Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce posilují zákaznickou loajalitu. Obsahují např. uvítací e-maily či poděkování za nákup. Klíčové je dodržení značkových a právních zásad. Děkovné e-maily jsou efektivní marketingová komunikace.
E-mailový marketing je jedním z “nejstarších” marketingových komunikačních kanálů. A pod pojmem “starý” máme na mysli, že existuje již poměrně dlouhou dobu. Jeden z prvních e-mailových klientů byl vytvořen na MIT (Massachusetts Institute of Technology) v roce 1965. A přestože někteří marketingoví odborníci a obchodní guruové ohlašují “konec e-mailu” jako marketingového kanálu, tento druh komunikace se běžně používá i desítky let po odeslání prvního e-mailu.
E-maily jsou vynikajícím komunikačním prostředkem, který vás může spojit s uživateli, navázat s nimi vztah a vybudovat důvěru a loajalitu. Může to být nákladově nejefektivnější metoda, jak z prvonákupců udělat věrné zákazníky. Jako obchodníci můžete mnohem více získat, když budete pečovat o své stávající zákazníky, než když veškeré své úsilí zaměříte na získávání nových zákazníků.
Všichni opakovaní zákazníci byli samozřejmě kdysi prvními kupujícími. Proto nemůžeme tvrdit, že byste neměli věnovat čas získávání nových klientů. Pomohlo by vám však, kdybyste si uvědomili, že podle mnoha studií (například studie společnosti BAIN&COMPANY) vracející se zákazníci utratí u firmy přibližně o 33 % více než zákazníci, co nakupují poprvé. Vliv této korelace je zřejmý a rozhodovací orgány ve firmách z různých odvětví by jej neměly podceňovat.
Jak do toho všeho zapadají e-maily? Klíčem k využití e-mailu jako kanálu pro zvýšení retence klientů je považovat každý dokončený nákup za příležitost k opětovnému zahájení cesty zákazníka. To znamená zesílit e-maily po nákupu, aby zákazníci jen tak neodpadli a neodcházeli. A děkovné e-maily jsou první částí této strategie.
Hlavním cílem e-mailových marketingových strategií je vybudovat loajalitu těch, kteří se přihlásí do vaší databáze a souhlasí se zasíláním marketingové komunikace. Po vybudování loajality je snazší přeměnit vaše odběratele na zákazníky zasíláním včasných a zajímavých zpráv.
Důležitým typem komunikace ve fázi věrnosti jsou děkovné e-maily. Je to také důležitý prostředek, který slouží k posílení loajality stávajících zákazníků, získání větší důvěry a povzbuzení k dalšímu nákupu u vás. Podívejme se blíže na funkci děkovných e-mailů v elektronickém obchodě.
Při plánování jakékoli online marketingové kampaně, včetně děkovných e-mailů, byste měli mít vždy na paměti svůj cíl. Děkovný e-mail může být prezentován v několika různých formátech, ale vždy má společný cíl – ukázat příjemcům zprávy, jak jsou pro vaši firmu důležití.
Můžete například posílat děkovné e-maily, abyste vyjádřili uznání těm, kteří se přihlásili k odběru vašeho newsletteru, projevili zájem o konkrétní nabídku nebo si zakoupili určitý produkt či službu.
Jak již bylo zmíněno, existuje několik různých typů děkovných e-mailů.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?
Uvítací děkovný e-mail se zasílá poté, co se někdo přihlásí k odběru newsletteru nebo mailing listu. Potvrzuje odběr a představuje typ obsahu, který budete rozesílat, a navíc vyjadřuje uznání odběrateli.
Tento děkovný e-mail se odesílá poté, co někdo nakoupí a stane se vaším zákazníkem. Taková zpráva splňuje cíl budování loajality zákazníka a může také navrhnout další související produkty, které by mohly být pro daného klienta zajímavé.
Jak je zřejmé, cílem tohoto typu e-mailu je poděkovat uživateli za účast na události (ať už online nebo offline). Jeho funkcí je požádat o zpětnou vazbu k události, umožnit uživatelům podělit se o své názory a dát jim pocit, že jsou vyslyšeni.
Šablony uvedené v tomto článku jsou příklady děkovných e-mailů, které lze zaslat zákazníkům po zadání objednávky online.
Thank you for placing an order with us! We’re delighted to see your interest in our [products or services].
We want to ensure that our products meet your expectations and that you’re satisfied. As such, we’d love to hear from you once you’ve had a few days to tinker around with [product name].
Please use this form [link to the form] to share your opinion, or simply respond to this email with a few words about [product/service].
Your opinion will help us improve our future offers.
Best,
The Customer Success Team at [company]
Thanks for shopping with us. We hope [product or service] will meet your expectations and you will purchase from [online store’s name] again!
While you wait for your package, check out other [products/services] that may be a great addition to your [product or service ordered].
See you around!
[name and surname]
Owner of [online store’s name]
We are really happy to see you placing a new order at [online store’s name]!
There’s nothing more rewarding for us than to know that first-time customers trust us and come back to order more [product/services]. We hope to see you around even more often!
Here’s a small gift from us: [a/an X]% discount code for your next purchase to show our appreciation.
[Discount Code]
Use it at the checkout and enjoy your next shopping experience with us!
The Customer Service Team at [company]
Thank you for visiting our store and placing your first order!
We are glad that you found the [product/services] you were looking for in our store.
Our goal is for our clients to always be satisfied, so let us know how your experience with us was during your first time shopping here.
We look forward to seeing you around again soon.
Sincerely,
Your friends at [company’s name]
Thank you for placing your order with [company’s name/e-store’s name]! We really appreciate that you chose our store, it means the world to us!
We want to let you know that we will inform you about the subsequent stages of order processing via separate emails.
Have a great day!
The [team’s name] at [company’s name]
Upozornění: tento druh e-mailu by měl být opakovanému zákazníkovi zaslán přibližně rok po jeho prvním nákupu.
Dear [customer’s name],
We are delighted to inform you that you have been our customer for [period of time]!
This message is to thank you for being part of our [family/family of customers/community/group of loyal customers].
We are truly grateful for your constant support and loyalty. We are aware that we wouldn’t be here without devoted customers like yourself.
You could have chosen any other e-store, but you picked and still shop with us. We appreciate you sticking with [company’s name].
Thanks again, and have a wonderful day!
Best,
[company’s representative, can be a decision-maker]
Zákazníkům můžete posílat různé typy děkovných e-mailů a je jen na vás, který z nich si vyberete. Než však odešlete první děkovný e-mail, nezapomeňte, že tyto e-maily se týkají vašich zákazníků, nikoli vaší rodiny.
Mezi typy děkovných e-mailů mohou patřit:
Ano, krátký děkovný e-mail by měl být zaslán pokaždé, když někdo provede objednávku ve vašem internetovém obchodě. V dnešní době zákazníci dostávají různé typy e-mailů: potvrzovací e-maily, děkovné e-maily, e-maily informující o odeslání produktu atd. a jsou na tento druh komunikace zvyklí. Pokud si něco objednají a nedostanou žádnou e-mailovou komunikaci, může je to znepokojovat více, než když si něco objednají.
Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.
Účelem každého děkovného e-mailu je vyjádřit uznání. Proto tato zpráva nemusí být dlouhá ani plná spousty informací a četných tlačítek CTA (výzvy k akci). Ve skutečnosti by tomu mělo být naopak – děkovný e-mail by měl být krátký, stručný a obsahovat pouze užitečné informace, jako je předpokládaný termín dodání, informace o věrnostním programu pro zákazníky nebo o nadcházejících prodejích.
Děkovné e-maily můžete využít také k upsellingu a cross-sellingu svých produktů nebo služeb, ale všechny části děkovného e-mailu týkající se prodeje by měly být relativně krátké a přímé.
Obecně platí, že ano. Děkovné e-maily jsou jakousi zdvořilostní zprávou, kterou vaše společnost posílá zákazníkům, aby ocenila jejich činnost a dala jim najevo, že si váží jejich zájmu o vaše produkty nebo služby. Děkovné e-maily mohou mít samozřejmě i další cíle, jako je upselling, cross-selling nebo generování návštěvnosti vašeho blogu. Kromě využití děkovných e-mailů k naplnění těchto obchodních cílů byste však neměli zapomínat na jejich hlavní účel – budovat a posilovat pozitivní vztahy se stávajícími zákazníky.
Proto je vhodné zasílat děkovné e-maily pokaždé, když si někdo ve vašem obchodě něco koupí. Tento proces můžete snadno automatizovat pomocí nástrojů pro automatizaci e-mailů. Nezapomeňte však dát zákazníkům možnost odhlásit se z další marketingové komunikace. Nejlepší je uvést odkaz pro odhlášení v horní části každého e-mailu nebo v zápatí.
Ano, vizuální stránka děkovného e-mailu je důležitá. Šablona děkovného e-mailu by měla být v souladu se zásadami vaší značky, včetně písma a barev značky. Děkovné e-maily můžete samozřejmě navrhnout tak, aby působily uvolněněji a hravěji, ale měly by se podobat jinému obsahu, který posíláte zákazníkům nebo zveřejňujete na svém blogu, webových stránkách nebo sociálních sítích. Pokud obvykle posíláte obyčejné textové e-maily, dodržujte stejný styl i u děkovných e-mailů.
Nezáleží na tom, zda posíláte barevný e-mail v kódu HTML nebo prostý textový e-mail, nezapomínejte na způsob, jakým lidé na internetu konzumují obsah. Většina vašich zákazníků nebude číst dlouhou děkovnou zprávu prezentovanou jako velké bloky nepřerušovaného textu. Vytvořte e-mail tak, aby jej příjemci mohli snadno pročítat. V opačném případě přestanou vaše děkovné e-maily otevírat. To s největší pravděpodobností poškodí míru otevření a doručení vašich e-mailů i reputaci odesílatele vaší domény.
Děkovné e-maily jsou typem marketingové komunikace. I když to jejich název nenaznačuje, stále se jedná o druh komunikace, k jejímuž přijímání musí vaši zákazníci dát souhlas. Obvykle by měl být souhlas se zasíláním různých typů marketingové komunikace stanoven, když si někdo vytvoří účet ve vašem internetovém obchodě. Tehdy by měl zaškrtnout políčko, že vám povoluje zasílání e-mailů.
A protože děkovné e-maily jsou typem marketingové komunikace, zákazníci se mohou z jejich zasílání kdykoli odhlásit nebo se nadobro odhlásit z vašeho mailing listu. Jak bylo uvedeno v předchozí odpovědi, odkaz nebo tlačítko pro odhlášení by mělo být součástí každého e-mailu zaslaného do vaší databáze a u děkovných e-mailů tomu není jinak.
Obecně platí, že ano. Děkovné e-maily jsou jakousi zdvořilostní zprávou, kterou vaše společnost posílá zákazníkům, aby ocenila jejich činnost a dala jim najevo, že si vážíte jejich zájmu o vaše produkty nebo služby.
Ano, vizuální stránka děkovného e-mailu je důležitá. Šablona děkovného e-mailu by měla být v souladu se zásadami vaší značky, včetně písma a barev značky. Děkovné e-maily můžete navrhnout tak, aby působily uvolněněji a hravěji, ale měly by se podobat jinému obsahu, který posíláte zákazníkům nebo zveřejňujete na svém blogu, webových stránkách nebo sociálních sítích.
Děkovné e-maily jsou typem marketingové komunikace. I když to z názvu nemusí vyplývat, stále se jedná o druh komunikace, k jejímuž přijímání musí vaši zákazníci dát souhlas. Obvykle by měl být souhlas s přijímáním různých typů marketingové komunikace stanoven, když si někdo vytvoří účet ve vašem internetovém obchodě.
Helpdesk software pro odvětví e-commerce
Zlepšete spokojenost a loajalitu zákazníků s LiveAgent, nejlépe hodnoceným helpdesk softwarem pro e-commerce. Vyzkoušejte 14denní bezplatnou verzi a zefektivněte zákaznickou podporu. Poznejte, jak LiveAgent pomáhá více než 21 000 podnikům zlepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit prodeje.
Objevte efektivní šablony obchodních e-mailů pro úspěšný e-mailový marketing! Od transakčních a relačních až po propagační e-maily, naše šablony vám ušetří čas a zdroje. Přizpůsobte si je dle svých potřeb a zlepšete komunikaci se zákazníky. Navštivte naši stránku a začněte optimalizovat své e-mailové kampaně ještě dnes!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team