Co je to míra konverze?
Jedná se o vyjádřené procento uživatelů, kteří navštívili vaše stránky a splnili předem stanovený cíl. V podstatě se jedná o metriku, která slouží k měření základního počtu skutečných uživatelů, určení publika a poměru akce a návštěvnosti na daném webu.
Tato metrika je pro marketéry zásadní, zejména když testují nové marketingové taktiky nebo kampaně před jejich spuštěním. Je zásadní pro zlepšení zákaznické zkušenosti.
Jak lze spočítat míru konverze
Výpočet průměrného konverzního poměru je poměrně jednoduchý, pokud si můžete stanovit cíl konverze. Sledování konverzí lze provádět prostřednictvím aplikací třetích stran, jako jsou Google Ads nebo Google Analytics, které přesně zobrazují počet konverzí na dané stránce.
Typy konverzního poměru
Existuje mnoho různých typů konverzních poměrů a všechny závisí na typu konverze, kterou chcete dosáhnout, na úrovni kampaně a na úrovni klíčových slov.
Nejčastějšími typy konverzí jsou mikrokonverze, konverze vstupní stránky a míra udržení.
Pak se můžete podívat na svůj produkt B2B nebo B2C z jiného úhlu, maximalizovat zobrazení stránky produktu a optimalizovat vlastnosti produktu.
Důležitost míry konverze
Míra konverze je nejdůležitějším aspektem vašeho marketingového úsilí. Jsou největším cílem téměř všech reklamních kampaní bez ohledu na jejich typ. Navíc jsou hlavním motorem rušivé reklamy, která je stále oblíbenější obchodní taktikou.
Díky nim nemusíte platit další náklady na reklamu a můžete vše udržet v rámci rozpočtu. Jejich pochopení vám umožní vytvořit plán činnosti, který povede k ziskovým reklamním kampaním.
Konverzní poměry jsou také klíčovým ukazatelem při správě klientů a uživatelů. Když víte, co se vašim klientům líbí a co ne, můžete zlepšit jejich zkušenosti, ale hlavně můžete snížit případné negativní zkušenosti.
Jaký je dobrý online konverzní poměr?
Existuje mnoho ukazatelů konverzního poměru, z nichž každý ukazuje jiné výsledky. Průměrné míry konverze se liší v jednotlivých odvětvích. Například v oblasti elektronického obchodu bývají o něco vyšší než například u poskytovatelů SaaS.
Jaký je dobrý konverzní poměr podle odvětví?
To záleží na oboru. Níže uvádíme pět odvětví a konverzní poměry, které jsou považovány za dobré*:
- Odborné služby – 12,3 %
- Právní služby – 4,3 %
- Automobilový průmysl – 2,5 %
- Služby B2B – 7,0 %
- Finanční služby – 4,7 %
*Údaje převzaty z organických konverzních poměrů
Jaký je dobrý online konverzní poměr v jednotlivých zemích?
Abychom přesně znázornili míru konverze podle zemí, vzali jsme si za příklad odvětví e-commerce. Pět nejlepších výsledků dosáhlo:
- Německo – 2,22%
- USA – 1,96%
- Velká Británie – 1,88%
- Dánsko – 1,80%
- Nizozemsko – 1,78%
*Údaje převzaty z konverzních kurzů podle zemí
Jaký je dobrý online konverzní poměr podle zařízení?
Při definování míry konverze podle zařízení budeme brát v úvahu tři zařízení: stolní počítač, mobilní telefon a tablet:
- Počítač – 3,90%
- Mobil – 1,80%
- Tablet – 3,49%
Údaje byly převzaty z průměrného konverzního poměru webových stránek ve 2. čtvrtletí 2019.
Jak zvýšit konverzní míru
Optimalizace konverzního poměru není jednoduchý proces. Marketingová oddělení potřebují čas na výzkum. Digitální marketing je náročný obor a mnoho věcí se odehrává za zavřenými dveřmi. Dobrým příkladem je marketing přímé odezvy, který se zaměřuje přímo na potenciální zákazníky za účelem konverze.
Ke zvýšení míry konverze potřebujete několik klíčových prvků, jako jsou:
- marketingové materiály
- marketingová strategie
- marketingová taktika
Míra konverze závisí na tom, zda se vám podaří přilákat potenciální zákazníky a přeměnit je na platící zákazníky. Kromě toho mohou marketingové týmy podpořit více zákazníků využitím referencí zákazníků a další zpětné vazby od uživatelů.
Ať už je marketingová taktika jakákoli, vždy je třeba, aby její součástí byl psaný obsah. To znamená, že byste měli mít hodně obsahu na blogu, příspěvků na blogu, oborových blogů a spoustu článků. Mít sérii článků je vždy užitečné, abyste čtenáře zaujali. Poskytuje také údaje pro vaše marketingové týmy, a pomáhá jim tak vypočítat míru konverze.
Jak může návštěvník zvýšit míru konverze?
Jednoduše řečeno, čím více návštěvníků navštíví vaše webové stránky, tím více potenciálních zákazníků získáte. Čím více potenciálních zákazníků vygenerujete, tím více údajů o každém zákazníkovi, který navštíví vaše webové stránky, shromáždíte.
Díky tomu bude váš tým schopen optimalizovat interní i externí operace generováním dalších potenciálních zákazníků a výpočtem přesných konverzních poměrů. Proto budete moci proměnit více návštěvníků v zákazníky a zvýšit konverze.
Enhance your customer experience
Improve your customer service with LiveAgent's multi-channel help desk software..
Frequently Asked Questions
Co je to míra konverze?
Jedná se o metriku používanou v různých oblastech, od marketingu po rozvoj podnikání. Pomáhá určit, jak úspěšná je vaše online reklama.
Jak lze spočítat míru konverze?
Abyste zjistili míru konverze, musíte shromáždit data prostřednictvím digitálních platforem a zpracovat je pomocí nástrojů, jako jsou Google Ads a Google Analytics.
Jaké typy konverzních poměrů existují?
Nejvýznamnějšími typy ukazatelů míry konverze jsou míra konverze nových návštěvníků, výstupní stránky, hodnota na návštěvu, náklady na konverzi a míra návratnosti návštěvníků.
Jak důležitý je konverzní poměr?
Konverzní poměr je zásadním ukazatelem v každém moderním podnikání, bez ohledu na obor. Hrají důležitou roli v marketingu a rozvoji podnikání..
Jaký je dobrý online konverzní poměr?
Konverzní poměr, který můžete považovat za optimální, závisí na odvětví a samotné webové stránce. Obecně se za dobrou online konverzní míru považuje něco mezi dvěma a pěti procenty..
Jak zvýšit konverzní poměr?
Nejlepším způsobem, jak zvýšit míru konverze a rozšířit tak svou zákaznickou základnu, je připravit vhodné materiály, strategie a taktiky.
Jak může návštěvník zvýšit konverzní poměr?
Návštěvník může zvýšit míru konverze leadů pouhou návštěvou vašich webových stránek. Jakmile tak učiní, poskytne dostatečné množství údajů, které lze zpracovat a analyzovat. Čím více údajů poskytnou, tím lépe pro vaši firmu..
Pokud jste se právě dozvěděli o tom, jak se vypočítává míra konverze, možná vás bude zajímat, jak tuto míru dále optimalizovat. Přečtěte si článek o optimalizaci míry konverze, kde se dozvíte, jak zlepšit své strategie a dosáhnout lepších výsledků.
Dalším důležitým tématem, které by vás mohlo zajímat, je zapojení zákazníků. Tento článek vám ukáže, jak zvýšit angažovanost zákazníků a proč je to klíčové pro úspěch vašeho podnikání.
Marketingový audit kontrolní seznam
Zlepšete své marketingové aktivity s naším komplexním kontrolním seznamem marketingového auditu! Naučte se analyzovat trh, určit cílový trh, provést SWOT analýzu, a vytvořit efektivní marketingovou strategii. Ideální návod pro firmy, které chtějí pochopit své slabiny a posílit své silné stránky. Navštivte naši stránku a získejte přehledné kroky k úspěchu.
Co je to míra odchodů? A jak ji snížit?
Odliv zákazníků, známý také jako úbytek zákazníků, je procento zákazníků, které společnost ztratila v určitém časovém rámci.
Kontrolní seznam pro zákaznický servis audit
Vyplňte tento kontrolní seznam pro audit zákaznického servisu a získejte jasný přehled o současném stavu vašeho zákaznického servisu, abyste mohli podniknout potřebné kroky k jeho zlepšení.
Zvyšte míru konverze pomocí LiveAgent
Zlepšete míru konverze úpravou aspektů strategie zákaznické podpory, například zavedením chatu a poskytováním podpory v reálném čase.