Šablony obchodních e-mailů jsou klíčové pro e-mailový marketing, zahrnují transakční, relační a propagační typy. Umožňují rychle vytvářet kampaně, šetří čas a zdroje, a zajišťují konzistentní formátování.
E-mailový marketing je velmi flexibilní způsob komunikace. Tento kanál vám dává možnost zasílat písemné zprávy v různých formátech včetně textu, statických a dynamických obrázků, sledovaných adres URL nebo barevných písem.
Z tohoto důvodu většina společností využívá e-mailový marketing ve svých strategiích pro rozesílání propagačních akcí a nabídek zákazníkům.
Pokud si myslíte, že všechny e-maily jsou stejné, pak se velmi mýlíte! Typy e-mailových marketingových zpráv můžeme rozdělit do tří hlavních formátů:
Při vytváření e-mailové marketingové strategie je nutné mít na paměti tyto odlišné formáty, protože každý z nich plní jiné cíle.
Jak jsme již zmínili, e-mailový marketing je velmi flexibilní. Pokud se právě teď rychle podíváte do své schránky, možná si všimnete, že dostáváte e-maily od společností, které sdělují různá sdělení různými styly.
Například e-mail propagující letenky nebude vypadat stejně jako potvrzení o nákupu online. Obojí je však stále považováno za součást e-mailového marketingu!
Abychom pochopili základní prvky jednotlivých typů zpráv, osvědčené postupy a související marketingové strategie, rozdělujeme e-mailové marketingové kampaně do tří hlavních kategorií: transakční, relační a propagační typy e-mailů.
Jak už název napovídá, transakční e-maily se týkají transakce, která proběhla mezi dvěma stranami.
Například při nákupu v internetovém obchodě můžete obdržet řadu transakčních e-mailů: jeden potvrzující transakci po dokončení objednávky, druhý, když společnost obdrží vaši platbu, a další, když je produkt odeslán atd.
Hlavním cílem relačních e-mailů je zapojení nebo nalákání publika.
Relační e-maily se zaměřují na vztah se zákazníky a potenciálními zákazníky tím, že jim posílají obsah, který je vzdělává a/nebo jim přináší další hodnotu.
Propagační e-maily zasílají podniky svým stávajícím i potenciálním zákazníkům.
Z tohoto důvodu je tento formát obecně nejvíce spojován s e-mailovým marketingem. Jak jste však viděli, existuje několik typů e-mailů, které lze odeslat a které spadají do stejné kategorie.
E-mail je stále jedním z nejpoužívanějších komunikačních kanálů na světě. Je to méně invazivní a přesnější alternativa než mnoho jiných způsobů komunikace. Pokud je e-mailing používán správně, vytváří pevný přímý vztah mezi podniky a jejich zákazníky.
Jeho všestrannost je jedním z hlavních důvodů jeho velkého dosahu a účinnosti. O všech cílech, které tento nástroj splňuje, bychom mohli hovořit doslova hodiny. E-mail je stále hlavním způsobem, jak získávat potenciální zákazníky, distribuovat obsah, zvyšovat prodej a zlepšovat vztahy se zákazníky, a to je jen několik z nich.
Důležitým faktem je, že 72 % lidí dává přednost přijímání propagačního obsahu prostřednictvím e-mailu před sociálními médii (zdroj).
Podle společnosti Email Monday si 68,9 % příjemců prohlíží marketingové e-maily na svých chytrých telefonech 2-3 dny v týdnu (zdroj) a 81 % majitelů mobilních zařízení pravidelně používá chytrý telefon ke kontrole e-mailů (zdroj).
Sílu e-mailu nelze ignorovat a měli byste si být vědomi všech možností, které tento komunikační kanál nabízí. Jaký je však nejvhodnější způsob využití e-mailů ve vašem podnikání? Jak můžete využít sílu e-mailu a udělat to co nejpohodlněji a nejefektivněji? Odpověď zní: pomocí šablon firemních e-mailů všeho druhu.
Šablona e-mailu je HTML nebo textová šablona, která slouží jako průvodce. Její obsah lze upravit tak, aby odpovídal vašemu sdělení.
E-mailová šablona umožňuje rychle vytvářet e-mailové kampaně. Stačí šablonu upravit podle svých potřeb nahrazením obrázků, textu, písma a dalších prvků. Dobrá e-mailová šablona je vhodná pro všechny druhy organizací působících v různých odvětvích, ať už se jedná o elektronický obchod, cestovní ruch a pohostinství, obchod, gastro, zdravotnictví, vzdělávání nebo cokoli jiného.
Místo psaní e-mailu nebo vytváření šablony e-mailu od začátku můžete snadno nahrát obrázky, změnit text a vybrat nový obsah, který je relevantní pro vaši databázi. Nemusíte vybírat, které části e-mailu zahrnout, kam vložit obrázky nebo kam napsat text. Místo toho budete mít díky připravené šabloně více času na vytváření jedinečného obsahu.
Pokaždé, když vytváříte novou e-mailovou šablonu od začátku, musíte ji zkontrolovat, zda neobsahuje chyby, protože při práci s velkým množstvím dat hrozí vynechání důležitých částí nebo chyby ve formátování. Použití šablony zajistí, že váš e-mail bude vypadat přesně stejně jako náhled. Bez ohledu na to nezapomeňte šablonu pro jistotu vyzkoušet.
Jak bylo uvedeno výše, existují tři typy e-mailů: transakční e-maily, vztahové e-maily a propagační e-maily. Každá z těchto kategorií se skládá z různých e-mailů. Pro každou kategorii jsme vybrali sadu šablon obchodních e-mailů, abychom vám usnadnili spuštění první kampaně nebo vylepšení té stávající.
Our new, updated version of [product/service] is finally up and running!
We made sure to [briefly explain what makes the updated version better than the previous one].
Ready to test the updated version?
Click on the button below and get started!
[CTA button]
Best,
[your name & company’s name]
The new [product name] is finally available!
What makes the [product name] different is [give an intro to the product and say why your audience needs it]
You can order your [product] directly from our store or find it on [name of a platform].
[Add if applicable] The first 100 people that place an order will receive [an extra product/discount/free shipping/unique feature].
[CTA button]
Best,
[your name & company’s name]
We couldn’t be happier to welcome [product or service] into the [company] family.
But what is [a product] actually? It’s a [short description of a product]. You may have heard about such solutions before, but we assure you that [product] is one of a kind.
Bold statement? Just look at this list of benefits [of the product]:
Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
….
Pretty convincing, huh? You’ll have to test our [product/service] to learn about its full potential.
[CTA button]
Enjoy!
Best,
[your name & company’s name]
Zjistěte více o šablonách e-mailů pro uvedení produktu na trh
I’m contacting you to let you know that working with you on [project] has been a pleasure.
When we complete projects with such extraordinary clients, we like to end the cooperation with a testimonial that will be displayed on our website.
I wondered if you would be willing to share your thoughts on our recent project? You can see examples of previous reviews on this [link to the page] page.
You can submit your testimonial video in about five minutes. Follow this link [link to a testimonial collecting tool] and record a short video describing our project’s details and your experience of working with us.
Once again, it has been a pleasure working with you!
Best regards,
[your name & the company’s name]
We really appreciate you as a customer here at [company].
That’s why we would like to know how you are doing and if there’s anything we can do to make your cooperation with us easier. If you have had a great experience so far, let us know.
You can share your ideas and thoughts here [link] via text or film a video on your laptop or phone at any time.
Thank you!
[your name & the company’s name, contact information]
The only things that are better for us than happy customers are happy customers who share their positive experiences.
We just wanted to tell you that we recently noticed [trigger here], and that we really appreciate it.
We would love to share your opinions on our own [name of owned media or review website] and on our website. If you have 5 minutes, share your thoughts in written or video format to spread the word.
Have a great day,
[your name & company’s name]
We’re messaging you because it’s a special time of the year – [Name of a season or holiday] is nearing, and we wanted to let you know about the special offers we’ve prepared for you:
Offer no. 1 with a description
Offer no. 2 with a description
Offer no. 3 with a description
…
The only thing you have to do to make use of these [discounts/offers/promotions] is to click the button below and place your order on our website:
[CTA]
Happy shopping and have a nice [Name of the season/holiday]!
Best wishes,
[your name & company’s name]
You are an active subscriber of our mailing list [name of a newsletter – if applicable], that’s why we think you’ll be interested in the latest news and information from [company].
We’re sending you a list of [articles posted by your company/industry articles/industry reports/ebooks] that we’ve curated, especially for those who subscribe to our newsletter.
[A list of the resources with short descriptions and CTAs like “Read more”/”Read the article”/” Download the ebook”/” Check the report”, etc.].
[Don’t forget to use visuals!]
Happy reading!
Best,
[your name & company’s name]
Here’s a dose of [weekly/bi-weekly/monthly/quarterly] news from [company].
We’re going to launch/We’ve just launched a new [product/feature/service] this [week/month/quarter] and we wanted you, our valued newsletter subscriber, to be one of the first to hear this exciting announcement.
[A description of an item(s) that the message refers to.]
If you are interested in purchasing any of these [product/feature/service], just click the button below.
We’ve prepared a special offer that is only available for the recipients of this message.
nebo:
[CTA]
Best,
[your name & company’s name]
Zjistěte více o šablonách e-mailových newsletterů
Thanks for joining [name of company].
We built [product/service] to [story behind it, explanation what pain points your offering solves].
We are really curious why you signed up for [product/service].
Your feedback will really help us improve our offering, as we always aim to deliver exactly what our customers expect.
Let me know by replying to this email and sharing your thoughts about [company].
Over the next few weeks you can expect a few more emails from us. All these messages will help you get the most out of [product/service].
We’ll also share our tips and tricks on how we use [product/service].
Thanks!
[name and company]
I’m [name], the founder of [company name], and I’d like to personally thank you for [signing up to our service/buying our product/subscribing to our…].
We established [company name] to [mission/values of company/pain points that a product/service solves].
I’d love to hear what you think of [product/service]. Is there anything we should work on or improve? Let us know!
I’m always happy to help and read our customers’ suggestions.
[name and company]
I really appreciate you joining us at [company], and I know you’ll love finding out how easy it is to deliver personalized support to every customer.
We started [company] to help [small] businesses [of all size] grow, and I hope that we can achieve that for you.
If you wouldn’t mind, I’d appreciate it if you answered one quick question: why did you [sign up for a service/ buy a product/subscribed]?
I’m asking because knowing what made you sign up helps us make sure that we’re delivering what our users expect.
Reply to this email and let me know what you think.
By the way, over the next couple of weeks, we’ll be sharing some tips from [industry], checking in with you and showing you how some of our other customers use [company/product/service] to grow their businesses.
Thanks, [name of the CEO], [company name]
Zjistěte více o šablonách e-mailů pro nástup klientů
We are constantly striving to improve, and we’d love to hear from you about the following [company] products:
Rate your [purchased product no. 1]
[a scale from 1 to 5]
Rate your [purchased product no. 2]
[a scale from 1 to 5]
Your feedback helps us improve and reach more great customers like you.
Always yours,
[company] team
Thanks for your time on [date], it was great working with you, and I’m glad we could complete your project.
When we complete projects with outstanding customers, we like to finish up by asking for their opinions and suggestions about how we, [company], can improve.
If you have a few minutes, we’d love to get feedback on your experience.
Follow this link to access the feedback form [link to a feedback form].
In the meantime, please reach out if you have any questions.
Best wishes,
[name & company]
Now that you’ve had a chance to try [product/service], we’d love to know what you think about it.
Follow this link to record some video feedback [link], or simply write a review.
Tell us about the features you enjoyed, how you use [product/service], and anything else that comes to mind!
We appreciate your help.
As always, feel free to reach out if you have any questions.
Best,
[name & company]
Další informace o šablonách e-mailových žádostí o zpětnou vazbu
My name is [name], and I work at [company].
We work with businesses like yours [company] to [overcome pain points/deliver benefits].
Are you the right person to discuss solutions to such issues? If not, could you connect me with the right person at your company to talk about this?
I’d love to get in touch with you or your colleague over the phone, as I really value human-to-human contact.
If that would be possible, click this link to schedule a call [link] — choose a time and date that suits you the most!
Cheers,
[name & company]
It’s [name] from [company]. As I mentioned in my previous email, we help [company type] to [overcome pain points/deliver benefits].
I’m curious about how you handle [an issue that your product or service helps with] at [company].
We’re experts at [your expertise], and I’d love to show you what we have been working on recently.
Are you available for a short call this week? Click the link below to schedule your demo — choose a time and date that suits you the most!
[CTA]
Best,
[name & company]
Hello [contact name],
Are you still looking for a hand with [pain point]?
If you haven’t found answers to your questions, hit the button below to schedule a call. I can walk you through the solutions and show you exactly how we can help.
[CTA]
Regards,
[name & company]
Další informace o šablonách e-mailových pozvánek na volání
Šablony obchodních e-mailů – Následný follow-up po hovoru
Thank you very much for finding the time to talk with me about [the matter of your conversation]. I really appreciate it!
I just wanted to sum up our call and double-check if we both agree on the next steps:
Next step 1
Next step 2
Next step 3
…
As we discussed, I’ll [send you a new offer/prepare a special offer for you/present a new product or service, etc.], and then we can proceed with fulfilling the terms of our agreement.
Let me know if that works for you.
If you need anything else, I will be happy to help!
Best,
[name & company]
It was very nice to talk to you.
I really enjoyed our conversation and learning more about [topic covered]. Thank you for your advice and your views on the field of [your industry].
As I told you, I can support you in [the prospect’s target]. That’s why I would like to meet with you to talk about [clear purpose].
I’m usually free on [days of the week and hours when you’re free]. Would one of those slots be suitable for you? I can adjust my schedule to yours if that’s convenient for you.
I hope we can talk soon.
Yours sincerely,
[name & company]
Many thanks for finding the time to talk with me [today/yesterday/last Friday] and sharing more information about [company].
I’ve been thinking about the difficulties your company has with [business challenges], and I think [your company] could help you solve this problem by [solutions].
To date, many companies like yours are using our [product/service] and are very satisfied with it.
Check out my [portfolio/brochure/website of your company] and feel free to contact me if you have any questions about our [product/service].
Could we talk on the phone sometime this week to continue our conversation?
Best,
[name & company]
Zjistěte více o šablonách e-mailů pro následné hovory
Thank you for being with us! We’re thrilled to offer you a special discount on our [products]. Please use the code below at the checkout to activate your X% discount:
[code]
The discount offer is valid until [date].
Have a great day,
[name of the company/employee]
We’re so happy to have you on board! As a thank you, we’ve got a special X% discount for you! Just use this code at the checkout and that’s it:
[code]
The offer is valid until [date]. Hope you’ll enjoy it!
Best,
[name of the employee/company]
We’ve got good news for you: a special discount code for our [products/services]! Please find it below:
[code]
The code is valid until [date]. You can use it at the checkout!
Hope you enjoy it,
[employee name, company]
Zjistěte více o šablonách e-mailových nabídek se slevou
Řádky předmětů pro různé šablony obchodních e-mailů
Pokud chcete, aby vaše obchodní e-maily přinesly očekávané výsledky, musíte dodržovat určitá pravidla. Nebudeme ani zmiňovat zřejmé věci, jako je umístění CTA na konec e-mailu, segmentace seznamu odběratelů, měření a analýza každé kampaně nebo co největší personalizace každé zprávy. To všechno už přece víte, ne? Pojďme si povědět o některých méně populárních, ale přesto důležitých aspektech e-mailového marketingu, na které musíte dbát, pokud chcete vést co nejlepší e-mailové marketingové kampaně.
Secure Socket Layer (SSL) je šifrovací technologie, která umožňuje komunikovat s e-mailovým serverem pomocí zvýšeného zabezpečení. K šifrování všech dat v e-mailu používá dva samostatné “klíče”: veřejný klíč a soukromý klíč, ke kterým má přístup pouze příjemce. To znamená, že v nepravděpodobném případě zachycení e-mailu jej zachycující strana bez soukromého klíče nepřečte.
Při konfiguraci desktopových klientů, jako je Outlook, Thunderbird nebo mobilní zařízení, se snažte používat naše zabezpečené porty a servery.
Poskytovatelé e-mailových služeb mají k dispozici antispamové filtry, které zabraňují přijímání nevyžádaných zpráv do našich schránek.
To je pro nás všechny velmi pozitivní (je hrozné dostávat každý den SPAM, že?), ale je to také výzva, kterou musí překonat všichni, kdo se zabývají e-mailovým marketingem.
Pokud nebudete dostatečně opatrní, vaše newslettery pravděpodobně skončí ve složkách SPAM. A pokud se tak stane, pak pokaždé, když odešleme e-mail z našeho serveru, půjde přímo do složky SPAM daného uživatele.
Poskytovatelé e-mailových služeb při zařazování e-mailu do složky SPAM zohledňují různé faktory. Jedním z nich je identifikace slov, která jsou běžně spojována se spamovými zprávami.
Pokud chcete, aby váš e-mail hladce přistál ve schránkách vašich zákazníků, vyhněte se slovům jako: zdarma, dárek, nejlepší cena, speciální akce, sleva, výprodej, klikněte zde, vydělat peníze, koupit, nejlepší cena, nejnižší cena, pouze pro, volání zdarma, investice, o 50 % méně, proč platit více, odstranit dluh, nyní, udělejte to hned, začněte dnes, po omezenou dobu, viděno v televizi a zhubněte atd.
To zajistí, že když zaměstnanci opustí vaši organizaci, nebudou mít přístup k vašim účtům ani k obchodním operacím. Přeposílání zajišťuje, že pokud někdo odpoví na firemní e-mail odeslaný pomocí účtu bývalého zaměstnance, může současný zaměstnanec dokončit nebo delegovat probíhající komunikaci.
Pokud svým kontaktům posíláte hromadné e-maily, ať už jde o reklamu, oznámení nebo zpravodaje, neodesílejte je z webového nebo desktopového klienta. Proč? Protože taková akce vážně ohrožuje pověst vaší domény. Všechny vaše e-maily mohou být dlouhodobě zařazeny do kategorie nevyžádané pošty, nebo dokonce způsobit uzavření vaší poštovní služby.
Chcete-li bezpečně odesílat hromadné e-maily, musíte se řídit určitými pravidly a postupy. Obvykle se to provádí prostřednictvím specializovaných poskytovatelů, kteří vám pomohou dodržovat antispamové předpisy.
Ve většině případů fungují mnohem lépe ty nejjednodušší e-maily než e-maily plné obrázků, různých barev nebo složitých vzorů…
Méně je více: váš e-mail musí být jednoduchý. Čím méně připomíná typické newslettery (ty, které jsou rozvrženy do různých sloupců, plné velkých obrázků nebo s nadpisy), tím lépe.
Jsme zvyklí spojovat SPAM s “přehlednými” informačními bulletiny. Proto je zajímavé, že obyčejný e-mail, který vypadá jako “normální” zpráva, jakou by nám poslal kamarád, obvykle přináší lepší výsledky.
Pravidlo zní: Drž se jednoduchosti, hlupáku (KISS).
Ready to put our business email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Základními a nejužitečnějšími ukazateli pro měření úspěšnosti e-mailové kampaně jsou míra doručení, míra otevření, míra prokliku a procento odmítnutí. Tyto statistiky vám poskytnou všechny spolehlivé marketingové agentury nebo nástroje pro e-mailový marketing.Míra doručení je poměr e-mailů, které se neodrazily, k počtu odeslaných e-mailů.Míra otevření je poměr odběratelů, kteří otevřeli vaše e-maily, k počtu doručených e-mailů.Míra prokliku je poměr lidí, kteří klikli na odkazy, k počtu doručených e-mailů.Míra odmítnutí (bounce rate) je poměr e-mailových adres v seznamu adresátů, které nedostaly vaši zprávu, protože je jejich poštovní servery nebo klienti vrátili, k celkovému počtu e-mailových adres v seznamu.
Míra doručení 95 % nebo více Míra otevření 30 % Míra prokliku přes 10 %Méně než 2 % pro míru opuštění (bounce rate)Tyto míry a referenční hodnoty se však v jednotlivých odvětvích liší. Nejdůležitějšími prvky, které tyto výsledky ovlivňují, jsou kvalita dat kampaně a hodnota obsahu.
Obsah by měl být krátký, srozumitelný a prezentovaný po malých částech. Příjemci stráví několik vteřin pročítáním e-mailů a vybírají si obecná klíčová slova a témata. Pokud si všimnou něčeho relevantního, zpomalí a přečtou si vaši zprávu pozorněji. Začněte psaním e-mailu a upravujte jej tak dlouho, dokud vám nezůstanou jen klíčové informace.
Zdá se, že je rozumné používat e-maily založené na kódu HTML, zejména v případě produktů B2C, protože tento druh e-mailu poskytuje více možností vizuální prezentace produktu. Nicméně 62 % obchodníků uvádí, že svým odběratelům posílá hybridní e-maily ve formátu HTML a prostého textu (zdroj).
Jedná se o individuální aspekt každého podniku. Pokud prodáváte masový produkt B2C, který je dostupný pro mnoho typů zákazníků (například mobilní telefon, šátek nebo úsporný automobil), vaše databáze bude obrovská a bude se skládat ze stovek tisíc kontaktů. Pokud však nabízíte vysoce specifický software pro správu zásilek B2B, bude vaše databáze zřejmě menší. Nejdůležitější je zde segmentace vaší databáze.
Děkujeme vám za šablony e-mailových objednávek
Šablony e-mailů s poděkováním za objednávku posilují vztahy se zákazníky a zvyšují loajalitu. Objevte efektivní šablony a tipy.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team