Marketingový audit kontrolní seznam je klíčovým nástrojem pro zlepšení marketingových aktivit firem. Zahrnuje analýzu trhu, cílového trhu, SWOT analýzu, rozpočet a strategii. Pomáhá identifikovat efektivní oblasti a ty, které vyžadují zlepšení.
Provedení marketingového auditu je pro každou firmu jedním z nejdůležitějších úkolů. Nejde o pouhé odškrtávání políček, ale spíše o pochopení vaší společnosti a zjištění, co děláte dobře a kde se můžete zlepšit.
Pokud si nejste jisti, jak začít nebo zda existují nějaké kritické oblasti, které by měly být řešeny jako první, tento kontrolní seznam vás provede celým procesem.
Stručně řečeno: marketingový audit pomáhá vyhodnotit účinnost strategií, rozpočtů a dalších investic do marketingového úsilí.
Pomocí kontrolního seznamu marketingového auditu můžete vyhodnotit, jak dobře váš přístup splňuje potřeby trhu.
Předpokládejme, že nesplňujete poptávku zákazníků nebo neuspokojujete jejich současné potřeby, pokud jde o výhody, kvalitu, bezpečnost nebo výkonnostní normy. V takovém případě stojí za to se blíže podívat na potenciální oblasti pro zlepšení.
Inventarizace vám umožní posoudit, kolik práce je třeba vykonat, než se rozhodnete, zda změnit složení výrobků nebo zvýšit výrobu pro uvedení nových výrobků na trh apod. Tímto postupem můžete z dlouhodobého hlediska ušetřit peníze i čas.
Vše závisí na vašich před-marketingových cílech – ať už jde o povědomí o značce, nebo o skutečný počet uskutečněných objednávek – proto je nezbytné mít předem stanovený plán a měřitelné cíle.
Marketingový audit vám poskytne vodítka pro efektivnější strategii. Snižuje ztráty času v problematických oblastech a upozorňuje na příležitosti k růstu. Proto se můžete efektivně zaměřit na změny s největšími šancemi na zvýšení úspěšnosti.
Marketingové audity mohou marketingovému týmu pomoci při stanovování cílů a měření úspěšnosti. Pokud pochopíte, jak dobře vaše dosavadní úsilí naplnilo potřeby zákazníků a zda některé oblasti vyžadují větší pozornost, můžete si v příští marketingové kampani stanovit realistické a dosažitelné cíle a vyhnout se stejným chybám.
Majitelé firem mohou využít kontrolní seznam marketingového auditu. Pomůže jim identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, a co nejlépe využít nové příležitosti. I když vše běží hladce, je nezbytné sledovat trendy v oboru, aby vaše společnost nebyla zaskočena, když se konkurence začne zaměřovat na vaše potenciální klienty efektivněji než vy.
Prvním krokem každého marketingového auditu je zjištění aktuálního podílu na trhu. To zahrnuje pochopení ideálního zákazníka, jeho potřeb a způsobu, jak ho nejlépe oslovit.
Pokud si nejste jisti, kde začít, pak si vytvořte osobu kupujícího, fiktivní reprezentaci vašeho cílového zákazníka včetně demografických údajů a rysů chování.
Neexistuje způsob, jak změřit úspěch či neúspěch vašeho úsilí, pokud nemáte jasnou představu o tom, na koho je váš marketing zaměřen.
Zvažte, jak dobře rozumíte potenciálním klientům a jejich obavám souvisejícím s nabídkou vašeho produktu nebo služby.
Ujasněte si, jak váš ideální zákazník vypadá a jak se chová. Můžete začít tím, že zvážíte své stávající zákazníky a na jejich základě stanovíte ideálního zákazníka. Prostudujte si zpětnou vazbu, kterou jste získali od potenciálních zákazníků na kanálech sociálních médií.
Jaké nástroje v tomto kroku použít?
Ujistěte se, že všechny vaše aktivity přispívají ke společnému cíli a že můžete sledovat pokrok v čase.
Bez definovaných cílů je obtížné posoudit, zda je váš marketing úspěšný. Stanovte si, čeho chcete marketingem dosáhnout a jak poznáte, že jste uspěli.
Vaše cíle by měly být konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené (SMART). Rozdělte je na krátkodobé a dlouhodobé cíle, abyste měli jasnou představu, čeho a kdy chcete dosáhnout.
Nyní, když máte dobrou představu o svém cílovém trhu, je čas analyzovat, jakým způsobem využívají služby nebo produkty, které nabízíte. Získejte přehled o tom, co si lidé myslí o daném odvětví, sledováním příslušných klíčových slov a frází a kanálů sociálních médií, kde zákazníci hovoří o svých potřebách a obavách.
Pomůže vám pochopit, co vaši zákazníci hledají, jak to hledají a jaký jazyk používají, když mluví o svých potřebách. Tyto informace vám pomohou utvářet marketingové strategie a vytvářet obsah, který bude mít ohlas.
Zjistěte, jak si vede vaše odvětví a konkurence. Co lidé říkají o vaší konkurenci na internetu? Existují nějaké nové služby nebo produkty, o kterých byste měli vědět? Hledejte způsoby, jak se odlišit od konkurence a přilákat více zákazníků.
Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zjistit, co byste měli v rámci svého marketingu dělat, je provedení analýzy SWOT. Silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby jsou faktory, které ovlivňují, jak dobře můžete uvést na trh svou firmu nebo nabídku výrobků/služeb.
Pomáhá zaměřit vaše úsilí a co nejefektivněji alokovat zdroje. Identifikace slabých a silných stránek a z nich vyplývajících hrozeb a příležitostí vytváří realistický pohled na vaši současnou situaci. Slouží jako výchozí bod pro rozhodování, co s tím lze a je třeba udělat.
Vypište všechny relevantní faktory, které by vás mohly ovlivnit, a poté je ohodnoťte jako silné a slabé stránky, příležitosti nebo hrozby.
Analýza SWOT by měla zahrnovat podrobný přehled jednotlivých oblastí včetně jejich vztahu k vaší marketingové strategii.
Měli byste také vymyslet strategie pro zlepšení slabých stránek vaší společnosti a využití všech příležitostí. Můžete se například zaměřit na vývoj nových produktů, abyste co nejlépe využili případné mezery na trhu.
Zjistěte, jak dobře se vám v současné době daří oslovovat cílovou skupinu. To zahrnuje vyhodnocení účinnosti všech vašich současných marketingových aktivit, od webových stránek a online prezentace až po kampaně v sociálních médiích a e-mailové zpravodaje.
Pomůže vám to určit, co funguje a co ne, abyste mohli zaměřit své úsilí na aktivity, které přinášejí nejlepší výsledky. Umožní vám také zjistit, zda je třeba provést nějaké změny ve vaší současné marketingové strategii nebo taktice.
Podívejte se na návštěvnost svých webových stránek, konverze, sledovanost sociálních médií, otevírání e-mailů a míru prokliků.
Bez těchto ukazatelů může být obtížné určit, jak účinný je váš marketing a zda je třeba provést nějaké změny.
Pokud jste byli schopni provést podrobnou analýzu konkurence, pak byste měli mít také jasno v tom, co je vaším jedinečným prodejním argumentem (USP).
Váš jedinečný prodejní argument vás odlišuje od konkurence a přitahuje zákazníky, kteří hledají něco, co nikdo jiný nenabízí. V rámci marketingového auditu byste měli analyzovat svůj USP a vymyslet plán, jak jej co nejlépe využít (pokud tak již neučiníte).
Sestavte seznam všech způsobů, kterými se lišíte od konkurence, a pak vymyslete, jak tyto rozdíly sdělit potenciálním zákazníkům. To lze provést prostřednictvím vašich webových stránek, příspěvků na sociálních sítích, e-mailových newsletterů a dokonce i prodejních materiálů. Vypracujte jasné a stručné prohlášení vysvětlující vaše jedinečné prodejní body a odkazujte na ně.
Nyní, když dobře znáte svůj cílový trh, USP a současné marketingové aktivity, je čas ověřit marketingový rozpočet. Tím zajistíte, že budete mít k dispozici finanční prostředky, které můžete přidělit na aktivity, které pravděpodobně přinesou výsledky.
Je nezbytné mít realistickou představu o tom, kolik si můžete dovolit utratit za marketing, abyste dosáhli požadovaných výsledků.
Projděte si svůj současný rozpočet a zjistěte, kolik můžete měsíčně nebo čtvrtletně vyčlenit na marketingové aktivity. Měli byste také vypracovat plán rozdělování marketingových rozpočtů na základě přístupů, které upřednostníte. Pokud je například marketing na sociálních sítích vaší nejvyšší prioritou, pak byste měli vyčlenit prostředky na aktivity, jako je placení reklamy nebo rozšiřování základny sledujících.
Je nevyhnutelné nastínit konkrétní kroky, které je třeba podniknout, abyste dosáhli svých obchodních cílů.
Pomůže vám zaměřit úsilí, co nejefektivněji alokovat zdroje a sledovat pokrok v čase.
Zahrňte podrobný plán pro každý z kroků uvedených v této příručce. Určete, jak dlouho budete jednotlivým činnostem věnovat, aby přinesly výsledky, a stanovte cíle, kterých byste chtěli dosáhnout.
Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak zlepšit svůj marketing, je vytvoření strategie obsahu. Ta vám nastíní, jaké typy obsahu budete vytvářet a jak často je hodláte publikovat.
Kvalitní obsah je základem každé úspěšné marketingové strategie. Podporuje nákupní rozhodnutí, pomáhá vzdělávat potenciální zákazníky o vaší firmě a buduje důvěru.
Začněte vytvořením seznamu typů obsahu, který chcete vytvářet, včetně příspěvků na blogu, aktualizací na sociálních sítích a videí. Vytvořte si také redakční kalendář pro každou platformu, aby byl váš plán jasně definován.
Ujistěte se, že vás zákazníci snadno zastihnou a získají důležité informace bez jakýchkoli potíží.
Protože to pomáhá budovat lepší vztahy. Budou vám více důvěřovat, když budou vědět, že se na vás mohou spolehnout, kdykoli budou potřebovat vaši pomoc.
Můžete použít mnoho různých metod, jak zefektivnit možnost zákazníků vás kontaktovat. Od těch, které jsou pro vaše klienty viditelné, jako jsou widgety živého chatu, až po ty, které pomáhají vašim agentům efektivněji řídit jejich pracovní zátěž, což následně zvyšuje spokojenost zákazníků.
LiveAgent je nabízí všechny – můžete používat vestavěný software call centra, získávat více potenciálních zákazníků pomocí nejrychlejšího live chatu na trhu a spravovat všechny chaty, zprávy, e-maily, hovory atd. z jedné schránky.
Nyní, když máte plán pro svůj obsah, je čas vytvořit digitální prostředky potřebné k jeho realizaci.
Je nezbytné zajistit, aby všechny vaše profily na sociálních sítích a webové stránky byly aktuální, aby dokázaly přilákat návštěvníky a udržet jejich zájem o vaši značku. To také pomůže vaší firmě vypadat profesionálněji a důvěryhodněji.
Měli byste začít vytvořením nebo aktualizací svých webových stránek a profilů na sociálních sítích. To zahrnuje přidání relevantních informací, jako je popis vaší firmy, kontaktní údaje a obrázky nebo loga. Zajistěte také, aby všechny vaše stránky byly vzájemně propojené a návštěvníci mezi nimi mohli snadno přecházet.
Po získání důkladných znalostí o vašem podnikání a trhu je čas vytvořit akční plán pro zlepšení vaší marketingové strategie. Ten vám nastíní konkrétní kroky, které musíte podniknout ke zlepšení neefektivních aspektů vašeho marketingu.
Pomáhá odhalit prostor pro zlepšení a vytvořit plán vhodných změn.
Váš akční plán by měl obsahovat podrobný přehled jednotlivých neefektivních aspektů vaší marketingové strategie spolu s kroky, které můžete podniknout k jejich zlepšení.
Definujte účel auditu. Cíle marketingového auditu se liší, ale obvykle zahrnují:
Po stanovení cíle je třeba určit rozsah auditu. Rozhodněte se, co zahrnout a co vynechat. Pomůže vám to udržet se na správné cestě při provádění analýzy. Mezi faktory, které je třeba zvážit, patří např:
Jakmile víte, co budete zkoumat, je třeba určit nejlepší způsob shromažďování informací. K dispozici jsou různé metody auditu. Vyberte si tu, která bude nejlépe vyhovovat vašim potřebám.
Mezi standardní metody auditu patří:
Zjistěte, zda byly vaše cíle splněny a jaké případné změny je třeba provést. Nezapomeňte svá zjištění prezentovat jasně a stručně, aby je vedení snadno pochopilo.
Mezi standardní metody analýzy patří:
Pokud jde o doporučení, budete chtít uvést konkrétní kroky, které lze podniknout k řešení problémů zjištěných při auditu. Tím zajistíte, že budete vědět, co je třeba udělat a jakým plánem se řídit. Ujistěte se, že vaše doporučení jsou dosažitelná a realistická, aby je bylo možné rovnou realizovat.
Sestavte plán realizace. Uveďte, kdo je zodpovědný za jednotlivé kroky, jaké zdroje jsou zapotřebí, a časový plán, kdy musí být úkoly splněny. Dobře organizovaný plán implementace pomůže zajistit, aby byly změny provedeny včas a efektivně.
Po provedení změn je třeba vyhodnotit jejich účinnost. Zde zjistíte, zda byly vaše cíle splněny a zda se na cestě vyskytly nějaké překážky.
Míra konverze je nejpřesnějším měřítkem účinnosti marketingové kampaně. Míru konverze můžete vypočítat na základě:
Míra opuštění je ukazatel, který se používá ke sledování počtu lidí, kteří navštíví vaše stránky a okamžitě je opustí. Pomůže vám pochopit, zda přitahujete správné publikum.
Míra opuštění se určí tak, že se vezme celkový počet návštěvníků, kteří opustí váš web po zobrazení jedné stránky, a vydělí se celkovým počtem návštěv. Pokud je toto procento vysoké, může být na vašich webových stránkách něco, co lidi odradí nebo je odradí dříve, než mají šanci prozkoumat je dále. Chcete-li snížit míru odchodu, zkuste
Míra prokliku (CTR) je ukazatel, který se používá k měření počtu kliknutí na vaše reklamy a počtu lidí, kteří v důsledku toho navštíví vaše webové stránky. Její sledování vám pomůže určit, které reklamní formáty, umístění nebo sítě nejlépe přivádějí návštěvníky na váš web. Chcete-li zlepšit CTR:
Sociální sítě jsou mocným nástrojem pro marketing vaší firmy. Mohou vám pomoci oslovit nové zákazníky, budovat vztahy se stávajícími zákazníky a generovat potenciální zákazníky. Chcete-li co nejlépe využít sociální média:
Konečným cílem vašeho marketingového úsilí je prodej. Sledování prodejních ukazatelů vám pomůže zjistit, zda vaše kampaně přinášejí nové zákazníky a zvyšují míru jejich udržení. Sledování prodejních metrik lze provádět prostřednictvím:
Zlepšování povědomí o značce je nepřetržitý proces, který vyžaduje čas a soustavné úsilí, aby se dostavily výsledky. Chcete-li sledovat svůj pokrok:
A marketing audit ought to cover all aspects of your marketing activity, from brand awareness to sales process. It should also include a review of your website, eCommerce platform, and social media presence. As you can see, there are many aspects to cover and working with teams is recommended, including your finance and accounting departments. Our checklist summarises all of the key points you need to cover in your audit.
If you're not achieving the desired results from your current campaigns, try A/B testing different ad formats and placements (e.g, text vs. image ads). In addition, monitor website traffic for spikes in inactivity and look for trends to determine which ads bring in new customers. It may also be a good idea to review your website's design, content strategy, or SEO keywords to see where you can improve.
The best way to prepare for a marketing audit is to gather all of the relevant data and have it ready for review. This includes analytics from your website, eCommerce platform, social media accounts, and email marketing tools. You should also have any branding or design assets ready for review, as well as an overview of your current campaigns and their results. You can download our free marketing audit checklist PDF, which includes a summary of all the key points you need to cover in your audit.
There is no one-size-fits-all answer to this question, as the format of a marketing audit will vary depending on the size and complexity of your business. However, most audits will include: Executive summary - a brief overview of the key points from your audit, including any recommendations or next steps. Current marketing activity - an outline of all ongoing and completed marketing campaigns, as well as how successful they were in driving sales. Marketing goals - details about your business objectives for each type of campaign you run to give a clear understanding of what you're trying to achieve. Marketing activities review - an assessment of e.g. your website's design, user experience, content, SEO, social media, and email marketing strategy. Financial review - an examination of how much you're spending on marketing and whether or not this is generating a good return on investment (ROI). Next steps - recommendations for ways to improve your marketing activity based on the findings from your audit.
Again, there is no definitive answer to this question. However, you should allow enough time to review all the data and make recommendations for improvement. By using our digital marketing audit checklist, you can reduce this time to a minimum because you won't need to make any additional changes nor miss anything crucial.
Email marketing is one of the most important channels in digital marketing. It's a great way to connect with customers and keep them updated on your latest products and services. Auditing your email marketing is an essential part of maintaining a successful campaign.
Kontrolní seznam auditu webových stránek
Objevte kontrolní seznam auditu webových stránek od LiveAgent, který zahrnuje klíčové kroky pro optimalizaci vašeho webu. Zlepšíte SEO, zabezpečení, rychlost a uživatelskou přívětivost. Ujistěte se, že vaše stránky jsou vždy aktuální a atraktivní pro návštěvníky. Využijte tento praktický nástroj a přilákejte více uživatelů!
Kontrolní seznam zajištění kvality call centra
Pomocí tohoto kontrolního seznamu pro zajištění kvality call centra se ujistěte, že vaši agenti jsou schopni vyřídit každý hovor - bez výjimky.
Kontrolní seznam pro práci na dálku
Objevte osvědčené tipy pro úspěšnou práci na dálku! Naučte se efektivně řídit svůj tým z domova, plánovat schůzky, zajišťovat bezpečnost a podporovat firemní kulturu. Získejte zdarma průvodce pro optimalizaci vzdálené práce.
Správa sociálních sítíí kontrolní seznam
Objevte kontrolní seznam pro správu sociálních sítí a staňte se ninjou sociálních médií! Zahrnuje vše od plánování příspěvků po sledování statistik, abyste získali více zapojení a sledovali konkurenci. Zvyšte efektivitu své správy sociálních sítí s naším průvodcem!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team