Key takeaways
Pros
- Dobré funkce reportování
- Široká škála integrací
- Snadná implementace
- Chatbot pro doporučování článků
Cons
- Vysoké, konkurenceschopné ceny
- Trvá nějakou dobu, než se naučíte všechny funkce správně
- Nevýrazný, neatraktivní uživatelský design
Začínáme s funkcí chatbota Zendesk
Abych mohl začít používat chatboty společnosti Zendesk, zamířil jsem na jejich webové stránky a kliknul na tlačítko “Zkušební verze zdarma“. Tím jsem mohl zahájit proces registrace. Celkem mi vše trvalo asi 20 minut. Bylo to delší ve srovnání s registrací u jiných řešení, z nichž některá trvala jen pár minut. Přesto mi to přišlo v pořádku. Za zmínku stojí, že jsem musel čekat asi 18 minut, než mi přišel potvrzovací e-mail. Právě kvůli tomu byl proces registrace tak dlouhý. Když si vytváříte účet, abyste mohli využít zkušební verzi, jste vyzváni k zadání následujících údajů:
- pracovní e-mail
- jméno
- příjmení
- telefonní číslo
- název společnosti
- počet zaměstnanců
- požadovaný případ použití
- jazyk
- heslo
Obecně jsem se během procesu registrace nesetkal s žádnými problémy, kromě okamžiků, kdy jsem si myslel, že mi potvrzovací e-mail nedorazí. Řekl bych, že proces je pro nováčky rozhodně snadný, takže by pro vás neměl být příliš obtížný.
Hned po registraci jsem se dozvěděl o způsobech, jak zlepšit zážitek z procesu. Odpovědí na 4 jednoduché otázky od Zendesk jsem mohl provést několik pozitivních změn v mé zkušební verzi, které by mi ji zpříjemnily.
Otázky byly následující:
- Nastavovali jste někdy řešení zákaznické podpory?
- Kdy plánujete uvedení na trh?
- Kolik pracovníků bude Zendesk používat?
- Jak vás mohou zákazníci kontaktovat?
Zjistil jsem, že je užitečné, že se mě Zendesk ptá na tyto otázky, aby mi pomohl využít zkušební verzi co nejlépe.
Funkce a implementace chatbota Zendesk
Poté, co jsem prošel procesem registrace, jsem se konečně mohl ponořit do funkcí Zendesku a do všeho, co s implementací souvisí.
Především musím přiznat, že nejsem největším fanouškem vizuálního designu Zendesku. Je dost nevýrazný a neatraktivní. Chvíli trvá, než se člověk naučí, kde jsou všechny funkce, a to i přes malé, krátké návody v podobě vyskakovacích oken a videí. Díky tomu, že je vše téměř stejně barevné, se jednotlivé možnosti mísí dohromady, což vytváří pocit zahlcení a ztracení.
Co se týče dostupných funkcí, několik z nich mě pozitivně překvapilo. Zaprvé můžete nastavit bot pro odpovědi s doporučením článků pro vaše zákazníky, což považuji za úžasné. Za druhé je možné integrovat Zendesk s pěknou řádkou nástrojů, které mnoho lidí používá každý den, jako je Slack nebo Shopify.
Co se týče implementace chatbota, nenašel jsem nic, na co bych si mohl stěžovat. Podle pokynů, které mi poskytl Zendesk, jsem se v celém procesu orientoval poměrně snadno a bez většího úsilí.
Výkon a užitečnost
Chatboti od služby Zendesk využívají umělou inteligenci a strojové učení k automatickému vyřizování dotazů zákazníků. Dokážou odpovídat na širokou škálu otázek a umožňují tak lidským agentům soustředit se na složitější úkoly. Vzhledem k tomu, že chatbot je trénován na více příkladech otázek a odpovědí, může se podle mého názoru jeho výkon časem zlepšit.
Celkově mohu říci, že jako uživatel chatbota Zendesk mám s tímto nástrojem spíše pozitivní než negativní zkušenosti, pokud se podíváme na jeho výkon a užitečnost. Považuji ho za užitečný a efektivní pro vyřizování dotazů zákazníků a také za snadno použitelný.
Chatbot sice může mít občas problémy s pochopením složitějších nebo jedinečných dotazů, ale obecně funguje dobře. Celkově vidím chatbota jako cenný doplněk týmů zákaznické podpory. Také si myslím, že může pomoci společnostem zvýšit jejich efektivitu a poskytovat lepší služby zákazníkům, pokud mají na používání tohoto nástroje rozpočet.
Ceník botů Zendesk
Především Zendesk nenabízí žádné bezplatné plány, což je trochu škoda. Na druhou stranu vás ale možná potěší, že pro všechny typy plánů kromě nejdražšího je k dispozici 14denní zkušební verze zdarma. Podrobnější informace o jednotlivých cenových plánech naleznete níže.
Suite Team (49 USD/agent/měsíc)
Suite Team je nejlevnější plán nabízený společností Zendesk. Najdete v něm funkce, jako je e-mailová, hlasová a SMS podpora, zasílání zpráv přes webové, mobilní a sociální platformy a také jednotné centrum nápovědy. Můžete si také nastavit až 50 automatických odpovědí poháněných umělou inteligencí.
Suite Growth (79 USD/agent/měsíc)
Dále je tu plán Suite Growth za dalších 30 dolarů, tedy 79 dolarů za agenta měsíčně. S tímto zvýšením ceny přicházejí další funkce. K dispozici je například až 100 automatizovaných odpovědí poháněných umělou inteligencí a několik center nápovědy pro vytváření samoobslužných článků pro vaše zákazníky.
Suite Professional (99 USD/agent/měsíc)
Společnost Zendesk nabízí také plán Suite Professional za 99 dolarů měsíčně na uživatele. V porovnání s plány Suite Growth a Suite Team je mezi tímto plánem a plánem Suite Growth větší rozdíl v rozsahu funkcí.
Suite Enterprise (150 USD/agent/měsíc)
Suite Enterprise je plán předplatného určený pro podniky. Některé z funkcí, které jsou v něm k dispozici, jsou robustní rozhraní API, živé přehledy činnosti agentů, živé sdílení dat, přizpůsobitelná značka a další.
Ještě výkonnější plán (215 USD/agent/měsíc)
V neposlední řadě můžete za více než 200 dolarů na uživatele každý měsíc využívat ještě více funkcí než s jakýmkoli jiným tarifem. Pokud vás předchozí plány nezaujaly, tento by vás mohl zaujmout.
Závěr
Celkově je pro mě používání softwaru Zendesk chatbot pozitivní zkušeností. Chatbot dokázal vyřídit velké množství dotazů, čímž mi uvolnil ruce, abych se mohl věnovat složitějším úkolům. Schopnosti strojového učení chatbota mu také umožnily v průběhu času zlepšovat svůj výkon, což vedlo k lepší zkušenosti. Co se mi na něm ale nelíbí, je vysoká cena, která může mnohé, zejména malé podniky, odradit. Celkově bylo zajímavé chatbota vyzkoušet a zrecenzovat. Může se vám líbit, pokud nemáte příliš malý rozpočet a jste ochotni věnovat nějaký čas na naučení všech funkcí.