Kontrolní seznam WordPress SEO nabízí kroky pro optimalizaci, včetně nastavení hostingu, použití SEO pluginů, řízení odkazů a sledování výsledků pomocí Google nástrojů. Pomáhá zvýšit organickou návštěvnost blogu.
Chcete získat vyšší pozici na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP)? Pokud ano, pak musíte provést průzkum klíčových slov.
Jedním z nejdůležitějších aspektů optimalizace pro vyhledávače (SEO) je zajištění optimalizace obsahu pro vyhledávače. V tomto článku se dozvíte vše, co potřebujete vědět o SEO pro WordPress, a najdete zde kontrolní seznam pro správnou optimalizaci vašich webových stránek.
Proč potřebujete tento kontrolní seznam SEO?
Pokud chcete získat vyšší pozice v SERPS, musí být váš obsah přizpůsoben pro SEO. Musíte vzít v úvahu mnoho různých faktorů a někdy se to může zdát zdrcující, zejména na začátku.
Tento kontrolní seznam vám pomůže postarat se o všechny prvky nezbytné pro správnou optimalizaci a zajistit, že jste na správné cestě. Krok za krokem vás provede optimalizací vašich webových stránek pro vyhledávače.
Ať už jste začátečník nebo odborník, tento kontrolní seznam vám pomůže, jakmile zjistíte, co je SEO a jak funguje. I základní kontrolní seznam SEO je lepší než žádný.
Nezáleží na tom, zda je váš web blogem, elektronickým obchodem nebo jiným typem obsahu. Tyto tipy by měly pomoci všem: marketérům, copywriterům, blogerům i webmasterům.
Pokud však teprve začínáte a chcete vědět, jak spustit web WordPress od nuly (bez SEO tipů), podívejte se na náš kontrolní seznam pro spuštění WordPressu zde. Možná vám na začátku pomůže lépe (ale k tomuto se vrátíte později).
Podívejme se, kterým prvkům byste měli při optimalizaci webu WordPress věnovat zvláštní pozornost.
Než budeme pokračovat, měli byste zkontrolovat, zda vaše hostingová služba splňuje požadavky WordPress SEO. WordPress má seznam doporučených poskytovatelů, takže pokud si chcete věci usnadnit, vyberte si jednoho z tohoto seznamu: Hostinger, Bluehost, Siteground, nebo HostGator.
Doufáme, že jste zvolili název domény, který je krátký, relevantní pro váš obor a neobsahuje žádné pravopisné chyby. I když se jedná o některé z nejběžnějších požadavků na výběr dobrého názvu domény, měli byste se také ujistit, že neobsahuje žádné symboly (např. podtržítka), protože prohledávače vyhledávačů s nimi mohou mít problémy.
Jako název domény nepoužívejte IP adresu. Chcete-li to zkontrolovat, vše, co musíte udělat, je přidat adresu webu do vyhledávacího pole Google a zjistit, co se stane: pokud neukáže žádný výsledek, pak je vše v pořádku, ale pokud vás přesměruje na web, který se zabývá internetovými protokoly, pak je něco špatně.
Pokud se rozhodnete vytvořit vícejazyčné webové stránky, pak každý příspěvek musí mít svou vlastní doménu překladu (TLD). To Googlu pomůže lépe porozumět struktuře vašeho webu a indexovat TLD odděleně, aby se vzájemně nepletly (mohou být dokonce odstraněny z výsledků vyhledávání, pokud je příliš mnoho problémů s duplicitním obsahem).
To je důvod, proč je nezbytné, abyste používali různé TLD, pokud má váš web více než jeden jazyk, a ujistěte se, že každý příspěvek obsahuje jeho cílová klíčová slova, metapopis, název stránky atd., aby je Google mohl adekvátně seřadit samostatně ve svém SERPs.
Hreflang je zde také zásadní (o tom později).
Abyste měli dobrý základ pro optimalizaci, musíte zkontrolovat, zda vaše téma odpovídá doporučeným postupům SEO WordPress. Astra, OceanWP a Divi patří mezi nejoblíbenější a nejrychleji se načítající témata WordPress, která sledují nejnovější trendy v oblasti webdesignu a SEO.
Kromě poskytování vynikající uživatelské zkušenosti nejlepší témata WordPress maximalizují vaše úsilí v oblasti SEO.
Pokud jde o WordPress SEO, jednou z nejdůležitějších věcí je dobrý plugin. Pro tento účel doporučujeme Yoast, protože vám poskytuje vše, co potřebujete pro optimalizované stránky, od jednoduchých možností, jako je nastavení názvů a meta popisů (které také umožňují optimalizaci meta klíčových slov), až po pokročilejší, jako jsou XML sitemapy a nástroje pro webmastery. ověření (které vám umožní komunikovat se společností Google, aby byly vaše stránky uvedeny).
Stačí jej nainstalovat, aktivovat a nastavit základní možnosti.
Nástroje Google Webmaster jsou ekvivalentem Google Search Console pro webové stránky. Pokud jej ještě nepoužíváte, musíte tak učinit, abyste mohli sledovat stav svého webu a jakékoli technické problémy, které by mohly poškodit jeho hodnocení (jako jsou chyby při procházení nebo malware).
Poskytuje také informace o hlavních referrerech, stavu indexace, chybách procházení a dalších technických aspektech. Všechny tyto věci jsou klíčové, pokud chcete mít kvalitní web se skvělým hodnocením, návštěvností z vyhledávačů a konverzním poměrem.
I když se nejedná o technický aspekt, odezva je pro uživatelskou zkušenost a SEO stále zásadní. Při řešení takto vysoce konkurenčních klíčových slov je nutné mít optimalizovaný obsah pro stolní i mobilní zařízení.
Nemůžete si dovolit ztratit mobilní uživatele, protože mají problém s přístupem na váš web ze svých telefonů. Je tedy velmi důležité mít stejné typy obsahu přizpůsobené pro každou čtečku obrazovky a Google to ve svých doporučeních také silně prosazuje.
Rychlost načítání vašeho webu je velmi důležitá, pokud jde o hodnocení na Googlu. Pokud se vaše stránky načítají příliš dlouho, lidé pravděpodobně odejdou dříve, než vůbec dostanou šanci vidět, co nabízíte.
Proto je pro úspěch vašeho webu klíčové sledování rychlosti stránky u každého vašeho příspěvku a zajištění dostatečně vysokého průměrného skóre.
Vzhledem k tomu, že primárním účelem ukládání do mezipaměti je zrychlit váš web, je celkem jasné, proč byste jej měli používat. Existují různé druhy pluginů, které tuto službu poskytují. Přesto doporučujeme WP Super Cache, protože se snadno konfiguruje a má malý dopad na výkon webu (takže si toho nevšimnou ani návštěvníci se starými počítači nebo pomalým připojením).
Po instalaci a aktivaci pluginu přejděte na stránku jeho možností (Nastavení -> WP Super Cache) a povolte ukládání do mezipaměti. Poté kliknutím na „vytvořit novou mezipaměť“ vymažte všechna předchozí data. Jakmile to uděláte, můžete pomocí našeho oblíbeného triku, kterým je anonymní režim Google Chrome, otestovat, jak rychle se váš web načítá.
SSL certifikáty se používají k šifrování dat zasílaných mezi vašimi návštěvníky a webem. I když je k úspěšné SEO kampani nepotřebujete, důrazně doporučujeme používat certifikáty SSL, protože jejich účelem je zlepšit zabezpečení a zvýšit důvěryhodnost vašeho webu v očích uživatelů. To vše povede k lepšímu umístění ve vyhledávání a nejlepší na tom je, že certifikáty SSL jsou zdarma.
Moje firma účet Google je bezplatná služba, která vám umožňuje spravovat všechny vaše firemní zápisy z jednoho místa. Jediné, co musíte udělat, je jít tam, vytvořit si účet a přidat potřebné informace pro každé z vašich míst, kategorií nebo jakékoli jiné důležité informace. Jakmile bude vše přidáno, ověřte to pomocí služby Google Map Maker (nástroj, který umožňuje přidávat informace o vaší poloze).
Proč je to důležité pro váš výkon SEO? Čím více relevantních informací vyhledávačům poskytnete, tím větší je šance, že se vaše webové stránky objeví v horní části SERP.
Nyní, když je vše dokončeno, je čas zkontrolovat, zda byly všechny informace přidány správně. Můžete to udělat tak, že pro každý firemní zápis provedete vyhledávání Google (například „pizza Palo Alto“). Pokud se všechny objeví na prvních stránkách výsledků, je vše v pořádku. Pokud ne, měli byste kontaktovat Google a požádat o pomoc.
Soubory Sitemap XML se používají k mapování obsahu vašich webových stránek, aby je vyhledávače mohly snadno procházet. Je to jednoduché a potřebujete k tomu pouze plugin XML Sitemap nebo oficiální Google. Druhá možnost je zdarma, ale vyžaduje určité technické znalosti o vytváření map stránek programově pomocí účtu Google.
Plugin je tedy nejjednodušší a nejrychlejší volbou, i když může postrádat některé další funkce, které by se mohly hodit. Po přidání jednoho můžete své soubory Sitemap odeslat online nebo zkontrolovat jejich stav.
Soubor robots.txt se používá k instruování vyhledávačů, zda mají procházet a indexovat konkrétní části vašeho webu či nikoli. Můžete jej také použít pro techničtější aspekty, jako je blokování přístupu od robotů, kteří nepotřebují vidět konkrétní stránku (jako sekce pro správu).
U tohoto souboru existuje několik pravidel, která byste měli mít na paměti, jako je pravidlo zakázat. Ten v podstatě říká robotům, aby neindexovali celý obsah vašeho webu, protože by mohl být příliš široký a mohl by vést k některým technickým problémům s procházením (jako jsou nekonečné smyčky).
Pokud chcete být v SERP na vyšší pozici a získat větší viditelnost, je velmi důležité mít hodně zpětných odkazů z vysoce autoritativních webů. Generování zpětných odkazů (známých také jako příchozí odkazy) z vysoce autorizovaných webových stránek může pomoci zvýšit konverze, protože tyto stránky mají obvykle vyšší hodnocení než vaše (což znamená, že jsou renomovanější).
Externí odkaz je také skvělý způsob, jak budovat pevnější vztahy se svými klienty a dalšími společnostmi. Naučit se, jak linkbuilding funguje, je tedy velmi důležité, pokud chcete mít v budoucnu úspěšné podnikání. Není to však tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, a při pokusu o jejich vytvoření se může pokazit mnoho věcí (např. penalizace od Googlu nebo vysílání špatných signálů o vašem webu).
Pokud chcete, aby vaše stránky byly hodnoceny, musíte se ujistit, že je Google dokáže správně indexovat. Potíže s procházením vašeho webu negativně ovlivní jeho výkon a může dokonce zabránit tomu, aby byl vůbec indexován (což je pro SEO špatné). Proto byste měli vždy zkontrolovat Nástroje pro webmastery Google, abyste zjistili, zda nejsou nějaké problémy s procházením vašich stránek, a pokud ano, pokuste se je co nejdříve vyřešit.
Kanonické prvky odkazů se používají k zabránění problémům s duplicitním obsahem, takže je třeba je implementovat na každou stránku vašeho webu. Také vám pomohou vyhnout se indexování stejného příspěvku dvakrát (což může vést k penalizaci).
Pro tento úkol budete potřebovat zkušeného vývojáře, protože programové nastavení kanonických URL není tak jednoduché, jak se může zdát. Celkově vzato se bez těchto technických SEO aspektů neobejdete, i když nejsou tak „vzrušující“ jako některé jiné. Jsou významné pro vaše hodnocení a měli byste je brát v úvahu od prvního dne, když pracujete na novém webu nebo předěláváte starší web. V budoucnu tak nedojde k žádnému překvapení, pokud náhle zaznamenáte pokles organické návštěvnosti.
Poznámky hreflang se používají k určení jazyka, na který cílíte, včetně země. To znamená, že zatímco návštěvníci webu z Austrálie uvidí konkrétní verzi vašeho webu, uživatel, který pochází z jiné země, bude přesměrován na jinou stránku, kde si o něm může přečíst například vše ve svém rodném jazyce.
Chcete-li to nastavit, musíte do záhlaví svého webu přidat řádek kódu (těsně pod úvodní značku) a určit, na které země cílíte. Více informací o něm najdete na stránce podpory Google.
Každý příspěvek na vašem webu musí odpovídat správné kategorii. Toto je jeden z těch aspektů, které má mnoho lidí tendenci zanedbávat a považovat je za „nepovinné“, ale nemohou se v tom mýlit, protože je Google používá jako vodítko při pokusu o hodnocení webových stránek. Proto je nutné pečlivě vybrat kategorie, do kterých každý příspěvek zapadá, a poté se u těchto klíčových slov co nejvíce optimalizovat.
Pokud máte například příspěvek na blogu o kávovarech, bylo by lepší umístit jej do kategorie s názvem „Kuchyňské spotřebiče“ místo „Spotřební zboží“. To Googlu pomůže lépe porozumět struktuře vašeho webu, což je velmi důležité, pokud chcete mít vyšší hodnocení v SERP.
Pokud chcete dlouhodobě zlepšovat své pozice ve vyhledávání a dosahovat lepších výsledků, musíte nastavit úžasnou strategii obsahového marketingu, která vám umožní pravidelně vytvářet kvalitní blogové příspěvky. To znamená přemýšlet o tématech předem, takže při pokusu o vymýšlení nového obsahu pro lidi, kteří se zajímají o vaši oblast, nebudou žádné problémy.
Nastavení trvalého odkazu se používá k definování struktury adres URL vašich příspěvků. Stejně jako názvy stránek musí být jedinečné (a nesmí obsahovat žádná čísla), aby Google a další vyhledávače porozuměly vaší struktuře permalinků.
Pokud používáte plugin Yoast SEO, jak jsme navrhli dříve, pak je tato možnost dostupná pod SEO -> Nabídka trvalých odkazů. Jakmile tam budete, vyberte si ten, který nejlépe vyhovuje vašim potřebám.
Jedná se o skupinu ukazatelů výkonu, které analyzují, jak dobře vaše webové stránky fungují z pohledu zkušenosti. Hodnocení svých stránek můžete zkontrolovat pomocí tohoto přehledu v Google Search Console, který je hodnotí jako „Dobré“, „Potřebuje zlepšení“ nebo dokonce „Špatné“.
Zprávy, jako jsou tyto, jsou užitečné pro zjišťování problémů, jako je pomalá rychlost webových stránek, zablokované zdroje, chybějící názvy a nekvalitní obsah.
Link juice je termín používaný v SEO, který odkazuje na důležitost vašeho webu pro vyhledávače. Čím více kvalitních odkazů směřuje na váš web (tedy čím vyšší je jejich PageRank), tím silnější je „odkazová šťáva“, kterou váš web přijímá.
Chcete-li zkontrolovat sílu zpětných odkazů, vše, co musíte udělat, je zadat jakoukoli adresu URL v aplikaci Open Site Explorer a zobrazit každý odchozí odkaz, který na ni směřuje. Pokud existuje více než 100 externích odkazů, gratulujeme, již máte výkonné webové stránky. Pokud jich ale není tolik, měli byste začít pracovat na získání dalších odkazů co nejdříve.
Objemy vyhledávání jsou jedním z nejdůležitějších KPI, které byste měli sledovat, abyste zjistili, která klíčová slova by byla nejvhodnější pro optimalizaci každého příspěvku. Ukazují, kolik lidí celkem hledá něco souvisejícího s tím, co nabízíte. Celkově lze říci, že rychlost dat objemu vyhledávání lze použít ke sledování průběhu vašeho hodnocení v průběhu času a sledování, jak to ovlivňuje konverze, návštěvnost nebo jakoukoli jinou metriku, kterou můžete považovat za důležitou.
Chcete-li mít plnou kontrolu nad vývojem svého webu, musíte mít možnost sledovat své hodnocení. Pro tento úkol existuje mnoho nástrojů, některé jsou přesnější než jiné. Nejdůležitější je však najít takový, který dobře vyhovuje potřebám vašeho webu, a poté zjistit, zda s ním můžete dosáhnout požadovaných výsledků.
Vzhledem k tomu, že každá firma má jiné cíle (např. zvýšení návštěvnosti nebo potenciálních zákazníků), samotné sledování hodnocení vám příliš nepomůže, pokud vaše koncová hra nepřivede více organického vyhledávání. To je důvod, proč by to mělo být doprovázeno dalšími KPI, které vám mohou říci, zda vám žebříčky skutečně pomáhají dosáhnout těchto cílů nebo ne (a jak přesně). Zde jde především o to, abyste měli jasnou představu o tom, jaké výsledky chcete, aby byl váš web považován za úspěšný, a pečlivě sledujte vše, co je může ovlivnit, abyste tomu mohli přizpůsobit svou strategii.
Google Analytics je skvělý způsob, jak sledovat návštěvnost vašeho webu a sledovat, jak se na něm návštěvníci chovají. Zdroje návštěvnosti, oblíbené stránky, vstupní/výstupní stránky a čas strávený na každé stránce je jen několik příkladů různých údajů, které můžete z této platformy získat. Pomocí nich můžete zlepšit uživatelský dojem tím, že zjistíte, co funguje a co ne.
Google Analytics také obsahuje sadu nástrojů s názvem Google Optimize, což je platforma pro testování a personalizaci od společnosti Google (dříve známá jako Experimenty s obsahem). Může vám pomoci spustit A/B testy na vašich stránkách, abyste zjistili, co návštěvníci preferují nebo ne. Můžete testovat prvky, jako jsou barvy tlačítek, navigace, rozvržení designu nebo v podstatě cokoli jiného.
Pravidelný SEO audit dokáže zajistit, že vše funguje správně a nedochází k problémům s indexováním nebo duplicitním obsahem (což by mohlo ovlivnit váš web). Proto je dobré spouštět pravidelné SEO audity, pokud chcete v průběhu času zlepšit hodnocení svého webu.
Chcete-li v průběhu času dosahovat lepších výsledků a zjistit, o která témata se lidé zajímají, je pro vás životně důležité provést průzkum předem. Tímto způsobem si můžete být jisti, že vaše příspěvky byly dostatečně optimalizovány, takže je lze snadno indexovat vyhledávači a stát se viditelnějšími v SERP.
Kromě toho by pro vás bylo užitečné vytvořit seznam klíčových slov, která by mohla dobře fungovat pro každý příspěvek, abyste je mohli zahrnout do pole meta-description a názvu stránky. Použijte nástroj pro výzkum klíčových slov, abyste našli ta nejrelevantnější.
Je také dobré, abyste se pokusili použít klíčové slovo v prvních 100 slovech každého příspěvku, aby vyhledávače věděly, o co jde. Protože jim to pomůže lépe porozumět jeho účelu, mohou jej hodnotit výše než příspěvky, které nemají jasnou souvislost mezi tématem a klíčovými slovy.
Není dobré, aby se klíčové slovo ve vašem příspěvku objevovalo příliš často. Nechcete, aby to působilo jako spam nebo vypadalo nepřirozeně, takže nikdo nebude mít zájem číst váš obsah dále na stránce.
Neplýtvejte cenným prostorem, který by měl být použit pro slova a fráze, které lidé ve skutečnosti vyhledávají. Klíčové slovo můžete čas od času zahrnout do příspěvku, ale pamatujte, abyste to nepřeháněli.
Způsob, jakým píšete věty, může také ovlivnit hodnocení ve vyhledávačích. Nejde jen o to, aby tam bylo klíčové slovo, ale musí být také správně umístěno, pokud chcete, aby Google a další platformy pochopily, o čem váš příspěvek nebo stránka je.
Klíčová slova LSI jsou slova, která souvisí s vaším primárním klíčovým slovem. Nemusíte je používat pořád, ale sem tam jich pár posypat může být užitečné, zvláště pokud jsou přirozeně zahrnuty do kontextu vašeho příspěvku. To Googlu pomůže zjistit, že se do obsahu nesnažíte jen nacpat co nejvíce klíčových slov, ale že vám záleží na kvalitě obsahu.
Chcete se ujistit, že váš web nebo blog bude mít dostatek vizuálního obsahu, aby lidé viděli, o čem to celé je. To znamená použití obrázků, videí, zvukových souborů a dokonce i infografiky, které vám pomohou vyjádřit váš názor poutavějším způsobem. Kromě toho si můžete navrhnout své vlastní profesionální šablony designu a videa pro bannery, reklamy a příspěvky na sociálních sítích pomocí online editoru designu. . Díky snadno použitelné grafice může kdokoli rychle začít a vytvářet poutavé vizuální prvky, které vylepší svou online přítomnost.
Měli byste mít krátký, popisný název souboru a také alt tag a název. Popis by měl být také stručným shrnutím obrázku. Titulky lze v případě potřeby použít k poskytnutí dalších informací. Je důležité se ujistit, že obrázky, které používáte ve svém příspěvku, mají všechny tyto atributy a jsou podle toho optimalizovány.
Pokud používáte plugin jako Yoast SEO, pomůže vám zajistit správnou optimalizaci všech vašich obrázků. Optimalizace obrázků vám pomůže s vaším úsilím v oblasti SEO a rychlostí webu, protože načítání velkých obrázků může trvat dlouho (snažte se udržet velikost jejich souborů pod 100 kB, kdykoli je to možné). Stále se však ujistěte, že používáte vysoce kvalitní obrázky, abyste zvýšili své SEO a aby váš příspěvek vypadal celkově lépe.
Už to není jen o obrázcích. Chcete, aby byl váš video obsah také optimalizován, protože vám to pomůže dosáhnout nejlepších možných výsledků, pokud jde o hodnocení tohoto formátu médií ve vyhledávačích.
Můžete používat všechny druhy multimediálních souborů, jako jsou videa, zvuk a dokonce i infografiku, ale musí být snadno dostupné a správně naformátované. To znamená použití správného názvu souboru, alt tagu, názvu, popisu a titulku pro každý z nich, aby je lidé (a Google) mohli snadno najít prostřednictvím vyhledávačů.
To je něco, co byste měli udělat hned na začátku, protože to pomůže vašim webovým stránkám nebo blogu k rychlé indexaci. Název a meta popisky jsou to, co se zobrazuje v SERP, takže se musíte ujistit, že jsou dostatečně lákavé, aby na ně lidé klikali. Nezapomeňte zde uvést klíčová slova a ta, na která kladete největší důraz, zvýrazněte tučně.
To je ten, který se zobrazuje v horní části vašeho příspěvku nebo stránky, a je nezbytné, aby byl správně optimalizován, aby ho lidé hned viděli. Odkaz představuje obsah stránky, takže se musíte ujistit, že funguje správně, jinak může uživatele odradit od kliknutí. Měli byste také použít poutavý obrázek, díky kterému budou chtít číst více.
Musíte se také ujistit, že vaše značky záhlaví jsou správně naformátovány, aby poskytovaly správná klíčová slova a směřovaly pozornost lidí tam, kam chcete. To znamená použití H-tagů (tj. Heading-tagů) pro hlavní nadpisy a podnadpisy atd., které odpovídají příslušnému obsahu na stránce nebo příspěvku.
Každá stránka potřebuje pouze jednu značku H1 a měla by obsahovat hlavní klíčové slovo pro danou stránku. Není žádný důvod používat na každé stránce vašeho webu nebo blogu více než jeden H-tag, jen se ujistěte, že je používáte správně, abyste ze svého SEO úsilí vytěžili maximum.
Také se chcete ujistit, že vaše tělo je správně optimalizováno pro vaše cílová klíčová slova. Můžete to udělat tak, že je zahrnete do samotného textu a také do názvů a metapopisů vašich stránek a příspěvků. Také byste měli na svém webu nebo blogu používat související long-tail klíčová slova, která vám pomohou dále zlepšit vaše úsilí v oblasti SEO.
Příspěvky a stránky, které jsou neustále aktualizovány, mívají ve výsledcích vyhledávačů vyšší hodnocení než ty, které nejsou. Google a další platformy je totiž považují za relevantnější pro aktuální stav, takže je pravděpodobnější, že se zobrazí, když lidé vyhledávají související výrazy.
Ukotvené odkazy jsou další důležitou součástí on-page SEO a měli byste je používat, kdykoli je to možné, abyste lidem pomohli procházet váš web nebo blog. To znamená používat textové odkazy s relevantními klíčovými slovy, které lidi dovedou tam, kam chtějí.
Ujistěte se, že vaše interní odkazy jsou účinné. Odkazujte na související příspěvky na svém webu ze svého obsahu a použijte popisný text kotvy, který Googlu (a čtenářům) pomůže pochopit, o čem tyto příspěvky jsou.
Pokud do obsahu vkládáte odchozí odkazy, ujistěte se, že se otevírají na nových kartách, aby čtenáři neztratili své místo na webu. Mohou tak dále prozkoumávat váš obsah a zároveň se vrátit a dočíst původní příspěvek.
Pokud se rozhodnete smazat příspěvek nebo stránku, ujistěte se, že používáte přesměrování 301, aby všechny odkazy směřující na ně byly automaticky přesměrovány na jinou relevantní stránku na vašem webu. To pomůže udržet vaše SEO v dobrém stavu a zajistí, že se lidé nedostanou na stránku, která již neexistuje.
Ujistěte se, že váš obsah je správně strukturován se správným použitím značek Schema. To pomůže Googlu a dalším platformám lépe porozumět informacím na vašem webu a prezentovat je čtenářům tím nejužitečnějším způsobem.
Označení schématu není jediný způsob, jak Googlu pomoci porozumět vašemu obsahu, protože můžete použít i označení sociálních sítí. Díky tomu bude váš obsah vypadat lépe, když bude sdílen i na platformách sociálních médií.
Pokud máte na svém webu sekci Často kladené otázky (FAQ), ujistěte se, že je optimalizována pro WordPress SEO. U každé otázky používejte jasné a výstižné názvy a odpověď zahrňte do těla stránky.
Ujistěte se, že značky vašeho blogu jsou v logickém pořadí a jsou označeny klíčovými slovy, která popisují obsah.
Zahrňte životopisy lidí, kteří píší vaše příspěvky, a ujistěte se, že obsahují odkaz na web nebo blog autora. Je to skvělý způsob, jak spojit veškerý obsah na jednom místě. Je to také užitečné pro čtenáře, kteří mají zájem sledovat autora nebo se podívat na jeho blog.
Ke každému příspěvku, který publikujete, můžete přidat životopis autora nebo mít na svém webu stránku s obecným životopisem, která odkazuje na všechny vaše příspěvky. Pokud máte na svém blogu příspěvek hosta, nezapomeňte tam uvést životopis autora.
Ujistěte se, že máte na blogu tlačítko, které odkazuje na vaši domovskou stránku. Je to skvělý způsob, jak udržet čtenáře v napětí a vracet se k nim pro další příspěvky. Umožní jim také prozkoumat vaše stránky do větší hloubky, což povede k většímu počtu příznivců a odběratelů blogu.
Zaměřte se na počet slov alespoň 500 slov pro každý příspěvek. Záleží na tématu, ale delší příspěvky jsou pro SEO obecně lepší, protože Google upřednostňuje aktuálnější obsah na dané téma.
Sdílejte svůj obsah na sociálních sítích a povzbuzujte sledující, aby udělali totéž. Měli byste také vytvořit tlačítka pro sdílení na sociálních sítích, která lze snadno umístit do vašich příspěvků. Návštěvníkům to umožní sdílet váš obsah se svými následovníky, aniž by opustili web, čímž se zvýší návštěvnost a potenciálně to povede k tomu, že se na vás budou odkazovat zpět.
K tomu existuje několik pluginů, z nichž některé z nejpopulárnějších zahrnují SumoMe (nabízejí různé možnosti sdílení na sociálních sítích) a Shareaholic (oblíbený all-in-one plugin, který umožňuje sdílení sociálních médií, analýzy a další).
Snažte se publikovat alespoň jeden příspěvek týdně nebo dokonce více příspěvků každý den, v závislosti na frekvenci, s jakou vytváříte nový obsah. Vyhledávání Google preferuje čerstvý obsah, takže je ve vašem nejlepším zájmu publikovat blogové příspěvky co nejčastěji. Čím více zveřejníte, tím větší šanci máte na umístění na vysoké úrovni v SERP a zapojení uživatelů.
Zahrňte datum poslední aktualizace do metadat svého příspěvku na blogu. Nezapomeňte také uvést datum poslední aktualizace (v rámci kódu HTML) pro každý příspěvek na blogu, protože to Googlu a dalším vyhledávačům sděluje, kdy byl obsah publikován. Čerstvost je klíčová.
Nezapomeňte sdílet své nové blogové příspěvky na sociálních sítích. Usnadněte svým sledujícím a fanouškům čtení vašeho nejnovějšího obsahu jeho sdílením na Twitteru, Facebooku, LinkedIn, Google+ a dalších populárních sítích. Tento proces můžete dokonce automatizovat pomocí nástrojů jako Hootsuite nebo Kontentino, což vám pomůže ušetřit čas a zároveň udržet vaši přítomnost na sociálních sítích živou.
Toto je důležitá poznámka k zapamatování. Ujistěte se, že jste po zveřejnění neměnili žádný ze svých stávajících názvů blogových příspěvků, protože to může zmást Google a další vyhledávače. Pokud potřebujete provést drobnou úpravu některého ze svých starších příspěvků, zkuste změnit metadata příspěvku (v rámci HTML) spíše než samotný název příspěvku.
Mnoho užitečných online nástrojů vám může pomoci vytvářet lepší obsah, včetně pluginu Yoast SEO pro WordPress a aplikace Hemingway. Toto je jen několik příkladů, ale existuje spousta dalších možností, které můžete vyzkoušet. Vyberte si ten, který nejlépe vyhovuje vašim potřebám, a použijte jej ke zvýšení produkce obsahu.
Mějte na paměti, že Google neustále mění své algoritmy, což znamená, že to, co vám kdysi fungovalo, už nemusí po další aktualizaci fungovat. Snažte se co nejvíce vyhnout takovým činnostem, jako je např:
Duplicitní obsah – pokud publikujete stejný článek na svých webových stránkách i na svém blogu nebo publikujete příspěvky na stejné téma na obou, je v pořádku některé z nich sdílet, ale snažte se to nepřehánět.
Vkládání klíčových slov – nesnažte se do svých příspěvků co nejčastěji vkládat klíčová slova, a to často nepřirozeným způsobem, abyste si zlepšili pozice. Nadělá to více škody než užitku, proto by bylo lepší vymyslet kreativnější způsoby, jak klíčová slova do textu dostat.
Nekvalitní obsah – to je situace, kdy píšete jen kvůli vyššímu hodnocení a nezajímá vás, co si lidé skutečně myslí. Zaměřením se na SEO místo tvorby kvalitního obsahu se sice dostanete rychleji, ale výsledky nebudou mít dlouhého trvání.
Přílišná optimalizace klíčových slov – pokud se snažíte přehánět SEO postupy, jako je používání příliš mnoha klíčových slov např. v meta tagách, hlavičkách a patičkách, riskujete sankce a vašim čtenářům se to také nebude líbit.
Duplicitní adresy URL – i když se to nemusí zdát tak kritické, může to způsobit určité problémy, pokud nejste dostatečně opatrní. Pokud máte více adres URL odkazujících na stejný příspěvek na blogu, ujistěte se, že se jedná o přesměrování 301, jinak by je Google mohl považovat za duplicitní obsah a váš web nebo jeho část penalizovat.
Kanibalizace klíčových slov – pokud máte mnoho stránek s přesně zaměřenými klíčovými slovy, vyhledávače si je mohou splést a žádnou z nich nezařadit nebo upřednostnit. Abyste získali celkový podíl návštěvnosti z relevantních vyhledávacích dotazů, musíte mít jasně oddělené cílové výrazy pro každou stránku.
Nefunkční odkazy – projděte své příspěvky a stránky a hledejte nefunkční odkazy. Pokud nějaké najdete, aktualizujte příspěvek nebo jej smažte.
To nejdůležitější:
Prvky, které algoritmy vyhledávačů hledají:
Analytický report SEO:
Blog SEO WordPress kontrolní seznam:
WordPress SEO je proces optimalizace webu WordPress pro vyhledávače. To zahrnuje zlepšení viditelnosti webových stránek a zvýšení návštěvnosti webu z výsledků organického vyhledávání.
To se může lišit v závislosti na tom, čeho se snažíte dosáhnout. Některé změny se projeví okamžitě, zatímco jiné mohou vyžadovat i několik měsíců, než se projeví.
Na tuto otázku neexistuje žádná univerzální odpověď, protože nejlepší způsob, jak přidat klíčová slova SEO, se bude web od webu lišit. Některé tipy pro přidávání klíčových slov SEO však zahrnují jejich použití v názvu webu, adrese URL, metaznačkách a textu. Náš kontrolní seznam by vám s tím měl pomoci.
Google Analytics může poskytnout cenná data, která můžete použít ke sledování SEO vašich stránek. Ukáže vám například, která klíčová slova přivádějí na váš web návštěvnost, abyste věděli, jaká témata návštěvníky nejvíce zajímají a jak vás našli.
Ano, určitě. Blog je skvělý způsob, jak zlepšit SEO vašeho webu, protože vám umožňuje vytvářet nový obsah a vytvářet odkazy v průběhu času.
Kontrolní seznam pro spuštění webových stránek WordPress
Objevte komplexní kontrolní seznam pro spuštění WordPress webových stránek, který zahrnuje klíčové kroky jako získání licencí, ochranu osobních údajů, testování rychlosti a výkonu, a mnoho dalšího. Připravte svůj projekt na úspěch s naším podrobným průvodcem, který vás provede celým procesem bez chyb. Navštivte stránku a zajistěte hladký start vašeho webu!
Kontrolní seznam SEO pro nové webové stránky
Objevte komplexní kontrolní seznam SEO pro nové webové stránky a získejte náskok v roce 2024! Naučte se optimalizovat pro vyhledávače pomocí klíčových slov, struktury, URL, mobilní responsivnosti a dalších technik. Zajistěte si vyšší návštěvnost a interakci díky našemu podrobnému průvodci.
Nejlepší WordPress plugin interní propojení
Interní odkazy jsou pro každou strategii SEO zásadní. Podívejte se na automatický plugin pro vnitřní propojení WordPressu, který udělá všechnu práci za vás!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team