Kontrolní seznam auditu webových stránek od LiveAgent nabízí kroky pro zlepšení SEO, designu a ochrany osobních údajů. Pomáhá zajistit optimální a přívětivé webové stránky pro uživatele i vyhledávače.
Vaše webové stránky již mají návštěvnost, ale počet návštěvníků je mnohem nižší, než jste očekávali. Identifikováním slabého místa svých webových stránek můžete návštěvnost výrazně zvýšit. Aby si naše vlastní webové stránky udržely objem návštěvníků, sestavil marketingový tým LiveAgent kontrolní seznam kroků, který pravidelně revidujeme.
Jedná se o logický seznam všech úkolů, které je třeba provést, aby vaše webové stránky byly co nejlepší. Váš audit je systematická kontrola funkčnosti webových stránek. Procházejte tímto kontrolním seznamem v pravidelných intervalech, jak se vám to hodí, a udržujte vysokou kvalitu svých webových stránek.
Webové stránky jsou tváří firmy. To ví každý majitel firmy. Právě prostřednictvím webových stránek si lidé vytvářejí názor na váš produkt a rozhodují se, zda si ho koupí, nebo ne. V očích potenciálního zákazníka kvalita webových stránek přímo koresponduje s kvalitou firmy a jejích produktů. Pravidelná údržba vašich webových stránek je proto klíčová.
Nechcete přece ohrozit svůj obchodní cíl tím, že zanedbáte to, co lze udělat. A protože přízemní technické problémy, jako jsou nefunkční klikací prvky, duplicitní obsah, nefunkční odkazy nebo špatný technický výkon, vysílají velmi špatný signál, určitě se jim vyhněte. Díky tomuto kontrolnímu seznamu pro audit webových stránek si můžete být jisti, že je vše provedeno a zkontrolováno.
Zákazníkům
Zákazníci mají z čeho vybírat a očekávání vysoké kvality webových stránek je samozřejmostí. Jediná negativní zkušenost s webovou stránkou může být tvrdě potrestána odklonem od webové stránky a od vašeho produktu. Proč se mu tedy pokud možno nevyhnout. Pokud budete své webové stránky pravidelně auditovat, zákazníci dostanou to, co od dobrých webových stránek očekávají, tedy rychlost, obsahovou hodnotu, přehlednost a dostupnost na zařízení jakéhokoli tvaru a velikosti.
Tým zákaznické podpory
Kvalitní webové stránky jsou pro tým zákaznické podpory naprosto zásadní. Nejen proto, že mít na webových stránkách živý chat nebo živé call centrum je nejdůležitějším klikacím prvkem pro kontaktování agenta zákaznické podpory. Ale také proto, že vaše webové stránky mohou obsahovat znalostní databázi, která vašim zákazníkům umožní, aby si potřebné informace našli sami. Díky tomu se zákazníci cítí nezávisle a v pohodě a nezatěžují tým zákaznické podpory.
Tým prodejců
Dobré webové stránky obsahují přesné informace o produktech a transparentní ceny. Prodejní tým je efektivnější, když má po ruce správné nástroje, a bezchybné prohlížení webových stránek zvyšuje míru konverze.
It is important that your website evolves in a systematic way over time, leading to higher traffic and a better user experience. When building a rapid website, mistakes can be made easily, so we use tools to automate the monitoring and auditing of the website. It is not possible to manually manage large websites once they reach a certain size.
Five tools help us understand what’s happening on our website every day. Here are some of the ways we monitor our website:
The Google search console is the most important tool we use daily to monitor the quality and performance of our websites.
Try using the following Google search query to find out if Google knows about all the pages on your website: site:[your domain] (example: site:www.liveagent.com). Google’s search results show how many pages are indexed:
Set a path to your sitemap in the Sitemaps section of your website so that Google can see every page of your website:
The Google search console accurately detects all significant errors and suggests improvements on your website, including pagination errors, technical errors, and 404 errors:
As part of the daily audit process, monitor the performance of your website based on keywords used by your visitors. Understand what visitors search for before they visit your page:
Google analytics is a free website tracking tool and platform that collects data on how users interact with your website. As the data is collected, Google analytics sorts it into easy-to-read interactive reports, which are what we see on the platform. Analytical reports enable us to understand how our visitors behave and adapt our content strategy accordingly.
UrlsLab helps us to make quick visual audit of all our pages in one place. One of the main features of this tool is that it takes screenshots of all pages of our domain once a day as well as keeping track of those screenshots. Website screenshots enable us to see changes in our design over time and compare them pixel by pixel. Furthermore, it records and logs all javascript errors triggered in the browser console, which helps our web developers to develop error-free pages.
Easily scroll through your domain and immediately spot the design errors. You can see the real-time rendering in URLslab:
Changes to each URL are recorded:
We monitor our infrastructure with multiple internal tools, but it is always good to have independent external tool, which notifies you immediately once your page is not accessible. One of the simplest free tools is uptimerobot.com.
Ahrefs.com makes it possible for us to monitor the position of our landing pages in the Google Search results for keywords relevant to our business. With the exception of keyword monitoring, we use the Site Audit tool to identify all HTML/CSS errors generated by our copywriters, translators or developers on a daily basis.
A search engine crawler’s first stop when crawling your website is the file www.example.com/robots.txt. Make sure your robots.txt and sitemap are always accessible with the proper format.
To test our robots.txt file we use robots.txt Tester tool
A proper robots.txt file should contain directive Sitemap pointing to the sitemap of your website. Example:
Sitemap: /sitemap_index.xml
For validation of sitemap we use Google Search Console Sitemap status:
Use SSL Certificate – Having an SSL certificate is a must. Secure websites (https vs. http) rank higher than websites without SSL. There are numerous authorities that issue SSL certificates, but we rely on Letsencrypt, a free service.
Validate SSL Certificate – Make sure you have a valid and strong SSL certificate on your website. For SSL certificate validation we use tools from SSL Labs
Malware check – You don’t want to host compromised content on your website. Our site audit includes a Google Transparency Report check.
Only unique and valuable content will be considered by Google when ranking your page higher in search results.
Prior to optimizing existing content or creating new content, remove all low-quality content from your domain. By removing low-quality content, you can improve traffic and save resources needed for maintenance and translations.
Whether your content team has to handle 100 pages of high quality or 20.000 pages of moderate quality makes a huge difference. Low-quality content will consume a lot of resources, such as translating your website into multiple languages and maintaining internal links.
How to identify pages with low quality?
To understand how Google rates the quality of the content read general guidelines for search quality rating process.
Google considers your page’s page speed, along with content quality, to be one of its most important ranking signals. Your visitors will not wait for more than 3-5 seconds for the page to load. If it doesn’t deliver on time, they will go to another website to find answers.
How to monitor page speed?
Monitor page speed with Google Analytics Site Speed Report. This tool helps you identify the slowest pages, geographical regions and browsers that deliver your content slowly.
How to improve the page speed?
PageSpeed Insights have the most comprehensive recommendations on how to speed up your page, but here are our top recommendations on how to keep your page fast::
Google offers multiple tools to check compatibility of your web page design with mobile platforms. One of them is Mobile-Friendly Test. After entering your URL, you get an instant compatibility result.
Mobile Usability Report in Google Search Console is another tool we use periodically for monitoring mobile usability. The report gives us detailed recommendations on how to improve mobile usability errors detected by Google during crawling.
The most critical parts of our website are tested periodically using BrowserStack to simulate a wide variety of mobile platforms and operating systems. It is an essential tool primarily for development, but we also find it helpful during standard mobile compatibility checks.
As part of our commitment to making our website accessible to individuals with disabilities, we evaluate it in WebAIM, a free tool for evaluating website accessibility standards, on an as-needed basis.
Kontrolní seznam pro spuštění webových stránek WordPress
Objevte komplexní kontrolní seznam pro spuštění WordPress webových stránek, který zahrnuje klíčové kroky jako získání licencí, ochranu osobních údajů, testování rychlosti a výkonu, a mnoho dalšího. Připravte svůj projekt na úspěch s naším podrobným průvodcem, který vás provede celým procesem bez chyb. Navštivte stránku a zajistěte hladký start vašeho webu!
Kontrolní seznam SEO pro nové webové stránky
Objevte komplexní kontrolní seznam SEO pro nové webové stránky a získejte náskok v roce 2024! Naučte se optimalizovat pro vyhledávače pomocí klíčových slov, struktury, URL, mobilní responsivnosti a dalších technik. Zajistěte si vyšší návštěvnost a interakci díky našemu podrobnému průvodci.
Kontrolní seznam vstupní stránky
Optimalizujte své vstupní stránky pro více konverzí s naším kontrolním seznamem! Zahrnuje vše od tvorby obsahu a navigace po produktová videa a srovnávací tabulky. Zjistěte, jak maximalizovat konverze a získat více zákazníků efektivně a snadno.
Marketingový audit kontrolní seznam
Zlepšete své marketingové aktivity s naším komplexním kontrolním seznamem marketingového auditu! Naučte se analyzovat trh, určit cílový trh, provést SWOT analýzu, a vytvořit efektivní marketingovou strategii. Ideální návod pro firmy, které chtějí pochopit své slabiny a posílit své silné stránky. Navštivte naši stránku a získejte přehledné kroky k úspěchu.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team