Potřebujete efektivní šablonu následného e-mailu? LiveAgent nabízí tipy a bezplatné šablony, které pomohou uzavřít dohodu nebo získat zákazníka. Inspirujte se a získejte užitečné nástroje pro různé situace.
Hledáte správnou šablonu následného e-mailu? Ty, které jste doposud používali, neplní svou funkci, nebo jste možná ještě žádnou nepoužili? Pokud ano, pak jste přistáli na správném místě – ukážeme vám zdvořilé následné e-maily, které určitě přinesou výsledky.
Dobře vytvořená následná e-mailová sekvence může pomoci uzavřít dohodu a přeměnit potenciální zákazníky na platící. Tak se do toho pusťte.
Není pochyb o tom, že účinný následný e-mail je důležitý, přesto je stále mnoho lidí, kteří ho neposílají. Proč tomu tak je?
Někdy se lidé bojí, že budou působit “vlezle”, nebo si myslí, že se jejich produkt nebo služba prodají samy. Pravdou je, že většina lidí potřebuje trochu pošťouchnout, abyste jim připomněli, že jste tu a že můžete vyřešit jejich problém.
Následné e-maily se hodí jako připomínka. Ukazují, že máte zájem zůstat v kontaktu s osobou, které jste poslali e-mail, a že si vážíte jejího času a názoru. Následné e-maily také ukazují, že jste organizovaní a dokážete si udržet přehled o důležitých detailech.
K uzavření obchodu, na kterém jste pracovali několik týdnů, někdy stačí dobře zpracovaný kontrolní e-mail. Pokud tedy ještě neposíláte následné e-maily, je nejvyšší čas s tím začít.
Když někomu po setkání píšete e-mail, je dobrým pravidlem uvést do předmětu e-mailu název události nebo příležitosti, při které jste se setkali. Například: “Bylo skvělé se s vámi setkat na [název konference]”. Příjemci to pomůže osvěžit paměť a naváže konverzaci na přátelskou notu.
V e-mailech potenciálním zákazníkům, kteří by mohli mít zájem o ukázku vašeho produktu nebo služby, nezapomeňte do předmětu e-mailu uvést relevantní klíčové slovo. Například: “Máte stále zájem o [produkt/službu]?”.
Pokud si nejste jisti, co máte napsat, nepište do předmětu e-mailu příliš mnoho. Cílem je, aby příjemce snadno poznal, o čem e-mail je, a mohl se tak rychle rozhodnout, zda jej otevře, či nikoli.
Zde je několik osvědčených postupů, které je třeba mít na paměti při psaní následného e-mailu:
Přesto je důležité najít správnou rovnováhu a zaslat zdvořilý následný e-mail. Nechcete působit vlezle nebo přehnaně upjatě, ale také nechcete působit, jako byste se vůbec neobtěžovali navázat. Klíčem k úspěchu je najít střední cestu mezi respektováním času dané osoby a ukázáním, že vám záleží na tom, abyste zůstali v kontaktu.
Nyní, když znáte základy psaní následných e-mailů, se podíváme na několik konkrétních příkladů a šablon, které můžete použít.
Hey [name],
It was great meeting you yesterday and hearing more about your project. I’m just following up to see if you’re still interested in [product/service]? I think it could be a great fit with what you’re looking for.
If you are interested, I’d be glad to set up a time to chat so we can go over the details. Let me know if that works for you or if you have any other questions.
Best,
[Your name]
Hi [name],
It was great meeting you yesterday at [circumstances of the meeting] and getting a chance to learn more about your company. I wanted to follow up and see if you’re still interested in working with us?
I think we could be a great match for one another and I’m confident we could help you achieve your goals.
If you agree, I’d like to set up a date to chat so we can discuss the next steps. Let me know if you are up for that or if you have other questions in mind – I’m all ears.
Thanks,
[Your name]
Good morning [name],
It was so great catching up with you yesterday on the phone. I wanted to quickly follow up to check if you can still meet for coffee next week on Tuesday at 11 am?
I’ll be in the area and I think it would be a perfect opportunity to chat more about what you’re working on. Let me know if that time works for you or if there’s anything else I can do.
Best regards,
[Your name]
[Name],
It was great speaking with you about [topic of conversation] yesterday. I wanted to follow up and see if you had any more questions or if there’s anything else I can do?
I’d be happy to help in any way I can, so please let me know if there’s anything you need.
Thanks,
[Your name]
Hi [name],
It was great meeting you at [event] the other day. I wanted to reach out and see if you’re still interested in learning more about [topic of conversation].
In my opinion, [reason why product/service would be beneficial for them] and I think you would get a lot out of it.
I’d be happy to provide more information or answer any questions you may have.
Best,
[Your name]
Hello [name],
I wanted to follow up with you about our next meeting. Based on what we discussed, it sounds like you’re interested in [specific product/service].
I just wanted to check if that’s still the case or if you have further questions? When would be a good time to catch up over coffee or lunch?
Best regards,
[Your name]
Hey [name],
I wanted to reach out and say it was great meeting you at [conference] last week. It sounds like we’re both working on similar things and I think it would be beneficial to stay in touch.
Would you be interested in grabbing coffee or lunch sometime so we can chat more? Let me know if that works for you or if you have any other questions.
Best,
[Your name]
Hi [name],
I just wanted to check if you received the materials I sent last week? I included a copy of my presentation as well as the article we discussed.
If you have any questions or need anything else, please let me know.
Kind regards,
[Your name]
Hello [name],
I hope you’re doing well! I just wanted to give you an update on what’s been going on with [project].
We’ve made a lot of progress and I think we’re on track to achieve our business goal. I just wanted to keep you in the loop and see if you had any questions or if there’s anything else I can do.
Thanks,
[Your name]
Hello [name],
It’s been a while since we talked, but I wanted to reach out and see how you’re doing.
I hope you’re well and things are going well for you. If there’s anything I can do or if you need any help, please don’t hesitate to let me know.
Best regards,
[Your name]
Hey [name],
I hope you’re doing well! I just wanted to make sure I haven’t lost your attention.
It’s been a little while since we talked and I just wanted to check in with you. If there’s anything I can do or if you need any help, please let me know.
Best,
[Your name]
Hi [name],
It was great seeing you the other day. I wanted to reach out and see if you’re free for coffee or lunch sometime so we can catch up?
What I thought might be helpful is if I provide more information about [topic of conversation].
I hope you would find it beneficial and it would be a great opportunity to chat more. Let me know how we can work this into your schedule or if you have any questions.
Thanks,
[Your name]
Good morning [name],
I hope you’re doing well! It’s been a while since we talked and I just wanted to check in with you.
It sounds like you’re busy with [specific project] and I just wanted to find out if there’s anything I could do to help.
I know you’re probably swamped, but if you have a minute then it would be great to catch up. Let me know if you’re free or if you have any questions.
Best,
[Your name]
Hey [name],
I just wanted to reach out and say that I’m looking forward to seeing you soon. I believe we are on the same page when it comes to [your services] and how we can work together.
I’ll be in touch soon with more information, but please don’t hesitate to let me know in the meantime if you have any questions.
Thanks,
[Your name]
Hi [name],
I just left a quick voicemail letting you know that I’ll be in town next week and would love to catch up with you.
I’ll be around from Monday through Thursday and I’m free anytime on Tuesday or Wednesday.
I’m dropping you a line by email in case you don’t check your voicemail often. Please let me know if there’s a time that works better for you or if you have any questions.
I look forward to seeing you soon!
Best,
[Your name]
Hello [name],
I hope all is well! I was wondering if you would be available for a phone call next week?
I’m trying to schedule a time to catch up with you and see how you’re doing. I also wanted to update you on [specific project].
If now isn’t a good time or if you’re not available, please let me know at your earliest convenience.
Thanks,
[Your name]
Někdy jeden následný e-mail nestačí. Pokud se vám osoba, kterou se snažíte oslovit, neozvala, je možná načase poslat druhý následný e-mail.
Při psaní druhého následného e-mailu byste měli mít na paměti několik věcí:
Níže naleznete několik druhých šablon následných e-mailů.
Hey [name],
I just wanted to reach out for the last time. I recently sent you an email about [specific project] and I’m interested in seeing if you’re still working on it.
I know you’re probably busy, so I’ll keep this short. If you’re not working on that anymore or if you don’t need any help, please let me know.
I’m just trying to reach out and see if there’s anything I can do.
Thanks,
[Your name]
P.S. If you’re not working on that project anymore, could you point me in the right direction? I’m always looking for new opportunities to help out with.
Hey [name],
I recently sent you an email about [specific project] and I was just wondering if you had any update on that?
I respect your time and I know you’re probably busy, so I’ll keep this short.
I just wanted to check in and find out if there’s anything I can do. Let me know if you need any help or if there’s a better time to reach you.
Best,
[Your name]
Hi [name],
I hope you’re doing well! This is just a quick follow up to my previous email.
I’m just checking in to see if there’s any update on [specific project]. I’m also interested in seeing if you need any help with that.
If now isn’t a good time or if you’re not available, please let me know at your earliest convenience.
Thanks for your time,
[Your name]
Hi [name],
I’m just following up on an email I sent a few days ago.
I’m wondering if you had an update on our potential collaboration? I’m still very interested in working with you on that.
Please let me know if there’s anything I can do or if there is a better time to reach you.
Thanks,
[Your name]
Hey [name],
I don’t want to bother you again, but I just wanted to check in one last time.
I recently sent you an email about [specific project] and I’m just wondering if you have any update on it.
I’ll try not to bother you again, but I really appreciate your help with this.
Thanks,
[Your name]
Samozřejmě byste měli tyto šablony následných e-mailů vždy přizpůsobit svému vlastnímu hlasu a stylu. Doufejme však, že vám výše uvedené příklady poskytnou dobrý výchozí bod pro to, co říci v druhém následném e-mailu.
I když jsme se již zabývali tím, co říci v druhém následném e-mailu, je třeba mít na paměti několik dalších osvědčených postupů.
Když s někým navazujete další kontakt, ujistěte se, že máte po ruce všechny informace z předchozí interakce. Osvěžíte jim tak paměť a bude pravděpodobnější, že se s vámi zapojí do konverzace.
Podrobné informace navíc ukazují, že jste profesionální, organizovaní a berete svou práci vážně. To vše jsou důležité faktory pro budování důvěry, ale také skvělé předzvěsti vaší potenciální spolupráce.
Při psaní následného e-mailu dbejte na to, aby jeho tón byl neformální a nenáročný. Nikdo nechce mít pocit, že ho někdo obtěžuje, a pokud na něj budete působit příliš důrazně, riskujete, že příjemce odradíte.
Dobrým pravidlem je vyhnout se frázím typu “Potřebuji” nebo “Musím”, protože mohou působit náročně. Místo toho se zaměřte na fráze jako “Ocenil/a bych” nebo “Zajímalo by mě”.
Tato malá změna jazyka může mít velký vliv na to, jak bude váš e-mail přijat.
Šablona následného e-mailu může být skvělým výchozím bodem pro to, co říci v druhém následném e-mailu. Dbejte na to, abyste každý odeslaný e-mail přizpůsobili svým potřebám. Dobrým způsobem, jak toho dosáhnout, je zmínit něco konkrétního z vaší předchozí interakce, což může být cokoli od společného zájmu až po radu, kterou vám dali.
Taková personalizace pomůže příjemci cítit se ceněný a doceněný, takže bude ochotnější s vámi spolupracovat. I když nemáte nic konkrétního, co byste chtěli zmínit, stačí jednoduchá poznámka “Doufám, že se Vám daří dobře” nebo “Jen navazuji na náš předchozí rozhovor”, která může udělat hodně.
Při přípravě následného e-mailu nezapomeňte uvést, kolik času uplynulo od poslední interakce. To pomůže příjemci nastavit očekávání a ukáže, že si vážíte jeho času.
Před odesláním prvního následného e-mailu počkejte alespoň několik dní. U dalších e-mailů dejte zaneprázdněným lidem ještě více času na odpověď. Dobrým pravidlem je počkat alespoň týden před každým následným e-mailem.
Tyto lhůty se samozřejmě mohou lišit v závislosti na situaci. V případě naléhavé nebo časově naléhavé záležitosti můžete postupovat rychleji.
Pokud posíláte hodně následných e-mailů, může být užitečné je sledovat. Pomocí sledování e-mailů můžete snadno odkazovat na předchozí konverzace a vědět, kdy by bylo vhodné odeslat další navazující zprávu.
Existuje několik různých způsobů, jak to provést. Můžete si vytvořit tabulku se všemi relevantními informacemi, použít řízení vztahů se zákazníky (CRM) nebo software pro sledování e-mailů. Sledováním následných e-mailů můžete zůstat na vrcholu svých konverzací a budovat lepší vztahy se svými kontakty.
Monitorování vám také pomůže vyhnout se příliš častému zasílání, protože to může působit vlezle.
Když někoho kontaktujete, nezapomeňte uvést přidanou hodnotu. Může to být cokoli od článku, o kterém si myslíte, že by se mu mohl líbit, až po uvedení nového produktu, který souvisí s vaší interakcí nebo jeho zájmem.
Tím nejen ukážete, že na příjemce myslíte, ale také že mu chcete nějakým způsobem pomoci. Tím se posílí váš vztah a příjemce e-mailu bude s větší pravděpodobností s vámi spolupracovat i v budoucnu.
Při dokončování e-mailu nezapomeňte uvést několik zdvořilostních závěrečných frází. Může to být něco jednoduchého jako “děkuji za Váš čas” nebo “těším se na Vaši odpověď”.
Tyto věty ukazují, že si vážíte času příjemce a máte zájem pokračovat v konverzaci. Zanechávají také dobrý dojem a zvyšují pravděpodobnost, že příjemce bude v budoucnu reagovat pozitivně.
Pokud jde o následné e-maily, méně obvykle znamená více. Zprávy musí být krátké a výstižné. Díky tomu se budou lépe číst a bude větší pravděpodobnost, že na ně někdo odpoví.
Pokud chcete sdílet velké množství informací, zvažte jejich rozdělení do několika různých e-mailů. Tak se můžete soustředit vždy na jednu věc a vyhnout se zahlcení příjemce. V e-mailech byste také měli nechat trochu bílého místa, aby byly vizuálně přitažlivější a lépe se četly.
Make your templates personal
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Zvládnutí následných e-mailů může být časově náročné, ale velmi užitečné. Můžete rozvíjet silné vztahy, získávat více klientů a dosahovat svých obchodních cílů.
Dodržováním výše uvedených jednoduchých rad – personalizací zprávy, stručností a výstižností, zdvořilostí a respektováním času příjemce – uděláte dobrý dojem a zvýšíte své šance na zvýšení počtu odpovědí.
Při zasílání následného e-mailu nezapomeňte zmínit, o čem jste původně hovořili nebo o čem jste posílali e-mail, aby si příjemce mohl osvěžit paměť. Zdůrazněte svůj zájem o setkání/rozhovor s ním a sdělte mu, proč máte stále zájem o navázání kontaktu. Na závěr je vyzvěte k akci a usnadněte jim odpověď tím, že jim navrhnete konkrétní datum a čas schůzky nebo rozhovoru.
Pokud vaše šablona následného e-mailu splňuje všechny tyto podmínky, jste na dobré cestě k dosažení svých cílů. Hodně štěstí.
Odeslání následného e-mailu je skvělý způsob, jak udržet konverzaci po setkání s někým nebo po diskusi. Nemělo by být nijak zvlášť dlouhé, protože nechcete příjemce zahltit – pár vět by mělo stačit. Zopakujte svůj zájem znovu se s danou osobou setkat nebo s ní mluvit a zeptejte se na její dostupnost. Uveďte také, o čem byla vaše poslední interakce, zvláště pokud jste se setkali během velké konference nebo na velkém konferenčním hovoru, kdy by se také setkali s mnoha dalšími lidmi. Nechcete, aby to vypadalo, jako byste danou osobu obtěžovali, takže si dejte pozor, abyste odpovídajícím způsobem rozložili své následné e-maily.
Nejlepší čas pro odeslání následného e-mailu je obvykle uprostřed týdne – úterý, středa nebo čtvrtek. Vyhněte se pondělním ránům a pátečním odpoledním, kdy jsou lidé zaneprázdněni návratem do pracovního režimu nebo odpočinkem na víkend. Brzy ráno a pozdě v noci také nejsou ideální, protože lidé mají v těchto časech tendenci kontrolovat své e-maily méně. Pokud se obáváte, že někomu narušíte večer nebo víkend, můžete vždy přidat poznámku, že budete rozumět, pokud nebude mít možnost odpovědět do následujícího dne.
Pokud se vám po prvním e-mailu někdo neozve, pošlete druhý e-mail o jeden až dva týdny později. Pokud se vám ani po druhém e-mailu neozvou, pošlete třetí e-mail další týden nebo dva poté, pokud jste opravdu odhodláni se s nimi spojit. A pokud se vám ani po třetím e-mailu někdo neozývá, měli byste to vzdát, protože osoba, kterou se snažíte kontaktovat, pravděpodobně nemá zájem.
Opravdu záleží na situaci. Obecně byste neměli čekat déle než týden, než pošlete následný e-mail. V opačném případě může osoba, kterou se snažíte oslovit, zapomenout, kdo jste, a vaše obchodní šance může být pryč. Zároveň nenásledujte příliš brzy po prvním kontaktu – dejte jim šanci, aby se vám ozvali jako první. Nejste-li si jisti, počkejte raději o něco déle, než abyste reagovali příliš brzy.
Obecně je nejlepší začít s novým e-mailem, protože to bude pro příjemce snazší číst a odpovídat na něj. Pokud odpovíte na svůj předchozí e-mail, je možné, že se vaše zpráva ztratí v jejich doručené poště, protože mohli archivovat nebo smazat váš původní e-mail.
Šablony následných e-mailů po pohovoru
Objevte efektivní šablony následných e-mailů po pohovoru na LiveAgent. Naučte se, jak správně poděkovat a zůstat v popředí u náborových manažerů. Získejte strategické tipy pro výhodu v hledání práce. Vyzkoušejte zdarma!
Šablony e-mailů pro následné hovory
Objevte šablony e-mailů po hovoru pro zlepšení zákaznického servisu, prodeje a náboru. Vyzkoušejte zdarma s LiveAgent!
Šablony následných e-mailů po pohovoru uchazečům o zaměstnání
Šablony e-mailů po pohovoru: udržte profesionální přístup a poskytněte zpětnou vazbu uchazečům. Zjednodušte nábor s našimi šablonami!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team