Key takeaways
Pros
- Velmi rychlá implementace
- Hladká integrace s tvůrci webových stránek
- Skvělé funkce konfigurace a plánování
- Hvězdný výkon
Cons
- Někteří uživatelé mohou být mírně zahlceni možnostmi
Začínáme s funkcí chatbota Tidio
Tidio je oblíbený, rozsáhlý software pro zákaznickou podporu se sadou nástrojů, která se zaměřuje na ticketing, sociální sítě a živý chat. Živý chat je poháněn chatbotem, který může podnikům pomoci ulevit jejich týmům a poskytnout základní podporu a odpovědi všem online návštěvníkům. Podíváme se na funkci chatbota společnosti Tidio a zjistíme, jak si vede ve scénáři každodenní komunikace se zákazníky.
Protože Tidio nabízí bezplatný plán, je snadné začít. Stačí si zaregistrovat bezplatný účet. Jednou z nejdůležitějších věcí, kterou můžete během registrace udělat, je možnost vybrat si službu hostingu webových stránek. Pokud byly vaše stránky vytvořeny pomocí tvůrců webových stránek, jako je Wix nebo Shopify, můžete chat s chatbotem přímo implementovat na své stránky téměř bez námahy. Můžete se podívat na seznam integrací Tidio a zjistit, zda vámi použitý tvůrce webových stránek má přímou integraci.
Pokud dokončíte registraci pomocí této služby, budete okamžitě přesměrováni na příslušnou integrační stránku na webových stránkách služby. Zde můžete krátkým kliknutím přidat na své stránky živý chat Tidio s chatbotem. Systém bude nejprve potřebovat odpovědi na několik otázek, například kolik máte agentů zákaznického servisu, jaký je zamýšlený cíl a účel vašeho webu, kolik máte zákazníků atd. Pokud znáte odpovědi na tyto otázky, je to poměrně jednoduché a snadné.
Pokud vaše webové stránky běží na jiné platformě, proces zůstává velmi jednoduchý, ale k integraci chatbota budete potřebovat přístup ke kódu webových stránek. Nastavení je v podstatě stejné jako v případě registrace tvůrce webových stránek, jen musíte při registraci odpovědět na tyto otázky přímo na webu Tidio. Nejvýznamnější změnou je, že musíte zkopírovat a vložit automaticky vygenerovaný kód živého chatu do kódu svých webových stránek. Ujistěte se, že máte přístup ke kódu svých webových stránek, nebo požádejte správce webu, aby to udělal za vás.
Funkce a implementace chatbota Tidio
Tidio má k dispozici několik chatbotů a každý z nich slouží k jinému účelu. Můžete je použít ke zvýšení prodeje, propagaci speciálních nabídek nebo pomoci zákazníkům s jejich dotazy. Myslím, že výběr je dobrý, není příliš široký, aby vás zmátl, ale v rámci každé kategorie máte více možností. Když si vyberete, čeká vás ještě nějaká práce, protože chatbota je třeba nakonfigurovat. To znamená, že musíte provést určité plánování a vyplnit nejpravděpodobnější dotazy zákazníků, se kterými se chatbot na vašich webových stránkách setká.
I když jste pečliví, tato část procesu může být časově náročná. Můžete poskytnout otázky a odpovědi pouze na nejběžnější témata, nebo můžete jít opravdu do hloubky, pokud chcete z bota udělat pořádného všeználka. Ať tak či onak, tato část procesu implementace je poměrně dobře navržená a snadno proveditelná. Pokud jste někdy vytvářeli chatbota nebo IVR, pravděpodobně vás nepřekvapí, jak tento proces funguje. Tidio má k dispozici nástroj pro tvorbu chatbotů s vizuálním znázorněním všech možných konverzací, které může zpracovat, a k podrobnostem každé z nich se dostanete jednoduchým kliknutím.
Kromě angličtiny si můžete pro svého chatbota vybrat z nabídky nejpoužívanějších jazyků a prohlédnout si některá běžná témata, která vám usnadní proces. Kromě toho můžete na samém začátku procesu zvolit také spouštěč konverzace. Můžete nastavit, aby se chat spustil, jakmile návštěvník vstoupí na vaše webové stránky, když zahájí konverzaci, nebo vybrat jinou možnost ze seznamu. Možností je nepřeberné množství, takže máte možnost jít do hloubky a udělat chatbota co nejcitlivějšího a nejchytřejšího.
Do chování chatbota můžete také implementovat různé podmínky, například prohlížeč, operační systém, zemi, den, jazyk a několik dalších. Pomocí těchto podmínek můžete určit chování bota při splnění podmínek. To může být nesmírně užitečné například v případě, že provozujete vícejazyčné webové stránky nebo když má váš obchod lidskou zákaznickou podporu k dispozici pouze v určité dny a v určité pracovní době.
Výkon a užitečnost
Chatbota Tidio jsem otestoval v mé konfiguraci na testovací webové stránce, kterou jsem vytvořil pomocí Wixu, a výsledky byly docela dobré. Jak již bylo zmíněno, chatboti Tidio jsou tak dobří, kolik úsilí věnujete jejich konfiguraci. Proto můžete snadno vytvořit nepoužitelného chatbota, stejně jako neuvěřitelně užitečného. Dobře naplánovaná trasa konverzace s chatbotem může být nesmírně přínosná a může vám ušetřit spoustu času. S ohledem na výše uvedené může být proces vytváření chatbota Tidio zdlouhavý. Dostupné předvolby však celé plánování usnadňují.
Během testování jsem chatbota osobně testoval a doplňoval jsem slepá místa, jak jsem je našel, a pravidelně jsem chatovací widget aktualizoval. S výkonem chatbota Tidio jsem neměl žádné problémy. Nicméně i chytře naplánovaný chatbot má svá omezení, takže je důležité zajistit, aby byl k dispozici lidský agent, který bude odpovídat na složitější dotazy zákazníků. Tidio se nejen snadno používalo, ale také snadno integrovalo, což z něj dělá skvělé řešení, zejména když uvážíme, že bylo od začátku zdarma.
Ceník chatbota Tidio
Chatbot Tidio nabízí čtyři cenové plány a v každém z nich jsou k dispozici chatboti. Pokud uvažujete o pořízení služby Tidio hlavně kvůli chatbotovi, jediné rozhodnutí, které musíte učinit, je, zda chcete využívat i další funkce Tidio. Pojďme se podívat, co každý z plánů nabízí.
Free/Bezplatný plán
Bezplatný plán je k dispozici pro všechny. Zahrnuje živý chat s limitem 50 konverzací měsíčně, chatboty s limitem 100 konverzací měsíčně, e-mailovou podporu, desktopové a mobilní aplikace, integrace s aplikacemi třetích stran, informace o návštěvnících a JavaScript API.
Communicator/Komunikátor
Tento plán stojí 15,66 USD na uživatele měsíčně. Zahrnuje neomezený počet konverzací na chatu, až 5 operátorů, e-mail, podporu na chatu 24/5, správu oprávnění, živé psaní, analytiku, oddělení, seznam živých návštěvníků, statistiky zobrazených stránek a všechny funkce z bezplatného plánu.
Chatbots
Plán Chatbots stojí 31,74 dolaru měsíčně a poskytuje konverzace chatbotů se 40 000 uživateli měsíčně, všechny funkce z plánu Free, vizuální editor chatbotů, integraci Zapier a další.
Tidio+
Jedná se o nejpropracovanější a nejdražší plán, který společnost Tidio nabízí. Stojí 235,16 dolarů měsíčně a obsahuje neomezený počet konverzací na chatu, vlastní počet operátorů, vlastní počet zapojení chatbota, plnou podporu a všechny funkce z předchozích plánů. Navíc zahrnuje služby, jako je vyhrazený manažer pro úspěch zákazníků a další.
Závěr
Tidio je téměř dokonalý. Pokud chcete skvělý software pro chatboty, nemůžete s ním udělat chybu. Tidio není zdlouhavé. Snadno se implementuje, spravuje a používá, zejména pokud využijete některou z bezproblémových integrací s tvůrci webových stránek. Pokud jde o Tidio, je těžké vymyslet nějaké zápory. Zvlášť když se jedná o bezplatného chatbota, který je díky krátké registraci k dispozici komukoli.
Frequently Asked Questions
Widget chatu se na mých webových stránkách nezobrazuje.
Tento problém může mít několik příčin. Nejčastějším problémem je ukládání do mezipaměti webového prohlížeče. Zkuste spustit webové stránky s widgetem chatu Tidio v okně inkognito. Pokud se zobrazí, je problém způsoben daty uloženými v mezipaměti, která prohlížeče používají k rychlejšímu načítání již navštívených webových stránek a která se v oknech inkognito nenacházejí. Měli byste vymazat mezipaměť prohlížeče a obnovit webové stránky v normálním okně. Poté by se měl widget chatu zobrazit. Mezi další příčiny může patřit chyba nebo překlep v kódu widgetu chatu. K tomu může dojít náhodou. Zkopírujte a znovu vložte widget chatu Tidio do kódu své webové stránky a zkontrolujte, zda to pomůže.
Co dělat, když nepřijímám žádné zprávy z chatu?
Tento problém může být způsoben více příčinami. Nejprve zkontrolujte, jak máte nastavenou pracovní dobu, nebo zda je na vašich webových stránkách aktivní chat. Zprávy mimo pracovní dobu nemusí zobrazovat správné upozornění a zobrazí se až v určitém období. A konečně, pokud máte problémy s tím, že se chatboty nezobrazují ve widgetu chatu Tidio, problém je pravděpodobně způsoben ukládáním do mezipaměti prohlížeče. Můžete jej vyřešit tak, že vymažete mezipaměť prohlížeče nebo nejprve otevřete webovou stránku s chatem Tidio v okně inkognito.
Chci otestovat své roboty a automatizaci, jako kdybych byl uživatel komunikující s widgetem chatu.
Přejděte do sekce chatbotů v aplikaci Tidio a klikněte na tři tečky u některého ze svých chatbotů. Zobrazí se možnost chatbota vyzkoušet. Klikněte na ni a otevře se nové okno chatu. Další možností je vytvořit ukázkový web a integrovat do něj chatbota Tidio. Jakmile web zveřejníte, můžete na něj vstoupit a začít chatovat s vlastním chatbotem, abyste zjistili, jak si vede. Nastavení můžete otevřít v jiném okně, upravovat, přidávat odpovědi nebo otázky a průběžně řešit problémy.
Chci přenést chaty z chatbota na operátora.
Chatbota můžete nastavit tak, aby jednoduchým kliknutím na tlačítko předal chat operátorovi. Přejděte do sekce Rozhodnutí a povolte možnost spuštění akce po ukončení činnosti bota. U každého rozhodnutí lze povolit možnost Přenést na operátora.