Key takeaways
Pros
- Rozsáhlá dokumentace, která vám pomůže začít
- Užitečné integrace
- Atraktivní integrace
Cons
- Matoucí ceny
- Tikety podpory a kontakt s člověkem dostupné pouze u placených tarifů
- Nejasné popisy, někdy příliš "technické"
Začínáme s funkcí chatbota Dialogflow
Dialogflow je virtuální agent poskytovaný společností Google, který zpracovává souběžné konverzace se zákazníky. Lidské řeči rozumí jeho modul pro porozumění přirozenému jazyku. Uživatelé služby Dialogflow mohou využívat funkce, jako je vizuální sestavení toku, implementace všech kanálů, pokročilá umělá inteligence a komplexní správa.
Zjistil jsem, že pro zahájení práce s chatbotem Dialogflow si můžete vybrat jeden ze dvou možných způsobů. Prvním způsobem je projít rozsáhlým registračním procesem, který zahrnuje zadání mnoha údajů, jako např:
- země bydliště
- popis vaší organizace nebo jejích potřeb
- požadovaný typ účtu
- název podniku
- platební údaje
- fakturační adresa
Musíte také souhlasit s řadou různých zásad a dohod. Tento proces si můžete prohlédnout níže.
Budu upřímný – tento způsob je pracnější. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl pro méně časově náročnou metodu. Po zvolení jednoduššího způsobu registrace byl celý proces doslova otázkou několika vteřin. Stačilo přejít na jejich webové stránky, přijmout podmínky služby a pak už jsem se mohl pustit do té nejzajímavější části – používání chatbota.
Co se týče samotného procesu registrace, nenarazil jsem na žádné potíže. Vše bylo poměrně jednoduché. Stačilo se jen zaregistrovat pomocí účtu Google (ujistěte se, že nějaký máte) a bylo hotovo. Pokud vás zajímá, zda je tento proces snadný i pro začátečníky, řekl bych, že rozhodně ano, alespoň druhý způsob, který jsem zvolil.
Funkce a implementace chatbota Dialogflow
Chcete-li vytvořit své první chatboty, musíte nejprve vytvořit alespoň jednoho agenta, který bude mít přístup k testovací konzoli. Mezi údaje, které je třeba zadat, patří:
- jméno agenta
- výchozí jazyk
- výchozí časové pásmo
- název projektu google
- typ agenta
Obecně lze říci, že vizuální design konzole je opravdu příjemný na pohled. Rád jsem se v ní pohyboval a se vším se seznámil. Myslím, že dostupné funkce jsou docela užitečné a rozmanité, což je pro chatbota důležité. Na výběr je široká škála různých funkcí, jako např:
- kontexty (pro zapamatování parametrů)
- události nastavené na neverbální signály
- tréninkové fráze
- báze znalostí
- historie chatu
Popisy jednotlivých funkcí mi na začátku přišly poněkud matoucí. Působily na mě velmi “technickým” dojmem, na který jsem si musel chvíli zvykat. Na druhou stranu mě docela potěšila dostupnost rozsáhlé dokumentace v podobě zdrojů podpory a sekcí nejčastějších otázek. Jsou snadno dostupné, pokud budete někdy potřebovat pomoc. Pokud byste však chtěli otevřít ticket podpory, je tato možnost dostupná pouze pro ty, kteří si předplatili placený plán podpory a placený plán chatbota.
Výkon a užitečnost
Pokud se podíváme na celkový výkon a užitečnost chatbota Dialogflow, řekl bych, že splňuje požadavky jak nováčků, tak osob s mírnými zkušenostmi s používáním chatbotů. Tento nástroj má základní funkce, které mají ostatní chatboti, a obsahuje také širokou škálu dalších funkcí, které mohou hledat náročnější uživatelé. Osobně jsem chatbota testoval v mobilní aplikaci a webové aplikaci a byl schopen reagovat na různé uživatelské vstupy.
Ceník chatbota Dialogflow
Cena chatbota Dialogflow od společnosti Google je založena na počtu požadavků na službu, přičemž bezplatná úroveň zahrnuje až 100 000 požadavků měsíčně a pro vyšší využití jsou k dispozici různé placené plány. Kromě toho mohou být účtovány příplatky za určité funkce, jako je podpora prostřednictvím telefonních hovorů nebo SMS nebo využívání zdrojů Google Cloud. Doporučujeme zkontrolovat webové stránky služby Google Cloud, kde najdete nejaktuálnější informace o cenách.
CX Agent (2021-09)
Cena chatbota Dialogflow od společnosti Google je založena na počtu reDialogflow nabízí textové požadavky za 0,007 USD za požadavek. Nabízí také zvukový vstup/výstup za příplatek 0,06 USD za minutu. Požadavky na design-time a další požadavky na relace jsou nabízeny bez poplatku, což vám dává flexibilitu, aniž by to navyšovalo váš rozpočet.
CX Agent (2020-09)
Za text si Dialogflow účtuje 20 dolarů za každých 100 chatových relací. Za zvukový vstup/výstup si účtuje 45 dolarů za každých 100 hlasových relací. Nabízejí také žádosti o časový návrh a další požadavky na relace bez poplatků, takže se můžete soustředit na používání služby bez dalších nákladů.
Závěr
Celkově je chatbot Dialogflow poměrně spolehlivé řešení. Lidé, kteří hledají nástroje umožňující vyvíjet interakce mezi člověkem a počítačem, by jej rozhodně měli vyzkoušet. Navíc nabízí bezplatnou zkušební verzi, takže si jej můžete vyzkoušet bez jakýchkoli investic a závazků. Stojí za zmínku, že chatbot se pro vás může ukázat jako mírně příliš technický, pokud nejste příliš technicky zdatní. Pokud hledáte přístupnější řešení, možná by stálo za to vyzkoušet jiné nástroje, například LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Jak dlouho trvá relace Dialogflow?
Relace Dialogflow jsou konverzace mezi uživatelem a agentem. Pro sledování konverzací a zachování kontextu je každé relaci přiřazeno jedinečné ID relace. Pokaždé, když uživatel zahájí konverzaci s agentem, vytvoří se nová relace s novým ID relace. V systému Dialogflow trvají relace 15 minut, poté jejich platnost vyprší a pro další konverzaci je přiřazeno nové ID relace. Váš agent však může být nakonfigurován tak, aby měl kratší nebo delší časový limit relace.
Může Dialogflow pracovat offline?
Ne. Vzhledem ke své cloudové povaze vyžaduje Dialogflow ke své práci připojení k internetu. Data a modely pro agenta jsou uloženy na serverech společnosti Google a lze k nim přistupovat pouze online. Protože se Dialogflow musí připojit k serverům společnosti Google, aby měl přístup k modelům a datům, nemůže pracovat offline. Také potřebuje připojení k internetu, aby mohl zpracovat požadavek uživatele a odpovídajícím způsobem na něj reagovat.