Následné e-maily po akci jsou klíčové pro úspěch. Nabízíme šablony pro komunikaci s účastníky, kteří se dostavili či nedostavili, a tipy na zvýšení prodejů. Založte si bezplatný účet na LiveAgent a využijte naše šablony efektivně.
Po skončení akce, kterou jste pořádali, může způsob, jakým navážete kontakt s účastníky akce (a zda vůbec), znamenat rozdíl mezi dlouhodobým dopadem vaší akce a zbytečně vynaloženým úsilím. Stejně jako pozvánky na událost, a připomenutí události, i následná opatření po skončení akce jsou zásadní pro pořádání offline i virtuálních akcí. Je to vynikající příležitost, jak si vybudovat lepší smysluplný vztah s publikem, zlepšit zapojení a získat cenné informace o tom, jak dobře se vaše akce osvědčila a co můžete udělat pro to, aby byly budoucí akce ještě úspěšnější. Níže uvádíme několik osvědčených postupů pro zasílání následných e-mailů po skončení akce spolu s deseti příklady následných e-mailů po skončení akce, které může váš obchodní tým použít pro své následné kampaně po skončení akce.
Začněte poděkováním vašemu publiku, za to že si udělali čas a zúčastnili se vaší akce. Je také dobré krátce shrnout téma akce, abyste účastníkům připomněli hodnotu, kterou získali, a povzbudili je k účasti na dalších akcích.
Zahrňte užitečné zdroje jako jsou nahrané projevy, diapozitivy s důležitými body, fotografie a videa. Případně vytvořte příspěvek na blogu s rekapitulací nejdůležitějších událostí a zahrňte do něj veškerý relevantní obsah, který mohou účastníci použít k upevnění získaných znalostí a podělit se o něj se svými kolegy v kanceláři.
Požádejte o konstruktivní zpětnou vazbu, což může být výhodné pro obě strany. Umožňuje znovu zapojit účastníky akce a budovat pocit komunity. A je to také skvělý způsob, jak získat hlubší přehled o tom, jak můžete optimalizovat a zlepšit své budoucí akce.
Čím specifičtější a detailnější vaše rozdělení je (kromě účastníků a neúčastníků), tím lepšího výsledku můžete dosáhnout s následnými zprávami o události. Správná segmentace seznamu účastníků navíc umožňuje lepší personalizaci následných e-mailů po skončení akce.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
On behalf of the entire [Company name/ Event organizer] team, I wanted to thank you for attending [Event Title]. We hope you enjoyed the event and that you felt like it was a worthwhile investment of your time, energy, and money.
You can find resources and recaps here, including photos from the day, recorded speeches, and related blog content.
Be sure to sign up on [website] so you can be the first to know about future events.
If I can be of any assistance, whether you are interested in learning more about [Company name/ Event organizer], have any questions or feedback, don’t hesitate to drop me a line.
Thanks again for making [Event Title] a success!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
That you so much for attending [Event Title]! We hope you enjoyed your experience and learned some valuable insights you can implement in your business right away.
In case you’d like to refresh your memory, you can access the recordings here. Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested. We are looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We missed you at [Event Title], sorry you weren’t able to attend. However, it was inspiring to have so many like-minded people in the same virtual room, talking and sharing tips on [event topic].
The good news is that we recorded the event, so you can still take advantage of everything we learned. Click here to watch the recording.
Enjoy!
We hope to catch you live next time we gather.
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you dropped off halfway through the event. If you’d like to check out what the second half was all about, here’s the link to the recorded sessions. You can check those out whenever you have some free time.
If you dropped off because you felt like you weren’t getting value, do you mind sharing some feedback about what we could do better? I want to make sure our events are helpful, and your input is exactly what we need to make that happen.
I would appreciate any feedback you have.
Thanks again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you checked in a little late, but I’m glad you were able to catch the last part of the event. The first half was packed with some meaningful information, so if you’d like to rewind and catch up, here’s the recording for you: link to the recorded sessions.
Is there anything you were hoping to learn at the event that you didn’t hear about? I’m here to get you answers and more info whenever you need it.
Looking forward to seeing you at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
The [Webinar Title] webinar has ended. Thank you for your participation.
As we mentioned during the webinar, we’ll share the recording along with the slides and other helpful resources in the next few days. So look out for a follow-up email containing this information.
We hope to see you among the attendees at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks again for attending [Webinar Title] on [date]. Hopefully, your time with us was worth it. As promised, we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources you may find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested.
We hope to see you again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
So sorry you weren’t able to attend our webinar [Webinar Title].
We don’t want you to miss out, so we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources that you might find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
If you have any questions or feedback, feel free to reach out – we can always schedule a quick phone call.
We hope to see you at our future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
I checked the stats and noticed you registered for the [Webinar Title] but didn’t attend.
During the webinar, I spent about [x] minutes teaching the specific, actionable strategy we’ve been using to [achieve specific goals]. I then walked everyone through a case study showing how we managed to [get specific results] for one of our customers.
The feedback that’s coming in since the webinar finished has been incredible, so I thought I’d send you a recording so you can watch it whenever is convenient for you: link to the webinar recording.
If you’d like to know more about how you can implement the ideas discussed during the webinar in [their Company], drop me a line, and we could schedule a call for a quick conversation this week.
Talk soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for attending [Event Title] – it was a pleasure hosting you today. I hope you’ve gained lots of valuable insights for your business! In case you missed something during the event, no worries. We’ll send out recordings and slides in a few days – keep your eyes on your inbox.
In the meantime, we would very much appreciate you taking a few moments to leave your feedback through a brief survey. That will help to ensure our future events are even more exciting and valuable.
Submit Your Feedback
Thanks again, and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Ready to take your event follow-up to the next level?
LiveAgent's free event follow-up templates will help you craft the perfect follow-up email to thank attendees, gather feedback, and keep the conversation going long after the event is over.
Šablony e-mailů pro následné hovory
Objevte šablony e-mailů po hovoru pro zlepšení zákaznického servisu, prodeje a náboru. Vyzkoušejte zdarma s LiveAgent!
Šablony e-mailů pro zasílání novinek
Objevte účinné e-mailové šablony pro novinky a zvyšte ROI vaší digitální strategie! Vyzkoušejte zdarma na LiveAgent.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team