Kontrolní seznam pro zahájení podnikání zahrnuje kroky jako volbu typu podnikání, analýzu oboru a konkurence, cenotvorbu, výběr místa, organizaci účetnictví a vytvoření podnikatelského plánu.
Jste připraveni začít své vlastní podnikání či firmu?
Je to jedna z nejděsivějších a zároveň nejzajímavějších věcí, kterou může člověk ve svém pracovním životě dělat.
Abychom vám tento proces usnadnili, vytvořili jsme seznam kroků, které vás provedou založením nové společnosti. Doufáme, že po jeho přečtení se budete cítit jistější a připravenější.
Tento kontrolní seznam slouží jako plán, který vás provede procesem založení společnosti. Pomůže vám udržet se na správné cestě a nakonec uspět.
Prvním a nejdůležitějším krokem je rozhodnutí, jaký druh podnikání chcete provozovat. Existuje mnoho různých možností, takže možnosti se mohou zdát nekonečné. Zamyslete se nad tím, co vás baví a zda z toho můžete udělat podnikání.
Pomůže vám určit, zda byste měli svůj nápad realizovat, kolik peněz budete potřebovat a kam se vydat.
Tip: nezapomeňte, že váš nápad nemusí být složitý ani přehnaně náročný.
Jakmile jste se rozhodli, jaký typ podnikání chcete založit, je čas prozkoumat konkurenci a odvětví obecně.
Díky němu získáte lepší představu o tom, zda má vaše podnikání potenciál, nebo ne. Dozvíte se také, jak velký může být trh pro daný výrobek nebo službu. To zajistí, že se nebudete snažit prodávat něco, pro co již existuje velká konkurence.
Pomocí tohoto kroku zjistíte, zda je zde prostor pro další podniky, kolik peněz bude potřeba na rozjezd vašeho nápadu a jaký marketing budete potřebovat.
Existuje mnoho způsobů, jak to udělat, ale nejjednodušší je použít Google.
Tip: nalezení něčeho, co vypadá velmi levně nebo zastarale, může být známkou toho, že v dané oblasti zatím není velká konkurence, takže váš podnik zde může mít potenciál.
Jaké jsou základní dovednosti potřebné pro vedení podniku?
Předpokládejme například, že zakládáte marketingovou agenturu. V takovém případě pomůže, pokud má majitel zkušenosti s marketingem a ví, které taktiky fungují a které ne pro různé typy podniků.
Jaké dovednosti se vám budou hodit obecně?
Takový seznam vám pomůže určit, které dovednosti již máte a které musíte rozvíjet, abyste mohli efektivně řídit své podnikání.
Na začátku je dobré zjistit, kolik bude váš produkt nebo služba stát.
Potřebujete mít určitou finanční nezávislost, abyste nebyli závislí na půjčkách od lidí.
Pokud máte v současné době zaměstnání na plný úvazek, bylo by rozumné začít odkládat co nejvíce peněz, abyste, až se rozhodnete skončit, měli stále dostatečné úspory.
Tip: podívejte se na státní dotace a půjčky, které vám pomohou rozjet podnikání.
Jaké nástroje použít pro zjištění nejlepší ceny?
Dalším krokem k zahájení podnikání je kamenná provozovna.
Pomůže vám rozhodnout, zda máte dostatek místa, kolik peněz budete muset před otevřením investovat atd.
Vezměte v úvahu např:
Nyní je čas vyhledat realitního makléře, který vám pomůže se vším od nalezení správného místa za správnou cenu až po organizaci prohlídek a průzkumů.
Založení podniku může stát nemalé peníze. Musíte si ponechat dostatečnou rezervu na měsíce, kdy jsou vaše tržby nízké nebo žádné, takže si podle toho sestavte rozpočet. Než začnete dosahovat zisku, může trvat i několik let, pokud neplánujete měsíce, kdy je podnikání pomalé.
Umožní vám to zjistit, zda to vaše podnikání zvládne a zda existují způsoby, jak ušetřit více peněz před dnem otevření bez přílišných finančních komplikací.
Kromě toho, že víte, kolik peněz budete potřebovat na rozjezd podnikání, musíte určit, co je třeba ještě udělat (zásoby, marketing).
Pomůže vám zabránit obrovským finančním ztrátám a poskytne vám nápady, jak zlepšit vaše podnikání.
Pokud si můžete najmout pouze jednoho člověka, měl by to být účetní, který se postará o všechny vaše administrativní úkoly. Pokud však můžete zařadit dalšího zaměstnance, zvažte najmutí někoho, kdo se bude starat o zákaznický servis nebo prodej.
Zaprvé vám to umožní delegovat úkoly, abyste se mohli soustředit na větší věci a nezatěžovat se drobnými detaily nebo každodenními úkoly. Umožňuje také, aby se jeden zaměstnanec plně soustředil na prodej, zatímco druhý se plně soustředí např. na marketing.
Ujistěte se, že jste splnili všechny právní kroky nezbytné pro zahájení podnikání, zejména pokud podnikáte poprvé.
Pokud dodržíte všechny zákonné požadavky pro zahájení podnikání, vyhnete se případným problémům za porušení zákona v budoucnu.
Začněte s tímto procesem ihned po otevření podniku a zařaďte jej do svého běžného provozu.
Jaké nástroje použít k získání všech potřebných povolení, certifikátů a licencí?
Máte šanci udělat na potenciální nové zákazníky a klienty skvělý první dojem.
Aktivní, profesionální e-mailová adresa a webové stránky umožní lidem snadno vás kontaktovat. To je důležité zejména v případě, že nemáte sídlo firmy, tj. pokud firma funguje výhradně online.
Pokud je to možné, snažte se použít doménu, která odpovídá názvu zvolené společnosti, aby se lidé mohli o vaší firmě dozvědět více na internetu.
Může udávat tón, jak lidé vnímají vaši společnost v jejích počátečních fázích. Zvolte si něco jedinečného a rozpoznatelného, co bude odrážet to, čím se vaše firma zabývá.
Tip: vyhněte se názvům, které se špatně vyslovují, proveďte rešerši ochranných známek a ujistěte se, že název zní dobře, když se vysloví nahlas.
Pokud to se svým podnikáním myslíte vážně, pak vás přidání právnické osoby (např. společnosti s ručením omezeným) ochrání, pokud někdo zpochybní název vaší společnosti nebo se pokusí vzít vám to, co vám patří, tím, že bude tvrdit, že to udělal první (podobně jako to funguje u ochranných známek).
Vytvoření samostatné firmy s vlastními právy a povinnostmi vám pomůže ochránit váš majetek. I když nezačínáte s velkým množstvím peněz, vytvoření právnické osoby je pro ochranu vaší společnosti nezbytné.
V závislosti na zemi, regionu nebo státu se tento proces může lišit:
Mnoho nových začínajících firem začíná svůj život v domácí kanceláři nebo v co-workingových prostorách. Přestože se jedná o možnosti, které mohou pomoci udržet nízké náklady a zároveň umožnit flexibilitu v tom, jak a kdy zaměstnanci pracují, je možné, že budete chtít hledat nové prostory, jakmile se váš tým a potřeby firmy rozrostou.
Popište poslání a hodnoty vaší společnosti, které pomáhají zaměstnancům řídit se během obtížných období nebo projektů.
Vaši zaměstnanci budou přesně vědět, čeho je třeba dosáhnout a jak mohou pomoci. Jasné prohlášení o poslání a hodnotách zajistí, že všichni budou mít stejný názor na firemní kulturu. Zahrňte metriky, jako je růst tržeb nebo počet nově získaných zákazníků každý týden/měsíc.
Nejlepším způsobem, jak začít, je vytvořit pro společnost cíle SMART, což znamená konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené.
Stanovte si cíle, které jsou realistické, ale zároveň dostatečně náročné, aby rostly spolu s vámi při rozšiřování obzorů společnosti.
Zamyslete se nad tím, jak váš produkt inovativním způsobem vyřeší problémy vašich potenciálních zákazníků. Zaměřte se na to, v čem je váš produkt nebo služba jedinečná a lepší než ostatní.
Znalost bolestivých míst vašich ideálních zákazníků vám pomůže vytvořit produkty, které tyto problémy řeší.
Nejlepší způsob, jak zjistit informace o svých zákaznících, je mluvit s nimi. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je vytvoření průzkumů pro získání přímé zpětné vazby od zákazníků.
Existuje mnoho způsobů, jak může majitel začínajícího podniku zjistit více informací o své cílové skupině. Některé skvělé zdroje, které lze použít, jsou např:
Ujistěte se, že máte účetního pro vedení účetnictví, který vám pomůže zpracovat firemní finance.
Účetní vaší firmy zajistí, aby byly pokryty všechny daňové dopady a účetní záznamy, zatímco účetní se postará o každodenní aspekty, jako je fakturace a zpracování prodejních objednávek.
Pokud je to možné, sejděte se s ním osobně v jeho kanceláři, abyste si mohli prostředí prohlédnout na vlastní oči. pokud to není možné, může být lepší volbou telefonický hovor nebo schůzka přes Skype.
Ujistěte se, že mají zkušenosti v oboru vašeho podnikání, protože jim pravděpodobně bude nějakou dobu trvat, než pochopí, jak vaše firma funguje.
Nezapomeňte si ověřit recenze a doporučení.
Vaše jedinečná prodejní nabídka (USP) je fráze, která shrnuje konkurenční výhodu vaší společnosti.
Silné USP vám pomůže odlišit se od konkurence.
Nejlepším způsobem, jak určit konkurenční výhodu vaší společnosti, je shromáždit zpětnou vazbu od cílové skupiny zákazníků. Pokud je to možné, zvažte použití dotazníku nebo provedení neformálního rozhovoru s některými z nich. Jakmile tak učiníte, začněte v získané zpětné vazbě hledat vzorce.
Na začátku může být obtížné zjistit, jaké propagační aktivity jsou nejúčinnější. Snažte se mít plán co nejdříve. Nespadněte však do pasti, že byste propagační kampaň pravidelně nevylepšovali.
Pomůže zvýšit prodej a představit vaši firmu více zákazníkům.
Vyzkoušejte různé aktivity a zjistěte, které z nich pro váš podnik fungují nejlépe. Jakmile najdete něco, co vám dobře funguje, bude nezbytné se toho držet, dokud se jiná aktivita neukáže jako ještě účinnější.
Podnikatelský plán je plánem k dosažení úspěchu a měl by obsahovat klíčové milníky podnikání, časový plán a finanční údaje.
Mít dosažitelné cíle spolu s realistickým harmonogramem a konkrétními akčními body zvyšuje šance na jejich dosažení.
Zde jsou některé ze základních součástí:
Začít podnikat v roce 2022 se může zdát obtížnější než před pandemií, která způsobila tolik nejistoty. Důkladný podnikatelský plán, díky kterému vám nic důležitého neunikne, je důležitější než kdykoli předtím. Náš kontrolní seznam pro zahájení podnikání vám pomůže ujistit se, že jste na správné cestě.
Částka bude záviset na vašem nápadu a jeho velikosti. Obecně platí, že čím více lidí se na nápadu nebo produktu podílí, tím je složitější a nákladnější. Pokud však používáte bootstrap (začínáte s malým množstvím externího financování), mělo by to pomoci zabránit mnoha zbytečným nákladům.
Jednoduchou odpovědí je udělat si domácí úkol. Musíte prozkoumat trh, znát trendy v oboru a zaujmout nový přístup, který tu ještě nebyl.
Ne nutně. Krása internetu spočívá v tom, že se dnes můžete hodně naučit z knih, kurzů, od mentorů atd.
Nejlepším způsobem je najít problémy na trhu a navrhnout jejich řešení. Toho lze dosáhnout studiem vlastních bolestivých míst, která by se mohla týkat i ostatních.
Mezi nejvýznamnější patří možnost být svým vlastním šéfem, mít kontrolu nad tím, co a jak děláte, a rozvíjet dovednosti, které lze využít v dalších oblastech života.
Nejdůležitější je mít nápad, který řeší nebo splňuje požadavky trhu. Budete také potřebovat dobré vůdčí vlastnosti, schopnost kritického myšlení a schopnost dobře komunikovat s ostatními, zejména pokud se snažíte rozšiřovat tým své společnosti.
Musí být. A existuje mnoho způsobů, jak to zajistit. Patří mezi ně nalezení niche, inovativní nápad a také využití analytických (např. Google Analytics) a optimalizačních nástrojů (např. Google Search Console).
Je důležité si uvědomit, že zahájení podnikání je jen špičkou ledovce. Existuje mnoho různých kroků k tomu, aby se vaše společnost stala udržitelnou a nakonec i ziskovou. To, co můžete dělat později, může být v závislosti na odvětví složitější, ale bude to do značné míry záviset na tom, v jaké fázi růstu firmy se nacházíte. Bude také nejvyšší čas postarat se o podnikatelské pojištění a sociální zabezpečení. Vyberte si zkušeného pojišťovacího agenta a sjednejte si odpovídající podnikatelské pojištění.
Mezi nejvýznamnější patří hrozba ztráty peněz a dlouhá pracovní doba v těžkých časech.
Kontrolní seznam auditu webových stránek
Objevte kontrolní seznam auditu webových stránek od LiveAgent, který zahrnuje klíčové kroky pro optimalizaci vašeho webu. Zlepšíte SEO, zabezpečení, rychlost a uživatelskou přívětivost. Ujistěte se, že vaše stránky jsou vždy aktuální a atraktivní pro návštěvníky. Využijte tento praktický nástroj a přilákejte více uživatelů!
Kontrolní seznam vstupní stránky
Optimalizujte své vstupní stránky pro více konverzí s naším kontrolním seznamem! Zahrnuje vše od tvorby obsahu a navigace po produktová videa a srovnávací tabulky. Zjistěte, jak maximalizovat konverze a získat více zákazníků efektivně a snadno.
Marketingový audit kontrolní seznam
Zlepšete své marketingové aktivity s naším komplexním kontrolním seznamem marketingového auditu! Naučte se analyzovat trh, určit cílový trh, provést SWOT analýzu, a vytvořit efektivní marketingovou strategii. Ideální návod pro firmy, které chtějí pochopit své slabiny a posílit své silné stránky. Navštivte naši stránku a získejte přehledné kroky k úspěchu.
Nejdůležitější kontrolní seznam call center
Optimalizujte své call centrum s naším kontrolním seznamem—od cílů po výkonnost agentů. Zajistěte špičkový zákaznický servis!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team