec dostal. Může být lákavé to po několika pokusech vzdát, ale věděli jste, že zdvořilý následný e-mail může někdy projít?
Dnes probereme několik tipů pro psaní účinných následných zpráv poté, co jste nedostali odpověď, a poskytneme vám několik šablon e-mailů, které si můžete upravit podle vlastních potřeb.
Vždy je dobré navázat další kontakt poté, co jste někoho kontaktovali e-mailem a nedostali jste odpověď. Absence odpovědi může znamenat, že příjemce nemá zájem, nebo to může znamenat, že je prostě zaneprázdněný nebo má stovky e-mailů a na ten váš se ještě nestihl podívat.
Dalšími kroky jim můžete připomenout, že se tématu z prvního e-mailu chcete věnovat i nadále. Dáte jim také možnost sdělit vám, zda nemají zájem.
Navíc by to mohlo příjemci oživit paměť a přimět ho, aby na vaši zprávu konečně odpověděl. Nikdy nevíte, zda nebyl mimo město nebo zaneprázdněn jinými projekty a váš e-mail jednoduše přehlédl.
Předmět e-mailu by měl být jasný a stručný. Něco jako: “Navazuji na svůj předchozí e-mail týkající se [téma]” nebo “Ověřuji si informace o [téma]”. Chcete, aby příjemce snadno pochopil, čeho se váš e-mail týká, aby se mohl rozhodnout, zda jej otevře, či nikoli.
Přidat do názvu “bez odpovědi” pravděpodobně není nejlepší nápad, protože by to v příjemci mohlo vyvolat pocit, že je vyzýván k odpovědi. Nikdy nevíte, co může být důvodem jejich nedostatečné odpovědi, takže je lepší se držet jednoduchosti, protože jinak můžete působit vlezle.
Zaprvé, neberte si osobně, když nedostanete odpověď na e-mail. Může to být tím, že příjemce je zaneprázdněn nebo prostě vaši zprávu neviděl.
Přesto existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste zvýšili šanci, že příjemce na váš následný e-mail odpoví. Zaprvé se ujistěte, že vaše původní zpráva byla jasná a stručná. Pokud nebyla, váš následný e-mail by měl být ještě lepší. Přejděte rychle k věci a vysvětlete, proč píšete znovu.
Uveďte informace o tom, proč máte zájem obchodovat, a připomeňte příjemci své klíčové zkušenosti.
Může být také užitečné uvést odkaz na své online portfolio nebo webové stránky, i když jste tak již učinili dříve. Nezapomeňte přidat několik kontaktních metod, aby bylo pro ně snadné se s vámi spojit.
Nakonec e-mailovou zprávu zakončete výzvou k akci. Můžete například říci něco jako “Za týden se na vás znovu obrátím, mezitím mě prosím neváhejte kontaktovat, pokud budete mít nějaké dotazy.”. Dáte tím najevo, že vás téma stále zajímá a že jste ochotni ho dále sledovat, aniž byste byli příliš dotěrní.
Hi [First Name],
I hope you’re doing well. I emailed you a few days ago and haven’t heard back, so I just wanted to check in to see if you received my message. Let me know if there’s anything I can do to help.
Best,
[Your Name]
Hi there
I hope you’re doing well. I just wanted to check in and see if you might have any update following our discussion? I’m just curious to know what’s going on.
Thanks,
[Your Name]
Good morning,
I sent you an email regarding [topic] on [date] and haven’t heard back yet. I just wanted to check in and see if there was any update to discuss?
I’m still very interested in doing business and would love to speak with you more about it.
Thank you,
[Your Name]
Hello,
My name is [Your Name] and I’m interested in doing business with you.
I emailed you a [X] weeks ago but haven’t heard back, so I just wanted to check in and see if you have an update on my proposition?
I would love to speak with you more about it.
Thank you,
[Your Name]
Hi there,
I’m wondering if you might have an update about [topic]?
I emailed you [X days/weeks] ago and haven’t heard back yet, so I just wanted to check in.
Thanks,
[Your Name]
Hi [First Name],
I hope you’re doing well. This is [your name] and I’m emailing to follow up on our discussion about [topic].
I got in touch with you a [X] days ago and was wondering if you might have an update yet?
Thank you,
[Your Name]
Hi [First Name],
I’m just writing to follow up about [topic]. We spoke a few weeks ago so I wanted to check if there might be any update?
I’m very excited about the opportunity of doing business with you and would love to speak with you more about it.
Thank you,
[Your Name]
Hello [Name],
I hope you are well. I am writing to follow up about working with your company. I contacted you on [date] and have yet to hear a response.
It would be greatly appreciated if you could let me know the status of our arrangement or whether you have decided to work with somebody else. I am confident that I have the experience and knowledge to work well with you and would love to have an opportunity to speak with you about it further.
Thank you for your time,
[Your Name]
Hi [First Name],
I’m just writing to follow up on my previous contact with your company. I emailed on [date] and have yet to hear a response.
I would appreciate an update on [topic] or let me know if you are too busy right now. I believe we could do great things together, and we could have a great discussion about it if you’re interested.
Thank you for your time,
[Your Name]
Good morning,
I just wanted to follow up on my previous email and thank you again for taking the time to read it. I haven’t heard back from you yet and just wanted to make sure that you have received it.
Thank you for your time and consideration,
[Your Name]
Hello,
I hope you don’t mind me emailing. I just wanted to check if there has been any update on our discussion about [topic]?
It’s been a few weeks since I contacted you so I just wanted to make sure that my message was received and that you had a chance to read it.
Thank you,
[Your Name]
Hello [First Name],
I’m just writing to follow up on our conversation about doing business with your company. I emailed on [date] and have yet to hear a response.
I understand that you may get a lot of messages but I just wanted to make sure that mine was received and check if you have had a chance to read it.
Thank you for your time,
[Your Name]
Hi [First Name],
I’m just writing to follow up on my last contact with your company. I wrote to you via email on [date] and am yet to hear a response.
Is there an estimated time of when you might make a decision, or has one already been made? I would appreciate any update on the status of our arrangement.
Thank you,
[Your Name]
Čeho se vyvarovat v následném e-mailu po nedostatečné odpovědi? Existuje několik chyb, kterých se lidé často dopouštějí:
Nebuďte příliš vlezlí, jinak budete působit zoufale. Je to tenká hranice, ale buďte opatrní a vyvarujte se toho, aby to vyznělo, že po nich požadujete odpověď. Není třeba se doprošovat odpovědi.
Příklad:
“Už jsou to dva týdny a stále se mi neozýváte. Jen by mě zajímalo, jestli jste dostal/a můj e-mail?”
Zní to trochu otravně a mohlo by to působit nezdvořile. Lepší by bylo formulovat to takto:
“Doufám, že vám nevadí, že se na vás znovu obracím. Jen jsem se chtěl/a ujistit, že jste dostal/a můj e-mail z před několika týdnů, a zeptat se, zda máte nějaké novinky?“
Je to zdvořilejší a dává to příjemci snadnou cestu ven, pokud nemá zájem.
Při navazování kontaktu nezapomeňte uvést dostatečné množství podrobností, aby příjemce věděl, kdo jste a o čem mluvíte. Musíte uvést téma konverzace a datum, kdy jste naposledy navázali kontakt. To jim pomůže osvěžit paměť, pokud na vás zapomněli.
Mnoho e-mailů neobsahuje dostatek informací, takže osoba, která si je přečte, netuší, kdo je odesílatelem nebo o jakou zakázku se jedná. Přidání vašich údajů, příloh a případných dokumentů nebo vašeho portfolia bude pro příjemce opět užitečné.
Neposílejte příliš mnoho následných e-mailů, protože tím příjemce jen obtěžujete. Jednou týdně stačí. Pokud jste odeslali více e-mailů a stále jste se neozvali, je čas to vzdát. Odeslání více než jednoho následného e-mailu je v pořádku, ale nechte si mezi jednotlivými e-maily dostatečný časový odstup, abyste nepůsobili zoufale.
Nakonec můžete zkusit navázat telefonátem. Může se to zdát staromódní, ale někdy je to nejlepší způsob, jak se s někým spojit, pokud nedostanete žádnou odpověď. Jen se ujistěte, že nevoláte hned po odeslání e-mailu – to by bylo příliš.
Když někoho kontaktujete, ujistěte se, že máte správnou adresu. Byla by škoda vynaložit veškeré úsilí na napsání zdvořilého následného e-mailu jen proto, abyste ho poslali nesprávné osobě. Než stisknete tlačítko odeslat, udělejte si průzkum a překontrolujte, zda máte správné kontaktní údaje.
Pokud si nejste zcela jisti, komu zprávu poslat, můžete v následném e-mailu uvést CC nebo BCC někoho jiného. Může to být společný přítel nebo kolega, který by mohl osobu, které posíláte e-mail, přimět k odpovědi. Udělejte to však jen v krajním případě.
Když někomu píšete e-mail, je důležité být zdvořilý. Nechcete působit nezdvořile nebo náročně. Buďte zdvořilí a uctiví, i když se cítíte frustrovaní z toho, že jste nedostali odpověď.
Jednoduché “prosím” nebo “děkuji” může být zdvořilejší a profesionálnější. Důvodů, proč jste dosud neobdrželi odpověď, může být mnoho a je důležité mít na paměti, že příjemce může být zaneprázdněn.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own templates and make them fit your needs perfectly. Curious about all the opportunities?
Následná kontrola po odeslání e-mailu je dobrým způsobem, jak ukázat, že se zajímáte o téma, které vás poprvé kontaktovalo, a připomenout příjemci vaši firmu. Jen se ujistěte, že máte plán a víte, čeho se vyvarovat, než začnete lidem posílat e-maily. Pokud je následný e-mail proveden správně, může vám pomoci uzavřít dohodu.
It can be frustrating if you don't hear back from someone after you've reached out, but it's important to stay polite in your follow up email. You don't want to come across as demanding or angry, even if you are feeling that way. Instead, simply restate your question or ask if there is a better time or way to get in touch. If possible, include additional information that may be useful for them.
It's perfectly normal to be curious about the status of an inquiry. The best way to find out is to simply ask the recipient directly. Be polite and professional, and be sure to thank them for their time. If you come across as demanding and impatient, it could hurt your chances of you doing business.
While there's no guarantee that sending a follow up email will result in a response from the recipient, it can't hurt to try. In fact, following up after no response can actually increase your chances of hearing back. By sending a polite and professional follow up email, you will remind the recipient that you are interested in doing business and willing to go the extra mile to close a deal. Plus, if the recipient is busy or has forgotten about your previous correspondence, your follow up email may prompt them to take another look at your portfolio. So if you're wondering whether or not to send a follow up email after no response when doing business, wonder no more.
Not too late and not too early. The general rule of thumb is to follow up within a few days, but no sooner than one week after you've sent the original email. And if you still don't receive a response after that, it's okay to send another email or try another means of communication. Don't be afraid to be persistent, but also don't overdo it - the last thing you want is to become a nuisance.
One or two follow up messages are generally fine, but more than that can come across as pushy. If you haven't heard back after a couple of emails, it's best to assume that the other person is not interested and move on. Thank them for their time if you do reach out, and be sure to respect their decision if they choose not to respond.
When you're writing a follow up email, be sure to include a courteous greeting and a respectful closing. In the body of the email, restate your question and ask if there is a better time or way to get in touch. You can also include additional information that might be helpful. And as always, proofread your email before you hit send.
Šablony následných e-mailů po pohovoru
Objevte efektivní šablony následných e-mailů po pohovoru na LiveAgent. Naučte se, jak správně poděkovat a zůstat v popředí u náborových manažerů. Získejte strategické tipy pro výhodu v hledání práce. Vyzkoušejte zdarma!
Šablony e-mailů pro následné hovory
Objevte šablony e-mailů po hovoru pro zlepšení zákaznického servisu, prodeje a náboru. Vyzkoušejte zdarma s LiveAgent!
Šablony následných e-mailů po pohovoru uchazečům o zaměstnání
Šablony e-mailů po pohovoru: udržte profesionální přístup a poskytněte zpětnou vazbu uchazečům. Zjednodušte nábor s našimi šablonami!
Šablony následných e-mailů po akci
Objevte šablony pro následné e-maily po akcích. Zvýšte úspěch s účastníky, kteří se dostavili i nedostavili. Vyzkoušejte zdarma!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team