Návod na tvorbu šablon doporučujících e-mailů pro e-shopy pomáhá získat nové zákazníky přes doporučení. Obsahuje tipy od internetových gigantů a ukazuje, jak zvýšit ROI a viditelnost značky.
Najít správný způsob, jak přilákat nové zákazníky do vaší společnosti, není snadné. V nadcházejících letech, odvětví elektronického obchodu zjistí, že lídři trhu se zaměří na personalizaci zážitků a využití strojového učení a algoritmů umělé inteligence, aby přilákali nové spotřebitele. Existuje však ještě jedna taktika, kterou používají internetoví giganti jako Amazon, Booking.com, Slack a Airbnb a která se osvědčila při neustálém získávání zákazníků. Metoda, kterou všichni používají, se nazývá referral marketing.
Doporučovací programy pomohly každé z těchto společností exponenciálně růst díky zapojení a využití jejich nejdůležitějších aktiv: zákazníků. To, co začalo jako dobrý nápad na rozvoj těchto firem, vyústilo v raketový růst díky dobře provedeným programům, které využívaly doporučující marketing.
Vytvoření účinného a úspěšného marketingového programu je však jen začátek. Skutečnou výzvou je zajistit, aby vaše marketingové aktivity motivovaly k trvalému doporučování. Měly by vést k tomu, aby věrní zákazníci doporučovali vaše produkty nebo služby svým přátelům a rodině.
Jako majitel elektronického obchodu, můžete využít doporučující marketing mnoha různými způsoby. V tomto článku vám chceme představit výhody doporučujícího marketingu a poskytnout vám správné nástroje, které vám pomohou získat doporučení od vašich stávajících zákazníků. Než se dostaneme k základním informacím, podívejte se na Post Affiliate Pro, skvělý nástroj pro spravování vašeho partnerského programu.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?
Doporučovací marketing je forma propagace, která využívá různých strategií k podpoře doporučování produktů. Zároveň může být vnímán jako podpora prodeje na základě doporučení třetí strany.
Několik studií potvrdilo výhody doporučujícího marketingu.
2019 Report o stavu doporučujícího marketingu zdůrazňuje, že 30 % společností již má zavedený program doporučování a 75 % z nich tvrdí, že je to nejlevnější způsob získávání nových zákazníků. A co víc, podle průzkumu Nielsen report, 92% spotřebitelů věří doporučení lidí, které znají.
Nejdůležitější výhodou doporučujícího marketingu je, že lidé mají tendenci důvěřovat doporučením od někoho, koho znají, mnohem více než informacím poskytnutým samotnou značkou, online recenzím, zprávám nebo průzkumům trhu.
Podívejte se na další výhody doporučujícího marketingu níže.
Je téměř jisté, že získáte více spokojených zákazníků, protože ti již budou mít větší povědomí o vašich produktech nebo službách a budou motivováni někým, komu důvěřují. Je pravda, že konečné prodejní výsledky budou stále záviset na vašich obchodních schopnostech, ale to nepochybně otevírá cestu k úspěchu.
Po spuštění doporučujícího marketingu se prodejní cykly zkracují a marketingový rozpočet je pod přísnější kontrolou, protože se soustředí na podporu jediné, jednoduché akce – doporučování.
Marketingová strategie doporučování nemění prodejní procesy společnosti ani celkový marketingový plán. Nevyžaduje také mnoho času ani úsilí marketingového týmu, protože vaši zákazníci udělají mnoho propagační “práce” za vás, pokud jde o jejich doporučení přátelům nebo členům rodiny.
Každý potenciální zákazník je přitahován do vašeho internetového obchodu prostřednictvím referenčních marketingových aktivit se nepřímo dostanou k informacím o vaší značce, takže jejich povědomí o značce se tím automaticky zvýší.
Pobídky pro doporučovací programy lze vytvořit a přizpůsobit na základě rozsáhlých informací získaných od zákazníků, kteří se zajímají o vaše produkty nebo služby, a které jsou doplněny o poznatky od věrných zákazníků, kteří aktivně doporučují vaši značku ostatním.
LiveAgent kombinuje excelentní live chat, tiketování a automatizaci, což nám umožňuje poskytovat vyjímečnou podporu našim zákazníkům.
You shop with us regularly, so we assume you like [product/service].
That’s why we have something to offer you:
Refer [product/service/company] to a friend and receive [incentive] as a reward.
It’s super easy. Just click on the button below, get your dedicated link, ask a friend or family member to visit our store through that link, and encourage them to make a purchase. That’s it!
Button: Click here to refer a friend
Thanks for being with us!
Your package with [product] is on its way! It should be delivered in the next [X] days.
While you’re waiting for [product], please have a look at our referral options. You can choose one that works best for you:
Earn $[X] for every friend who spends $[Y] at [name of the e-store] this month.
Encourage [X] friends to create an account at [name of the e-store] and get a [Y]% discount off your next purchase.
Receive [X] gift cards to share with your friends and earn [Y] loyalty points for every purchase made using each card.
Decide which option would be the most attractive for you and your friends then share the referral link with your close ones so that you can both enjoy [products/services] at the lowest prices!
If you have any questions or feedback for our referral program, don’t hesitate to contact us. You can either reply to this email or call us at [phone number].
Thanks for supporting our store!
It’s not click-bait, we promise you that! You can really receive free [products/services], or at least purchase them for considerably lower than normal prices.
All you need to do is refer our e-store to a friend. Share your referral code [code number] with everyone you care about and earn $[X} in credit for each purchase made by a friend that uses your code.
Again, here’s your referral code:
[code number]
See you around!
Motivací pro vaše doporučení může být prakticky cokoli. Za propagaci vašich produktů, služeb nebo internetového obchodu obecně můžete zákazníkům nabídnout slevu, peníze na útratu v obchodě, dárkovou kartu, fyzický dárek nebo vzorek produktu. Silně záleží na vaší nabídce a interních kalkulacích.
Na tuto otázku je těžké dát jednoznačnou odpověď. Pokud se vaše výrobky nebo služby nekupují často, můžete poslat doporučující e-mail zákazníkům po každém nákupu. Pokud však prodáváte rychloobrátkové spotřební zboží nebo máte obecně mnoho vracejících se zákazníků, můžete stanovit zvláštní požadavky, které musí vaši zákazníci splnit, aby mohli obdržet nabídku na doporučení.
Supercharge your e-commerce referral program with LiveAgent's dynamic templates
Take advantage of the power of word-of-mouth marketing and watch your business thrive.
Objevte efektivní šablony obchodních e-mailů pro úspěšný e-mailový marketing! Od transakčních a relačních až po propagační e-maily, naše šablony vám ušetří čas a zdroje. Přizpůsobte si je dle svých potřeb a zlepšete komunikaci se zákazníky. Navštivte naši stránku a začněte optimalizovat své e-mailové kampaně ještě dnes!
E-mailové šablony pro zmínky o nové značce
Objevte efektivní e-mailové šablony pro zmínky o nové značce s LiveAgent. Získejte tipy na personalizaci, zpětné odkazy a následné e-maily, které zvýší angažovanost a důvěru vašich zákazníků. Vyzkoušejte zdarma a zvyšte povědomí o vaší značce!
Šablony doporučujících e-mailů B2B
Získejte B2B zákazníky s našimi šablonami doporučujících e-mailů! Kopírujte, vkládejte a rozšiřujte své podnikání.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team