Key takeaways
Pros
- Náhled psaní v reálném čase
- Cenově dostupné řešení
- Přizpůsobitelné tlačítko živého chatu
- Rychlá odezva
Cons
- Pro začínající uživatele může být nastavení náročné
Začínáme se službou LiveAgent
Registrace do zkušební verze služby LiveAgent je neuvěřitelně snadná. Jakmile vyplníte registrační formulář a potvrdíte svůj e-mail, můžete začít. Můžete prozkoumat stránku Začínáme, ale já jsem se pustil do nastavení živého chatu hned.
Na Hlavním panelu klikněte na Chaty na panelu na levé straně. Tam klikněte na Tlačítka chatu a můžete začít nastavovat řešení živého chatu.
LiveAgent vám umožňuje mnoho možností, pokud jde o konfiguraci a přizpůsobení živého chatu. Po stisknutí velkého oranžového tlačítka Vytvořit můžete nastavit prakticky vše tak, aby tlačítko živého chatu vypadalo v souladu s vašimi stránkami a chatování bylo příjemné jak pro návštěvníky, tak pro agenty.
Můžete zvlášť nastavit tlačítko online a offline chatu, přizpůsobit si okno chatu a dokonce použít kontaktní formulář, který mohou klienti vyplnit v případě, že nejste online.
Příjemně mě překvapilo, jak moc si tlačítko můžete nastavit a přizpůsobit. Přizpůsobit lze vše od umístění tlačítka na webové stránce až po jeho animaci (já jsem samozřejmě zvolil odskočení), takže budete stoprocentně spokojeni nejen se vzhledem, ale i funkčností tlačítka.
Trochu jsem se pobavil zkoušením různých barevných kombinací a nastavováním uvítacích zpráv.
Poté, co jsem byl spokojen s tím, jak vše vypadá, jsem přešel na kartu Integrace. Zde mi LiveAgent vygeneroval kód, který jsem vložil do části před na mých webových stránkách, a vše bylo připraveno.
Funkce a uživatelské rozhraní LiveAgent
LiveAgent běží v prohlížeči, takže nezáleží na tom, jaký operační systém používáte. Webová aplikace LiveAgent je kompatibilní s prohlížeči Chrome, Edge, Safari, Firefox a Opera.
Software LiveAgent pro live chat ponechává jen málo možností přizpůsobení. Hned v úvodním nastavení máte k dispozici spoustu možností konfigurace.
Opravdu praktické mi přišlo, že v jednom z prvních kroků nastavení tlačítka chatu můžete napsat automatickou uvítací zprávu. Podle mého názoru se díky této funkci zdá být automatizace přístupnější hned od začátku. LiveAgent odvádí úžasnou práci a umožňuje svým uživatelům řešit pokročilejší funkce, které by jinak mohli přehlédnout nebo “nechat na později”.
Další užitečnou funkcí jsou přednastavené zprávy. Při chatu s návštěvníkem webu vám LiveAgent nabízí široký výběr přednastavených zpráv a dokonce vám umožňuje napsat vlastní. Vyhledávací panel také umožňuje agentům procházet konzervované odpovědi v případě, že jste jich nastavili více a není čas na procházení.
Samozřejmě musíme mluvit o živém náhledu psaní. Tato funkce se nemusí zdát tak důležitá, ale jakmile ji začnete používat, už se nikdy neohlédnete zpět. Ačkoli je užitečná pro agenty, síla náhledu psaní spočívá v zážitku klienta. Když agent vidí, na co se chce návštěvník zeptat, ještě než stiskne tlačítko odeslat, může zdánlivě bleskově odpovědět.
Mezi další významné funkce patří přidávání poznámek do chatu, takže si agent může zapsat další podrobnosti a později se k nim vrátit. Tyto poznámky může také přidat k informacím o návštěvníkovi, které jsou k dispozici na levé straně obrazovky během celé chatovací relace a později mohou být uloženy v systému CRM společnosti LiveAgent.
V neposlední řadě mě příjemně překvapil průzkum spokojenosti, který software LiveAgent nabízí automaticky po ukončení chatu. Pro návštěvníky je to úžasná možnost, protože se k němu nemusí později vracet, dostávat e-maily nebo se přihlašovat jen proto, aby mohli poslat zpětnou vazbu. Stačí, když si vyberou úroveň spokojenosti, a během několika vteřin jsou hotovi.
Hned poté si agent může prohlédnout své hodnocení.
Výkonnost a uživatelská zkušenost live chatu LiveAgent
Live chat od služby LiveAgent je rychlý, citlivý a neuvěřitelně snadno použitelný jak pro agenty, tak pro návštěvníky webových stránek. Vše je přehledně a pohodlně uspořádáno, takže jej můžete používat, i když nejste zrovna technicky zdatní.
Když zahájíte konverzaci, software LiveAgent automaticky vytvoří ticket. Agent obdrží upozornění, které ho přesměruje přímo do nového chatu. Tam vidí všechny základní informace o návštěvníkovi, včetně jeho IP adresy, prohlížeče a toho, zda je přihlášen. Připojování souborů také funguje bez problémů na straně agentů i návštěvníků.
Uživatelské rozhraní je velmi přehledné a snadno se v něm orientuje, takže by agenti neměli mít problémy se zpracováním více chatů najednou. Pro zvýšení produktivity a efektivity umožňuje toto řešení živého chatu přenést chat na jiné agenty přímo z okna chatu.
Jediné, co by mohlo ještě více zlepšit uživatelský zážitek, je přidání rychlého průvodce na začátku, takže i když někdo není s takovým softwarem obeznámen, může hned najít vše, co potřebuje. Dobrou náhradou je však portál podpory LiveAgent, kde najdete návody, průvodce a rady pro řešení problémů v případě, že narazíte na nějaké problémy.
Ceník
Bezplatný plán
Některé funkce aplikace LiveAgent můžete používat zdarma. Tato cenová úroveň zahrnuje funkce, jako je 7denní historie tiketů, 1 tlačítko živého chatu, základní reportování a několik dalších.
Small (Malý plán)
Tento balíček za 9 USD za agenta/měsíc obsahuje rozšířené verze všech funkcí, které najdete v bezplatné verzi. Mezi rozšířené funkce patří neomezená historie tiketů, zákaznický servis, integrace pomocí rozhraní API, reportování a další.
Medium (Střední plán)
Tento cenový balíček stojí 29 dolarů za agenta/měsíc a můžete v něm využívat všechny funkce z předchozích balíčků a navíc i výkonnější doplňky. Mezi funkce, které můžete využívat, patří neomezený počet tlačítek chatu, proaktivní pozvánky na chat, pokročilá správa zpětné vazby, monitorování návštěvníků v reálném čase a dokonce integrace se sociálními sítěmi.
Large (Velký plán)
Jedná se o nejrozsáhlejší úroveň služby LiveAgent, která stojí 49 USD za agenta/měsíc. Kromě všech funkcí z nižších úrovní můžete provozovat call centrum vybavené funkcemi, jako je IVR, videohovory, neomezené nahrávání hovorů, směrování hovorů, přepojování a mnoho dalšího.
Závěr
Kdybych měl označit práci se softwarem LiveAgent pro živý chat, musel bych říct, že byla prostě příjemná. Z pohledu implementátora, ale i návštěvníka webu není moc co vytknout.
Ačkoli by se mohlo hodit několik krátkých interaktivních návodů, jako technicky nepříliš zdatný člověk jsem neměl žádné problémy s tím, abych vše zprovoznil. Nastavení je velmi jednoduché, možnosti přizpůsobení se zdají být neomezené a celková funkčnost tlačítka chatu je podle mých zkušeností vynikající.
Live chat od služby LiveAgent vyniká náhledem psaní v reálném čase. Vidím v něm mnoho výhod pro malé i velké týmy zákaznických služeb. Schopnost “číst myšlenky zákazníka” může být neocenitelná, pokud jde o poskytování rychlé a personalizované podpory.
Abych shrnul celou zkušenost, rád bych použil widget chatu LiveAgent jako řešení pro okamžité zasílání zpráv pro své vlastní webové stránky. Podle toho, jaký cenový plán si vyberete, se zdá, že je to skvělá volba pro týmy s velkým objemem zpráv i pro malé firmy, které chtějí jen zůstat v kontaktu.
Frequently Asked Questions
Tlačítko živého chatu na mém webu se zobrazuje offline, i když jsem přihlášen
Existuje mnoho důvodů, proč k tomu může dojít. Nejdříve můžete zkusit obnovit své webové stránky. Pokud to nepomůže, můžete zkontrolovat, která Oddělení mohou používat tlačítko živého chatu, a upravit nastavení. Můžete se také podívat, zda je kód správný. Pokud jste aplikaci přeinstalovali, může se ID nového tlačítka lišit od starého, což může způsobovat tento problém.
Moji agenti zákaznické podpory nemají čas odpovídat na všechny příchozí chaty.
Software LiveAgent pro live chat umožňuje nastavit směrování tiketů, aby agenti nebyli zahlceni příliš mnoha chaty a vaše kontaktní centrum si udrželo vysokou produktivitu. Chcete-li toto nastavení provést, přejděte do nabídky Konfigurace > Chat > Nastavení. Zde můžete dokonce nastavit dobu oddechu, kterou mohou vaši agenti potřebovat mezi odpovídáním na zprávy.