Key takeaways
Pros
- Skvělé možnosti správy e-mailů
- Funkce pro snadnější práci
- Dobré rozhraní s dobrou navigací
- Snadná e-mailová integrace
Cons
- Občas vypadá zastarale
- U vyšších tarifů se může prodražit
Instalace a implementace aplikace LiveAgent pro správu e-mailů
Co je potřeba k zahájení práce se službou LiveAgent? Je to poměrně jednoduché, stačilo se zaregistrovat a vytvořit si bezplatný zkušební účet. Měl jsem možnost vybrat si mezi 7denní nebo 30denní zkušební verzí. Sedmidenní bezplatná zkušební verze je k dispozici pro uživatele s libovolnou e-mailovou adresou, zatímco 30denní bezplatná zkušební verze je k dispozici pouze pro ty, kteří se zaregistrují s firemní e-mailovou adresou. Jednoduše jsem zadal požadované kontaktní údaje a během chvíle jsem měl přístup k novému účtu.
Přivítal mě průvodce nastavením, který je nejen přehledný, ale také velmi užitečný pro začátek používání prakticky všech funkcí služby LiveAgent. Mohl jsem si nastavit všechny komunikační kanály včetně e-mailu a mnoho dalšího. Pokud chcete LiveAgent používat především jako software pro správu e-mailů, je nejlepší začít s připojením e-mailových účtů.
Aplikace LiveAgent nabízí možnost přidávat příchozí a odchozí e-mailové účty, což mi dává spoustu možností, pokud jde o správu e-mailů. Mohl jsem si také vybrat, zda chci pro svůj účet používat výchozí e-mailovou adresu vytvořenou aplikací LiveAgent. Mezi nejoblíbenější e-mailové integrace patří Gmail a Outlook, ale můžete si přidat jakýkoli typ e-mailového účtu prostřednictvím IMAP/POP3.
Jakmile integrujete své e-mailové účty nebo se rozhodnete zachovat výchozí účet, můžete začít pracovat. Proces integrace je při výběru účtů Google nebo Microsoft velmi snadný. Integrace IMAP/POP3 funguje trochu jinak, ale přesto je stále dostatečně snadné ji dokončit, protože je velmi podobná propojení e-mailového účtu s e-mailovým klientem. V závislosti na zvoleném tarifu LiveAgent můžete integrovat stanovený počet e-mailových účtů.
Funkce správy e-mailů LiveAgent
Možnosti softwaru pro správu e-mailů LiveAgent se do značné míry opírají o systém ticketingu, který nabízí množství funkcí zaměřených na zlepšení organizace a efektivity. E-maily, nebo v tomto případě tikety, nabízejí standardní e-mailové funkce, jako jsou odpovědi, přeposílání a odesílání příloh téměř libovolného druhu, ale je toho ještě více, na co se můžete podívat. Tikety mohu rozdělovat a rozdělovat mezi různé agenty, stejně jako je slučovat v případě, že obdržím podobný požadavek ze dvou zdrojů.
LiveAgent také nabízí skvělé možnosti filtrování tiketů, které vám pomohou roztřídit doručenou poštu. Pomocí tagů můžete lístky označovat podle různých podmínek, které si sami určíte, nebo v lístcích zanechávat poznámky a sdílet tak důležité informace s ostatními uživateli doručené pošty. Všiml jsem si také, že LiveAgent může pomoci s rychlejšími odpověďmi díky předdefinovaným odpovědím a zprávám (makrům). Kromě toho lze uživatele schránky rozdělit do různých oddělení a určit, která oddělení budou zodpovědná za konkrétní typy e-mailových zpráv. V neposlední řadě nabízí LiveAgent jednoduché, ale účinné funkce CRM a také funkce kontaktů pro jednotlivé osoby a firmy.
LiveAgent nabízí spoustu dalších funkcí týkajících se jak správy vstupenek a e-mailů, tak i dalších komunikačních kanálů. Určitě se podívejte na webové stránky a zjistěte více o jeho funkcích a možnostech správy e-mailů. Kromě toho LiveAgent podporuje také velké množství nativních a externích integrací, které mohou ještě více rozšířit vaše funkce, kdykoli to budete potřebovat.
Software pro správu e-mailů LiveAgent v akci
Podívejme se, jak si LiveAgent vede ve standardním scénáři použití. Odeslal jsem si několik příkladů e-mailů, abych vyzkoušel, jak systém ticketingu funguje a zda je dostatečně rychlý a pohotový. S potěšením mohu říci, že reaguje velmi rychle a jeho používání je poměrně snadné. Jakmile jsem si vybral schránku s tikety, mohl jsem si prohlédnout seznam tiketů seřazených ve výchozím nastavení podle jejich důležitosti, což znamená, že čím je tiket starší, tím důležitější je na něj odpovědět. Je také jasné, že pořadí tiketů lze v případě potřeby také přepínat.
LiveAgent má chytrou funkci, která umožňuje zjistit stav nevyřešených tiketů podle barevného označení na levé straně tiketu. V závislosti na barvě jsem kromě dalších možností stavu dokázal rozlišit e-maily, které byly právě doručeny, nebo ty, které již někdo otevřel. Můžete také zobrazit základní kontaktní informace, značky, data, kdy e-maily nebo jiné tikety dorazily, a další informace. Je to docela dobře promyšlené, ale pohled na plnou doručenou poštu zůstává stejně odstrašující jako v běžné schránce. Ve složce Doručená pošta lze provádět i některé akce a hromadné akce, například upravovat filtry, provádět přenosy, mazat zprávy a další.
Jakmile otevřu jakýkoli tiket, rozhraní zůstává velmi funkční a nabízí spoustu možností a funkcí pro postup různými způsoby. V pravé části zobrazení tiketu mám přístup ke kontaktním údajům, poznámkám k tiketu, integracím a dalším funkcím. Střed obrazovky nabízí zobrazení zprávy a také bohatý prostor pro odpověď. V této části mohu také přistupovat k dalším funkcím a používat také zprávy s koncovkami nebo předdefinované odpovědi.
Jakmile stisknu možnost odpovědět, LiveAgent automaticky vyplní pozdrav a pozdrav a dokonce vyplní i jméno osoby, které odpovídám. To je docela užitečná funkce, zejména když denně vyřizujete desítky e-mailů. Systém dokonce přidá odkaz, který adresáta přesměruje na zákaznický portál, kde vám může poskytnout zpětnou vazbu nebo si prohlédnout historii svých tiketů. LiveAgent podporuje standardní typy příloh a můžete také kopírovat a vkládat obrázky přímo do zprávy.
Celkově je práce se službou LiveAgent příjemným zážitkem, který vám při správě e-mailů ušetří spoustu problémů. Odpovídání je bezproblémové a všechny další funkce vám dávají lepší přehled o tom, s kým máte tu čest, a také vám poskytují spoustu možností, jak zvýšit efektivitu při každodenní práci. I když systém ticketingu není nutně standardem, pokud jde o správu e-mailů, považuji ho za velmi užitečný pro identifikaci naléhavých problémů a stanovení priorit e-mailů, které nebyly otevřeny nebo na které nebylo odpovězeno.
Ceny softwaru pro správu e-mailů LiveAgent
Protože LiveAgent nabízí kromě správy e-mailů mnohem více funkcí, můžete zvážit zakoupení plánu, který vám poskytne více možností. Všechny plány LiveAgent, včetně bezplatného, nabízejí funkce správy e-mailů, ale pokud si zvýšíte úroveň, můžete získat přístup k dalším funkcím správy e-mailů a tiketů. Podívejme se, co jednotlivé plány nabízejí.
Free (Bezplatný plán)
Bezplatný plán vás nic nestojí a můžete si ho ponechat, jak dlouho chcete, ale má určitá omezení. Získáte 7denní historii tiketů, 1 příchozí e-mailový účet, 1 odchozí e-mailový účet a 3 oddělení. Získáte však mimo jiné také přístup k 1 tlačítku živého chatu, 1 vlastnímu filtru, zákaznickému portálu, znalostní databázi a nastavení v bílých rukavičkách.
Small
Plán Small, neboli Malý plán, stojí 9 dolarů měsíčně na agenta ročně nebo 12 dolarů měsíčně na agenta s měsíční fakturací. Získáte přístup k 1 příchozímu e-mailovému účtu, 3 odchozím e-mailovým účtům, 10 oddělením, 1 tlačítku živého chatu, průzkumům spokojenosti s chatem, 1 klíči API + integraci, znalostní bázi, zákaznickému servisu, nastavení v bílých rukavičkách a také k mnohem více funkcím ticketingu, které přidávají do správy e-mailů spoustu skvělých funkcí.
Medium
Plán Medium, neboli Střední plán, stojí 29 dolarů měsíčně na agenta ročně nebo 35 dolarů měsíčně na agenta s měsíční fakturací. Získáte v něm přístup ke všemu z plánu Small a navíc 10 příchozích e-mailových účtů, 10 odchozích e-mailových účtů, podporu call centra, 20 oddělení, IVR, produktové školení, vlastní hosting domén, 20 pravidel pro události, 10 časových pravidel, 5 úrovní SLA a mnoho dalších skvělých funkcí.
Large
Plán Large, neboli Velký plán, stojí 49 dolarů měsíčně na agenta ročně nebo 59 dolarů měsíčně na agenta s měsíční fakturací. Získáte vše z předchozích dvou plánů a také 40 příchozích e-mailových účtů, 40 odchozích e-mailových účtů, 3 účty WhatsApp, 50 oddělení, Multi-knowledge base, senior account manager, 2 znalostní báze, 100 pravidel událostí, časové přehledy, 10 úrovní SLA, protokol auditu a spoustu dalších funkcí.
Velké podniky
Cena plánu Enterprise je 69 USD měsíčně na agenta ročně nebo 85 USD měsíčně na agenta s měsíční fakturací. Nabízí všechny funkce ze všech předchozích plánů, ale přidává mnoho dalších služeb pro klienty, kteří je vyžadují. Získáte vyhrazeného manažera klíčových zákazníků, prioritní podporu, asistovanou integraci aplikace WhatsApp, vlastní nastavení fakturace, správu plánovaných vydání, volání a zprávy o přezkumu služeb, až 40 vlastních rolí, víceúrovňovou znalostní databázi, integraci asistovaných kanálů.
Závěr
LiveAgent vám může velmi dobře posloužit jako software pro správu e-mailů a poskytuje všechny důležité funkce, které od takového řešení můžete vyžadovat. Kromě toho je ideální pro mnoho dalších případů použití a můžete jej velmi využít, pokud kromě e-mailu potřebujete i jiné komunikační prostředky. Ať tak či onak, LiveAgent je skvělým řešením pro správu e-mailů a neuděláte s ním chybu, ať už si nakonec vyberete jakýkoli plán.
Frequently Asked Questions
Jak mohu v aplikaci LiveAgent nastavit automatické odpovědi?
Chcete-li nastavit automatické odpovídání, musíte v aplikaci LiveAgent vytvořit nové pravidlo. Nejprve přejděte do nabídky Konfigurace > Automatizace a vyberte možnost Pravidla času nebo Pravidla událostí. Klikněte na tlačítko Vytvořit a nastavte správné podmínky pro automatické reakce. Vyberte akci “Odeslat zprávu” a zvolte, která šablona e-mailu bude automaticky odeslána. Nezapomeňte pravidlo uložit. Pokud máte problémy s nastavením automatických odpovědí, podívejte se na tento článek znalostní báze o automatizaci e-mailů.
Jak vytvořím e-mailové šablony v aplikaci LiveAgent?
Přejděte do části Konfigurace a vyberte možnost E-mail. Můžete si vybrat mezi šablonami pro agenty a šablonami pro zákazníky. Šablony pro agenty jsou určeny pouze pro interní zasílání zpráv, zatímco šablony pro zákazníky lze zasílat na e-mailové adresy mimo účet LiveAgent. LiveAgent nabízí různé typy předpřipravených šablon, které zde můžete snadno upravit.