E-mailové šablony pro opětovné zapojení pomáhají udržet zájem stávajících zákazníků a snížit náklady na jejich získávání. Zaměřují se na neaktivní kontakty a připomínají jim výhody produktů pomocí speciálních nabídek či aktualizací preferencí.
Udržení vysoké míry udržení zákazníků je výrazně levnější než získávání nových zákazníků. Navíc je pravděpodobnější, že zákazníci, které jste již získali, budou konvertovat znovu a znovu. Podle společnosti Forrester stojí získání nových zákazníků pětkrát více než udržení spokojenosti těch stávajících (zdroj). Společnosti však často investují mnohem více do lákání nových zákazníků než do udržení zájmu stávajících zákazníků a jejich zájmu o produkty značky.
Tento přístup je chybou, která může vaši společnost stát nepředstavitelné množství peněz. Harvard Business Review uvádí, že příjmy 65 % podniků pocházejí od stávajících zákazníků (zdroj). Studie společnosti Forrester také uvádí, že společnosti přicházejí kvůli odlivu zákazníků o 1,6 bilionu dolarů ročně.
Chcete-li se ujistit, že vaši stávající zákazníci nebo odběratelé jsou zapojeni do interakcí s vaší společností, můžete zahájit kampaň na zpětné získání a zasílat jim e-maily o opětovném zapojení.
Co je to e-mail o opětovném zapojení? Proč je důležitý?
E-mailová kampaň pro opětovné zapojení je e-mailová kampaň zaměřená na zákazníky nebo odběratele, kteří byli neaktivní. Cílem je připomenout jim výhody, které vaše produkty a služby přinášejí, a zabránit zrušení účtu.
Jedná se o specializovanou kampaň, jejímž cílem je připomenout zákazníkům vaši značku a motivovat je k tomu, aby za vaše výrobky nebo služby znovu zaplatili. Tento druh e-mailové komunikace, která získává zákazníky, může také usilovat o opětovné navázání kontaktu s odběrateli e-mailů, jejichž angažovanost je nízká nebo žádná. Koneckonců, každý odběratel se může potenciálně stát vaším zákazníkem, že?
E-mailové kampaně pro opětovné zapojení by se měly zaměřovat pouze na neaktivní kontakty. Proto by vaším prvním krokem měla být identifikace neaktivních kontaktů ve vaší databázi. Musíte také rozhodnout, jak dlouho by měl být kontakt neaktivní, aby mohl být zařazen do kampaně opětovného zapojení. Kontakty, které identifikujete jako neaktivní, budou zařazeny do seznamu, na který zašlete e-mail o opětovném zapojení.
Existuje několik typů zpráv, které můžete zahrnout do svých e-mailů, abyste znovu aktivovali neaktivní kontakty nebo předchozí zákazníky:
Začněte systematicky rozesílat e-maily a pak sledujte míru otevření, míru odmítnutí a míru prokliků. Průběžně analyzujte výsledky, abyste mohli určit, které skupiny kontaktů vyžadují větší pozornost.
5 nápadů na šablony e-mailů o opětovném zapojení
Šablona e-mailu pro opětovné zapojení #1
We’re taking the hint: you aren’t interested in (product/service/offering). That’s okay, we get it.
Since you haven’t been checking our emails lately, we’ll go ahead and take you off our subscriber list.
Or…Maybe you still want to hear from us? Just click the (color) button below. Regardless of your choice we really hope you’ll stay with us.
(CTA)
Šablona e-mailu pro opětovné zapojení #2
Enjoy [percentage] off your next purchase of [amount in dollars/other currency]. Just enter code [code] at the checkout.
[Use your discount code now]
Please note, if you don’t click on this email or we don’t hear back from you, we’ll bid you adieu and remove you from our mailing list.
Respectfully,
[company]
Řešení možných obav vašich odběratelů e-mailové šablony
We know that recently we might have failed to deliver on these efforts.
Several subscribers have complained that our emails have been too promotional and that we haven’t covered important news. That’s not what we intended. When we launched this newsletter, our first goal was to be a reliable source of information on [industry].
We want to fix this. In upcoming issues, we want to inform you about our products, services, and deliver hot industry news to you.
We’re ensuring you that 90% of our newsletter content will be focused on [industry] news and other useful information.
We hope that by doing this we’ll win you back! <3
Always yours,
[company] marketing team
Šablona e-mailu s jednoduchou otázkou pro opětovné zapojení
We haven’t heard from you in a while. Is everything okay?
We want to make sure our content meets your expectations. In case you have any concerns or comments, we’ve included a link to a [contact form/live chat/callback window] below
You can also contact customer support 24/7.
[CTA – link to a contact form/link prompting a live chat or callback window]
Best,
[name of the sender, company]
Šablona e-mailu pro opětovné zapojení ”Nechte si mne na seznamu”
We’re not sure what to think about this.
We want to make sure that you’re still interested in receiving emails from us that include information about [company] and the latest news from [name of your industry] to help you tackle the challenges of [issue or pain point of your audience].
If you’d like to remain a subscriber, click the link below.
[CTA] Keep me on the list
You need to know that if you do not click the above button in 7 days, we’ll remove you from our mailing list – no questions asked.
Talk to you soon, hopefully!
Yours,
[company] team
13 příkladů šablon předmětů e-mailů o opětovném zapojení
Ready to put our re-engagement templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Po 30-60 dnech nečinnosti vašeho odběratele byste měli spustit e-mailovou kampaň na opětovné zapojení, která bude obsahovat více než 3 e-maily. Vše však závisí na tom, jak často obvykle e-maily posíláte. Pokud posíláte pouze měsíční newslettery, počkejte o něco déle, například 90 dní.
Jak bylo uvedeno výše, měli byste poslat alespoň tři e-maily o opětovném zapojení. Výsledky každé zprávy však průběžně analyzujte. Pokud se mnoho příjemců odhlásí z odběru po druhé zprávě, zvažte rezignaci na zaslání třetího e-mailu.
S odesláním dalšího e-mailu o opětovném zapojení neaktivních odběratelů byste měli počkat alespoň 48 nebo 72 hodin.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team