Key takeaways
Pros
- Flexibilní vytváření IVR
- Snadná implementace
- Spolehlivé a přizpůsobitelné řešení
Cons
- Pro některé uživatele nemusí být snadné se v nabídkách orientovat
- Ceny se mohou s objemem prodražit
Přestože Twilio je rozsáhlé komunikační řešení, které nemusí být preferováno uživateli s ohledem na jednoduchost, funkce IVR funguje neuvěřitelně dobře. Snadno se vytváří a implementuje a funguje bez problémů. Pokud vám nevadí naučit se orientovat v bohaté sadě funkcí, bude vám služba IVR od společnosti Twilio dobře sloužit na každém kroku.
Začínáme s funkcí Twilio IVR
Interaktivní hlasová odezva je jen jednou z mnoha funkcí dostupných v aplikacích Twilio. Je přístupná z možností ovládacího panelu, který se nachází v části Studio. Studio je součástí služby Twilio, která umožňuje vytvářet různé pracovní postupy, nejen IVR. Hned po spuštění se vám zobrazí několik možností, které vám nabízejí buď začít zcela od nuly, nebo si můžete vybrat konkrétní nástroj pro tvorbu pracovních postupů. V mém případě jsem se rozhodl pro předvolbu IVR. Skvělé je, že společnost Twilio má pro každou ze sestav workflow také praktický návod.
Ačkoli je průvodce užitečný, pracovní postup ve Studiu je sám o sobě poměrně jednoduchý. Každá úroveň IVR je vizualizována a vy můžete plánovat a mapovat akce stejně jako návrhář uživatelského rozhraní při tvorbě webových stránek. Stačí si jen vybrat, jakou akci každá z jednotlivých úrovní provede. To provedete tak, že kliknete na některý z prvků pracovního postupu a vyberete akci. První úrovně mají dvě možnosti – vyslovení zprávy nebo přehrání zprávy.
Vyslovení zprávy se týká hlasu umělé inteligence, který zákazníkovi přečte vaši zprávu, zatímco přehrání zprávy umožňuje nahrát vlastní hlasovou nahrávku. Poslední úrovně zahrnují možnosti přesměrování hovoru na konkrétní číslo a další. Přesouváním konektorů můžete interaktivně mapovat a plánovat a vytvořit tak pracovní postup podle svých představ. Po dokončení vytvoření pracovního postupu jej můžete připojit k libovolnému číslu Twilio a kdykoli jej změnit.
Vytváření pracovních postupů pomocí aplikace Twilio Studio je sice snadné, ale pokud s tímto řešením teprve začínáte, může být obtížné tuto možnost najít. Vzhledem k tomu, že Twilio má velké množství funkcí, musel jsem hledat, kde najít možnost vytvořit IVR. Na internetu je však k dispozici nepřeberné množství průvodců a výukových videí, takže začít nebylo vůbec obtížné.
Jak se IVR chová?
Uživatelská zkušenost se v tomto přehledu zaměřuje na pohled zákazníků a jejich zkušenosti s používáním interaktivní hlasové odezvy. Jednoduše řečeno, funkce IVR společnosti Twilio funguje skvěle a není si na co stěžovat. Při testování IVR jsem nezaznamenal žádné chyby a spojení fungovalo bez problémů.
Systém neměl problémy ani s porozuměním hlasovým příkazům a totéž platí pro příkazy tlačítky. Přednastavený robotický hlas není zdaleka dokonalý, ale svou práci odvádí velmi dobře. Doporučuji však všem, aby používali vlastní nahrávky, aby se všem budoucím volajícím zdálo, že se jedná o trochu přirozenější zážitek.
Ceník
Ceny služby Twilio Voice závisí na zemi, ve které chcete volat a přijímat hovory, takže změny cen mohou být minimální nebo výrazné. Bez ohledu na to, odkud podnikáte, je cena služby Twilio Voice placená, což znamená, že platíte pouze za to, co utratíte. Neexistují žádné předplacené plány, pouze ceny za minutu příchozích nebo odchozích hovorů.
Ceny začínají na 0,0270 USD za minutu pro odchozí hovory a 0,0100 USD za minutu pro příchozí hovory. Služba Twilio může být drahá i levná v závislosti na počtu minut volání. Za funkci IVR však nemusíte platit nic navíc, protože je nedílnou součástí hlasového řešení.
Závěr
Pokud hledáte spolehlivé řešení pro IVR, se společností Twilio neuděláte chybu. Twilio zvládá vše dobře a bez větších problémů nebo chyb, které by vás zastavily během pracovního dne. Funkce IVR funguje bez jakýchkoli problémů. Protože však Twilio není jen software IVR, musíte se rozhodnout, zda chcete do tohoto vysoce profesionálního softwaru investovat čas a peníze. Někdy vás může překvapit strmou křivkou učení různých funkcí.
Frequently Asked Questions
Můj tok IVR není funkční
Překontrolujte, zda ve vašem toku IVR nejsou chyby v návrhu. Ujistěte se, že jste nevytvořili nemožný tok IVR, překontrolujte, zda v něm nejsou slepé uličky, a ověřte, zda jste použili správné widgety a prvky. Pokud ve svém toku IVR nenajdete žádné chyby, ujistěte se, že je zveřejněn a aktivní na vašem čísle.
Mám potíže s návrhem toku IVR
Podívejte se na některé online články, které vysvětlují osvědčené postupy pro vytváření IVR, nebo použijte přednastavený tok, který najdete v nástroji pro vytváření IVR ve službě Twilio Studio. Pamatujte, že jednoduché IVR bude méně frustrující, takže nepřidávejte další úrovně, pokud je nezbytně nepotřebujete pro správné směrování hovorů.