Nápady a šablony pro profesionální zakončení obchodních e-mailů, důraz na pozitivní dojem. Obsahuje příklady pro zákaznický servis a návody na podpis. Zdůrazňuje důležitost závěru pro reakci příjemce.
Vzhledem k tomu, že většina dnešní obchodní korespondence se vyřizuje e-mailem, je důležité e-maily začínat i končit důrazně. Při vší pozornosti věnované předmětům a začátkům e-mailů se však často zapomíná na jejich zakončení.
Správné ukončení e-mailu souvisejícího s podnikáním je ve skutečnosti stejně důležité jako zahájení e-mailu. Správný typ zakončení e-mailu zanechá na příjemce pozitivní konečný dojem, motivuje čtenáře k akci, identifikuje odesílatele a jeho záměry a poskytne příjemci vaše kontaktní údaje (takže je pro něj snadné vás kontaktovat.)
Čtěte dále, abyste se dozvěděli vše o tom, jak správně ukončit obchodní e-maily, a využijte náš seznam profesionálních e-mailových uzávěrek a příkladů řádků pro uzavírání, které jsou vhodné v různých kontextech.
Před odesláním e-mailu se ujistěte, že obsahuje krátkou závěrečnou větu, která tvoří plynulý přechod mezi hlavním předmětem e-mailu a podpisem. Tato závěrečná věta může vyjadřovat vděčnost za čas, který jste příjemci věnovali, naznačovat, že jste otevřeni další komunikaci, být výzvou k akci, případně může být vyjádřením, které ukazuje, že očekáváte reakci.
Pokud si s příjemcem nejste velmi blízcí, je třeba každý obchodní e-mail uzavřít profesionálně, a to buď formálně, nebo neformálně, podle typu vztahu a kontextu komunikace. Nejčastěji používané závěry e-mailů jsou “S pozdravem” a “Zdraví”, ale připravili jsme pro vás celý seznam příkladů (uvedeno níže), formálních i neformálních.
Pokud někomu píšete poprvé, vždy uveďte v podpisu e-mailu své celé jméno (jméno a příjmení). V případě konverzace s kolegy nebo s lidmi, které již znáte a se kterými jste si vyměnili více e-mailů, se stačí podepsat křestním jménem. Upozorňujeme, že je vhodné vyhnout se podepisování přezdívkami, pokud vaše přezdívka není všeobecně známá a nepoužívá se místo křestního jména.
Do podpisu e-mailu nezapomeňte uvést svou aktuální pracovní pozici a název společnosti, aby nedošlo k záměně, zejména pokud potenciálním zákazníkům posíláte e-maily bez udání důvodu. Pokud se ucházíte o zaměstnání, doporučujeme vynechat z podpisu informace o vašem současném zaměstnání (e-mail a telefonní číslo).
I když příjemce vaší zprávy již zná vaši e-mailovou adresu, je vždy užitečné uvést v e-mailovém podpisu další kontaktní informace, například přímé telefonní číslo, protože někteří lidé vás mohou raději kontaktovat prostřednictvím jiných komunikačních kanálů.
Můžete také zvážit přidání odkazů do svého podpisu. Může to být odkaz na vaše webové stránky, profil na LinkedIn nebo jiné relevantní účty na sociálních sítích, vstupní stránku, kterou chcete propagovat, vaše online portfolio, online kalendář nebo nejnovější příspěvek na blogu atd.
Při rozhodování, jakým typem podpisu ukončíte obchodní e-mail, se zamyslete nad tím, komu a proč posíláte e-mail. Pokud si nejste jisti, jaké podepsání by bylo v dané situaci nejvhodnější, je lepší zvolit formálnější závěrečnou frázi. “S pozdravem”, “S úctou”, jsou jedny z nejbezpečnějších e-mailových ukončení, které lze použít ve všech situacích a ve všech typech e-mailů. Zde je několik dalších příkladů nejběžnějších a nejpoužívanějších profesionálních e-mailových ukončení:
LiveAgent kombinuje excelentní live chat, tiketování a automatizaci, což nám umožňuje poskytovat vyjímečnou podporu našim zákazníkům.
Na základě kontextu e-mailové zprávy můžete také přidat krátkou závěrečnou větu před podpisem. Použijte jednu z následujících osvědčených závěrečných vět e-mailu, abyste zajistili pozitivní zakončení zprávy a dali příjemcům najevo, že očekáváte jejich reakci nebo další dialog.
Zjistit, jak správně ukončit oslovovací e-mail, může být pro každého profesionála v oblasti prodeje náročné. Zde je několik příkladů toho, co můžete zahrnout na konec svého následného e-mailu přimět potenciálního zákazníka k odpovědi:
“If you’d like to learn more about how [Company] can help you [reach specific goals], feel free to book a time in my calendar here: [link]. I look forward to hearing back from you.”
“Are you available for a 10-minute call on [date and time]? Just let me know what works best for you, I’d be happy to work around your schedule.”
“Do you have 5-10 minutes to discuss how we can help [their company] achieve [specific goals]? If so, how does your calendar look this week?”
“It would be great to hear your thoughts and even explore how this [solution/ tool/ strategy] would fit with [their company]. Do you have 15 minutes this week?”
“If you’d like to hear about this in more detail, I would happily spend 30 mins telling you everything you need to know. Just let me know if you have any questions or would like to have a more in-depth conversation.”
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Následné e-maily jsou nezbytnou součástí každé strategie zasílání e-mailů. Zde je návod, jak můžete ukončit e-mail zasílaný po prodeji a povzbudit potenciální zákazníky k odpovědi, i když vaše předchozí pokusy o navázání kontaktu byly neúspěšné:
“If you are the appropriate person to speak with, what does your calendar look like? If not, who do you recommend I talk to?”
“Are you the right person to speak to regarding this? If not, could you help me find the relevant decision maker? I look forward to your response.”
“I would really like to have 20 minutes of your time as I feel we can really add value to your [area of operations]. Can we book a call or a meeting?”
“Have you given any additional thought to my proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any and all questions you may have. What time would suit you for a quick conversation?”
“Please let me know when you have had a chance to take a look at this info and would like me to give you a call to discuss. I’d be happy to answer any questions you have.”
E-maily po nákupu a uvítací e-maily zákazníkům jsou jedny z nejdůležitějších e-mailů v e-mailových marketingových kampaních, jejichž cílem je budování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Zde je uvedeno, jak by mohly vypadat závěrečné věty vašich e-mailů pro tyto typy e-mailů:
“Thanks again for shopping with [Brand]. If you have any questions or need help – let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us.”
“If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer support team at [email] or [number].”
“If you’re interested in learning more about your product, feel free to contact me or anyone else on our support team at any time. We’re always here to help you in any way we can.”
“I’d love to hear what you think of [product] and if there is anything we can improve. If you have any questions, please reply to this email. I’m always happy to help!”
“Thanks again for signing up for [product/ service]. We’re always around and love hearing from you. If you ever need help, have ideas, or just want to say hello, please get in touch, and we’ll get back to you within a few hours.”
Když ukončujete emaily zákaznického servisuje vždy dobré povzbudit zákazníky, aby se na vás obrátili v případě, že mají další otázky, problémy nebo obavy. Měli byste je také ujistit, že jste vždy připraveni pomoci. Zde je několik užitečných příkladů, které můžete použít k zakončení e-mailů o službách zákazníkům:
“I will get in touch with our product team and will get back to you within thirty minutes with a complete answer. In the meantime, let me know if you have any more questions, comments, or concerns.”
“We love to help our customers get the best out of our products. If there’s anything else we can assist you with, don’t hesitate to reach out.”
“Please, let us know if you still cannot [ … ] so we can help you solve this issue and make sure you enjoy your [tool/ app] as soon as possible. Thanks again for contacting us, we’re always happy to help.”
“We’re always here to answer any questions or concerns you may have. Please feel free to contact our support team at [phone number], or reply to this message and we’d be more than happy to help.”
“We would be grateful if you would leave a review on our Facebook page as your insights could help others that are in your shoes. Thanks again for letting us know and feel free to contact us in case you have any questions.”
Když přijde na psaní omluvných e-mailů zákazníkům a jednání s frustrovanými zákazníky byste se měli na konci e-mailu znovu omluvit a říci, že si vážíte jejich trpělivosti a pochopení:
“Once more, I sincerely apologize for the inconvenience. Please contact our customer support team for any further concerns you might have – our agents are always here to help.”
“I have relayed your feedback to the rest of the team and can assure you that this mistake won’t happen in the future. That said, if there’s anything else I can help you with at the moment, please feel free to reach out and I would be more than happy to help.”
“Thank you again for your patience and for bringing the issue to our attention. In the meantime, we’re going to give you [details of your offer] as an additional apology. If there are any other issues that need to be addressed, please don’t hesitate to contact us.”
“Thank you for your patience and understanding. Rest assured, we are doing everything in our power to not let this happen again. If you have any more questions or come across any other issue, let me know, I’ll be happy to help.”
“Once again, accept our apologies. We sincerely appreciate your understanding in this matter. Please feel free to reach out to me with any questions you may have – I’m just an email away!”
Konec e-mailu je obvykle jen závěrečná poznámka nebo krátká věta, za kterou následuje váš podpis, ale najít správná slova a správný tón pro uzavření e-mailové zprávy často vyžaduje hodně přemýšlení. To, jak e-mailovou zprávu ukončíte, může mít skutečně velký vliv na rozhodnutí příjemce na váš e-mail odpovědět. Vědět, jak ukončovat profesionální e-maily, je klíčem k efektivní obchodní komunikaci, zanechání pozitivního dojmu u čtenáře a zvýšení počtu odpovědí na e-maily. Pokud si nejste jisti, jak ukončit svůj příští obchodní e-mail, mohly by se vám hodit výše uvedené příklady ukončení e-mailu.
Conclude your emails with finesse
Elevate your email etiquette, improve response rates, and establish strong relationships with LiveAgent's how-to-end-an-email templates.
Šablony e-mailů s uzavřeným obsahem
Zapojte zákazníky a snadno rozesílejte e-maily s uzavřeným obsahem. Naše šablony e-mailů s uzavřeným obsahem jsou připravené k použití a plně přizpůsobitelné.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team